Otetaas vähän kyselyjä sit huhtimammojen voinnista! :)
- Paljonko on viikkoja?
- Paljonko on tullu painoa lisää?
- Onko jotain "vaivoja"?
- Mikä olo on muuten?
(kysykää lisää jos tulee mieleen. ;))
Oma:
- Viikkoja on nyt 30 6 :)
- Painoa on tullu n. 9kg
- Vauva on perätilassa, eli pää mun kylkiluissa kiinni. Se on vähän ahdistavaa, ja sattuu välillä kun oikeen puskee. Närästys myös on suuri onkelma toisinaan!
- Olo on muuten tosi hyvä. Lenkkeilen koiran kanssa päivittäin pitkiä lenkkejä ja siivoilen ahkerasti ;)
Ihanaa loppu odotusta kaikille! :)
Huhti-
17
1189
Vastaukset
- sanna
Mulla viikkoja on nyt 29 2
painoa on tullu lisää noin 7kg
En oikein tiiä missä päin vauva tällä hetkellä on mut tuntuu että se olis kans jotenkin sillein että potkut tuntuu kyljissä..Joo toi närästys on kans mulle ollu ikävä vaiva koko tän raskauden ajan,muuten oon kyl voinu ihan hyvin.. :)
Lisää vielä loppuun kysymyksen että mistä päin oot joka kirjoitir ekan viestin??ja tietenkin ois kiva muutenkin kuulla missä päin on muita huhti äitejä :)(Itse olen Hämeenlinnasta) - mamma huhtikuu
viikkoja luultavasti 30 6 eli tällä hetkellä viikolla 31
painoa on tullut 9kg
vaivoja on alaselkä kipu varsinkin työpäivän jälkeen
olo on ollut oikein hyvä verrattuna muihin tuttaviin ei suuremmin pahoinvointia närästänyt on parikertaa mutta ei vielä enempää- mamma huhtikuu
niin mun vauva on myös perätilassa eli istuu tyytyväisesti
olen jalasjärveltä
- =) =)
-viikkoja 32 2
-painoa tullu vajaa parikyt kiloa(!!!)
-selkä välillä vihottelee paljonkin ja kohdun venyminen tuntuu aika ikävältä,mut närästys ei oo onneks vaivannu mua - ainakaan vielä.öisin heräilen ja valvon muutamia tunteja,mut päivällä saa onneks nukkua,jos siltä tuntuu.nyt loppua kohden huomaa kyllä hormonimuutokset:paljon tulee itkettyä ihan pienistäkin asioista..
-muuten olo on erittäinkin hyvä.välillä sais vauva liikkua enempi,ettei tarttis huolestua.odotus on mulle ja miehelle ollu ihanaa aikaa...toivottavasti syntymänkin jälkeen on yhtä ihanaa :)
monettako ootatte?itellä esikoinen ja vieläpä tyttö pitäis olla :) - ninni
Moi.
Viikkoja 30 2 ja painoa tullut jo 10 kg,tosin voin syyttää omaa syöpöttelyä ja liian vähäistä liikkumista.
Lapsi perätilassa vielä. Liikkuu todella ahkerasti eikä öisin anna nukkua kun sirkuskoulu alkaa:) Joten väsymys töissä melkoinen.
muutama pvä vielä töitä ja sit jään kesälomalle ja suoraan mammalomalle.
Muuten kaikki mennyt hyvin. - sani
Näin täällä :)
- la 9.4.
- painoa tullut 10 kg
- lapsi on jo kääntynyt raivotarjontaan ja pää tosi alhaalla mun lantiossa -> ylimääräinen lääkärikäynti tämän takia ke!
- oikeanpuolista alaselkä-/pakarakipua on ajoittain niin kovasti ettei liikkeelle tahdo päästä
- Uutena vaivana häpyluun liitoskivut (johtunee siitä ku vauva painaa jo niin alhaalla) ja jatkuva pissahätä!
- Mieli kuitenkin virkeä, sillä kevättä kohti mennään...jeee!- Helsingissä..
Mullakin viikot 30 2 ja painoa tullu ehkä 10kg (välillä on vaikea sanoa kun nestettä kertyy). Omasta mielestäni olen voinut hirmu hyvin, mutta ankaraa närästystä kyllä on ja öisin suonenvetoa ja joskus myös jotain liitoskipuja kai. Viimeks kun tarkistettiin, vauva oli vielä perätilassa, mutta on nyt ehkä kääntynyt, en oikein erota...
- .ilona.
heipä hei!
-viikkoja 29 1, La 23.4
-painoa tullut n.9 kiloa
-hmm..vaivoja..no lantio on "löystynyt", eli kun menen makaamaan selälleni,tuntuu että jalka muljahtaisi irti lonkan kohdalta.välillä kun kävelen,meinaa myös lähteä jalat alta samasta syystä.
Nukkuminen on öisin välillä todella huonoa,ei haittaa se,että pikkunen tömistelee, välillä vaan herään yöllä ja valvon pari tuntia ihan virkeänä.
Ja öisin on ihan tajuttoman kuuma jaloille ja käsille,tuuletan näillä pakkasillakin huoneen kylmäksi ennen nukkumaanmenoa,mutta ei tunnu olevan apua siitä..
Närästys on myös uusi vaiva.
-Olo on aika hyvä. Käyn myös koiran kanssa lenkkeilemässä pitkiä lenkkejä ja olen huomannut,että ei ihan niin paljon puhtia löydy, kuin aikaisemmin ja lenkin jälkeen janottaa vietävästi.
-Asustellaan vantaalla ja menen synnyttämään Kätilöopistolle.
-Olen 21-vuotias ja esikoista odotellaan.
-Olen pikkuhiljaa ostellut kaikkea tarpeellista,kun on tullut eteen jotain ihanaa. kaikki suurimmat hankinnat lienee jo tehty (sänky,vaunut ja kehto). itkuhälytintä vielä pähkäilen..no sen nyt kyllä ehtii ostaa lapsen synnyttyäkin.
Minkä ikäisiä odottajia täällä on?
Oletteko jo varustautuneet hirmusti..siis onko melkein kaikki tarvittava hankittu lapselle?- yxi
Viikkoja takana 30 3 la 14.4
painoa tullut n.5kg(alkuraskaudessa laihuin 7kg)
Vaivoja on selkäsärky ei jaksa kauaa istuu tai seisoo, töistä oon jääny pois kipujen takai koska työnteko pahensi niitä niin paljon etten enää jaksanut. Vessassa juoksen n.3kertaa yössä, nukuttua saan ihan hyvin ja unta tarviin huomattavasti enemin kuin aikasemin. Närästys on iso vaiva ollut varsinkin nukkumaan käydessä.
En osaa sanoa missä asenossa vauva on mutta tuntuu kuin se olisi siellä poikittain, mutta neuvola tällä viikolla eiköhän se siellä osaa sanoa miten päin se siellä on.
Koiran kanssa käyn lenkillä olen vain joutunut hidastamaan reippaasti tahtia kipujen takia.
Tavaroita en ole vielä kerennyt hankimaan mutta olisi tarkoitus tossa parin viikon päästä lähteä niitä ostelemaan. - Rusina LA 10.4
- Tänään tasan rv31
- Painoa lähti alussa 4kiloa ja nyt on tullu takas 3kiloa eli vielä ollaan lähtöpainon alapuolella :)Eikä sitä saiskaan tulla 8kiloa enempää kun on jo muutenkin ylimäärästä. Hyvin on saanu pidettyä kurissa,vielä ainakin :)
- Lonkka on ollu kipee viikon verran,muuta ei vielä
- Hyvä olo on muuten..
- Ikää on 22 vuotta ja Tre:ltä
- Esikoista odotellaan - .ilona.
ainiin..sellaista piti vielä kysyä,että onko huhtimasuille ilmestynyt raskausarpia?
..oletteko yrtittäneet ehkäistä niiden tuloa?
Oletteko mittailleet masua?
-minulla on toisessa rinnassa yksi ihan pikkuinen arpi,mutta masuun ei ole vielä ainakaan tullut.
-rasvailen suihkun jälkeen perusvoiteilla
-en itse ole vielä mitannut masua..harmittaa,olisi ollut mielenkiintoista katsoa ennen ja jälkeen raskautta ja voisi vähän "vertailla" muiden kanssa..
tuntuu kyllä,että olen tullut sokeaksi masulleni,enkä suunnilleen edes huomaa sen kasvaneen.katselen lehdistä kuvia ja lyselen mieheltä,että onkohan mun masu jo noin iso=)
- rallaa!!!
- Raskausviikkoja on tänään kasassa 31 2
- Painoa on kertyny 15 kg, hurjasti, mutta aikalailla tohon mahalle! Imetysvarastoja löytyy tietty vähän reisissä. Turvotusta ei ainakaan vielä oo ilmaantunu, joten sormuksetkin pysyy vielä sormissa.
- Liitoskipuja on välillä häntäluun vieressä. Ummetus on saatu hallintaan lääkkeillä... :)Muuten olo on loistava!
- Ikää löytyy 24 vuotta
- Lapsi on ollu jo jonkun aikaa raivotarjonnassa. Ehkä se tykkää vaan pötkötellä pää alaspäin! Potkut on välillä viiltäviä, mutta pääasia että vauva liikkuu aktiivisesti ja voi hyvin. Koiran kanssa tulee lenkkeiltyä päivittäin! Kohta ajattelin ruveta pesemään vauvan vaatteita. Pinnasänky pitäis hioa ja maalata, eli puuhasteltavaa riittää vielä aika paljon...
Hyviä vointeja kaikille! - aada
Hello! viikolla 29,ikää jo 33 v ja esikoista odottelen, painoa tullut 8 kg, vointi hyvä ja käyn välillä lenkillä ja olen vielä töissä ja siivoan viel kotona;) en ole huomannut raskausarpia, luultavasti poika tulossa ja tarvikkeet hankittu!muuttorumpa viel edessä omaan taloon!laskettu aika 23.4..pientä närästystä on ja välillä issias vaivaa, muuten keskiraskauden ihanuutta:) vauveli potkii ja on varmaankin vielä perätilassa..mukavaa odotusta kaikille!
- RV 31+0
Jahas, mitenhän muistan kaiken mitä piti kirjottaa! ;)
- Mulla siis tänään rv 31 0 ja LA siis 10.4.06
- Mä oon 22v. täytän sit toukokuussa 23v. Avo täytti tammikuussa 27v.
- Esikoista odotamme
- Asumme omassa rivarissa Tuusulassa
- Mä oon ollu sairaslomalla jo marraskuun lopulta selän takia. En vaan koskaan "muista" tota vaivaa. Koska mulla on synnynnäinen selkävika. Oon ollu selän takia saikulla ennenkin monta kuukautta. Sitä ei vaan sit koskaan muista mainita. ;)
- Närästyskin on tuttua jo ennen raskautta. Mulla kun on toi ns. läppävika ruokatorven ja mahalaukun välissä.
Selkäleikkauksella mua uhataan ja myös tähystyksellä. Mutta enpä mee kumpaakaan. Ainakaan vielä. Selkä pysyy kasassa kun osaa sen kanssa elää, ja närästystäkin voi säädellä omalla ruokavaliolla. ;) närästyslääkkeillä.
Mulla ei osattu sanoa vauvan asentoa edes synnärillä oikeeks. Kun menin ylimääräseen ultraan pienen sf:n takia rv 28 . Siellä lekuri tunnusteli ja sano et se on rt:ssä. Mutta ultra kertokin että se "istuu". Tai on kontallaan tai jotain. ;) Välillä on kyllä ihan poikittain ja se sattuu. sit potkii ja raapii samaan aikaan molempia kylkiä.
Huomenna on neuvola, et sit taas jännätään. Mulla on Hb huono. Tänään onki neuvolassa joku psykologi luento. Kiva mennä sinnekki. :)- ...
Niin, mä oon mittaillu masun ympärystä koko raskauden ajan. :) Nyt on n. 92cm. Kuviakin on napsittu tasasin väliajoin. On sit kiva jälkikäteen katella. Ja jos lisää lapsia tulee, niin verrata vähän et missä mentiin ekan kanssa. :)
- ...
- viikkoja 28 3
- ikää 23 ja esikoista odotetaan (ultran mukaan poika tulossa)
- painoa tullut 5kg lisää
- vaivoja... ei oikein muuta, mutta pientä närästystä ja vasen pakara ja koko jalka ihan jumissa tod.näk. iskiaksen vuoksi.
- kotona olen jo, äippäloma alkaa virallisesti 27.2.
- hankittuna on kaikki isommat sänkyä lukuunottamatta
- raskausarpia ei ainakaan vielä näy... ja masun ympärys oli viime viikolla 93cm- sanna
Mä oon 19vee ja odotan kans ensimmäistä vauvaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468