Miksi joidenkin yliopistojen sivut on tehty mahdollisimman vaikeiksi? Toisilta löytyy heti kaikki oleellinen, eli pääsykoepäivät ja -kirjat jne. Monien suurien yliopistojen sivut ovat vain täynnä tyhjänpäiväistä lätinää, klikkailee kohtaa "hae opiskelijaksi" ja tulee vain turhaa soopaa tyyliin "voit valmistua siksi tai tuoksi tai täksi" mutta ei kerrota, miten sinne oikeasti pääsee. Kieltämättä pistää miettimään, kannattaako sellaiseen laitokseen hakea opiskelemaan, mihin etsitään vain robotteja...
Yliopistojen sivut
7
1023
Vastaukset
- loveflower
Joo, oon huomannut ihan saman. jotkut sivut on hyvinkin elviä, mutta toisissa olisi rutkasti parantamisen varaa. Yksillä sivuilla kesti monta päivää ennen kun löysin pääsykoekirjojen tiedot.. Eikä älykkyysosamääräni ainakaan tietääkseni ole alle 100. Eli vähän selvyyttä sivuihin kiitos!
- ..kk..
Yliopstoihin tarvitaan ihmisiä jotka hallitsevat tiedonhaun. Kaikki ei aina ole suoraan saatavilla.
Tosin tiedonhakukyvyn mittaaminen tuskin on verkkosivujen tarkoitus.- minäkin..
Kyllä sen tiedon sieltä löytää, jos ei muuten, niin mutkien kautta, mutta miksi siitäkin huolimatta luoda sekavat ja monimutkaiset sivut? Olen huomannut aivan saman, että nimenomaan suurempien yliopistojen sivut ovat mahdollismman epäkäytännölliset.
- ole yliopiston
minäkin.. kirjoitti:
Kyllä sen tiedon sieltä löytää, jos ei muuten, niin mutkien kautta, mutta miksi siitäkin huolimatta luoda sekavat ja monimutkaiset sivut? Olen huomannut aivan saman, että nimenomaan suurempien yliopistojen sivut ovat mahdollismman epäkäytännölliset.
vaan sen graafisen suunnittelijan/ohjelmoijan/muu "ammattiosaaja" joka sivut on rakentanut. Itse opiskelen tietojenkäsittelyä, ja meille korostetaan jatkuvasti että sivuilla ei saisi olla liikaa tavaraa - ihmisen hahmotuskyky eri kohtiin on muistaakseni n.5 erilaista aluetta. Ja kun alatte laskea kuinka monta eri kohtaa näiltä sivustoilta löytyy... ;)
Yliopistojen kannattaisi palkata hieman paremmin asiansa osaavia tietotekniikan ammattilaisia. Olette siinä oikeassa, että yliopistosta saa todella surkean kuvan jos sen sivut ovat huonot!!
Itse hämmästelen muun muassa Helsingin sivuja.. Yksi suomen top-yliopistoja, ja viimeisenä tiedot netissä, sivut epäselkeät, joutuu menemään monen valikon alta.. Joensuu on toinen kauhistus. Helsingistä tiedän kaverien kautta että on hyvä yliopisto, mutta jos sivuja tutkimalla pitäisi päätellä mihin hakisin, en olisi menossa...
- opiskelijoille
Yliopistojen sivut eivät ole tehty vain opiskelemaan hakeville ihmiselle. Yliopistoissa on monenlaisia henkilöstöryhmiä, joita sivut palvelevat. Tärkeintä on miten ne kokonaisuutena toimivat. Veikkaisin kuitenkin, että kaikilla on aika looginen rakenne: etusivu > opiskelu > hae opiskelijaksi.
- Kokenut käyttäjä
Oletan että yliopistot on tehneet hakuhjeista pääsykokeen ensimmäisen osan. Jos et osaa hakea, että ole sopiva opiskelemaan. Ovela ja yksinkertainen testi.
- yksi hörhö
On se niin kätevää, että hakuoppaat on netissä mutta niitäpä ei saa selattua kun niissä on kaksi saraketta joita lukea - ei onnistu tietokoneella.
Mun mielestä netti on oiva paperiroskan rajoittamisessa, postin kuormituksen vähentämisessä jne. ja hakuopas netissä olisi aivan mainio keksintö. Mikäli sitä voisi myös netissä käyttää, kopioida ja pastettaa omalle leikepöydälle tai edes muuten saada luettua vetämättä sivua ylösalas eri sarakkeita tulkiten.
Ei, mun mielestä luonnon säästämisen tulisi olla suurempi asia kuin "testi netin käyttäjille". Koska tiedämmehän, että laiskimmat tyypit tilaavat suoraan postilaatikkoonsa hakupaperit ja -oppaat oponsa kivalla avustuksella. Helppoa ja kevyttä heille, kuormittavaa ympäristölle.
Päivän purkaus, anteeksi kaikille joita tämä ei koske (=netin käyttäjät) ja muutosta alulle kaikille joita tämä asia riepoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708