Seksin ja parisuhteen ( ??? ) loppu

isä etelä Suomesta

Tervehdys vaan kaikille,

Olen tällä palstalla joskus aina vieraillut, mutta en ole ennen kirjoitellut.
Sen verran asiani painaa mieltäni, että ajattelin pyytää asialisia kommenttejanne.

Olemme olleet naimisissa jo viitisentoista vuotta. Lapsiakin on ja kaikki hyvin noin ulkoisilla mittareilla mitattuna.
Ongelmaksi on muodostunut se perinteinen "toinen haluaa seksiä ja toinen ei" -asetelma.
Viimeisimmän lapsen syntymän jälkeen noin kolmen vuoden ajan olen saanut yhä enenevässä määrin käyttää kaikkia ukkomiehen viettelykeinojani saadakseni vaimoni innostumaan petipuuhista.

Lopulta tilanne on mennyt ihan jumiin ja sitten tietenkin riideltiin ja homma tyssäsi siihen.

Monituisten kertojen ja keskustelujen jälkeen vaimoni kertoi että häntä iljettää koko seksi, koska ei saa orgasmia yhdynnässä ja häntä inhottaa kaikki muut keinot. Mitään eksoottista kun emme ole koskaan ( suuseksi tms ) edes kokeilleet, kun se on aina niin hankalaa jotenkin.

Olinpa pettynyt !
Miksi vaimoni ei kertonut tunteistaan aikaisemmin ?
Omasta mielestäni olin yrittänyt hyvällä, kivalla ja lopulta pahalla, mutta mikään ei toiminut.
Kerroin pettymykseni vaimolleni ja häntä se vaivasi hetken, mutta sittemmin emme ole enää asiasta edes puhuneet.

Seksimme loppui vaikka itse sitä jossain määrin toivoisin edes joskus.

Kerrottakoon, että jos menemme joskus ulos, se tapahtuu minun aloitteestani. Samoin hoidan lapsia iltaisin, siivoan ahkerasti, hoidan koiran, puutarhan ja autot... harrastamme yhdessä ulkoilua ja käyme jopa saunassa yhdessä, ikää on about 35v, mutta ei sitä ...

Olisko teillä jotain ihan oikeita ehdotuksia mistä päästä alkaisin tätä asiaani purkamaan.

Vieraissa käynnit ja ero ovat poisuettuja.

10

2733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee +4

ensimmäinen mahdollinen apu voisi löytyä jostain parisuhdeterapiasta tai neuvonnasta. Ulkopuolinen asiaa ratkomaan tarvitaan jos toinen sanoo joo ja toinen ei...

Jonkinlainenhan kompromissi asiaan on löydyttävä tai lopulta asia ratkee jollain lailla. Jos ongelma on ettei vaimosi hyödy kuin lapset ja ne teillä jo on, niin pitäisi saada hänelle myös iloa hommaan.. ongelma tietysti on se ettei hän tunne edes kiinnostusta asiaan. Homma pitää saada käyntiin ja sitten kenties on jotain jo luvassa...

Tuollainen pattitilanne vaikuttaa väleihinne ennemmin tai myöhemmin se on varmaa. Katkeruus kasvaa puutteen mukana, korvikehoitosi alkavat vaimoa näivertää jne.. seksiä tarvitsematon harvoin ymmärtää tarvitsevaa?

Jos elämänkatsomukseen sopii paremmin niin seurakunnillakin on omia parisuhteen parannusjuttujaan viikonlopuista alkaen. Konsti ehkä onkin saada vaimosi niihin, mutta järeä kiristyskin on jo sallittu jos ei tämäkään sovi? Puhumaan on ainakin suostuttava jos ei panemaan???

Millaisiahan ongelmia on pareilla jotka menevät naimisiin loppuiäkseen puhumatta tällaisista asioista koskaan keskenään? Vähän on tainnut teilläkään juttua olla?

• kolmen lapsen äiti

Viestiä lukiessani yksi asia pisti silmään: Pidätkö suuseksiä eksottisena?

Olemme olleet yhdessä 13 vuotta mieheni kanssa. Meillä on kolme lasta ja edelleenki ihanaa seksiä. Mieheni tietää, että minäkään en saa pelkällä sisään-ulos-keinolla orgasmia, mutta hän huolehtii aina siitä, että minä saan suuseksillä (plus sormet apuna) orgasmin ennen kuin hommaa jatketaan mihinkään suuntaan.

Ymmärrän kyllä vaimoasi, tosin hänkin olisi voinut kertoa sinulle toiveistaan. Tuntuu kyllä kuitenkin oudolta, että sinä olet ilmeisesti kuvitellut seksinne olevan ok. Etkö ole huomannut, että vaimosi ei saa orgasmia?

Tilanne voi vielä korjaantua. Älä lopeta yrittämästä. Yllätä vaimosi vaikka sunnuntai-aamuna suuseksillä peiton alla, edellyttäen tietysti että saatte olla rauhassa. Luulisi, että vaimollakin alkaa himot hyrräämään. Ja muista viedä homma loppuun asti!!! Sitten on vasta sinun vuorosi.

• isä etelä Suomesta

Ensiksikin kiitoksia teille kaikille kommenteistanne.
        Koetan ehdottamaanne pitkämielistä lähestymistä.

Ihan vain kommentteina, että vaimoani en ole koskaan pakottanut mihinkään, en se mitään seksiä enää olisikaan.
        Hyväilyä harrastamme, mutta edes joskus häntä lähestyessäni alkaa se kyljen kääntäminen että "ei tässä sovita" tai "ollaanko nyt ihan näin vain".
        Myös koskettelu vyötärön ylä- tai alapuolelle käsillä ei ole mieleistä, suukotteu muualle kuin suulle on kiusallista ja suuseksiä meillä on ollut yli 15 vuotta sitten...
        Nuo kommentit sunnuntaiaamusta peiton alla ovat ihan fantasiaa -ihan harmittaa lukea toisten juttua heidän kiihottumisistaan ja useista kerroista viikossa.
        Kiihottumisen alkuun ei oikein ole edellytyksiä ja kertoi ettei voi kuvitellakaan saavansa orgasmia yhdynnässä (eipä ole muista naisista kokemusta... ) ja käsillä kiihottaminen joka joskus oli orgasmiin asti ihanaa, ei tule enää kysymykseenkään.

Kuulostaaks tää ihan mahdottomalta, mutta näin minä sen näen...

Ongelmani on varmastikin se, että en halunnut ottaa tätä herkkää asiaa esille, etten aiheuttaisi konfliktia, kunnes oli jo vähän liian myöhäistä.

Olemme alustavasti sopineet, että lopetamme koko seksin ja se passaa vaimolleni hyvin - minulle vain jäi ne halut, joita on joskus aika paha olla näyttämättä.

• Nuorehko nainen
        isä etelä Suomesta kirjoitti:

Ensiksikin kiitoksia teille kaikille kommenteistanne.
        Koetan ehdottamaanne pitkämielistä lähestymistä.

Ihan vain kommentteina, että vaimoani en ole koskaan pakottanut mihinkään, en se mitään seksiä enää olisikaan.
        Hyväilyä harrastamme, mutta edes joskus häntä lähestyessäni alkaa se kyljen kääntäminen että "ei tässä sovita" tai "ollaanko nyt ihan näin vain".
        Myös koskettelu vyötärön ylä- tai alapuolelle käsillä ei ole mieleistä, suukotteu muualle kuin suulle on kiusallista ja suuseksiä meillä on ollut yli 15 vuotta sitten...
        Nuo kommentit sunnuntaiaamusta peiton alla ovat ihan fantasiaa -ihan harmittaa lukea toisten juttua heidän kiihottumisistaan ja useista kerroista viikossa.
        Kiihottumisen alkuun ei oikein ole edellytyksiä ja kertoi ettei voi kuvitellakaan saavansa orgasmia yhdynnässä (eipä ole muista naisista kokemusta... ) ja käsillä kiihottaminen joka joskus oli orgasmiin asti ihanaa, ei tule enää kysymykseenkään.

Kuulostaaks tää ihan mahdottomalta, mutta näin minä sen näen...

Ongelmani on varmastikin se, että en halunnut ottaa tätä herkkää asiaa esille, etten aiheuttaisi konfliktia, kunnes oli jo vähän liian myöhäistä.

Olemme alustavasti sopineet, että lopetamme koko seksin ja se passaa vaimolleni hyvin - minulle vain jäi ne halut, joita on joskus aika paha olla näyttämättä.

Toivottavasti saatte asianne kuntoon! Tiedän miltä tuntuu, vaikka meillä juttu menee niin päin, että itse haluan ja mies ei. Ja ei ole edes vielä lapsiakaan! (Joo, tiedän, en kuulu tälle palstalle, aihe vain osui silmään!) Millä niitä lapsia sitten edes voi tulla, kun puuhailut on lähes jäissä?!

Joskus tilanne tuntuu ihan toivottomalta, kun ei mene halut yksiin... :/

• isi

Meillä on aika varattuna parisuhdeterapiaan juuri samasta syystä.
      Paitsi että asetelma on toisinpäin, vaimo haluaa minä en.
      Miksi, en tiedä, olen vaan vissiin jotenkin lukossa.
      Saa nähdä miten tarina päättyy...

• apua välineistä

Itse naisena en saa orgasmia "perinteisesti", mutta sauvat ovat hyvä apu, uskaltakaa kokeilla!

• hep

seksihaluiltani lasteni syntymän jälkeen. Aikaisemmin nautin suunnattomasti niin suuseksistä, kuin käsillä tyydyttämisestäkin, vaan enpä saanut orgasmia itse yhdynnässä. Nykyään taas asia on ihan toisin päin, eli orgasmi tulee yhdynnässä, mutta muut tavat ei enää kiihota.

Lisäksi halukkuus vaihtelee tosi paljon: välillä usein, välillä harvoin. Ehkäpä se teilläkin vielä alkaa sujumaan, kunhan siitä häviää tunne, että on "pakko"(en tarkoita oikeaa pakottamista, vaan tunnetta että on pakko), koska muutkin parit sitä harrastaa?

• mammatar

En tiedä yhtään naista joka ei olisi otettu romantiikasta ja hellittelystä. Jos poikkeat vanhasta kuviosta jotenkin ja hellittelet vaimoasi ja suutelet, kosketat ja annat ymmärtää että et itse halua mitään muuta kuin koskea ja suudella ilman mitään seksiä niin kyllä hän siihen syttyy... vaivihkaa vain koetat tyydyttää häntä ilman sitä painetta joka tulee kun toinen on muna pystyssä tyrkyttämässä seksiä. Ota yksi päivä kun hemmottelet häntä koko päivän ja hierot saunassa ja suutelet kaikkialle ja sanot että toivot hänen nauttivan vain olostaan että sinulla ei ole mitään taka-ajatuksia että tämä on hänen päivänsä. Luulisi että siinä herää tunteet ja halut jos silittelet ja hyväilet ja etsit paikkaa josta saat hänet nauttimaan. Naisen orgasmi on enemmän tunteesta lähtöisin kuin ksketuksesta ja naisen pitäisi olla täysin rentoutunut.. jos tulee sellainenolo että toinen vain etsii itsellensä tyydytystä, halut lähtevät kokonaan ja on valmis vaikka teeskentelemään että pääsee pois tilanteesta.

• mammatar
        mammatar kirjoitti:

En tiedä yhtään naista joka ei olisi otettu romantiikasta ja hellittelystä. Jos poikkeat vanhasta kuviosta jotenkin ja hellittelet vaimoasi ja suutelet, kosketat ja annat ymmärtää että et itse halua mitään muuta kuin koskea ja suudella ilman mitään seksiä niin kyllä hän siihen syttyy... vaivihkaa vain koetat tyydyttää häntä ilman sitä painetta joka tulee kun toinen on muna pystyssä tyrkyttämässä seksiä. Ota yksi päivä kun hemmottelet häntä koko päivän ja hierot saunassa ja suutelet kaikkialle ja sanot että toivot hänen nauttivan vain olostaan että sinulla ei ole mitään taka-ajatuksia että tämä on hänen päivänsä. Luulisi että siinä herää tunteet ja halut jos silittelet ja hyväilet ja etsit paikkaa josta saat hänet nauttimaan. Naisen orgasmi on enemmän tunteesta lähtöisin kuin ksketuksesta ja naisen pitäisi olla täysin rentoutunut.. jos tulee sellainenolo että toinen vain etsii itsellensä tyydytystä, halut lähtevät kokonaan ja on valmis vaikka teeskentelemään että pääsee pois tilanteesta.

ehkä jos ensin syttyttäisi vanhat tunteet ja rikkoisi ne kaavat.. eli ensin vain sitä hemmottelua ja sitten ehkä myöhemmin kun alkaa tulla helliä kstseita ja hän alkaa koskettaa niin sitä hyväilyä. anna vaimosi tuntea miten kaunis hän on ja miten paljon häntä rakastat.

• rusina

..apua..toi oli kuin meidän liitosta...
      viimeisen lapsen syntymästä seksielämä lopahti,todellisesti.Mieheni todella koitti"pahassa ja hyvässä..jäljelle jäi paha...ja minä otin eron.. olimme olleet yhdessä yli viisitoista vuotta..ja seksimme oli ollut aina ihan hyvää..mutta jotenkin..elämän huolet ja painostaminen seksiin vei loputkin halut..inhosin jopa mieheni kosketusta..koska tiesin että seksi sillä taas mielessä....
      kumma juttu..toi seksi..ihanaa, ja kamalaa..sen avulla saavuttaa tai rikkoo..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      376
      2416
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      65
      1860
    3. 154
      1433
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1257
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1211
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      945
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      884
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      842
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      43
      825
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      813
    Aihe