Miksei saisi matkustaa Kanarialle, kun ei ole varaa kaukomatkaan?
Ei ne vähät pennoset ole kenenkään arvostelijan pussista pois.
Miksei saisi olla köyhä?
25
2166
Vastaukset
- Olen suomalainen
"jonkun rikastuminen on aina joltakin pois"
- LASSE_LARVANTO
Kyllä köyhät menee thaimaaseen, koska matka tulee halvemmaksi. Vielä pitkä lento lisäbonus.
- Ridu
Samaa ihmettelen minäkin. Itse olen aina vaan iloinen jos joku jonnekin reissaa, aivan sama minne, kateellinen olen sillai hyvässä mielessä. En koskaan arvostele muiden tekemiä matkoja, ei tule mieleenkään. Taitaa olla oikeesti katellisia nämä arvostelijat, näin olen omalla kohdalla tulkinnut, huomaahan sen ilmeestä, kummallinen väkinäinen ilme arvostelijan naamalla.
- -Minttu-
Eikö nuo ivaajat mollaa yleensä sitä, että jotkut matkustaa "vain" Kanarialle. He haluavat paikkaa, johon vain harvat menevät. Mutta... nykyään taitaa olla yleisempää lähteä esim. Thaimaahan kuin Kanarialle.
Minä vietän viikon lomani mielummin Kanarialla kuin kulutan lomasta vuorokauden lentomatkoihin. Ja tuhlaan "säästyneet" rahat itseeni :)- Toimihenkilö
Kulloinenkin rahatilanne voi vaihdella, joskus matkustetaan kauas, joskus lähelle. Mieluiten tietenkin tekisin pari omatoimimatkaa paikkoihin, joissa on mahdollisimman vähän turisteja. Mutta se nyt ei ole mahdollista, onneksi joskus aiemmin oli väljempää.
Ihmetyttää, koska itse iloitsen odotettavissa olevasta Kanarianmatkasta - kas kun en ole koskaan aiemmin käynyt siellä!
- Köyhä!!
Köyhyyteni selkeimpiä merkkejä on sekin, että kv-risteilyille lähdettäessä, tietäessäni laivojen hinnat, ostan lähtökaupungin marketista repullisen halpoja alkoholijuomia niin, että ne riittävät muutaman sataman eteenpäin.
laivan juomapaketti houkuttelisi turhaan juopotteluun ja toisaalta 90-kiloinen, hyväkuntoinen ukko muijansa kanssa kuluttaa jonkin verran.
Tiedän, että moista pihistämistä halveksitaan mutta sehän ei ole minin migreenini!- Köyhä!!
Varmistus köyhyydestäni on se, että lisäviikosta Madeiralla maksamme vain 88E/hlö.
- Keskituloinen!!
KYLLÄ SE ON NIIN, ETTÄ RIKKAAT NE kANARIALLE MATKUSTAA, ONHAN SIELLÄ ELÄMINEN PALJON KALLIMPAA KUN ESIM. TAIHMAASSA! OLEN KUULLUT KUN KÖYHÄT OVAT KEHUNEET, ETTÄ KYLLÄ SIELLÄ TULI ELÄMINEN HALVAKSI!!!
- Miksei.
Pakostakin on mentävä kolmeksi viikoksi, koska kolmen viikon matka on suhteessa halvempi kuin viikon tai kahden. Valitettavasti vain työkiireet estää enemmän säästämisen ;)
- Köyhä!!
Tiedän tunteen kun puutteen torjunta rajoittaa ratkaisuja!
Oma ratkaisuni oli se, että lopetin vakituisen työn ja ryhdyin tekemään pätkiä.
Eräät pätkät ovat olleet 3:n kuukauden työnhakurupeamat Espanjassa.
Käy kyllä lomasta.
Ennen tämän kevään Espanjan rupeamaa teemme tuon Madeira-Marokko-Kanaria risteilykeikan viikko Madeiralla, yhteensä 176E/ 2hlöä.
- RIKAS nainen
Kalliimmaksihan se matka Kanarialle tulee kun hienot hotellit ja ruoat on kalliimpia kuin kehitysmaissa. Arvostan sitä että on puhdasta ja sivistynyttä menoa, siksi en matkusta mihinkään Aasiaan.
- meidän matka
2 aikuista ja 2 lasta ja takuulla menee 4000-6000 plus matkat 2 viikossa eli liki 10 000 euroa, vai köyhät?
- kohtuudella
Kyllä tuntuu paljon kuluvan rahaa parin viikon matkaan edelliseltä, voi hyvänen aika. No saahan sitä rahaa menemään tietysti,mutta kun ei ole koskaan tottunut leveilemään rahoillaan. Matkalla kun ollaan niin ruokailuun menee tietysti jonkin verran ravintolassa kun käy suömässä. Huvipuisto- tai joku teemapuisto käynti. Taksilla kulkeminen on edullista, busseista puhumattakaan ja näkee tosi paljon ihan paikallista elämää. Kanarialla kannattaa ostaa busbono-kortti jolloin matkat ovat puolta edullisemmat.Lastenkin on hyvä oppia rahan käyttöä. Oikein mukavia matkoja!
- mutta kun
kohtuudella kirjoitti:
Kyllä tuntuu paljon kuluvan rahaa parin viikon matkaan edelliseltä, voi hyvänen aika. No saahan sitä rahaa menemään tietysti,mutta kun ei ole koskaan tottunut leveilemään rahoillaan. Matkalla kun ollaan niin ruokailuun menee tietysti jonkin verran ravintolassa kun käy suömässä. Huvipuisto- tai joku teemapuisto käynti. Taksilla kulkeminen on edullista, busseista puhumattakaan ja näkee tosi paljon ihan paikallista elämää. Kanarialla kannattaa ostaa busbono-kortti jolloin matkat ovat puolta edullisemmat.Lastenkin on hyvä oppia rahan käyttöä. Oikein mukavia matkoja!
mutta meidän lomalla ei sitten omia ruokia ole mukana eikä kämpillä kattilat soi, aina syödään 2-3 kertaa päivässä mukavassa(aina eri) ravintolassa (hyvä viini voi maksaa 100 euroa pullo) ja pelkästään jo auton ja mopojen vuokraus maksaa 2000 euroa. hyvä kun tuo minun budjetti edes riittää 2 viikoksi.
- tyylillään
mutta kun kirjoitti:
mutta meidän lomalla ei sitten omia ruokia ole mukana eikä kämpillä kattilat soi, aina syödään 2-3 kertaa päivässä mukavassa(aina eri) ravintolassa (hyvä viini voi maksaa 100 euroa pullo) ja pelkästään jo auton ja mopojen vuokraus maksaa 2000 euroa. hyvä kun tuo minun budjetti edes riittää 2 viikoksi.
Sitten se on niin, helikopterinkin voisi vuokrata muutamaksi toviksi niin siihen saisi uppoamaan lisää euroja, mutta aina hintansa väärtti. Syödä toki kannattaa 3 kertaa päivässä hyvien viinien kera, onhan se sentään jotain. Autot ja mopot odottamaan hotellin eteen, jos vaikka niiden viinien oton väliin jossain pystyisi ajamaan, tai saahan niitä palkattua kuskejakin. Minä taas olen tyytyväinen kun rahaa ei kulu mielettömästi noilla lomareissuilla, ja silti on erittäin antoisia lomamme olleet, ihanaa yhdessäoloa. Jokainen tyylilleen uskollinen, oikein mukavia kalliita tai edullisia jopa siltä väliltä matkoja!
- Aatteet!
tyylillään kirjoitti:
Sitten se on niin, helikopterinkin voisi vuokrata muutamaksi toviksi niin siihen saisi uppoamaan lisää euroja, mutta aina hintansa väärtti. Syödä toki kannattaa 3 kertaa päivässä hyvien viinien kera, onhan se sentään jotain. Autot ja mopot odottamaan hotellin eteen, jos vaikka niiden viinien oton väliin jossain pystyisi ajamaan, tai saahan niitä palkattua kuskejakin. Minä taas olen tyytyväinen kun rahaa ei kulu mielettömästi noilla lomareissuilla, ja silti on erittäin antoisia lomamme olleet, ihanaa yhdessäoloa. Jokainen tyylilleen uskollinen, oikein mukavia kalliita tai edullisia jopa siltä väliltä matkoja!
Rahan käyttö, saati tuhlaus, ei ole mikään temppu.
Ei sitä tarvitse syytää vaikka olisikin.
Mutta jos joku tuntee jääneensä jostain paitsi niin siitä vaan.
Itse haluan aina saada rahalle vastiketta.
Joskus tuntuu, että suorastaan briljeeraan pienillä kustannuksilla.
Esimerkkejä: Viikko Madeiralla, Funchalin keskustassa, 2 henkilöä, yhteensä 176E.
Espanjan asunnollamme haen aamuisin läheisestä kalasatamasta ilmaiset sardiinit.
Virossa, Unkarissa ja Itävallassa vierailemme alkuasukastuttavien luona.
Ym.
Luulen ymmärtäväni sinua siinä, että itse järjestellen asioita, valmiiden pakettien asemesta, saa useimmiten sisältöä lomaan.
Eikä ole tarvetta kehua retostella tuhlaamisellaan.
retostelijat lukekoot saksalaisen lehtimiehen (en muista nimeä) kirjan: Tuttavani miljonäärit! - mopo käsistä
Aatteet! kirjoitti:
Rahan käyttö, saati tuhlaus, ei ole mikään temppu.
Ei sitä tarvitse syytää vaikka olisikin.
Mutta jos joku tuntee jääneensä jostain paitsi niin siitä vaan.
Itse haluan aina saada rahalle vastiketta.
Joskus tuntuu, että suorastaan briljeeraan pienillä kustannuksilla.
Esimerkkejä: Viikko Madeiralla, Funchalin keskustassa, 2 henkilöä, yhteensä 176E.
Espanjan asunnollamme haen aamuisin läheisestä kalasatamasta ilmaiset sardiinit.
Virossa, Unkarissa ja Itävallassa vierailemme alkuasukastuttavien luona.
Ym.
Luulen ymmärtäväni sinua siinä, että itse järjestellen asioita, valmiiden pakettien asemesta, saa useimmiten sisältöä lomaan.
Eikä ole tarvetta kehua retostella tuhlaamisellaan.
retostelijat lukekoot saksalaisen lehtimiehen (en muista nimeä) kirjan: Tuttavani miljonäärit!kaverilla aihe karata käsistä kun tämän viestiketjun aihe oli miksei saa olla köyhä ? jaa ilmaiset sardiinit , taidat olla sittenkin vielä mukana, köyhä mikä köyhä kun pitää kerjätä ruokakin.
- Köyhä!!
mopo käsistä kirjoitti:
kaverilla aihe karata käsistä kun tämän viestiketjun aihe oli miksei saa olla köyhä ? jaa ilmaiset sardiinit , taidat olla sittenkin vielä mukana, köyhä mikä köyhä kun pitää kerjätä ruokakin.
Tosi köyhä osaa arvostaa ilmaista ruokaa!
Ei niitä sardiineja tarvitse kerjätä. Kunhan käy alkuasukkaiden joukossa keräämässä! Kiva päivän aloitus!
Jossain on säästettävä koska takamarketissa 0,7l vodkapullo maksaa 3,11E. Oluttölkkejä saa sentään tavallisesti alle 0,2E/kpl.
Eikös myötätunto ja hiukka sääliä olisi paikallaan?? - Köyhä!!
mopo käsistä kirjoitti:
kaverilla aihe karata käsistä kun tämän viestiketjun aihe oli miksei saa olla köyhä ? jaa ilmaiset sardiinit , taidat olla sittenkin vielä mukana, köyhä mikä köyhä kun pitää kerjätä ruokakin.
Hummeri-illallinen täytyi käydä nauttimassa Kap Verdellä koska oli siellä niin paljon halvempi (n. 25E) kuin Espanjassa!
- Kumma juttu
Köyhä!! kirjoitti:
Hummeri-illallinen täytyi käydä nauttimassa Kap Verdellä koska oli siellä niin paljon halvempi (n. 25E) kuin Espanjassa!
JOkainen laittaa rahansa niinkuin haluaa. Tulee varmaan samanhintaiseksi maksaa kanarian kahden viikon lomasta 700 euroa ja hummailla sielä 1000 euroa. Kun taas thaimaaseen 2 vkoa matka 1000 euroa mutta sitten rahaa siellä ei mene kuin 700 euroa. Näin meillä.
- Kumma!!
Kumma juttu kirjoitti:
JOkainen laittaa rahansa niinkuin haluaa. Tulee varmaan samanhintaiseksi maksaa kanarian kahden viikon lomasta 700 euroa ja hummailla sielä 1000 euroa. Kun taas thaimaaseen 2 vkoa matka 1000 euroa mutta sitten rahaa siellä ei mene kuin 700 euroa. Näin meillä.
Thaimaaseen menijöitä on.
Mitenkäs Ambomaaseen tai johonkin muuhun maaseen?
Jos 'hummaaminen' on päätavoite niin eihän sen vuoksi tarvitse mihinkään maaseen mennä!
Sehän onnistuu kotimaasessakin.
Sitä paitsi, jos euroja tarvitsee laskea niin mielestäni silloin ei kannata lähteä hummaamaan mihinkään maaseen. - Köyhä!!
Kumma juttu kirjoitti:
Me käymmekin syömässä hummerimme vaikkapa K-V:llä. Puolikkaan paino yli puoli kiloa. Hinta tykötarpeineen ja sörsseleineen 25E!
Köyhä säästää.
Hummerien vuoksi emme viitsi aivan Thaimaahan mennä.
- helmikuussa
-Jokainenhan valitsee matkansa tilanteensa mukaan ja hyvä niin.-Palasin viikko sitten Lanzarotelta,jossa olin nyt kolmannen kerran ja rahaa kului yhteensä ruokailuineen 690 euroa eli suunnilleen nettoeläkkeeni verran.Olin säästänyt matkaa varten yli puoli vuotta ja rahalle olisi ollut muitakin menoreikiä,mutta päätin näin juhlistaa hieman etukäteen 60-vuotispäiviäni.
-On osatotuus,että köyhät ne matkustavat.Mietin joskus matkaillessani(tämä oli 36.matkani),että kuinka monella lomaturistilla on oma asunto.Minä en sellaista omista kuin osaksi.(ASO).-Paljon on töitä tehty ja säästetty,paljon elämän aikana menetettykin omasta vilpittömyydestä johtuen.-Matkojen kokemukset ovat elämän rikkautta.-Tuhansien valokuvien ja monien videoiden kautta muistelen kiitollisena elämyksiä Floridassa ystävieni luona,Thaimaan monimuotoista matkaa vuoristoissa ja pikku kylissä,Brasilian matka jää myös loppuelämäksi mieleen.....on ollut ihanaa käydä Israelissa monta kertaa,Italiassa,Kreikassa,Portugalissa,Tunisiassa,Turkissa,Ranskassa,Saksassa ystävättäreni vieraana...ja Kanarian saarilla 12 kertaa!Kuuden tunnin lentomatka on juuri sopiva,vaikka viime keväinen lyhytlentokin Bulgariaan oli mukava.
Iloitaan matkoistamme!Ne ovat osa elämää.- Köyhä myös
Sulla on just oikee asenne matkailuun. Mulla nuo matkat on jääneet tosi vähiin, lähinnä johtuen siitä että että olen vielä niin nuori (23), enkä omaa rikkaita vanhempia (enkä kehtaisi tässä iässä enää rahaa pyytääkään). Olen ens kuussa pääsemässä elämäni 3. etelänmatkalle ja mulle on yks lysti mitä kukin siitä ajattelee. Useat rikkaat opiskelijatuttuni matkaavat kerran vuodessa ulkomaille mutta tasan ei käy onnenlahjat. Tähän reissuun on säästetty yli vuosi ja tarkoitus on päästä rentoutumaan ja nauttimaan ihanasta hiekasta, merestä ja auringosta. En muuta kaipaa. Arjesta on kiva päästä pois, enkä ole menossa ostoksille tai bilettämään joten rahaa mennee lähinnä ruokaan (ilman erikoisviinejä ja muutenkin leipomotuotelinjalla mennään), vaan nauttimaan lomasta ja siitä että kerrankin saa aikaa vaan itselleen. Ihanaa!
p.s. Mustakin tulee varmaan viimeistään eläkeläisenä tuollainen elämästä aidosti nauttiva ihminen...jos vaan saan edes jonkinlaisen työpaikan ennen sitä. =) - tässä ja nyt
... aiemmin mekin ajeteltiin, että sen parempi, mitä useammassa kohteessa on käyty ja mitä kauempana sen parempi.
Mutta nyt olemme menossa viidettä kertaa yhdessä Gran Canariaan Puerto Ricoon. Meistä on ihana mennä tuttuun hyväksi havaittuun kohteeseen ja kokea se, että olet kuin menisit kotiin.
Etäisyys ja matkan määrä ei tee matkasta sen rikkkaampaa. Sisältö tulee siitä, että osataan elää hetkessä!!
Elämä on rikkautta, kun osaa elää sen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224760Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43384Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263190Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262627Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu732343Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171255Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41128