vuosimallia -02 ja kilometrejä 65000.kovilla pakkasilla -20 ja yli neoni rupeaa vuotamaan jäähdytin nestettä moottorin jäähdyttyä,vuoto ei ole runsasta.moottorin jälleen lämmettyä vuoto katoaa,vuoto sijaitsee moottorinkyljessä jakohihnan puoleisessa päädyssä.tämä on nyt eka talvi kun ongelmia ilmenee,ostin auton uutena.
neon vuotaa
4
1087
Vastaukset
- mika3800
Se on täysin normaali ilmiö. Todennäköinen vuotokohta on jonkun vesiletkun juuressa. Kovalla pakkasella metalli supistuu ja liitos lähtee vuotamaan. Heti kun lämpötila nousee, niin ongelma häviää. Ole huoleti ja tarkkaile nestepintaa silloin tällöin. Jos kovempi vuoto, etsi mikä liitos ja vaihda tarvittaessa klemmari eli letkunkiristin uuteen, joka kiristää voimakkaammin kuin vanha.
- jäähdytin nestettä
olen moneen otteeseen etsinyt vuotoa,mutta en ole huomannut letkuliitoksissa mitään hämminkiä toki moottori tila on tosi ahdas.voisko vesipumppuvuotaa vielä täs vaihees.
- -02 Neon
jäähdytin nestettä kirjoitti:
olen moneen otteeseen etsinyt vuotoa,mutta en ole huomannut letkuliitoksissa mitään hämminkiä toki moottori tila on tosi ahdas.voisko vesipumppuvuotaa vielä täs vaihees.
Samaa ongelmaa eli tiputtaa alleen jäähdytysnestettä (vaaleanpunaisen värinsä vuoksi helppoa havaita) moottorin oikelle puolelle. Ongelmaa ilmenee tosin vain lohkolämmitintä pidempään kovemmilla pakkasilla käytettäessä. Epäilyksenä kuitenkin itse lämmitinelementti, koska jo liikkeessä asennettaessa viime keväänä oli ongelmia saada sitä tiiviiksi lohkoon. Lammikko ilmestyy toki aika etäälle lämmittimestä, mutta voihan se kulkea vaakaan ja muovisuojien päällä ennen alastuloa. Pikainen vilkuilu eilen auton alle ja yläpuolelta konehuoneesta ei märkää näyttänyt missään.
Vinkkejä otetaan myös kiitollisuudella vastaan.
- jäähdytin nestettä
tarkennusta vielä edelliseen, lohkolämmittimen kytkeminen päälle kiihdyttää vuotoa. korjattavana on ollut pariviikkoa sitten, totesivat korjaamolla vuodon tulevan lohkolämmittimestä ja tiivistivät sen uudelleen(lohkolämmitin sijaitsee kylläkin toisaalla?).paukkupakkasten jälleen tulevan vuotaminen alkoi samallatavalla. vihjeitä ja kokemuksia otetaan vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474