6170 - disconnecting people

WhiskerS

Erään 6170:n elämäntarina...

Ostin uutena 6170:n tammiQssa 2005. Heti alusta alkaen ilmeni semmonen vika, että kummaltakin näytöltä sillointällöin hävisi kaikki, lukuunottamatta pikkunäytön kellon aikaa, ja ison näytön valikkotextejä. Loppuosat näytöistä olivat valkeina. Tätä tapahtui melko usein. Tähän ei auttanut mikään muu kuin virran pois käyttäminen.

Käytin puhelinta ostoliikkeessä. Myyjän kommentti oli ”elämä on ikävää!” (todella fiksu kommentti asiakaspalvelijalta?!) ja että asialle ei voi mitään! Mutta kun tämä vika ilmeni aina vaan uudestaan, vein puhelimen taas liikkeeseen. Myyjä suostui lähettämään puhelimen jonnekkin reiluksi viikoksi ohjelmapäivityksen tekoa varten. Puhelimen takaisin saatuani tein niikuin ne käskivät, eli katkaisin virrat sillointällöin; (olin sitä tehnyt kyllä jo aiemminkin) sehän oli pakkokin tehä jo sen takia, kun puhelin jumi.

Mutta ei se vika sillä poistunut. Lisäksi tapahtui vielä sellaistakin, että kun puhelin taas koki sen valaistumisensa, niin virrat takaisin kytkettyäni, siihen oli palautunut kaikki tehtaan asetukset, eli myöskin kaikki tilaamani soittoäänet ja taustakuvat olivat kadonneet. Kummallakin näytöllä komeili väripalkki ja iso kysymysmerkki, eikä sitä niistä pois saanut. Vein taas toosan kauppaan. Lähti taas siihen samaiseen ohjelmapäivitykseen. Eihän se tietenkään mitään auttanut tälläkään kertaa, miksi olisi, kun ei edelliselläkään kerralla.

No, nyt muutama viikko sitten (taQ oli vielä voimassa) menin valittamaan samasta asiasta jo kolmannen kerran. Puhelin lähti taas jonnekkin muutamaksi viikoksi. Nyt nekin siellä jossain kyllästyivät kyseiseen yksilöön, ja antoivat tilalle uuden 6170n. Ainakaan vielä se ei ole temppuillut, kopkop-puupäätä.

Mielenkiintoista oli muuten aina sekin, että mitä liikkeen antamat lainapuhelimet milloinkin sisälsivät… Yhdellä kerralla puhelinluettelossa oli KAIKKI edellisen käyttäjän nimet numeroineen, (ainakin 40 kpl) aakkosjärjestyksessä, limittäin-lomittain kaikkien minun omien, kortillani olevien nimien ja numeroiden seassa. Samoin edellisen käyttäjän lähettämiä ja saatuja txtiviestejä. Ja toisella kerralla toisessa puhelimessa oli edellisen käyttäjän nauhottamia videopätkiä, joissa tunnistettava ihminen puhui arveluttavia alapääjuttuja...

Eli pointtina se, että kaikissa liikkeissä puhelimen sisältöä ei todellakaan tyhjennetä, kun puhelin lainataan tai myydään.
Mutta muuten, toimiessaan, 6170 on tosi hyvä paljon textaavalle koska näppäimet on isot. Kameralla ei tee mitään. Kyllä sillä näytön taustakuvaksi saa kelvollisen kuvan otettua. Ja se ”zoom”, se on pelkkä vitsi. Myöskin akun kesto oli suuri pettymys 6310i:n jälkeen, jossa se minun käytöllä (pääasiassa textausta, vähän puheluja) kesti reilut 5 vrk. Tässä jotain 2-3 vrk. Myyjä väitti että niin hyviä akkuja ei enää tehäkkään kuin 6310i:ssä on. Jos lie totta sitten.

Onko muilla mitä kokemuksia 6170sta?
Ja onko mitkä mallit mukavia paljon textaavalle? Ainakaan lainassa ollut 3230 ei ollut minua varten.

5

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fran82

Itse sain juuri viikko sitten uuden 6170:n rämän tilalle.

Puhelin nro 1 toimi oikein moitteettomasti muutaman kuukauden ennen kuin huomasin päänäytössä pientä häikkää. Olisi pitänyt tuo häikkä kestää, huollon jälkeen puhelin sekosi ihan täysin. Lataustolpat juoksivat aivan omaan tahtiinsa, laturi oli kylmä, yönkään jälkeen mitään ollut tapahtunut. Lisäksi puhelin tilttaili, juurikin tuo valkoinen näyttö oli tuttu tapaus. Puhelin hukkasi myös kalenterimerkintöjä. Lisäksi varoitusäänet muuttuivat pehmeän piippauksen sijasta kimeiksi.

Kiikutin puhelimen huoltoon, päivittivät softan. Mitään muutosta ei tapahtunut. Menin viikonlopun jälkeen takaisin huoltoon ja poika sanoi suoraan, että uus puhelin tulee kuukauden sisällä. Kävin sitten hakemassa tuon uuden, poika vähän aikaa vanhaa tutkittuaan sanoi, että puhelin oli täysin jumissa. Onneksi sain uuden.

Mutta muuten tämä on erinomainen puhelin. Toivon sydämestäni että tämä ei rupea temppuilemaan. Ja huoltoonhan en mene jos ei ole pakko. Ei ole ensimmäinen kerta, kun puhelin tulee pahempana takaisin.

• WhiskerS

Mulla oli myöskin tuo, että äänet (esim "viesti lähetetty" -ääni) muuttu kovaksi, vinkaisi oikein.. ja sekin vielä että joskus puhelimesta kuulu omituinen surina kun läheltä kuunteli...(siis ei puhelun aikana, vaan ihan muuten vaan, puhelimen pöydällä ollessa).

• Tietäjä84
        WhiskerS kirjoitti:

Mulla oli myöskin tuo, että äänet (esim "viesti lähetetty" -ääni) muuttu kovaksi, vinkaisi oikein.. ja sekin vielä että joskus puhelimesta kuulu omituinen surina kun läheltä kuunteli...(siis ei puhelun aikana, vaan ihan muuten vaan, puhelimen pöydällä ollessa).

HANKKIKAA Sony Ericssonit ...PÄSSIT!!!

• WhiskerS
        Tietäjä84 kirjoitti:

HANKKIKAA Sony Ericssonit ...PÄSSIT!!!

ite asiassa sitä olen jo harkinnutkin. Kerroppa sitten, kun tunnut sonyE:t tuntevan, mikä malli on paras paljon txtaavalle?

• Tietäjä84
        WhiskerS kirjoitti:

ite asiassa sitä olen jo harkinnutkin. Kerroppa sitten, kun tunnut sonyE:t tuntevan, mikä malli on paras paljon txtaavalle?

..."paljon tekstaavalle" ...no ei tää mun K700i oikein tekstaaja ystävällinen oo pienellä näppäimistöllään ...muuten kyllä LOiSTava ...mutta kai tässä täytyy Z520i:tä suositella ...simpukathan on tekstaaja ystävälliä ...KAIT?!?!? Tässä linkki (sun känny mukana):

http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=6170&p2=z520&p3=k700

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      5
      12376
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11153
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5085
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3689
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3534
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      46
      3070
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2799
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2218
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2127
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe