vakkarityö ennen vauvaa?!

j-m

Heipsan kaikille! Mitäs mieltä olette seuraavasta?

Oon tässä vauvakuumeillut jo puolisen vuotta. Välillä olen itkuakin vääntänyt etenkin siitä, että mies on tähän asti ollut sitä mieltä, että odotetaan vielä ainakin muutama vuosi, tai kunnes molemmilla on vakkarityöt. Eilen se sitten pudotti kunnon pommin, kun kysyin siltä ihan leikilläni, että koskakohan olis aika lopettaa pillerit kun oon niitä syöny jo 4,5 vuotta. Se olikin yht'äkkiä sitä mieltä, että lopetan ne marraskuussa, samoihin aikoihin kun valmistun opiskeluista. "Sit saa vauva tulla jos on tullakseen", se sano. Ei siis varsinaisesti yritettäis, mutta annetais asialle mahdollisuus. Mies itse valmistuu keväällä 2007. Oon jotenkin ihan shokisssa tosta sen mielipiteen muuttumisesta, ja huvittavinta on ett- nyt alan sitten minä empimään!

Mitä mieltä ootte, mitä itse tekisitte? Pitäiskö kuitenkin odottaa siihen saakka että vähintään edes miehellä olisi työ? Pitäisikö mulla itselläkin olla vakkarityö, ennen kuin aletaan ns. vauvantekoon. Hassua, että nyt kun mies näyttää vihreää valoa, mä itse rupean pohtimaan, että onkohan oikea aika vielä... Tietysti, voihan siinä mennä aikaa ennen kuin raskautuu.. On jotenkin ollut niin helppoa elätellä vauvaunelmia, kun toinen on puhunut järkeä eikä ole ollut asiaan vielä valmis. Mutta kun pitäis tarttua tuumasta toimeen, niin ajatus siitä, että vuoden päästä tähän aikaan saattaisin olla jo raskaana tuntuu ehkä vähän pelottavaltakin...

Onko kellään kokemusta? Mitä mieltä olette, ootteko itse odottanut vakkarityön saamista?

Taustatietoa vielä vähän meistä: minä vm 83, mies 81, yhdessä asutaan, yhdessä oltu kohta viisi vuotta.

4

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm80

No itse oon lopettanu just pillerit ja satun oleen vakkarityössä. Itse en vois kuvitella eläväni äityyslomaa minimi kelan tuella kun on jo kuus vuotta tottunu oleen palkkatyössä ja tuhlaamaan. Suosittelen et kun opiskelu on ohi niin otat ihan minkä vaan työn ja alatte rohkeesti yrittää. Siin menee kuitenkin oma aikansa ja sit oot ehtiny varmasti tienata jo sen verran et Kelan tuki lasketaan viimeseltä puolelta vuodelta. Kannattaa myös yrittää säästää. Selvitä vielä kelasta miten ne raha systeemit menee ja kuín ne lasketaan.

• mammaliini82

Meillä tilanne oli se, että molemmat oltiin työttömiä kun tulin raskaaksi (vasta koulusta valmistuneita kumpikin)

Mies ehkä enemmänkii empi ja oli sitä mieltä ettei vielä ole sopiva aika päätettiin kuitenkin yrittää et jos tulee niin tulee, mutta stressiä onnistumisesta ei tehdä.

No tuli heti ensimmäisillä kerroilla. Mieheni asenne muuttui heti raskauden alettua ja hän odotti vähintäänkin yhtä suurella innolla vauvaa kuin minäkin. Nyt meidän prinsessa on jo vuoden ikäinen ja tässä ajan kuluessa mieheni on onnistunut jo saamaan vakituisen työpaikankin.

Hyvin ollaan siis taloudellisesti pärjätty, vaikka tulot on ollut pienet. Ehkä johtuu siitä että oltiin totuttu opiskeluaikojen vielä tiukempaan taloudelliseen tilanteeseen.

Itse olen näin jälkeenpäin ajatellut että olisikohan koskaan tullut muka täydellistä aikaa hankkia lasta, siis että molemmat olisivat täysin sitä mieltä olleet.(tuskinpa...)

Mutta nyt on jo suunnitelmissa toinen lapsi, sitten lasten jälkeen jatkan koulua, tai menen töihin onhan aikaa koko elämä, mutta nuorena jaksaa lasten kanssa paremmin yövalvomiset jne.

Tosin tämä on vain minun mielipide ja kokemus asiasta, jokainen tietänee kuitenkin omat valintansa tehdä parhaiten.

• vm ´79

Lopetin pillereiden syönnin 1,5 vuotta sitten tarkoituksena tietysti tulla raskaaksi.Päätös tehtiin yhdessä miehen kanssa.Minulla ei ollut vakkaripaikaa,miehelläni oli.No,mutta ei ole tärpännut vieläkään.Otin alussa stressiä asiasta (pärjäämisen ynm asian takia)ja aloin empimään,mitä jos siirrettäs.... Kuitenkin tämän 1.5 vuoden ajan olemme ´yrittäneet´ (ei kellokaulasssa),tulee sitten kun tulee,ei passaa panikoida. Hormonihäiriön takia olen täs joutunut syömään erilaisia lääkekuuria,kun mikään ei sovi,ja kierto on mitä on.

• kolmatta toivova

Hei!
      Itselläni on ollut vakkarityöt kun olen lapseni saanut, nytkin on vakkari kun kolmosta haaveillaan. Se minulle tuli mieleen, että kun sain 2 lapsen niin jo hänen syntymästä asti sressasin töistä, kun siis olin kaupassa töissä (mikä oli kivaa, mutta liian "helppoa", osa-aikaista ja myös ilta ja viikonlopputyötä)siis sitä että en halua sinne palata ja mistä saan mukavampaa (ja päivätyötä) työtä. Eli minulla meni vähän hukkaan se ihana aika kun vauva oli pieni. Eli yritän tässä sanoa sitä, että sen puoleen olisi parempi jos olisi työ, niin ei tarvitsisi koko ajan miettiä ja kärkkyä töiden perään kun tietää että on paikka minne palata. Tiedän että tämän kolmosen (jos siis hänet saamme) osaan nauttia eritavalla siitä ajasta kun ei tarvitse kantaa paineita töistä.

tässä yksi ajatus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe