Ihminen voi romahtaa juotuessaan itselleen vaikeisiin olosuhteisiin. Jokaisella on se päätepysäkki jossain. Kotiolot liian vaativat ja koulupaineet polttavat lapsen loppuun ja hän voi niksahtaa. Työelämän paineet kenellä töitä vain on, saa ihmisen kuin ihmisen luhistumaan jos ei nouse vastarintaan. Vastarintaan nousu voi johtaa potkuihin sillä narsistisessa maailmassa on aina paikan ottajia väsyneeltä. Sitäpaitsi omista oikeuksistaan hanakasti kiinni pitävä voi saada potkut. Vähintään hankalan tyypin maineen. pitäskö olla joo joo-mies tai niinkuin se intiaani elokuvassa *Yksi lensi yli käen pesän* ?
Sairaus ympäristö vika
10
397
Vastaukset
- dfg5
Ympäristö kaataa ihmisiä aivan tarkoituksenmukaisestikkin oman huonovointisuutensa vuoksi ja ikävää todeta ettei mielenterveydenhoito poikkea millään muotoa muusta ympäristöstä. Varmasti löytyy tekosyitä kilpailusta keljumaisuuteen ja vahinkoon asti, mutta ihmisten pitäisi pyrkiä omaan hyvinvointiin ja hyvinvointiin pääsee jos edes vähän yrittää.
- Toisenluokan kansalainen
Mun mielestä pitäisi jo lapselle opettaa sellaista tietynlaista itsekkyyttä, että hän voi esimerkiksi vaihtaa koulua tai hakea sosiaalitoimistosta itse apua omaan pahaan oloonsa. Ilman sen kummempia moraalijuttuja, että etkö ymmärrä, että äidille, isälle, kavereille yms. tulee ikävä, jos noin vain lähdet. Oikeasti lapselle itselleen saattaa olla todella vaikea hakea apua, koska hän elää juuri sellaisessa ympäristössä, joka aiheuttaa paineita ja nykykäsityksen mukaan terve lapsi haluaa haasteita ja hänen on niistä selvittävä saadakseen mahdollisuus tavalliseen elämään.
Aivan turha ajatella tässä tapauksessa niin, että kaikki mikä ei tapa vahvistaa. Missä se raja menee? - dfg5
Toisenluokan kansalainen kirjoitti:
Mun mielestä pitäisi jo lapselle opettaa sellaista tietynlaista itsekkyyttä, että hän voi esimerkiksi vaihtaa koulua tai hakea sosiaalitoimistosta itse apua omaan pahaan oloonsa. Ilman sen kummempia moraalijuttuja, että etkö ymmärrä, että äidille, isälle, kavereille yms. tulee ikävä, jos noin vain lähdet. Oikeasti lapselle itselleen saattaa olla todella vaikea hakea apua, koska hän elää juuri sellaisessa ympäristössä, joka aiheuttaa paineita ja nykykäsityksen mukaan terve lapsi haluaa haasteita ja hänen on niistä selvittävä saadakseen mahdollisuus tavalliseen elämään.
Aivan turha ajatella tässä tapauksessa niin, että kaikki mikä ei tapa vahvistaa. Missä se raja menee?Kaipa se laki sanelee ne rajat joidenka sisällä liikutaan jopa itsekkyydessä ja luo sanktiot jos kovasti jotakin väärää tehdään. Tänäpäivänä tarvitaan vain hyvinvointi ja rauhallisuus jotta pysyttäisiin maailman menossa mukana. Me kasaamme tänäpäivänä itse tietokoneemme kotona ja surffaamme englanninkielisillä nettisivuilla. Elämä on hieman toista tänäpäivänä kuin ensimmäisen väritv:n aikana.
Me emme siis voi jäädä pohtimaan ja kuuntelemaan papparaisten moralisointia haluttomuudesta muurata tiiliseinää.
Ennen vanhaan sanottiin, että turvat tukkoon ja tänäpäivänä sanotaan, ettei ihmisellä ole turpaa. - Toisenluokan kansalainen
dfg5 kirjoitti:
Kaipa se laki sanelee ne rajat joidenka sisällä liikutaan jopa itsekkyydessä ja luo sanktiot jos kovasti jotakin väärää tehdään. Tänäpäivänä tarvitaan vain hyvinvointi ja rauhallisuus jotta pysyttäisiin maailman menossa mukana. Me kasaamme tänäpäivänä itse tietokoneemme kotona ja surffaamme englanninkielisillä nettisivuilla. Elämä on hieman toista tänäpäivänä kuin ensimmäisen väritv:n aikana.
Me emme siis voi jäädä pohtimaan ja kuuntelemaan papparaisten moralisointia haluttomuudesta muurata tiiliseinää.
Ennen vanhaan sanottiin, että turvat tukkoon ja tänäpäivänä sanotaan, ettei ihmisellä ole turpaa.Tarkoitin lähinnä esimerkiksi sellaisia rajoja joita lapsi tai nuori luo itse luo itselleen ympäristön vaikutuksesta tai joita yhteiskunta esimerkiksi terveydenhuollossa luo hänelle.
Nuorelle voi esimerkiksi olla hyvin vaikeaa jutella sellaisista asioista terveydenhuollossa, jotka aiheuttavat esimerkiksi vanhemmille surua tai muuta huolta.
Mietin edellistä kirjoittaessani myös sitä, mikä on lapselle hyödyllistä ja mikä ei. Onko esimerkiksi koulukoti tai muu pakkohoito hyväksi sosiaalisten suhteiden katkeamisen kannalta, toisaalta taas koulumenestys saattaa merkitä esimerkiksi päihdeongelmaiselle hyvinkin paljon tulevaisuuden kannalta. - Toisenluokan kansalainen
Tarkoitin lähinnä esimerkiksi sellaisia rajoja joita lapsi tai nuori luo itse luo itselleen ympäristön vaikutuksesta tai joita yhteiskunta esimerkiksi terveydenhuollossa luo hänelle.
Nuorelle voi esimerkiksi olla hyvin vaikeaa jutella sellaisista asioista terveydenhuollossa, jotka aiheuttavat esimerkiksi vanhemmille surua tai muuta huolta.
Mietin edellistä kirjoittaessani myös sitä, mikä on lapselle hyödyllistä ja mikä ei. Onko esimerkiksi koulukoti tai muu pakkohoito hyväksi sosiaalisten suhteiden katkeamisen kannalta, toisaalta taas koulumenestys saattaa merkitä esimerkiksi päihdeongelmaiselle hyvinkin paljon tulevaisuuden kannalta.Riippuu tietysti tilanteesta ja menneisyydestä kuinka esimerkiksi koulussa katsotaan nuoren ongelmia ja toimitaan sen mukaan, kaikille ei kannata järjestää samoin toimivia malleja, hyvä että yksilöllisyys huomioidaan nykyään. Tätä yritin myös kertoa.
- dfg5
Tarkoitin lähinnä esimerkiksi sellaisia rajoja joita lapsi tai nuori luo itse luo itselleen ympäristön vaikutuksesta tai joita yhteiskunta esimerkiksi terveydenhuollossa luo hänelle.
Mietin edellistä kirjoittaessani myös sitä, mikä on lapselle hyödyllistä ja mikä ei. Onko esimerkiksi koulukoti tai muu pakkohoito hyväksi sosiaalisten suhteiden katkeamisen kannalta, toisaalta taas koulumenestys saattaa merkitä esimerkiksi päihdeongelmaiselle hyvinkin paljon tulevaisuuden kannalta.Onhan täällä edelleen vanhanaikaisia tapoja ja kirjaan kirjoittamattomia sääntöjä mm. että psykiatrinen hoito on täysin turhaa ja keljumaista ja hoidon pelossa on helpointa pitää suu kiinni.
Viimneistään hoidon jälkeen sosiaaliset suhteet lähimmäisiin oon täysin vilpillisiä ja pakonomaisia muodollisuuksia. Uskon silti, että nuoret saavat tukea toisistaan ja tänäpäivänä on monenmoista tietoa jaossa jopa netistä. - dfg5
Riippuu tietysti tilanteesta ja menneisyydestä kuinka esimerkiksi koulussa katsotaan nuoren ongelmia ja toimitaan sen mukaan, kaikille ei kannata järjestää samoin toimivia malleja, hyvä että yksilöllisyys huomioidaan nykyään. Tätä yritin myös kertoa.
Minulle palasi kaikki kouluaikaiset ongelmat jokin vuosi sitten takaisin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Näiden asioiden suhteen ei ole olemassa oikein muuta ulospääsyä kuin ympäristön taikka ympäristön asenteiden muutos.
- Perkele tätä systeemiä
Minusta on väärin tunkea kaikki ihmiset samaan putkeen ja odottaa että he sopeutuu.
On olemassa keppi-ihmisiä jotka toimii vasta kun on pakko ja uhka, porkkanalla he jäävät löysäilemään ja nauttivat vain eduista antamatta mitään takaisin.
mutta
On myös olemassa porkkana-ihmisiä joiden motiivi on toimia kun saavat palkinnon ja heille uhka ja pakko on lähinnä masentava ja lamauttava asia.
Itse kuulun porkkanaihmisiin, uhkailuilla ja pakoilla minut on saatu vain masentumaan. Työkkärin "pakko tehdä" systeemit saivat minut voimaan pahoin ja tuntemaan itseni orjaksi jonka tulevaisuus ei merkitse kenellekään mitään, kunhan vaan laitetaan halvaksi työvoimaksi. Näköalattomuus on aina vienyt minulta kaiken yrittämisenhalun ja motivaation. Minulle selkeä tie ja pitävä lupaus siitä että tekemällä noin ja noin pääset taas ihan oikeasti kiini juttuihin on ainoa joka tepsii.
Mistähän se johtuu? Varmaan jotkut menneisyyden vitsakasvatusopit ovat tuolla päättäjillä kuitenkin takaraivossa. Ei voi tarjota konkreettista hyvää ja vain kärsimyksen kautta oppii? Ei helvetti, ei se niin mene - ei ainakaan minulla. Minä olen pehmeä lempeä ihminen joka kauhistuu pakkoa & uhkaa käpertyen kokoon ja tahtoo kuitenkin tehdä omansa ja olla hyödyksi muillekin eikä se ole mitenkään vaikeaa vaan koen sen oikeaksi.
Lopulta tie aukesi, löytyi ihminen (nykyinen työnantajani) joka ei tuominnut vaan tarjosi aina vain enemmän ja enemmän, sekä tukea että kiitosta ja rahallistakin korvausta - eikä koskaan latistanut, ei koskaan tuominnut. Nykyään olen varmaankin hänen paras ja sitoutunein työntekijänsä ja tyytyväinen järjestelyyn ja nautin täyttä arvostusta, luottamusta ja ammattiylpeyttä tekemisissäni.- dfg5
Minulla oli vastaavanlainen työnantaja ja kaikki luisti kuin rasvattu paitsi että ympäristö ei osannut suhtautua tilanteeseen.
- Mä täss´
Jos osaa jonkun asian työlämässä jo ennestään täytyykö leikkiä tyhmää, että esimies tai neuvova työtoveri saa päteä? Joissakin tapauksissa omana itsenä olo antaa kantajastaan ympäristölle hankalan tyypin maineen.
Mutta ei kannata uhallakaan nöyristellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731