Haluaisimme ostaa Voyagerin ja mielellään vielä Grandin mutta vähän mietityttää sen menoveden kulutus. Tähtäimessä olisi 90-luvun lopun mallit joko 2,4 bensa tai 2,5 turbodiesel. Kuinka paljon ko. autot kuluttavat? Olisi kiva saada todellisia vastauksia, eikä alakanttiin tehtyjä oman auton kehuja.
Voyager bensa/diesel
9
1997
Vastaukset
- bensaa palaa
Mulla on Voyager -96 2,4 bensa ja kulutus ollut vähimmillään 9,7 ja enimmillään n. 14 litraa!
Alle 9,7 l/100 km ei ole kulkenut kertaakaan - ei kesällä eikä talvella.
Jos vetää vaunua niin 13-14 litraa on kokemukseni mukaan aivan normaali kulutus.
Ilman vaunuakin 10-11 litran kulutukseen on syytä varautua.
Diesel varsiosta ei ole kokemuksia.
Siitä huolimatta Voja on erinomainen auto ja reiluhko kulutus on vain ominaisuus noin suuren massan omaavassa autossa.
Osta pois vaan Voyager. Tilaa on mahtavasti ja ajo-ominaisuudet mainiot. Polttoainetta myydään joka huoltoasemalla ja niitähän meillä riittää :)- Family
-97 2.4i M5 Kesäkeleillä en oo kertakaan päässyt sekalaisessa ajossa yli kympin kulutukseen, pyörinyt 8,5-9,5 l/100km hujakoilla.
talvipakkasilla vienut karvan verran alta 11l/100km. Lukemat tullut täältä kehäkolmosen ulkopuolelta, umpihesalaisella on varmasti kovempi keskikulutus...
Luulisin että dieseli versio tulee halvemmaksi jo approx. 10 000 km.n vuotuisella ajomäärällä. Siinä kumminkin sen verta parempi vääntö ja tietysti automaatti, ni varmasta hakkaa meikäläisen voikun ajossa.
- Bensa palaa
Niin piti vielä sanomani että meillä on lyhyt Voja. En tiedä miten kulutus muuttuu kun puhutaan Grandista.
- voikku
Moi
Eli itsellä 2,5TD... Kulutus pienimmillään ollut 7,5l/100km, jos ei kuitenkaan halua valehdella koskaan kenellekään niin 8,5l/100km talvella piisaa. Tottakai enemmänkin menee mutta tuo siis silloin kun autoa ajetaan järki päässä eikä vedetä mitään kerrostaloa perässä.
Jos muuten tuollainen kiinnostaa niin omani saattaisi olla kaupan uuden alta pois.
Sen verran taustatietoja autosta että se on -00 2,5TD, 202tkm ajettu, ja malliltaan pitkä eli Grand Voyager. Lopun varustelistan/tarkemmat tiedot voin kirjoitella privana mailiin jos siis enemmän kiinnostaa.
chrysler00(at)luukku.com- Fundeeraaja
Oman kulutus on hyvin tuossa haarukassa:
Pienin kulutus, jonka olen -99 TD Voyagerilla saanut mitattua on 6,8 l/100 km - tankillisella. Ajomatkaa oli maantiellä liki 1200 km, josta osa reipastahtista moottoritieajoa.
Normaalikulutus sekalisessa ajossa ympäri vuoden nyt ajetulla hieman yli 160 000 km:n matkalla pyörii 7.2 - 7.8 litran välillä. Niin puhdasta kaupunkipyöritystä talvipakkasilla en ole autolla ajanut, että kulutuslukema olisi 8:lla alkanut. Varmaan sekin on mahdollista, jos tankillisen kaupungissa revittäen polttelee. - Kulut
Fundeeraaja kirjoitti:
Oman kulutus on hyvin tuossa haarukassa:
Pienin kulutus, jonka olen -99 TD Voyagerilla saanut mitattua on 6,8 l/100 km - tankillisella. Ajomatkaa oli maantiellä liki 1200 km, josta osa reipastahtista moottoritieajoa.
Normaalikulutus sekalisessa ajossa ympäri vuoden nyt ajetulla hieman yli 160 000 km:n matkalla pyörii 7.2 - 7.8 litran välillä. Niin puhdasta kaupunkipyöritystä talvipakkasilla en ole autolla ajanut, että kulutuslukema olisi 8:lla alkanut. Varmaan sekin on mahdollista, jos tankillisen kaupungissa revittäen polttelee.Ihan noin pieneen kulutukseen en ole päässyt. Olen - hiukan niuhona - kirjannut jokaisen tankkauksen ja kilometrit parin vuoden ajan. Kaupunkipainoitteinen kulutus on 8,3 l. Täydellä kuormalla Grandi vie maantiellä vähimmillään 7,25 l.
- Mukavaa
Mulla siis lyhyt 2.4 aut -98 ja näillä pakkasilla (yli -25) kaupungissa lyhyessä ajossa menee 15-16l ja matkaajossa talvella on sit menny n.9l.
- Pennin venyttäjä
Kiitos näistä hyvistä ja uskoakseni rehellisistä kommenteista. Näyttäisi sille, että meidän valinta on diesel jos hankimme Voyagerin. Olen arvioinut, että sen vero on noin 660 €/v. Voisiko joku korjata jos olen väärässä.
- AKE
AKE:n sivuston kautta löytyy laskuri käyttövoimaveron selvittämiseksi. Auton kokonaispainon tarvitset laskentaa varten.
http://www.ake.fi/uudistuva_ajoneuvovero/Calculator.asp
Ellei dieselin korkeammasta hankintahinnasta tarvitse murehtia, tulee ainakin ajaminen takuulla edellisemmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603