inhaa kutinaa

help me

olen vähän tietämätön näissä asioissa (ihottumat jne) ja olen jokseenkin "luulotautinen"..eli pelkään olevani vakavasti sairas ihan mitättömistäkin oireista.
Muutimme uuteen kotiin toissapäivänä,ja illalla huomasin että esim.rintsikat olivat painaneet ikävästi kylkiin.Ajattelin että johtuu rehkimisestä,olisivat päässeet hankaamaan.Illalla nukkumaan mennessä oikea kämmenselkä ja ranne punoitti ja oli hieman näppylöitä.Oistin vahvan pesuaineen piikkiin..en ollut käyttänyt kumihanskoja.Aamulla tämä vaiva oli hävinnyt.
Kuitenkin huuleni kuivahtivat rajusti ja joka paikka kutisee nyt.Eilen en osannut käydä nukkumaan kun tuntui että ihoa ihan polttelee.Myös suihkussa käydessä ensin vesi hieman "kirvelee"..Rasvaamisen jälkeen myös hetkenajan. Eli,kysymykseni kuuluu;onko ihoni vaan yht'äkkiä kuivahtamaan vai onko minulla joku tauti (muu kuin se luulo) :(. Maksa ja kilpirauhaskokeet minulta on otettu 2-3 viikkoa sitten ja ne oli ihan ok.

1

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerd

Miten suhun yleensä vaikuttaa nämä tällaiset kireät pakkassäät? Itse saan rasvata nahkaani nyt aamuin illoin ja siltikin tuntuu, että iho on kuiva ja kutisee. Ihan eri juttu kun ilma taas lämpenee ja valonkin määrä lisääntyy.

Saattaahan siellä teidän uudessa kämpässä olla vesijohtovesikin "kovempi" tai kalkkisempi ja huoneilma kuivempi ja vaikkapa lämpimämpi kuin vanhassa kämpässä, joten ihosi reagoi muutokseen.
      Näppylät johtui varmasti pesuaineista, itse en kuivanahkaisena vois kuvitellakaan ottavani edes märkää rättiä käpäliini ilman suojahanskoja.

Omaan nahkaani vaikuttaa myös stressi. Ilmestyy herkästi punaisia länttejä kaulalle jne. kun oikein ajan itseni ahtaalle pääkopan puolella.
      Vaatteetkin vaikuttaa nahkaani. Kankaan musta väriaine on myrkkyä, samoin karheat keinokuidut ja angora yms. Petivaatteetkin saan tuuletta kerran viikossa, muuten ei tuu nukkumisesta mittään.

Sellaista se on kun on herkkä. : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      3856
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3446
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      3058
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2900
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1898
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1894
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1729
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1671
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1663
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1624
    Aihe