Tuolla Audi palstalla käydään kovaa väittelyä quattro-järjestelmän paremmuudesta verrattuna BMW:n xDriveen. Kertokaapa xDriven omistajat järjestelmän hienoudesta ja innovatiivisuudesta verrattuna vanhanaikaiseen quattroon.
Quattro vs. xDrive
20
7669
Vastaukset
- BMW Power
Toivottavasti pysyy täälläkin...
- ovat
Molemmat ovat hyviä järjestelmiä. BMW:n hiukan kehittyneempi koska pystyy jakamaan tehoa yksittäiselle pyörälle pelkän etu/takaakselijaon sijaan. Molemmat ovat myös erittäin tarpeettomia normaaleissa Suomen liikenneolosuhteissa. Lisäävät hintaa, painoa, kulutusta ja pienentävät kiihtyvyyttä ja huippunopeutta. Noh, lähteehän se neliveto talvikelillä paikaltaan paremmin kuin etu- tai takaveto. Mitä sitten? Kenellä on niin kiire että sekunnin kymmenyksien säästö jotain merkkaa?
- vanha keksintö
Ollut saatavissa tietyllä merkillä jo vuosia.
Mutta mikä merkki??? - KaksKasi(E39)
vanha keksintö kirjoitti:
Ollut saatavissa tietyllä merkillä jo vuosia.
Mutta mikä merkki???Possuissa, eka kerran kuulin, että oli 959 porsaassa.
- Turakainen
vanha keksintö kirjoitti:
Ollut saatavissa tietyllä merkillä jo vuosia.
Mutta mikä merkki???Jensen Interceptor FF
- Anonyymi
Mitenkä sitten kun laitetaan auton perään kelkkakärry jossa on esim kolme kelkkaa?
- s2 coupe quatro
tärkein auton valintaperuste.
- miksi???
Mihin tarvitset nelivetoa?
- s2 coupe quatro
miksi??? kirjoitti:
Mihin tarvitset nelivetoa?
ja takaveto muuten vaan ärsyttävä. En tiiä kyllähän te takavedon omistajat väitätte että sillä pääsee liikkeelle, mutta oli taas tänään valoissa vajaa vetosia räveltämässä.
- aadisti
Tuo s2 on kyllä susiruma auto. Jäänne siltä ajalta kun toppatakitkin oli neonpunasia, käytätkö semmosta kans?
Ennemmin uudemmalla etu/takavetoisella. - Igor
aadisti kirjoitti:
Tuo s2 on kyllä susiruma auto. Jäänne siltä ajalta kun toppatakitkin oli neonpunasia, käytätkö semmosta kans?
Ennemmin uudemmalla etu/takavetoisella.Täytyy myöntää, että aika nolo suoritus BMW:ltä, jos videoon uskominen:
http://www.ananas.fi/temp/vergleichstest-allroad-quattr o.avi
Mutta BMW:tä en vaihda pois, kun muuten tykkään ajoominaisuuksista. Ei neliveto. - s2 coupe quatro
aadisti kirjoitti:
Tuo s2 on kyllä susiruma auto. Jäänne siltä ajalta kun toppatakitkin oli neonpunasia, käytätkö semmosta kans?
Ennemmin uudemmalla etu/takavetoisella.se on kova paikka kun vanhempi auto on joka suhteessa parempi kuin uusi a4:en ruoska
- Peder
Igor kirjoitti:
Täytyy myöntää, että aika nolo suoritus BMW:ltä, jos videoon uskominen:
http://www.ananas.fi/temp/vergleichstest-allroad-quattr o.avi
Mutta BMW:tä en vaihda pois, kun muuten tykkään ajoominaisuuksista. Ei neliveto.En osannut saksaa sen vertaa, että olisin ymmärtänyt, mutta lienee tuo 3-sarjalainenkin ollut neliveto? Mutta anyway.. vanhaa tekniikkaa, eikä mitään tekemistä tän x-driven kanssa. Mulla tuollainen vanhatekniikkainen 330xd touring ja eihän tuo audin quattrolle pärjää, mutta on se vaan hiton paljon vakaampi ajettava liukkaalla kuin yksikään kaksivetoinen. Seuraava on kyllä varmasti x-drive. Eiköhän sitten ole tuokin puoli 100% kunnossa:) Lähiaikoina on koeajon paikka sen suhteen.
- perustelu
s2 coupe quatro kirjoitti:
ja takaveto muuten vaan ärsyttävä. En tiiä kyllähän te takavedon omistajat väitätte että sillä pääsee liikkeelle, mutta oli taas tänään valoissa vajaa vetosia räveltämässä.
Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia etu- tai takavetoisella autolla. Mitä sä voitat sillä että se lähtee liikennevaloista liukkaalla nopeammin? Paljonko se säästää sun aikaa? Etkö olisi nopeammin perillä jos lähtisit liikkeelle 10 sekuntia aikaisemmin?
- BBBBB
perustelu kirjoitti:
Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia etu- tai takavetoisella autolla. Mitä sä voitat sillä että se lähtee liikennevaloista liukkaalla nopeammin? Paljonko se säästää sun aikaa? Etkö olisi nopeammin perillä jos lähtisit liikkeelle 10 sekuntia aikaisemmin?
Hauskoja nämä vajaavetoisten perustelut. Itsellä etuveto tällä hetkellä, pelaa kyllä, mutta liukkailla kaipaisi joskus varmuutta. xDrive tilauksessa kuitenkin. Ei huvita jäädä tien poskeen kun sohjossa kuselle pysähtyy, joskus lähellä ollut. Kaverilla Audi TT oli ja vaihtoi erääseen urheilutakavetoiseen, joka kyllä makeampi muuten, mutta vajaavetoinen. Kaipaa kuulemma kovasti nelivetoa, orpo olo talvella kun kaupungissa liikennelaitoksen linja-autokin on lähdössä 50m edellä ennen omaa lähtöä liikkeelle, vaikka kuivalla 0-100 km/h alle 6 s kulkee. Ja mitä haittaa tuosta tarpomisesta on? Mieti sitä sitten, jos ei muuten tule mieleen.
- X5-
Neliveto on todella hyvä näissä olosuhteissa.
Kaikki pyörät vetävät sutimattaa kaikissa olosuhteissa ja ajo on vakaata sekä liikkeelle lähtö kuin kesäkelillä.
En ymmärrä miksi täytyy mollata etu- tai takavetoisia? Tai perustella mihin nelivetoa tarvitsee, ainoa tapahan on ajaa kunnon nelivedolla ja sen pitäisi riittää. Jos sitten puhutaan nelivedon kustannuksista se on taas eri asia niinkuin autojen muutkin ominaisuudet.
Neliveto on yliveto verrattuna aikaisempiin taka- ja etuvetoisiin autoihini erityisesti talvikelillä, mutta myös hyödyllinen kesäkeleillä.
Autonhan on tarkoitus lähteä liikkeelle kun liikennevalot vaihtuu vihreiksi eikä jäädä sutimaan ja niinhän se toimii nelivedolla. Ei siinä tarvitse sekunteja laskeskella kuin vain painaa kaasua.
- Anonyymi
Mm. tuossa on FAKTAA miksi quattro = neljä nollaa keulalla ja viiden nolla löytyy kuskin paikalta
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/audin-uusi-nelivetojarjestelma-uhkana-perinteikkaalle-quattrolle/ - Anonyymi
Enpä osannut ajatella tuota hybridi-BMW:tä oikeana nelivetona, vaan ainoastaan sellaisena että sähköt on takapyörillä ja moottori etupyörillä. Olin hämmästynyt nyt talvella huomatessani että liukkaalla tai mutkaan heittäessä auto muuttuu ihan huomaamatta nelariksi. Takapyörien mukaan tuloa ei tietenkään huomaakaan, mutta kun ajaa sähköllä, huomaa että liukkaalla bensakone tulee mukaan. Pakkasilla kannattaakin ensitöikseen ajaa bensakone lämpimäksi koska se saattaa käynnistyä täydelläkin akulla - liukkaassa paikassa tai viimeistään moottoritiellä. Yllättävän pätevä systeemi.
- Anonyymi
Taitaa olla 2 sarjan 225XE BMW joka ei ole aito xdrive mutta varmasti riittävä neliveto ratkaisu suurimmalle osalle autoilijoista.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=n_sNsnO9JEA
Neljää nollaa keulalla joutuu työntämään lumessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"799021Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645739Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1375118Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään253949Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m853500Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta563418Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1032791Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä412773En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102761Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El42100