En nyt tiedä, onko foorumi oikea, mutta toivoisin silti saavani neuvoja ja mielipiteitä ongelmaani. Poikaystäväni on opiskellut yliopistossa kohta kolme vuotta, mutta opintoviikkoja on keväällä kasassa MAX. 60 (tutkintoon kuuluu 180). Opintotukikuukausia käyttämättä kevään jälkeen suunnilleen kolme lukukautta. Tuossa ajassa hänen pitäisi saada siis 120 ov suoritettua, jos meinaa saada valtiolta rahaa. Se on aika paljon, kursseilla kun on tapana vain vaikeutua, mitä edemmäs pääsee...
Erityisen vaikeaa se varmasti tulee olemaan, koska tähän mennessä poikaystävää on vaivannut saamattomuus, laiskuus ja hmm.. energian kuluttaminen vääriin asioihin (opiskelijaelämään). Olemme puhuneet tästä ensimmäisiä kertoja jo pari vuotta sitten, olen osoittanut huoleni, olen kannustanut, olen uskonut häneen, mutta ei. Opiskelut eivät kovinkaan paljon etene, eikä mies tunnu olevan huolissaankaan: "kyllä minä valmistun hyvissä ajoin"
Rakastan poikaystävääni suunnattomasti ja haluaisin hänen ottavan jo itseään niskasta kiinni, ennen kuin juna karkaa raiteilta lopullisesti. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?
Ja pliis, älkää vastailko mitään: "ota uusi mies" tai "rupee räyhäämään".
Poikaystävän huono opiskelumenestys
4
517
Vastaukset
- sinä..
että täällä jotain kiinnostaa sun poikaystäväsi ja sun elämä.. voe hellanlettas mikä järjenjättiläinen täällä taas vuodattaa.
- Näin se vain menee
Poikaystävä tekee ite ratkaisunsa ja sen edestään löytää minkä taakseen jättää. Onhan tuolla vielä noita tukikuukausia jäljelläkin. Et sä ainakaan nalkuttamalla/keskustelemalla/painostamalla saa sitä pinkoilemaan. Varmasti yo:n sisässä on monenlaista etenijää mut se on varma että tuskinpa sä saat sitä tyyppiä nyt *naps* etenemään.
Anna sen hoitaa omat työnsä/koulunsa, ite se on niistä vastuussa. Niin sekin varmaan antaa sun? - sitä muussakin
elämässä, jos asiat on hyvin, niin kyllä se siitä.
- mielestäni
Itselläni on tällä hetkellä kasassa 78 ov ja on jo neljäs vuosi menossa. Minimäärän kursseja opintotukea varteen suoritan joka kerta, vaikka joskus tiukka tekeekin. Hiljaa hyvä tulee, ja aion opiskella vielä ainakin 5 vuottal. Jos joku kurssi kiinnostaa, niin suoritan sen vaikken pääsisi läpi, tai en edes saisi sitä lisättyä tutkintoon. Opiskelen siksi, koska se on kiva, ja vaikken edes koskaan valmistuisikaan, niin mitä siitä? Vanhanen opiskeli 11 vuotta, Lipponen muistaakseni ainoastaan kandin suorittanut, ja hyvin ovat elämässä pärjänneet.
M25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697