Tammikuu 2006, uusien keskustelujen lukumäärä:
Helluntailaisuus 392
Mormonismi 88
Buddhalaisuus 7
Vaihtoehtoisia johtopäätöksiä:
1. Buddhalaisuudesta kiinnostuneita on tässä maassa todella vähän.
2. Buddhalaisuudesta kiinnostuneita on paljon, mutta he eivät osaa käyttää tietokonetta, tai sitten he eivät tunne tarvetta keskustella vaan nauttivat ihan itsekseen buddhalaisista fiiliksistään.
3. Kaikki Suomen buddhalaiset ovat lähteneet korkean paikan leirille Nepaliin.
4. Buddhalaisuus passivoi, alkaa nukuttaa, zzz...
Veikkaisin vaihtoehto ykköstä...
Buddha sanoo zzz...
10
1141
Vastaukset
- Mamaki
Buddhalaisuudesta kiinnostuneita on, mutta heistä aika harva lukee esim. sähköpostinsa päivittäin. Saati että käy palstoilla...
- uupo
Buddhalaisuuteen kallellaan olevat ihmiset osaavat kyllä käyttää tietokonetta, mutta eivät osaa innostua sen tarjoamista mahdollisuuksista. He siis jättävät tämän tärkeän nykyaikaisen kommunikaatiomuodon helluntailaisille, jehovan todistajille yms. erittäin epäbuddhalaisille julistajille.
Buddhalaisuus taitaa loppujen lopuksi olla melkoinen sisäpiirijuttu... Vähän niinkuin joku vapaamuurarius. Eivät hekään käy täällä palstoilla kertomassa vapaamuurariudesta, vaan puuhastelevat hiljaa keskenään niitä ihan omia juttujaan...
- tathagata
Buddhalaisuus vaatii psyykkistä kestävyyttä!Mene tajunnan toiselle puolelle...?
Sen takia se ei ole, eikä tule olemaan maailmamuskonto, vaan se on pysyvästi maailman uskonto.486 eaa:ponnisitelkaa uutterasti,kaikki ilmiöt ovat katoavisia!2500v, yhtäjaksoisesti käytetty,tänäkään päivänä oppia ei tarvitse muuttaa mihinkään. - :) > :(
Syynä voi olla myös aiheen laajuus. Koulukuntia on niin paljon että niiden eroavaisuudet keskenään ovat jopa räikeämpiä kuinn vaikka ortodokseilla ja helluntailaisilla. En tarkoita että edellämainituilla tai joillain buddhalaisilla suuntauksilla olisi mitään skismaa,vaan katsantokannat ovat niin erilaisia että ei tässä oikein tiedä mitä kirjoittelisi.
- kukalienen
Ehkä tämä tie tosiaan on niille, jotka ovat sen itse löytäneet ja sille lähteneet, ilman tarvetta toitottaa omien valintojensa erinomaisuutta muille tai käännyttämispakkoa. Koulukuntia tosiaan tuntuu riittävän joten itselleni taitaa sopia jonkinlainen länsimainen buddhalaismielisyys parhaiten. Opiton oppi, joka neuvoo olemaan noudattamatta mitään oppeja.
- hengailee
ihan toisella keskustelupalstalla. Siinä ainakin osasyy. Suomi24-palstat kun ei ehkä ole aina ihan asiallisimmasta päästä.
- vähemmän puhetta
Itse olen yrittänyt vieroittaa itseäni turhasta lörpöttelystä ja kun pitkään on istunut tajuaa että lähes kaikki puhe on turhaa lörpöttelyä. Joten palaankin takaisin hiljaisuuteen..mooi ja rauhaa kaikille olennoille!
- jani_
Se keskustelu mitä olen muilla palstoilla nähnyt ei ole kovin kummoista. Lähinnä väsyttävää jankkaamista, haukkumista, toisten vähättelyä ja mollaamista. Yksi syy, miksi minä olen ihastunut budhalaisuuten, on siinä ettei näillä palstoilla juuri näy räyhäjiä pauhaamassa siitä mitä budha TODELLA tarkoitti.
- ?????
Kieli ja sanat ovat vain symboleja joilla ilmaistaan totuutta, mutta on yhtä naurettavaa erehtyä luulemaan sanoja totuudeksi kuin luulla sormea kuuksi.
- Tii
Ihmiset ovat kokemusteni mukaan kyllä kiinnostuneita, mutta samalla arkoja. Monella on edelleen muistissa koulukirjojen antama kuva eksoottisesta vieraasta uskonnosta. Buddhalaisuuden erilaisia suuntauksia tunnetaan meillä vähän.
Buddhan tien valinneet taas eivät suinkaan nuku, vaan nimenomaan ovat heränneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614789Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1034506- 793980
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963887Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1212922- 352678
- 372592
- 272589
- 382559
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232424