lääkitys

voin olla väärässä

Olen miettinyt että moni suosittelee lääkitystä tällä palstalla ensimmäiseksi hoidoksi jos joku tuntee olonsa masentuneeksi. En tietenkään sano että se olisi huono asia että suositellaan hoitoa, mutta vähän arvelluttaa.

En tahtoisi kuulla heti että mene pois terve ihminen valittamasta, sillä tiedän kyllä mitä masennus on sitä itsekin pitkään sairastaneena. Olen kuitenkin voinut hyvin jo melko pitkään syömättä yhtään lääkettä. En halua kuolla ja olo on muutenkin toiveikas. Eikä tämä johdu keväästä vaan siitä että todella olen pääsemässä yli masennuksesta. Hoito jota sain oli terapia melko lyhyt kestoinen.

Tästä johtuen en ymmärrä miksi terapiaan ei pääse helposti. Se voi tulla halvemmaksi yhteiskunnalle ja siinä tartutaan todelliseen ongelmaan. En voi tietenkään vähätellä terapian ja lääkehoidon tärkeyttä yhdessä jos tilanne on vakava ja vaatii sitä.

Tahtoisin kuulla mielipiteitä puolesta ja vastaan. Mielestäni siis lääkitys aloitetaan liiankin heppoisin perustein, kysyt vain ja pilleripurkki on jo kourassa. Selkään taputus ja seuraava potilas sisään. Siltä tämä vaikuttaa...?

Jaksamista kaikille!

2

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle ! Hienoa

että olet selvinnyt ilman lääkkeitä - minä en ole. Lopetin masennuslääkkeeni pikkuhiljaa annosta pienentäen. Puolivuotta siitä kun olin lopettanut masennuslääkkeet olin psykoosissa. Minun ei olisi missään nimessä pitänyt lopettaa masennuslääkkeitä, mutta koska en halua syödä lääkkeitä ylipäätään halusin niistä eroon ja nyt minulla on entistä enemmän lääkkeitä syötävänä.

• aloittaja

Jaksamista vain sinulle ja kaikki mahdollinen tuki mitä tarvitset!

Tuota minä itse mietin että miten helppoa on elää jälkeenpäin kun pitää ne nyt jossain vaiheessa lopettaa. En uskaltanut ottaa lääkkeitä enkä halunnut.

No jaksakaa kaikki odottaa että auringon säteet vielä kultaavat mielen, se ei ole ikinä liian kaukana! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe