Sörensyndrooma

Onko kellään tietoa

Moikka!

Vaimollani todettiin sörensyndrooma.
Miten se etenee?
Pysähtyykö eteneminen kun lääkitys on aloitettu?
Mitkä ovat taudin etenemisen vaiheet?

10

2335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sjögrenin syndroomaa?

Sjögrenin syndroomasta/oireyhtymästä löytyy tietoa ihan hyvin Googlella.

• Poistaa

Heippa!

voisiko joku poistaa aloittanmani keskustelun kun nimikin on päin peeetä?

KIITOS

• Niksukko
        Poistaa kirjoitti:

Heippa!

voisiko joku poistaa aloittanmani keskustelun kun nimikin on päin peeetä?

KIITOS

eihän tuo mitään haittaa. Jokainen kyllä ymmärsi, mistä on kyse, ja jos joku ei ymmärrä, se ei kyllä ymmärrä koko taudistakaan, joten ei sen tarvitse ymmärtääkkän.

Johan tätä tautia on kärsitty puolen vuosisataa. Kyllä tämän kanssa pärjää, jos on valoisa luonnen, ja halukas etsimään ratkaisuja. Ei ne tuolla lääketieteen puolella kovin hääviä apuja ole kyenneet tarjoamaan. Ravintopuolelta minäkin olen ne ratkaisevat avut löytänyt.

Kyllä hyvin pärjään, jos käytän ravintolisiä, siis lisäravinteita. Muuten pärjään hyvin hyvin huonosti taudin kanssa. On se pahimmoillaan kova tauti.

• Niksukko
        Niksukko kirjoitti:

eihän tuo mitään haittaa. Jokainen kyllä ymmärsi, mistä on kyse, ja jos joku ei ymmärrä, se ei kyllä ymmärrä koko taudistakaan, joten ei sen tarvitse ymmärtääkkän.

Johan tätä tautia on kärsitty puolen vuosisataa. Kyllä tämän kanssa pärjää, jos on valoisa luonnen, ja halukas etsimään ratkaisuja. Ei ne tuolla lääketieteen puolella kovin hääviä apuja ole kyenneet tarjoamaan. Ravintopuolelta minäkin olen ne ratkaisevat avut löytänyt.

Kyllä hyvin pärjään, jos käytän ravintolisiä, siis lisäravinteita. Muuten pärjään hyvin hyvin huonosti taudin kanssa. On se pahimmoillaan kova tauti.

Tarkoitin, että silloin kun en älynnyt näitä ravintolisiä, niin parjäsin hyvin huonosti. Kova se tauti pahimmoillaan on.

Ja jos yritän olla vähän aikaa ilman lisäravinteita, jo olo muuttuu kuumeisen kipeäksi, uupuneeksi, joka paikaan koskee, silmät tulehtuu, ei kärsi auki pitää, suu infektoituu haavoista ja paiseista, sylki katoaa, suu on kuiva kuin paperi jne...

Lisäravinteet ratkaisevat tautini kanssa pärjäämisessä. Ei väsytä, ja jaksan pitkiä päiviä työskennellä.

• Ravintolisät
        Niksukko kirjoitti:

Tarkoitin, että silloin kun en älynnyt näitä ravintolisiä, niin parjäsin hyvin huonosti. Kova se tauti pahimmoillaan on.

Ja jos yritän olla vähän aikaa ilman lisäravinteita, jo olo muuttuu kuumeisen kipeäksi, uupuneeksi, joka paikaan koskee, silmät tulehtuu, ei kärsi auki pitää, suu infektoituu haavoista ja paiseista, sylki katoaa, suu on kuiva kuin paperi jne...

Lisäravinteet ratkaisevat tautini kanssa pärjäämisessä. Ei väsytä, ja jaksan pitkiä päiviä työskennellä.

Moikka!

Mitä ravintolisiä käytät?
        Onko salaisuus?

• Niksukko
        Ravintolisät kirjoitti:

Moikka!

Mitä ravintolisiä käytät?
        Onko salaisuus?

Sjögrenin syndrooma on tulehdustauti, joka kuluttaa kehon ravinnevaroja ja usein aiheuttaa imeytymishäirön, koska suoliston limakalvot ovat taudin vaurioittamia.
        Täten voi tulla puutoksia, kuten minulla, ja niitä pitää täydentää. Se, mitä minä tarvitsen, ei välttämättä ole toiselle sopivat yhdistelmät. Minulle nämä valinnat ovat muodostuneet tutkimuksen tuloksena.

- C-vitamiinia 1000 mg
        - B- vitamiinia (ennen injektioina) mutta löysin spirulinan, joka imeytyy paremmin ja tehoaa paremmin B-vitamiinin imeytymishäiriöön)
        - omega 3 rasvahappoja
        - kalaöljyjä
        - kylmäpuristettuja öljyjä
        - Lysi kalanmaksaöljyä
        - seleeniä reseptillä joka on erityisen vahvaa
        - foolihappoa (reseptillä)
        - E-vitamiinia (reseptillä)
        - msm ortaanista rikkiä 20 g /päivä
        - nonia runsaasti

Näin tauti on pysynyt hyvin hallinnassa. Näin on jo hoidettu 9 vuotta (noni tuli saataville 8 vuotta sitten), eikä puhettakaan, että lopettaisin tätä hoitoa. Niin paljon tällä hoidolla on saavutettu, niin että taudista ei ole haittaa arkielämälle.

• sjögreeni myös
        Niksukko kirjoitti:

Sjögrenin syndrooma on tulehdustauti, joka kuluttaa kehon ravinnevaroja ja usein aiheuttaa imeytymishäirön, koska suoliston limakalvot ovat taudin vaurioittamia.
        Täten voi tulla puutoksia, kuten minulla, ja niitä pitää täydentää. Se, mitä minä tarvitsen, ei välttämättä ole toiselle sopivat yhdistelmät. Minulle nämä valinnat ovat muodostuneet tutkimuksen tuloksena.

- C-vitamiinia 1000 mg
        - B- vitamiinia (ennen injektioina) mutta löysin spirulinan, joka imeytyy paremmin ja tehoaa paremmin B-vitamiinin imeytymishäiriöön)
        - omega 3 rasvahappoja
        - kalaöljyjä
        - kylmäpuristettuja öljyjä
        - Lysi kalanmaksaöljyä
        - seleeniä reseptillä joka on erityisen vahvaa
        - foolihappoa (reseptillä)
        - E-vitamiinia (reseptillä)
        - msm ortaanista rikkiä 20 g /päivä
        - nonia runsaasti

Näin tauti on pysynyt hyvin hallinnassa. Näin on jo hoidettu 9 vuotta (noni tuli saataville 8 vuotta sitten), eikä puhettakaan, että lopettaisin tätä hoitoa. Niin paljon tällä hoidolla on saavutettu, niin että taudista ei ole haittaa arkielämälle.

Mielenkiintoista!
        Missä ja miten sinua on tutkittu kun olet saanut kyseiset lisäravinteet tietoosi?? Itse olen vasta 33v ja paljon mahtaa olla ongelmia edes, joten kirjoituksesi kiinnosti kovasti!

• Niksukko
        sjögreeni myös kirjoitti:

Mielenkiintoista!
        Missä ja miten sinua on tutkittu kun olet saanut kyseiset lisäravinteet tietoosi?? Itse olen vasta 33v ja paljon mahtaa olla ongelmia edes, joten kirjoituksesi kiinnosti kovasti!

No virallinen erikoissairaanhoitohan ei hoida tauti muutoin, kuin lääkkein. Ja Sjögrenin syndroomassa harva saa riittävää apua lääkkeistä.

Ensin taudin toteaminen reumasairauksien erikoissairaanhoidon yksikössä. ja kun lääketieteestä ei helpotusta tautiini saatu, tai edelleen oireet olivat vaikeita, käännyin antioksidanttiklinikan puoleen. Maksoihan se "mansikoita" mutta sillä tavoin sain alkuun tämän ravintopuolen tasapainotuksen.

Ja kun tauti nyt sitten on tasapainossa, en ole 9 vuoteen käynyt antioksidanttiklinikan labrakokeissa. Nehän ne maksavat mielettömästi. Mutta kun jaan ne kulut näin pitkälle aikajaksolle, kyllä se kannatti.

Nyt vain olen aina reseptin vienyt terveyskeskukseen uusittavaksi, eikä kukaan lääkäri ole vastaan pullikoinen, vaan kiltisti on joka kerran resepti uusittu.

Turvakokeet käyn terveyskeskuksen labrassa 4-5 kertaa vuodessa. Tietenkin myös normaalit kontrollit erikoissairaanhoidon yksikössä, mutta eivät ne siellä näiden ravinnehoitojen päälle mitään saa ymmärtää, vaikka olisikin lääkäri, joka ymmärtää. Minulla on ihana lääkäri, joka on "juonessa" mukana. Oikeastaan kannustaa näiden käytössä.

• ....
        Niksukko kirjoitti:

No virallinen erikoissairaanhoitohan ei hoida tauti muutoin, kuin lääkkein. Ja Sjögrenin syndroomassa harva saa riittävää apua lääkkeistä.

Ensin taudin toteaminen reumasairauksien erikoissairaanhoidon yksikössä. ja kun lääketieteestä ei helpotusta tautiini saatu, tai edelleen oireet olivat vaikeita, käännyin antioksidanttiklinikan puoleen. Maksoihan se "mansikoita" mutta sillä tavoin sain alkuun tämän ravintopuolen tasapainotuksen.

Ja kun tauti nyt sitten on tasapainossa, en ole 9 vuoteen käynyt antioksidanttiklinikan labrakokeissa. Nehän ne maksavat mielettömästi. Mutta kun jaan ne kulut näin pitkälle aikajaksolle, kyllä se kannatti.

Nyt vain olen aina reseptin vienyt terveyskeskukseen uusittavaksi, eikä kukaan lääkäri ole vastaan pullikoinen, vaan kiltisti on joka kerran resepti uusittu.

Turvakokeet käyn terveyskeskuksen labrassa 4-5 kertaa vuodessa. Tietenkin myös normaalit kontrollit erikoissairaanhoidon yksikössä, mutta eivät ne siellä näiden ravinnehoitojen päälle mitään saa ymmärtää, vaikka olisikin lääkäri, joka ymmärtää. Minulla on ihana lääkäri, joka on "juonessa" mukana. Oikeastaan kannustaa näiden käytössä.

kiitos tiedosta! vastaisitko vielä tyhmälle, mitä ovat turvakokeet? mulla on diagnoosi tehty runsas vuosi sitten ja sjögren on vielä "hyväs mallis", kuivuus oireet ja väsymys tällä hetkellä jylläävät.

• Niksukko
        .... kirjoitti:

kiitos tiedosta! vastaisitko vielä tyhmälle, mitä ovat turvakokeet? mulla on diagnoosi tehty runsas vuosi sitten ja sjögren on vielä "hyväs mallis", kuivuus oireet ja väsymys tällä hetkellä jylläävät.

Turvakokeita ovat verikokeet; pieni verenkuva, LA, CRP, ja virtsakoe.

Jos nämä ovat kondiksessa, niinkuin ne yleensä ovat, niin jatketaan aina entiseen tapaan. Virtsakokeesta seurataan minulla munuaisten toimintaa, kun olen aikoinaan saanut reumalääkityksistä ikävän munuaisvaurioin, ja ne ovat vuotaneet verta ja valkuaista. Sen tasoa seurataan.

Mutta kun sekin on rauhoittunut kun synteettisten kovien lääkkeiden käyttöä olen voinut radikaalisti vähentää, tällä hetkelle ei käytännössä ole ollenkaan, niin munuaisetkin rauhoittuivat, ja valkuaisen ja verenvuoto on poissa. Heti se palaa, kun jotuu enemmän lääkkeitä syömään. Niin kaikkensahan sitä tekee, että ei tarvitsisi lääkkeitä syödä.

Maksan toiminta näkyy taas verikokeista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe