Metsänomistajat elkää myöntäkölupia kelkoille.Omistaminne metsiin. pyytävät ensin kapean uran kohta leveämmän uran kesällä sinne tulevat mönkijät sinne ja moottoripyörät jotka särkevät puitten juuret kelkat kolhivat uran viererssä olevat puut. tuovat vain saasteet maallekkin sekä melusaasteen ja ilmansaasteen melu saaste kuuluu useiden kilometrienpäähän!Minun maille ei kelkkoja tule
kelkat pois metsästä
55
9774
Vastaukset
- jossain
Pitäähän sitä jossain saada ajaa! Ei se muutaman metrin ura siellä metsässä mitään haittaa. Mönkkäri ei jätä juuri mitään jälkiä mennessään.
Eikä se ole mitään pelkkää ajamista! Se on kuule mukava välillä pysähtyä, tehdä tulet ja keittää kahvit.- maurix
katsotaan kuin kauan se käydä siellä voi. en minäkään sinun tanhuvi metelöiviä koneitaole tumassa elä tarjoa niitä tänne maallekkaan
- maanomistaja
Onkohan se tulen teko niin mukavaa. Saattaa mennä aikaa, kun ensin etsit maanomistajan ja pyydät häneltä lupaa nuotion tekoon. Ja saattaahan sieltä tulla kieltäväkin vastaus.
- jos
maanomistaja kirjoitti:
Onkohan se tulen teko niin mukavaa. Saattaa mennä aikaa, kun ensin etsit maanomistajan ja pyydät häneltä lupaa nuotion tekoon. Ja saattaahan sieltä tulla kieltäväkin vastaus.
Miksi siihen lupa pitäisi pyytää? Jos tekee nuotion vaikka jonkun peltipalasen päälle, niin ei se silloin tarvii mitään lupia. Joten minä ainakin teen tauoilla kahvitulet!
- apulantas
maurix kirjoitti:
katsotaan kuin kauan se käydä siellä voi. en minäkään sinun tanhuvi metelöiviä koneitaole tumassa elä tarjoa niitä tänne maallekkaan
järveen, niin saadaan sinilevä kasvaan ,että kiitos vaan
- laitonta
jos kirjoitti:
Miksi siihen lupa pitäisi pyytää? Jos tekee nuotion vaikka jonkun peltipalasen päälle, niin ei se silloin tarvii mitään lupia. Joten minä ainakin teen tauoilla kahvitulet!
Toisen maalle et saa tehdä avotulta edes pellinpalasen päälle.
Minun mailleni ei tule kelkkareittejä. - peltiä ja polttopuita?
jos kirjoitti:
Sun kelkkasi perässä sitten vissiinkin on ahkio, jolla kuljetat metsään sen pellinpalan ja polttopuut? Toisen metsästä kun ei saa luvatta puuta ottaa eikä ylipäätään tehdä avotulta ilman lupaa . . .
- selitat???
peltiä ja polttopuita? kirjoitti:
Sun kelkkasi perässä sitten vissiinkin on ahkio, jolla kuljetat metsään sen pellinpalan ja polttopuut? Toisen metsästä kun ei saa luvatta puuta ottaa eikä ylipäätään tehdä avotulta ilman lupaa . . .
Mita sina oikein sonkatat? Kait se peltipala 30x30 matkassa kulkee ja kuivaneita oksia saa polttaa ja kerata. Ei elavia puita.
Avotulen saa tehda palamattomalle alustalle! - jokamiesh
selitat??? kirjoitti:
Mita sina oikein sonkatat? Kait se peltipala 30x30 matkassa kulkee ja kuivaneita oksia saa polttaa ja kerata. Ei elavia puita.
Avotulen saa tehda palamattomalle alustalle!Puilla et saa tehdä minkäänlaista avotulta ilman metsänomistajan lupaa vaikka alustana olisi kaksi metriä tulitiiliä. Ainoastaan retkikeitintä tai muuta vastaavaa maaperästä eristettyä laitetta joka muodostaa "avotulen" saa käyttää.
- myös metsää
Samoin ei minunkaan messässä kelkat pörrää puhun muillekkin JOTTA KIELTÄISIVÄT seon vain hupi ajoa ei siitä mitään hyötyä haittoja vain!!
- se on mukava
Et ole tainut itse kokeilla miten mukavaa on ajella mönkkärillä pitkin kelkkauraa tai metsäautoteitä. Mahtava viettää kesäpäivää jossain mäntymetsäkankaalla, takatelineellä mulla on sähkökäyttönen kylmälaukka jossa mäyräkoira. Makkaraa nokipannukahvit se on kuule mahtavaa hommaa!
- kelkalla kivaa
se on mukava kirjoitti:
Et ole tainut itse kokeilla miten mukavaa on ajella mönkkärillä pitkin kelkkauraa tai metsäautoteitä. Mahtava viettää kesäpäivää jossain mäntymetsäkankaalla, takatelineellä mulla on sähkökäyttönen kylmälaukka jossa mäyräkoira. Makkaraa nokipannukahvit se on kuule mahtavaa hommaa!
jus jus niin mäyrämukaan kännissä takaisin jos pystyy ajamaa eihän metsään poliisi kerkiä
- kaikesa
kelkalla kivaa kirjoitti:
jus jus niin mäyrämukaan kännissä takaisin jos pystyy ajamaa eihän metsään poliisi kerkiä
Hauskempaa hommaa kun kuitenkin tulee kuuma ja jano. Niin hyvä olla juotavaa mukana, kyllä ne mäyrät sinne aikanaan maatuu. Tai voihan ne käyttää nuotion sytykkeinä.
- kelkkakuski
kaikesa kirjoitti:
Hauskempaa hommaa kun kuitenkin tulee kuuma ja jano. Niin hyvä olla juotavaa mukana, kyllä ne mäyrät sinne aikanaan maatuu. Tai voihan ne käyttää nuotion sytykkeinä.
Jos ajelee vaan metsässä eikä yleisillä teillä niin paljonko saa olla promilleja?
- riitti kiitti
mottorikelkan ääni kuuluu helposti 2-5 kmää joten en minäkään niitä metsääni päästä pysykööt kaupungissa..
- ilman
lupia,mutta ku tuli kova etteen ni loppu ajot.
- ihmetellyt
tätä moottorikelkka touhua!Sen ymmärrän jos kalamiehet ajelevat jäällä pyydyksillä käydessään ja joku ajaa polttopuu ajojansa huonoista paikoista.Ynnä muu työkäyttö, tämä huvi käyttö ei mene meikäläisen kaaliin ei sitten millään.Luulisi verottajaa edes kiinnostavan tämä joutavan päiväinen päristely.Vai onko polttoaine vielä niin edullista että kannattaa näiden juppipoikien poltaa sitä huvinvuoksi.Tässä jos missä olisi näille viherpiipertäjille oikeaa työsarkaa ja asiallista asiaa vaan taitaa olla niin että ei tämänpäivän risuparrat itsekkään pääse luonnonhelmaan muuta kuin konevoimalla.Hyvin tuntuu maapohja kelpaavan kelkkareitiksi vaikka muuten ollaan vittuilemassa kaikesta mahdollisesta metsän omistajille ja maatalousväestölle.Ei paljon naurata esim.ruveta kevättalvella aukaisemaan jotain metsä autotietä kun siinä on talven mittaan muutamia kertoja ajeltu kelkalla.Kyllä nyky ihmiselle tekisi hyvää mennä sinne luontoon kuuntelemaan hiljaisuutta ja haistelemaan raikasta ilmaa se onnistuu parhaiten suksin tai patikoiden jos ei niin paljon viitsi vaivaa nähdä ja oikeasti harrastaa liikuntaa niin sitten on parempi pysyä siellä lähiö juottolassa.Sitä melua ja moottorin pärinää ja pakokaasun hajua meistä useimmat saavat arkielämässään aistia ihan taarpeeksi.
- kunnon vero
ihmetellyt kirjoitti:
tätä moottorikelkka touhua!Sen ymmärrän jos kalamiehet ajelevat jäällä pyydyksillä käydessään ja joku ajaa polttopuu ajojansa huonoista paikoista.Ynnä muu työkäyttö, tämä huvi käyttö ei mene meikäläisen kaaliin ei sitten millään.Luulisi verottajaa edes kiinnostavan tämä joutavan päiväinen päristely.Vai onko polttoaine vielä niin edullista että kannattaa näiden juppipoikien poltaa sitä huvinvuoksi.Tässä jos missä olisi näille viherpiipertäjille oikeaa työsarkaa ja asiallista asiaa vaan taitaa olla niin että ei tämänpäivän risuparrat itsekkään pääse luonnonhelmaan muuta kuin konevoimalla.Hyvin tuntuu maapohja kelpaavan kelkkareitiksi vaikka muuten ollaan vittuilemassa kaikesta mahdollisesta metsän omistajille ja maatalousväestölle.Ei paljon naurata esim.ruveta kevättalvella aukaisemaan jotain metsä autotietä kun siinä on talven mittaan muutamia kertoja ajeltu kelkalla.Kyllä nyky ihmiselle tekisi hyvää mennä sinne luontoon kuuntelemaan hiljaisuutta ja haistelemaan raikasta ilmaa se onnistuu parhaiten suksin tai patikoiden jos ei niin paljon viitsi vaivaa nähdä ja oikeasti harrastaa liikuntaa niin sitten on parempi pysyä siellä lähiö juottolassa.Sitä melua ja moottorin pärinää ja pakokaasun hajua meistä useimmat saavat arkielämässään aistia ihan taarpeeksi.
ja traktoreille verollinen diesel
- viskoo
kunnon vero kirjoitti:
ja traktoreille verollinen diesel
otaha rauhottavia.
- Hiihtelijä jo vuosia
ihmetellyt kirjoitti:
Hei.
Kun näitä juttuja seurailee ei paljon ihmetytä jos tulee kismaa eteläsuomalaisten ns. juppien ja meidän maalaisten kanssa. Osa selvästi itseaiheutettua.
Ei reiteillä ajettu kelkanmurina tai oman pensan poltto pitäis meitä häiritä ... Epäilen KATEUTTA. - ajelennii
Hiihtelijä jo vuosia kirjoitti:
Hei.
Kun näitä juttuja seurailee ei paljon ihmetytä jos tulee kismaa eteläsuomalaisten ns. juppien ja meidän maalaisten kanssa. Osa selvästi itseaiheutettua.
Ei reiteillä ajettu kelkanmurina tai oman pensan poltto pitäis meitä häiritä ... Epäilen KATEUTTA.omalla mualla.Miksei kaikki tekis niin ?
- missään nimessä
Tietenkään en anna lupaa ja kyse ei ole kiusanteosta. Metsälle tuosta ei pahemmin haittaa ole, mutta eläimet häiriintyy. Eikä itsekään jaksa kuunnella sitä matkojen takaa kantautuvaa ulinaa ja pörinää. Siis jyrkkä ei kelkkaurille ja mönkijöille.
- meluhaittaa
tulee myös mökkiläisille, kun kuivurit humisee yötä päivää ja sahat laulaa metsissä, pientä rajaa
- missään nimessä
meluhaittaa kirjoitti:
tulee myös mökkiläisille, kun kuivurit humisee yötä päivää ja sahat laulaa metsissä, pientä rajaa
Täällä ei viljaa kuivatella eikä sahat laula, muuta kun metsäyhtiön toimesta jonkun vuoden välein. Se on vähän toista kuin jatkuva ulina ja pörinä. Mökkiläiset ovat tyytyväisiä siihen, että heille on aikoinaan siivut myyty.
- paikkansa
Miksi ylipäätään pitää rakentaa laaja reittiverkosto? Omiin metsiini ei ole kelkoilla asiaa.
Muut moottoriurheilijat ajavat pienelle alueelle tehtyä lenkkiä. Esim. endurokuskeille riittää muutaman kilometrin lenkki, joka on varsin pienellä alueella ja jota kierretään ympäri. Enduro on muutenkin luonteeltaan varsin samanlaista urheilua kelkkailun kanssa. Miksi kelkalla pitää päästä 200 km yhteen suuntaan ja toista reittiä takaisin?
Kyllä joka kaupungin liepeiltä löytyy sopiva maapläntti joka moottoriurheilulajille siten että kenenkään elämä tai omaisuus ei siitä kärsi.Näin se on. Hevosiakin käydään hiittaamassa raviradalla,(tiellä), jos ei omat maat piisaa.
Oikeasti isovaiva, kun kelkoilla ajetaan metsäautotiellä läpi talven, vaatii isoa kalustoa aurata tie.
Nykytyyliin kuuluu järjestää kaikille ryhmille suorituspaikkoja, kuten juuri kelkkareittejäkin, ja reitit on suhteellisen edullisia ylläpitää (talkoilla).
- pienmetsänomistaja
Oon antanu kelkkamiehille luvan tehdä reitit,ja rajoillehan ne yleensä ne tekee, merkityistä reiteistä on hyötyä kesälläkin, esim.marjastajat käyttää reittejä, eräs vanhempi tuttuni kertoi eksyneensä marjamatkalla, ja löytäneensä kelkkareittiä pitkin takaisin ihmisten ilmoille. Kunnon kartat reiteistä vielä saataville.
- Metsänomistaja Keski-Suomesta
Hei.
Metsässäni on kulkenut kelkkareitti vuosikausia eikä ongelmia tai edes taimivahinkoja ole tullut, hyvin suunniteltu ja merkattu reitti on helpottanut ainakin joulukuusenhakua kun ei ole tarvinnut pehmeässä lumessa kahlata. Kelkat ovat tulleet jäädäkseen suomalaiseen talviliikkumiseen toiset retkeilee hiihtäen kuten itse teen mutta en kiellä kelkkailijoita vain sen takia että olisin kateellinen kun ei ole niinpaljon ylimääräistärahaa, että voisin kaikkea kivaa harrastaa.- ollut minkäänlaista
haittaa kelkkailijoista täällä oulun liepeilläkään vaikka kelkka määrä on kasvanut viime vuosina rajusti,olen antanut luvan kelkkailla myös metsässäni,kunhan eivät pole taimikoita.
- keksiä
tuommoinen tarina kelkkaukko ? Sulla ei oo aariakaan maata.
keksiä kirjoitti:
tuommoinen tarina kelkkaukko ? Sulla ei oo aariakaan maata.
Hei.
Älä lauo varmana mielipiteitäsi joita et pysty todistamaan minä pystyn todistamaan omistavani 99ha maata josta yli puolet metsää.
Kelkallakin olen ajanut tosin viimeksi talvella 2001. ja eläissäni alle 10 kilometriä.
Pelloilla saavat ajella vapaammin kuin metsässä, viksusti ovat kelkkailijat luvat kyselleet.
terv. Jaska - taas oikein
Metsänomistaja Keski-Suomesta kirjoitti:
Hei.
Älä lauo varmana mielipiteitäsi joita et pysty todistamaan minä pystyn todistamaan omistavani 99ha maata josta yli puolet metsää.
Kelkallakin olen ajanut tosin viimeksi talvella 2001. ja eläissäni alle 10 kilometriä.
Pelloilla saavat ajella vapaammin kuin metsässä, viksusti ovat kelkkailijat luvat kyselleet.
terv. JaskaHöpö höpö juttuja.
- omistuksesi
Hei.
terv. JaskaNo jos kerran pystyt niin todista toki!
Kerro vaikka jotain metsänhoitoon liittyvää juttua josta nähdään että tiedät jotain metsänhoidosta? - Metsänomistaja Keski-Suomesta
omistuksesi kirjoitti:
No jos kerran pystyt niin todista toki!
Kerro vaikka jotain metsänhoitoon liittyvää juttua josta nähdään että tiedät jotain metsänhoidosta?Hei.
Metsätietoutta on varmaan monella opittua tai "kantapäänkauttaopittua.
Olen ollut pintaalaverossa viimeistä kertaa pinta-alaveroilmoituksen jätän helmikuun loppuun.
Sitten kaikki siirrytään Myyntiveroon eli pääomaveroon.
Uudistushakkuuiden jälkeen pääosa aukoista on istutettu kuuselle viimevuosina, koivua kasvaa täydennykseksi luonnostaan taimimäärä n.1500tainta/ha suoalueella vain laikutettiin kaivurilla ja uudistui luontaisesti ,pieni kuivempi alue laikutettiin kaivurilla ja kylvettiin.
Vielä reilu kymmenenvuotta sitten kaikki aukot oli istutettava ja pääosin männyllä, vaikka minullakin oli luontaista tainta tarpeeksi ei auttanu kuin istuttaa että tuli pykälät täytettyä
onneksi tavat muuttuneet. Luontainen taimikin osaa taas kasvaa.
että silleen 27:4 - se Saa....
Hei.
Metsätietoutta on varmaan monella opittua tai "kantapäänkauttaopittua.
Olen ollut pintaalaverossa viimeistä kertaa pinta-alaveroilmoituksen jätän helmikuun loppuun.
Sitten kaikki siirrytään Myyntiveroon eli pääomaveroon.
Uudistushakkuuiden jälkeen pääosa aukoista on istutettu kuuselle viimevuosina, koivua kasvaa täydennykseksi luonnostaan taimimäärä n.1500tainta/ha suoalueella vain laikutettiin kaivurilla ja uudistui luontaisesti ,pieni kuivempi alue laikutettiin kaivurilla ja kylvettiin.
Vielä reilu kymmenenvuotta sitten kaikki aukot oli istutettava ja pääosin männyllä, vaikka minullakin oli luontaista tainta tarpeeksi ei auttanu kuin istuttaa että tuli pykälät täytettyä
onneksi tavat muuttuneet. Luontainen taimikin osaa taas kasvaa.
että silleen 27:4Mehänomistaja.
- Arska
Kelkat suljetuille alueille kuten muutkin moottoriurheilijat! Pois vinkumasta joka ikkunan alta ja soluilemasta toisten mailta!
Sillähän ne reitit on etteivät sooloile.
- reittisopimukset!
Perukaan reittisopimukset, ennenkui ne merkitään mönkijäreiteiksi!
- pienmetsänomistaja
tosiaan josain päin suomee käyny näin kun täällä maalaillaan, eli kelkkareiteistä tulee yhtäkkiä mönkijäreittejä.
- safariyrittäjä
pienmetsänomistaja kirjoitti:
tosiaan josain päin suomee käyny näin kun täällä maalaillaan, eli kelkkareiteistä tulee yhtäkkiä mönkijäreittejä.
Meillä safariyrittäjä yritti saada reitin käyttöön myös kesä ajalle. Perusteli sillä että käyttöaikaa ei ollut erikseen mainittu ja on tehnyt jo kalusto hankintoja = ostanut muutaman mönkijän.
- on aivan
safariyrittäjä kirjoitti:
Meillä safariyrittäjä yritti saada reitin käyttöön myös kesä ajalle. Perusteli sillä että käyttöaikaa ei ollut erikseen mainittu ja on tehnyt jo kalusto hankintoja = ostanut muutaman mönkijän.
selvä asia että lähivuosina nämä kelkka reitit tullaan ottamaan ympärivuotiseen käyttöön.Mönkijä kauppa käy sen verran kuumana joten tottakai niillä halutaan myös ajella.Mikäs sen parempi ajopaikka kun kelkkareitti ovat jo valmiina maastossa raivattuna. Leventämällä näitä valmiita reittejä saadaan pian hyvä koko maan kattava reittiverkosto.Lisääntyvän vapaa ajan myötä tulee näitten reittien käyttömäärät lisääntymään tuntuvasti!
- kävis
on aivan kirjoitti:
selvä asia että lähivuosina nämä kelkka reitit tullaan ottamaan ympärivuotiseen käyttöön.Mönkijä kauppa käy sen verran kuumana joten tottakai niillä halutaan myös ajella.Mikäs sen parempi ajopaikka kun kelkkareitti ovat jo valmiina maastossa raivattuna. Leventämällä näitä valmiita reittejä saadaan pian hyvä koko maan kattava reittiverkosto.Lisääntyvän vapaa ajan myötä tulee näitten reittien käyttömäärät lisääntymään tuntuvasti!
suomessa ei.
- paineita on
Paineita on siihen suuntaan että kelkkaura muuttuu kelkkareitiksi.
Kelkkakerhot yrittävät kovasti saada aikaan muutosta koska kelkkaura on riippuvainen maanomistajan luvasta, reitti taas ei.
Kelkkareitti on kaavassa, eli se on siis maanomistajalle RASITE. Eli maanomistaja ei mahdollisesti saa esim tonttia maallensa kelkkareitin takia. Eikä ainakaan saa reittiä enää poistettua maaltaan, se on pysyvä.
Ainakin täällä Hämeessä kelkkakerhot yrittävät saada kelkkaurat reiteiksi. Mihin on helpointa tehdä kelkkareitti? Siihen kohtaan jossa jo kulkee kelkkaura.
Varokaa maanomistajat, häätäkää kelkkailijat mailtanne ennenkuin maakuntasuunnittelijat iskevät silmänsä maihinne!- hyvältä!
Eipä kuulosta hyvältä!
- ajakoon
Jokainen ajakoon omassa metsässä!
- metsätonttu
Jyrkkä ei kelkoille ja muille moottorivehkeille. Minä menen metsään nauttimaan hiljaisuudesta ja luonnonäänistä. Mikään ei ole v-mäisempää kuin kuunnella kierrokset tapissa ujeltelevia vehkeitä kaiken rauhan ja hiljaisuuden keskellä.
Itse pidän huolen siitä, että yksikään moottoriverme ei rauhaani häiritse. Kelkkaseurat ostakoot omat maansa tarkoituksiinsa silloin kun kyse on puhtaasta harrastuksesta.
Luvattomasta ajosta jos kiinni saan niin korvausvaatimukset seuraa saletisti.- ostakoon
omat maat ajelua varten
- täyttä asiaa
Puhut täyttä asiaa
- täyttä paskaa
se kun sattuu nyt olemaan sillä lailla että jos saadaan riittävän kova paine päättäjiä kohtaan niin ne kelkka reitit lunastetaan hyvinkin nopeasti yleishyödylliseen käyttöön.Kelkkailu ja mönkijä harrastajia on varmasti maassamme enemmän kuin joitain metsää omistavia ituniskoja,metsän omistus suhteet ovat lisääntyvässä määrin siirtyneet ja siirtymässä kaupunkilaisten haltuun ja siinä ei muutaman turvenuijan sana paljon paina sillä enemmistö suhtautuu kuitenkin erittäin myönteisesti luonnossa tapahtuvaan virkistys ja viikon lopputoimintaan,kelkkailu ja mönkijä safareiden muodossa mahdollisesti joitakin osuuksia voitaisiin käyttää myös of road harjoitteluun yms toimintaan.
- ajan
Minä ajan missä mua huvittaa!
- ope
Kunhan vain ensin täytät viisitoista ja saat mopokortin.
- Katoppanytvahan
Voi vitun paskajussi taliperse, tajuatko että ne sun pellot haisee paljon pahemmalle kesäisin ku joku 2tahti kelkka, vitun lantaläjä :P
- matti.l
luin koko viesti ketjun ja huomasin että tappeluksi näyttäisi menevän ,nyt sais jokainen mennä itttensä ja miettiä.jos joku ei halua kelkkoja maillensa ,niin mitä sitten,sen maaan omistajan asiahan se on,ja itsekin kelkkailevana tiedän että omalla käytöksellä voi vaikuttaa paljon tähän harrastukseen joka on siis v...n kallis.
siitä olen samaa mieltä että ne vitun mönkijät saa pysyä piha koristeina kuten tähänkin asti.
mun mailla saa ajaa kelkalla .mönkijät ei ole tervetulleita ,ellei sitten tule omaan käyttöön - Maanomistaja
Moi. Miten hoidat metsiäsi? Käykö metsäkoneet mylläämässä maaperän? Meilläpäin pikku ja vähän isommatkin hommat hoidellaan pehmosemmin tavoin ja moottorikelkka on siinä todella hyvä apulainen kun hevosta ei ikävä kyllä ole
- cf-moto 500
maantiellä muittentiellä mönkijällä kiva olla`
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272649Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu762385Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41148