Oletteko tulleet abortinvastustajat ajatelleeksi että abortti ei todellakaan ole itsekäs teko?
Siinä unohdetaan omat tunteet täysin ja ajatellaan mikä on parasta lapselle.
Itselläni ei ole mitään muuta vaihtoehtoa.
Jälkiehkäisypilleri ei tehonnut (vaikken puolustelekkaan sen olevan ehkäisymenetelmä.).
Olen maanis-depressiivinen ja takana on vuoden sisään kahdeksan itsemurhayritystä. Ei ole ainoatakaan mahdollista että voisin pitää lasta (abortti ei ole vielä tehty mutta tehdään parin päivän päästä.) Olen osastohoidossa ollut lukuisia kertoja ja olen itse itsemurhakierteessä, itselläni ei ole mitään halua elää toisinaan joten miten ihmeessä osaisin pitää toisesta huolta..?
Tiedän hyvin etten ehkä tule selviämään abortin jälkeisestä olotilasta mutta en näe itselläni mitään muuta mahdollista.
Olen miettinyt päätöstäni kaksi viikkoa päivät ja yöt ja kuunnellut lääkärin mielipidettä tilanteestani. Hän on sitä mieltä että minulla on välttämätöntä lääkitykseni mahdollisten maniajaksojen takia ja lääkitys taas aiheuttaisi sikiölle vahinkoa joten mitään muuta mahdollisuutta ei ole.
Vai olisiko parempi että lapsi syntyisi vieroitusoireisena ja saisin todennäköisesti synnytyksen jälkeisen masennuksen ja lapsi otettaisiin huostaan?
Joskus abortti on ainut vaihtoehto.
7
931
Vastaukset
- ...
Suottahan sä tuota puolustelit. Kyllä kaikki sen tietää, että aina ei ole muuta vaihtoehtoa. Ja kyllä, nuo vastustajatkin sen tulevat huomaamaan siinä vaiheessa, kun itse ovat vahinkoraskaana elämän tilanteessa jossa lasta eivät halua.
Se on vain liian helppo paasata aiheesta, joka ei ole koskaan ollut liian lähellä, vain koska ajattelee, että näin asioiden pitäisi olla. Ihan eriasia on sitten kun asia onkin niin, ei sitä etukäteen voi ajatuksissaankaan ajatella mitä silloin mielessä liikkuu. Joten puoluistelut pois; sinä sentään tiedät mistä puhut ja kaikki muutkin jotka täällä tietävät mistä puhuvat, ovat aivan samaa mieltä kanssasi; aina ei ole vaihtoehtoja.
Ja mitäpä me välitämme niiden mielipiteistä joilla ei ole asiasta mistä puhuvat pienintäkään hajua... - joilla ei ole
Mahdollisuuksia synnyttää / hoitaa lasta tulisi pakkosteriloida.
Ilmeiseti he eivät pysty huolehtimaan ehkäisystäkään.- ris-ta
Luuletko, että sterilisaatioon voi mennä kuka vaan, koska vaan ja minkä ikäisenä vaan. Eikä ketään voi pakkosterilisoida. Höh.
- Sitä 70 luvulla
ris-ta kirjoitti:
Luuletko, että sterilisaatioon voi mennä kuka vaan, koska vaan ja minkä ikäisenä vaan. Eikä ketään voi pakkosterilisoida. Höh.
Vammaisille ja psyykkisesti sairaille, miks ei vius tehdä nykyäänkin psyykkisesti sairaille jotka eivät voi lapsia tehdä oman sairauden takia?
- ris-ta
Sitä 70 luvulla kirjoitti:
Vammaisille ja psyykkisesti sairaille, miks ei vius tehdä nykyäänkin psyykkisesti sairaille jotka eivät voi lapsia tehdä oman sairauden takia?
Nykyään elämmme 2000-lukua.
- äitee +4
Sitä 70 luvulla kirjoitti:
siinä on pieniä eettisiä ongelmia olemassa; jos ei pysty tulemaan raskaaksi ei ole syytä tehdä sterilisaatiota koska ei pysty huolehtimaan lapsestaan eli ne selvimmät krooniset ja todella pahasti sairaat jää ulkopuolelle.
Jos taas pystyy elämään suhteellisen normaalia elämää edes ajoittain niin milloin on tilanne jossa joku päättää hänen puolestaan ettei kyseinen henkilö koskaan parane eikä hänelle sopivaa lääkitystä koskaan löydetä? Aikamoinen ennustajaeukko pitää olla kun ajatellaan nykyistä lääketeollisuutta joka tahkoo miljardeja juuri mm skitsoilla ja kaksisuuntaisilla ja jatkoa on luvassa eli uutta lääkettä pukkaa kiitettävästi vaikka usein ne vanhimmat toimii parhaiten?
Niin ja vuosiluku suomessa oli muistaakseni 60-luvulla viimeiset ja ruotsissa taisi olla jokunen vielä 80-luvullakin..
- -oc-
Valitettavasti täällä Suomessa pakkosterilointi ei ole mahdollista ja ilmeisestikkään et tiedä mitään maanis-depressiivisyydestä ja siitä miten ihminen toimii manian aikana joten ota asioista selvää ennen kun alat aukomaan päätäsi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell512385- 531970
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1511968Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581885Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1311654Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,571230- 751211
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831125Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.146998Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103911