langattomat digi tv kortit

apina

Olisin ostamassa tietokoneeseen digi tv korttia (DVB-T) ja kysyisinkin: Mitenkä langattomat toimivat kortit toimivat? Kotona lähimpään antenni pistokkeeseen on matkaa yli 10 metriä, joten mietin pitäisikö ostaa langaton kortti vai ostaa noin 15 eurolla kaapelia? omakoti talon katolla on antenni.
Näitä kahta olen miettinyt:
MSI MEGA SKY 580 (langaton,USB)
Asus My Cinema P7131 Dual (PCI-paikaan)
Voiko PCI paikkaan kiinnitettävään kortiin ostaa antennin jotta se toimisi langattomasti ja USB korttiin laitaa kaapelin?

22

15595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyz

Älä sotke käsitettä "langaton" TV-vastaanottoon. T-malleihin signaali tulee joko sisäantennista tai kattoantennista, C-malleihin kaapeliverkosta.

Jos taso riittää sisäantennissa niin samalla tavalla se toimii kummankin vaihtoehtosi kanssa. Jos ei, niin kattoantenni on välttämätön.

• apina

Talon katolla on antenni. Eli haluaisin tietää onko kuvan laatu hyvä jos ostan tuollaisen usb liitäntään laitettavan kortin.

• ChainX
        apina kirjoitti:

Talon katolla on antenni. Eli haluaisin tietää onko kuvan laatu hyvä jos ostan tuollaisen usb liitäntään laitettavan kortin.

Nykyiset tietokoneisiin liitettävät Digi-TV kortit ovat vielä melko keskeneräisiä. Kuvan varmasti kaikilla saa näkymään, mutta ominaisuuksissa saattaa olla valtavasti puutteita. Esim. DVB-tekstitys ja sen näyttäminen on monelle kortille erittäin hankalaa. Myös signaalin voimakkuuden tarve saattaa olla suhteellisen suuri verrattuna normaaleihin Digi-boxeihin. Itse tekniikka korteissa voi olla ihan toimivaa, mutta sitten ohjelmisto ja ajuri puoli mättää. Suositeltavin/toimivin merkki on tällä hetkellä nebula, joka tarjoaa niin USB kuin PCI-korttejakin.

USB ja PCI-kortin välillä ainoaksi eroksi jää sijoituspaikan lisäksi yleensä vain se, että USB-porttiin kytketty laite vie prosessori tehoa (tarvitsee siis tehokkaamman prosessorin) huomattavasti enemmän kuin PCI-paikkaan kytketty kortti.

Tietoa Nebulasta:
        http://www.nebula-electronics.com/
        http://www.tv-cards.com/digitvpci.php
        http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/21001
        http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/21002

Kannattaa etsiä käsiinsä mikrobitin viime vuoden joulukuun numero, jossa arvosteltiin iso liuta Digi-kortteja, ja lukaista juttu ajatuksella läpi.

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/12/digikortit/

Vaihtoehto:
        Jos tietokoneen näytönohjaimesta löytyy video-in liitäntä niin yksi mahdollisuus olisi ostaa normaali digi-boxi, jonka sitten kytkisi sopivilla kaapeleilla koneeseen kiinni.

• parappa

Terve!

Jos kaapelia oot vialla niin voin toimittaa sitä sinulle, ja edullisemmin.

• apina

...

• Tietokoneeseen
      • ChainX

Laite kuulostaa paremmalta kuin mitä se ehkä on. Miten on toiminut? Tekstitykset, nauhoitus, vakaus, katseluohjelma, signaaliherkkyys, äänenlaatu jne...

En näin äkkiseltään löytänyt valmistajan sivulta foorumia mistä olisi voinut lukea ongelmista/esittää kysymyksiä. (kenties halutaan salata jotain?) Myöskään yhtään arvostelua ei löytynyt mistään. Luin myös jostakin, että katkoo kuvaa satunnaisesti.

Ai miksi kiinnostus? No, ajattelin tässä itsekin vaihdella jossakin vaiheessa analogi kortin digitaaliseen. Tässä vaiheessa Nebulan kortti on kuitenkin edelleen oma suosikkiniehdokkaani.

• suosittelen
        ChainX kirjoitti:

Laite kuulostaa paremmalta kuin mitä se ehkä on. Miten on toiminut? Tekstitykset, nauhoitus, vakaus, katseluohjelma, signaaliherkkyys, äänenlaatu jne...

En näin äkkiseltään löytänyt valmistajan sivulta foorumia mistä olisi voinut lukea ongelmista/esittää kysymyksiä. (kenties halutaan salata jotain?) Myöskään yhtään arvostelua ei löytynyt mistään. Luin myös jostakin, että katkoo kuvaa satunnaisesti.

Ai miksi kiinnostus? No, ajattelin tässä itsekin vaihdella jossakin vaiheessa analogi kortin digitaaliseen. Tässä vaiheessa Nebulan kortti on kuitenkin edelleen oma suosikkiniehdokkaani.

Minulla tämä olut muutaman viikon käytössä ja kyllä minä olen tähän tyytyväinen.Ääni ja kuvanlaatu on hyvä.Nauhoitus toimii koneen kiintolevylle.Kesällä
        kytken laitteen veneessä läppäriin.

• digi
        suosittelen kirjoitti:

Minulla tämä olut muutaman viikon käytössä ja kyllä minä olen tähän tyytyväinen.Ääni ja kuvanlaatu on hyvä.Nauhoitus toimii koneen kiintolevylle.Kesällä
        kytken laitteen veneessä läppäriin.

oletko kokeillut taajamien ulkopuolella?Riittääkö oma antenni?

• kokeillut
        digi kirjoitti:

oletko kokeillut taajamien ulkopuolella?Riittääkö oma antenni?

Olen kytkenyt sen talon kattoanteeniin.Sillä kytkennällä se toimii hyvin,siinä näkyy kaikki
        samat kanavat jotka nätyvät televisiossakin.
        Kesällä kytken veneessä sen läppäriin.

• Msi

Kävin nyppäämässä paikallisesta tietokoneliikkeestä tuon Msi:n Mega Sky 580:n.. Olen ollut ihan tyytyväinen hankintaan. Ei meinaan hassumpi vekotin kyseessä. Läppäriin on (HP Compaq xn9005) hieman vaikea sitä laittaa kun verkko- ja virtapiuhat ovat kiinni mutta kotikoneella se toimi vallan mainiosti (alustana w2k pro). Jostain syystä muutama kanava jäi löytymättä (mm. urheilukanava, voice).
      Piiska mikä siinä tulee mukana on aika onneton, eli joko käyttää talon omaa antennia tai sitten jotain vähän laadukkaampaa pöytäantennia.

Softa joka ohjelman mukana tulee oli myöskin positiivinen yllätys. Analogisen tv-kortin softa on aivan järkyttävän raskas käyttää mutta tuon ms:n mukana tuleva PVR on ainakin sen verran kevyt että sitä viitsii jopa käyttääkkin.

Piruuttani kokeilin mukana tulevaa kaukosäädintä (analogisen kortin kaukosäädin on ehkä mukavampi käteen ja ehkä olisi muutenkin järkevä mutta se raskas softa pilaa senkin) ja sekin toimi yllättävän hyvin. Sitä en tiedä kuinka pitkältä matkalta se toimii mutta harvemmin sitä tarvii kun koneelta telkkaria katsoo..

Vielä kun joku väsäisi hyvän softan linux:lle joka tukisi tuota palikkaa..

• teetvee

Toimiiko MEGA SKY 580:ssa Ylen kanavien DVB-tekstitys?

• Mega 580

Hommasin kanssa ko. värkin, mutta ei ota asentuakseen. Kokeiltu muutamassakin koneessa, mutta aina Nortonin palomuurin kanssa ongelmia ??

• Tero
        Mega 580 kirjoitti:

Hommasin kanssa ko. värkin, mutta ei ota asentuakseen. Kokeiltu muutamassakin koneessa, mutta aina Nortonin palomuurin kanssa ongelmia ??

Mistäköhän tämmöisen härvelin saa, muutamassa nettikaupassa on hinnastossa, mutta varastossa ei ole. Eli tampereen liikkeet kiinnostais.

• Msi
        teetvee kirjoitti:

Toimiiko MEGA SKY 580:ssa Ylen kanavien DVB-tekstitys?

Juu, kyllä nuo toimii.. Tosin joku erikoinen bugi softassa näyttää olevan kun välillä näkyy ne tekstit muillakin kanavilla kuin ylen.. Siis ylen teksit saattaa näkyä nelosella jne..

• Msi
        Tero kirjoitti:

Mistäköhän tämmöisen härvelin saa, muutamassa nettikaupassa on hinnastossa, mutta varastossa ei ole. Eli tampereen liikkeet kiinnostais.

Enpä osaa sanoa että missä olisi heti myydä hyllystä. Itse hain mediakulmasta ja sinnekkin ko. palikka tuli tilauksesta kun on kuulemma aika liukasta tavaraa ettei meinaa käsissä pysyä.
        Soitappa tuonne mk:an ja kysäse sieltä.. Jos ei muuten niin laita tilaukseen, ei yleensä ole mennyt hirveitä aikoja kun tavaran on saanut hakea.

• Mega 580
        Mega 580 kirjoitti:

Asennusongelma osoittautui laitteessa olevaksi kosketushäriö viaksi.

• Koestaja
        Tero kirjoitti:

Mikromaja toimitti viikossa postiennakolla (kaikkiaan 59.90). Tampereelta en hyllystä löytänyt. Dongeli itsessään on ihan soiva peli. Pieniä puutteita löytyy (mm. kanavien järjestäminen mahdotonta, tekstit "repii" YLE:n kanavilla) mutta kyllä tän kanssa elää.

• paskana!!!
        Mega 580 kirjoitti:

Asennusongelma osoittautui laitteessa olevaksi kosketushäriö viaksi.

Moi! Eksyin tänne sattumalta etsiessäni ohjeita ongelmiin. Mulla on menossa nyt 3. Mega Sky tikku. Kaikki olleet susia. Ei löydä kanavia. Kaikki tikut menneet takuuseen. Ens viikolla hakemaan 4. tikku, siis varmaankin rahat pois...

Alkaa jo *ituttaa!!!!!

• jejejej
        paskana!!! kirjoitti:

Moi! Eksyin tänne sattumalta etsiessäni ohjeita ongelmiin. Mulla on menossa nyt 3. Mega Sky tikku. Kaikki olleet susia. Ei löydä kanavia. Kaikki tikut menneet takuuseen. Ens viikolla hakemaan 4. tikku, siis varmaankin rahat pois...

Alkaa jo *ituttaa!!!!!

Jos asut josssain korvessa ni toi vaikiopiiska ei riitä.

tökkää suoraan kattoantenniis!

ohops apu tuliki ajoissa

5kk myöhässä :D

• Pctv

Itelläni on mega sky ja riippuen asunnon sijainnista, niin mukana tulevalla antennilla joko näkee, tai sitten ei nää. Omalla kohdallani ei näkynyt, mutta kun yhdististin ko usb adapterin taloyhtiömme perinteiseen (digitalisoituun) antenniin, niin johan rupesi näkyy ilmais kanavat ok

ylen teksti toimivat ihan bueno.
      Ainut mikä sitä riivaa, on toisinaan tapahtuvan pätkiminen, ja xp:ssä ok, mutta softa ei toimi Windows vistassa rc 1:sessä

Hyvä kortti mpeg video ulostulo tallennuksessa, siis sitähän voip ajastaa

Tyytyväinen olen ollut ko laitteeseen

Digi-sat Suonenjoki sieltä ostin sen

• jaaaaaaaaa

ei näy yleteema,voisko joku lähettää ini files,kanava skannaukset.näkyy yle24 kaks kertaa on kuulemma joku saanu näkymään silleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4750
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2617
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      70
      2332
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe