rakenneultrasta..

yks vaan

ois tällä viikolla ja nyt pelkään että jokin ois pielessä, että lapsella on aivovaurio tai esim.aivot ei oo kehittyny. Onko teillä muilla ollu tälläisiä pelkoja ja onko rakenneultrassa selvinny mitään vastaavaa? oon yrittäny olla rauhallinen ja miettiä että kaikki kunnossa, mutta varaudun myös siihen ettei kaikki oo hyvin. ylihuomenna sen sitte näkee

9

793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

itsekullakin vastaavanlaisia pelkoja oo. Ihan normaalia. Jostain joskus luin, että erilaiset pelot kuuluvat siihen vanhemmaksi kasvamiseen. Että jos ei tajuaisi pelätä mitään mitä vauva tuo tullessaan, ei ole valmis vanhemmaksi...

• myöskin

että kun kätilö katsoo ensisilmäyksen kokonaisuuden sikiöstä niin siinä näkyisi jo jos jotain vialla.sen jälkeen tarkempi elinkohtainen tarkastelu.itselläni tilanne oli sellainen että aivoja täytyi kuvata emättimen kautta ultralla ja lääkäri katsoi kätilön lisäksi.kaikki oli ok!

• yks vaan

tarkoitat että esim. käytyäni np-ultrassa olis jo näkyny jos jotain olsi vialla

• ...

Ei np-ultrassa vielä niin paljon näy kun rakenneultrassa... mutta sitten taas ei rakenneultrassakaan kaikkea voi nähdä. Mutta ihan samalla tavalla mulla iski paniikki pari päivää ennen rakenneultraa ja olin ihan varma, että vauvalla on vähintäänkin kolme päätä tai jotain vastaavaa, mutta kaikki oli hyvin. :)

• yks vaan

se on sitten varmaan ihan yleistä panikointia, kaverit on käskeny olla ihan normaalisti.. vauveli kyllä potkii päivittäin paljon ja oon syöny terveellisesti melkein koko raskauden ajan, mitä nyt muutaman kerran repsahtanu pitsoihin ja karkkiin. Juonu en enkä polttanu ollenkaan raskausaikana. No sen näkee ylihuomenna sitten.

• rv 21+4

Kävin itse eilen rakenneultrassa. Minua pelotti alkuraskaudessa, ettei vaavilla ole kaikki hyvin. Nyt ku vaavi on niin vilkas liikkumaan ei pelkoa ole ollut. Kovasti kyllä jännitti nähä kaveri ja kyllähän sieltä selvisi kumpi on tulossa :) Nyt voi jo jotain ostella etukäteen.
      Nuku yösi hyvin, ei sitä kannata etukäteen pelätä, kun ei aihetta ole. Nauti vaavin meuhkaamisesta, kohta näet hänet pitkästä aikaa :)

• mmm

Meidän kaupungissa ei tehdä nykyään rakenneultraa ollenkaan. On sitten ihan tuurista kiinni onko lapsella kaikki hyvin.

Ei vain ole kovin kiva juttu, jos lapselta puuttuukin jokin tärkeä osa elimistä jonka takia ei pysty elämään. Ja tämä olisi vaikka pystytty toteamaan rakenneultrassa.

• yks vaan

potkii päivittäin ja paljo. oon ajatellu jo sen olevan hyvä asia. Ja neuvolassa oli kyllä kaikki viimeks ok.No huomiseen, iltapäivää pitäs odotella. Onneksi ei tarvii yksin mennä kun mies tulee mukaan. Sekin jo auttaa.

• yks vaan
        yks vaan kirjoitti:

potkii päivittäin ja paljo. oon ajatellu jo sen olevan hyvä asia. Ja neuvolassa oli kyllä kaikki viimeks ok.No huomiseen, iltapäivää pitäs odotella. Onneksi ei tarvii yksin mennä kun mies tulee mukaan. Sekin jo auttaa.

oli hyvin,turhaan pelkäsin tuota ultraa. Kätilö tutki raajat ja sisäelimet, lääkärin kanssa tutkivat aivot ja sydämen. Sanoivat vielä ettei mitään poikkeavaa löytyny vaan kaikki hyvin, kyllpäs helpotti. edes v-mäisen anopin näkeminen ei sen jälkeen tuntunut missään. Olin omissa maailmoissa seuraavan tunnin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      55
      4379
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      82
      4069
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3538
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3460
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      108
      2479
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2338
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2219
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2209
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2189
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2084
    Aihe