Minkä kokoisia lapsia teille pienikokoisille äideille on syntynyt? Voisin ainakin kuvitella että äidin koko vaikuttaa lapsen kokoon.
Olen itse 156/49, äitini on 2cm minua pidempi ja syntymäpainoni oli n. 2800g ja synnyin vain n. viikkoa ennen laskettua aikaa.
Pienten äitien lasten koko
15
2106
Vastaukset
- äiti
Enpä tiedä vaikuttaako tuo äidin koko vauvan syntymäkokoon.. Itse en ainakaan siihen usko! Olen kyllä aika pienikokoinen ja vauvakin painoi 2900g syntyessään mutta hän tulikin pari viikkoa etuajassa. Kuitenkin monet minua "isommat" äidit ovat saaneet ihan yhtä pieniä vauvoja tai päinvastoin..
- suvussa
kaikki naiset alle 164 cm ja suurin vauva 3500g. Aika vakio on ollut, että vauvat ovat syntyneet n. 3200 - 3300 grammaisina, eli "sopivan kokoisina".
- äiti minäkin
Ensimmäinen 3415 kg ja toinen 3810 kg, molemmat kylläkin sektio vauvoja lantion ahtauden vuoksi.Olen 156/58
- normaali
Itse olen 145 cm ja 45 kg neljän lapsen äiti, ja pienin laspeni oli 2,900 kg 47,5 cm ja suurin oli 3,500 kg 54 cm. Ihan normaali kokosia. kaikki syntyi lähes la. aikana parin päivän heitoilla.
Nyt toiseksi vanhin poika on 15 v ja 170 cm. tytöt hieman lyhyempiä. Nuorimmainen kasvaa vielä monta vuotta. - mietaasko
Olen 157cm ja 51kg
Esikoinen oli 48cm ja 3170g, tyttö
Toinen lapsi oli 53cm ja 4400g poika- ananas
Äitini oli 158/50 ja syntyessäni
minä: 48cm 3300g
veli: 52cm 4400g
Mummoni oli 152/48 ja esim. enoni syntyessään 54cm 4800g
En usko että hirveesti vaikuttaa...
- Nimetön
Mulla eka,3430 ja 51 pitkä,toka 3270 ja 51 pitkä,kolmas 3890 ja pituutta 51,ainoastaan keskimmäinen syntynyt alateitse,kaks muuta sectiolla.Olen pikä 158 ja painan 45.Äitini oli mua isompi ja mun mitat oli 3050 ja pituutta 47.
- vaikuttaa
Minä olen 155cm ja painoin ennen raskautta 58kg. Meille synty poika 3920g eli liki 4kg ja 51cm. Eipä se äidin koko taida paljoo vaaikuttaa. oma äiti 150cm ja n.55kg ja minä n.3300g. Oli yllätys että tuli näinkin iso poitsu.
- koko..?
Kaipa isänkin koko vaikuttaa..?
Noh. Minä olen 158cm ja vauveli oli himpun yli 3kg.- edelliseen
Ja raskaus meni yli LA:n...
- kolmen lapsen äiti
vältäämättä äidin omaan kokoon, kas kun miehenkin perimä vaikuttaa.
Olen itse pieni ja siro, ja kaikki lapset olivat nelikiloisia. Suurin painoi neljä ja puoli kiloa.- seev
Niin toki, on varmasti miehelläkin osuutta asiaan... Miehenikin on pienkikoinen, ehkä 167cm
- mitään
Itse olin alle kolmikiloinen syntyessäni ja lapseni vajaa viisi kiloa syntyessään. Ja olin 160/47 raskauden alkaessa.
- ...
Mun on tähän kyl kerrottava oma kokemukseni.. =)
Mä olen 163cm ja ennen raskauksia painoin 60 kg eli aikas pieni!
Esikoinen oli syntyessään 40 1vko:lla 3260 ja 49cm. Eli aika lailla niinkuin voi odottaa.. =)
Toinen lapseni sitten taas oli syntyessään 39 5vko:lla 4390kg ja 52cm..
Voitte uskoa että yllätyin.. =) Taitaa olla enmmän sillä tekemistä onko poika vai tyttö.. Mulla nimittäin eka lapsi tyttö, toinen poika!
(vaikka ei sekään aina niin mene..) =) - pippuri
... itte huikeat 163 cm ja n 70 kg mammeli. Poikani syntyi normaalisti alateitse ja kokoa "jässikällä" oli hienot 5kg ja 50g päälle ja pituutta 56cm. Enempi riippunee mamman lantiosta, kuinka antaa luut periksi =o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708