salmonella???!!!

paniikki!

Telkkarissa tuli just poutun kanasta, joka onkin brasiliasta tuotu. Eli siinä voi kai olla salmonella vaara. Tätä kyseistä tuotetta oon aina sillon tällön ostanut. Eli onko vaara, et oon saanut salmonellan?? Ruuan oon kyllä aina kypsentänyt hyvin. Mutta koko raskauden ajan mulla on ollut vatsa tosi löysä ja välillä oikein kova ripuli. Neuvolassa eivät ole tähän puuttuneet. Mitä salmonella voi aiheuttaa vauvalle? Nyt rv 34. Kiitos jos joku osaa vastata!

6

6932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p3kk

Jos olisi kyse salmonellasta, olisit jo ajat sitten ollut sairaalassa tutkimuksissa. Salmonellaa ei voi olla huomaamatta. Raskausaikana vatsan toiminta heittelee muutenkin, jos vakavasti epäilet, vaadi tutkimuksia.

• kaisu

No kyllä sä nyt olet väärässä, koska salmonella voi olla oireetonkin!!! Kaikille ei tule oireita salmonellasta ja toisilla taas tulee kovempia ja toisille lievempänä.
        Itse olen sairastanut salmonellan vaikeimman kautta 7 päivää tiputuksessa yms kivaa! Sitä en tiedä miten se vaikuttaa lapseen,koska en silloin ollut raskaana!
        Mut kannattaa viedä ulostenäyte niin kyllä ne sen tutkii jos epäilet jotain sellaista

• ....
        kaisu kirjoitti:

No kyllä sä nyt olet väärässä, koska salmonella voi olla oireetonkin!!! Kaikille ei tule oireita salmonellasta ja toisilla taas tulee kovempia ja toisille lievempänä.
        Itse olen sairastanut salmonellan vaikeimman kautta 7 päivää tiputuksessa yms kivaa! Sitä en tiedä miten se vaikuttaa lapseen,koska en silloin ollut raskaana!
        Mut kannattaa viedä ulostenäyte niin kyllä ne sen tutkii jos epäilet jotain sellaista

Juu, sitä voi tosiaan olla ns. kantava osapuoli myös. Että kannattaa tosiaan ottaa lekuriin yhteyttä jos tuntuu et huolestuttaa!

• mamma huhtikuu

Niin jos epäilet tai pelkäät salmonellaa niin vie kakkanäyte terveyskeskukseen tutkittavaksi ei pitäisi maksaa mitään tulosta muistaakseni pitää odottaa pari viikkoa, mutta sittenpä asia on selvä. Itselläni on maha ollut nyt raskausaikana löysällä epäilisin sen olevan rautatablettien ansiota.

• Mä vaan

Mulla oli salmonella viime huhtikuusta kesäkuulle. Se oli lievä, mutta raskaus sai alkunsa ilmeisesti silloin, kun mulla oli vielä salmonella, joskin olin jo saanut kaksi puhdasta näytettä. Kolme tarvitaan, että olet ns. puhdas. Kysyin tietenkin tätä neuvolassa ja minulle sanottiin, että salmonella aiheuttaa keskenmenoja ja mitään muuta haittaa ei ole todistettavasti ole vauvalle. Tiedä sitten...Tällä hetkellä menossa viikko 35 ja minullakin on rautatablettien takia vatsa aina välillä löysällä. Mutta käy ihmeessä viemässä näyte laboratorioon, niin saat varmuuden asiasta.

• rv 28

Kannattaa tietty käydä tarkistuttamassa,mutta käsittääkseni salmonella bakteeri kuolee kunnolla kypsennettäessä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3219
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe