kilot pois imetyksellä???

wondering

Pitääkö se paikkaansa vai onko vaan yritystä saada äidit imettämään enemmän, että raskauden aikana kertyneet kilot saa imettämällä pois?!?
Mitkä ovat teidän imettäneiden omakohtaiset kokemukset?

15

2383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidä

paikkaansa... se maitohan on luotua ei läskiä... nykyään vaan puhutaan niin paljon laihdutuksesta ja oikeista mitoista..... saadaanpahan nykymammat imettää... kun imetät niin tissit tyhjenää... mut kylläö ne pian taas täyttyy

• anya

Imetys kuluttaa energiaa n. 500 kilokaloria vuorokaudessa. Jos sen verran ei saa lisää ravintoa, niin varmasti laihtuu. Odotusta edeltävän painon saavutin aina tosi pian synnytysten jälkeen ja oikein kohisten alkoi paino pudota aina n. puoli vuotta imetettyäni. En jaksanut syödä niin paljon, ettei paino olisi pudonnut, ja imetyksen loputtua olen ollut aina alipainoinen. Mutta pikkuhiljaa kilot ovat kyllä tulleet takaisin, normaalipainoon asti.

• vauva4kk

Ei ole lähtenyt grammaakaan 4 kk täysimetyksellä. Ylimääräistä on n. 8 kiloa jäänyt. Syömiset ok.. Ehkä vaikuttaa sekin että ennen raskautta olin aktiivinen liikkuja ja aineenvaihdunta tottui siihen. Nyt liikunta jäänyt vähiin. Tarvis sen liikunnan että paino tippuis.

• vaavi 3kk

Ei ole lähtenyt yhtään, päinvastoin saa tarkkailla syömisiään, ettei lihoisi!

• ........

Itselläni täysimetystä takana vajaa 6kk ja osittaista 1kk. Raskauden aikana kiloja tuli 22kg, synnärille jäi vain 6kg. Ensimmäisten viikkojen aikana ei paino pudonnut mihinkään. Parin kuukauden kuluttua oli pudonnut muutama kilo. Nyt vajaan seitsemän kuukauden jälkeen alan olla niissä mitoissa, joissa olin ennen raskautta.
      Liikuntaa en ole tänä aikana harrastanut ollenkaan. Ennen raskautta tuli liikuttua paljon enemmän. Syön jotakuinkin samanlailla kuin ennen raskautta.
      Itselläni imetys todennäköisesti on vaikuttanut laihtumiseen.

• lähtee

varmasti,mutta varsinaisesti se laihduttava vaikutus alkaa tuntua lähempänä sitä lapsen puolenvuoden ikää - silloin alkaa maidon kulutus olla riittävän suurta. Toki jos jatkuvasti syö yli tarpeen, niin ei siinä mikään temppu auta. Sen luulis olevan selvää jokaiselle.

• Nimetön

alkuun kilot lähti, mutta tulivat takasin kun imetys alkoi vähentyä puolen vuoden jälkeen, kun vauva sai muutakin syötävää...

• jujuu

Täällä lähti 10 kiloo ja 10:n jäi. Imettämisellä on myös se tarkoitus, että kohtusi palautuu entiselleen nopeammin. Tai näin minua valaistu asiasta.

Toinen puoli tuosta kilojen karistamisessa on se, että tulee helposti syötyä enemmän kuin tarvitsee, koska pelkää ettei lapselle riitä maitoa tuottamaan tuo ruoka määrä mitä syö.Lantion palautuminen myös vie oman aikansa.

• Äippä

Esikoisesta painoa kaiken kaikkiaan tuli 12kg jotka lähti parissa viikossa pari ylim.kiloa.
      Ristiäisissä olin laihempana kuin ennen odotusta.
      Maitoa tuli reilusti yli tarpeen.
      Söin kyllä aika huonosti, koska esikoisella alkoi koliikki 3viikon ikäisenä ja olin ressaantunut.

Kakkosesta painoa tulikin sitten 22kg ja jäi 7kg enemmän mitä ennen odotusta.
      Maitoa ei tullut ihan niin hirvittävästi kuin esikoisen aikoina.
      Söin paremmin kuin ensimmäisen aikana, mutta liikuin enemmän.
      Molemmat olivat kokonaan rintamaidolla.
      Vain esikoinen sai korviketta ennen oikeaan maitoon siirtymistä.

Ikä voi vaikuttaa osaksi ehkä...
      Esikoisen syntyessä olin 22v ja kakkosen syntyessä 27v.
      Kyllähän kolmekymppisellä alkaa kilot olla tiukemmassa kuin kaksikymppisellä :)
      Saapa nähdä miten käy tän kolmosen kanssa jonka määrä syntyä kuukauden päästä. :)
      Kokonaisuudessa kyllä uskon, että kiloja voi lähteä imettäessä, vallankin siloin, kun maitoa tulee paljon.

Kuten edellä joku mainitsi kohdun supistumisesta imettäessä niin se ainakin on faktaa :)

• lätinä kuului

Imetystä takana 3 kk ja kiloja lähtenyt 25.

• hituz

Jostainhan se äidinmaidon rasva tulee?
      Mistä, jos ei minun reisistäni?
      Eli luulisi, että kilotkin putoavat.
      t: ei vielä imettäjä, mutta asiaa pohtinut

• noin 500 päivässä!

___

• höpö höpö

ei kyllä tunnu tippuvan vaikka imetänkin ja myös jonkin verran liikun.
      siinä tapauksessa saatta kilot hyvinkin hävitä jos imetät lasta vähän väliä pitkiä aikoja niin ET YKSINKERTAISESTI KERKEÄ SYÖMÄÄN

• mamma-83

Ruokatottumuksiani en oo juuri muuttanut raskausajoista ja poikaa odottaessa tuli 18kg. Poika on nyt 2,5kk ja kiloja jäljellä 3kg joten kyllä tuntuis imettäminenKIN auttavan liikunnan lisänä. Tai sitten kilot tippui ns. itsestään! ;)

• Taruakin..

Noei kyllä pidä paikkansa.Kahta lastani olen imettänyt, eokä kummankaan aikana lähtenyt gramman grammaa ja olivat kyllä hyviä syömään, toinen vieläkin, ja täysimetyksellä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      37
      11685
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4629
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      250
      2810
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      139
      2552
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1602
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      8
      1015
    7. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      810
    8. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      802
    9. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      708
    10. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      59
      703
    Aihe