Quattro vs. xDrive

BMW

Tuolla Audi palstalla käydään kovaa väittelyä quattro-järjestelmän paremmuudesta verrattuna BMW:n xDriveen. Kertokaapa xDriven omistajat järjestelmän hienoudesta ja innovatiivisuudesta verrattuna vanhanaikaiseen quattroon.

20

7721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BMW Power

      Toivottavasti pysyy täälläkin...

    • ovat

      Molemmat ovat hyviä järjestelmiä. BMW:n hiukan kehittyneempi koska pystyy jakamaan tehoa yksittäiselle pyörälle pelkän etu/takaakselijaon sijaan. Molemmat ovat myös erittäin tarpeettomia normaaleissa Suomen liikenneolosuhteissa. Lisäävät hintaa, painoa, kulutusta ja pienentävät kiihtyvyyttä ja huippunopeutta. Noh, lähteehän se neliveto talvikelillä paikaltaan paremmin kuin etu- tai takaveto. Mitä sitten? Kenellä on niin kiire että sekunnin kymmenyksien säästö jotain merkkaa?

      • vanha keksintö

        Ollut saatavissa tietyllä merkillä jo vuosia.
        Mutta mikä merkki???


      • KaksKasi(E39)
        vanha keksintö kirjoitti:

        Ollut saatavissa tietyllä merkillä jo vuosia.
        Mutta mikä merkki???

        Possuissa, eka kerran kuulin, että oli 959 porsaassa.


      • Turakainen
        vanha keksintö kirjoitti:

        Ollut saatavissa tietyllä merkillä jo vuosia.
        Mutta mikä merkki???

        Jensen Interceptor FF


      • Anonyymi

        Mitenkä sitten kun laitetaan auton perään kelkkakärry jossa on esim kolme kelkkaa?


    • s2 coupe quatro

      tärkein auton valintaperuste.

      • miksi???

        Mihin tarvitset nelivetoa?


      • s2 coupe quatro
        miksi??? kirjoitti:

        Mihin tarvitset nelivetoa?

        ja takaveto muuten vaan ärsyttävä. En tiiä kyllähän te takavedon omistajat väitätte että sillä pääsee liikkeelle, mutta oli taas tänään valoissa vajaa vetosia räveltämässä.


      • aadisti

        Tuo s2 on kyllä susiruma auto. Jäänne siltä ajalta kun toppatakitkin oli neonpunasia, käytätkö semmosta kans?
        Ennemmin uudemmalla etu/takavetoisella.


      • Igor
        aadisti kirjoitti:

        Tuo s2 on kyllä susiruma auto. Jäänne siltä ajalta kun toppatakitkin oli neonpunasia, käytätkö semmosta kans?
        Ennemmin uudemmalla etu/takavetoisella.

        Täytyy myöntää, että aika nolo suoritus BMW:ltä, jos videoon uskominen:

        http://www.ananas.fi/temp/vergleichstest-allroad-quattr o.avi

        Mutta BMW:tä en vaihda pois, kun muuten tykkään ajoominaisuuksista. Ei neliveto.


      • s2 coupe quatro
        aadisti kirjoitti:

        Tuo s2 on kyllä susiruma auto. Jäänne siltä ajalta kun toppatakitkin oli neonpunasia, käytätkö semmosta kans?
        Ennemmin uudemmalla etu/takavetoisella.

        se on kova paikka kun vanhempi auto on joka suhteessa parempi kuin uusi a4:en ruoska


      • Peder
        Igor kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että aika nolo suoritus BMW:ltä, jos videoon uskominen:

        http://www.ananas.fi/temp/vergleichstest-allroad-quattr o.avi

        Mutta BMW:tä en vaihda pois, kun muuten tykkään ajoominaisuuksista. Ei neliveto.

        En osannut saksaa sen vertaa, että olisin ymmärtänyt, mutta lienee tuo 3-sarjalainenkin ollut neliveto? Mutta anyway.. vanhaa tekniikkaa, eikä mitään tekemistä tän x-driven kanssa. Mulla tuollainen vanhatekniikkainen 330xd touring ja eihän tuo audin quattrolle pärjää, mutta on se vaan hiton paljon vakaampi ajettava liukkaalla kuin yksikään kaksivetoinen. Seuraava on kyllä varmasti x-drive. Eiköhän sitten ole tuokin puoli 100% kunnossa:) Lähiaikoina on koeajon paikka sen suhteen.


      • perustelu
        s2 coupe quatro kirjoitti:

        ja takaveto muuten vaan ärsyttävä. En tiiä kyllähän te takavedon omistajat väitätte että sillä pääsee liikkeelle, mutta oli taas tänään valoissa vajaa vetosia räveltämässä.

        Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia etu- tai takavetoisella autolla. Mitä sä voitat sillä että se lähtee liikennevaloista liukkaalla nopeammin? Paljonko se säästää sun aikaa? Etkö olisi nopeammin perillä jos lähtisit liikkeelle 10 sekuntia aikaisemmin?


      • BBBBB
        perustelu kirjoitti:

        Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia etu- tai takavetoisella autolla. Mitä sä voitat sillä että se lähtee liikennevaloista liukkaalla nopeammin? Paljonko se säästää sun aikaa? Etkö olisi nopeammin perillä jos lähtisit liikkeelle 10 sekuntia aikaisemmin?

        Hauskoja nämä vajaavetoisten perustelut. Itsellä etuveto tällä hetkellä, pelaa kyllä, mutta liukkailla kaipaisi joskus varmuutta. xDrive tilauksessa kuitenkin. Ei huvita jäädä tien poskeen kun sohjossa kuselle pysähtyy, joskus lähellä ollut. Kaverilla Audi TT oli ja vaihtoi erääseen urheilutakavetoiseen, joka kyllä makeampi muuten, mutta vajaavetoinen. Kaipaa kuulemma kovasti nelivetoa, orpo olo talvella kun kaupungissa liikennelaitoksen linja-autokin on lähdössä 50m edellä ennen omaa lähtöä liikkeelle, vaikka kuivalla 0-100 km/h alle 6 s kulkee. Ja mitä haittaa tuosta tarpomisesta on? Mieti sitä sitten, jos ei muuten tule mieleen.


      • X5-

        Neliveto on todella hyvä näissä olosuhteissa.
        Kaikki pyörät vetävät sutimattaa kaikissa olosuhteissa ja ajo on vakaata sekä liikkeelle lähtö kuin kesäkelillä.
        En ymmärrä miksi täytyy mollata etu- tai takavetoisia? Tai perustella mihin nelivetoa tarvitsee, ainoa tapahan on ajaa kunnon nelivedolla ja sen pitäisi riittää. Jos sitten puhutaan nelivedon kustannuksista se on taas eri asia niinkuin autojen muutkin ominaisuudet.
        Neliveto on yliveto verrattuna aikaisempiin taka- ja etuvetoisiin autoihini erityisesti talvikelillä, mutta myös hyödyllinen kesäkeleillä.
        Autonhan on tarkoitus lähteä liikkeelle kun liikennevalot vaihtuu vihreiksi eikä jäädä sutimaan ja niinhän se toimii nelivedolla. Ei siinä tarvitse sekunteja laskeskella kuin vain painaa kaasua.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Enpä osannut ajatella tuota hybridi-BMW:tä oikeana nelivetona, vaan ainoastaan sellaisena että sähköt on takapyörillä ja moottori etupyörillä. Olin hämmästynyt nyt talvella huomatessani että liukkaalla tai mutkaan heittäessä auto muuttuu ihan huomaamatta nelariksi. Takapyörien mukaan tuloa ei tietenkään huomaakaan, mutta kun ajaa sähköllä, huomaa että liukkaalla bensakone tulee mukaan. Pakkasilla kannattaakin ensitöikseen ajaa bensakone lämpimäksi koska se saattaa käynnistyä täydelläkin akulla - liukkaassa paikassa tai viimeistään moottoritiellä. Yllättävän pätevä systeemi.

      • Anonyymi

        Taitaa olla 2 sarjan 225XE BMW joka ei ole aito xdrive mutta varmasti riittävä neliveto ratkaisu suurimmalle osalle autoilijoista.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4276
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      93
      3993
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2487
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2357
    5. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      41
      2054
    6. 124
      1966
    7. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1939
    8. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1698
    9. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1682
    10. Ikävä Jii.

      Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      66
      1592
    Aihe