moi.. en tiä et kuuluuko tää tänne, mut johonkin mun on jo pakko kirjottaa.. on niin paljon asiaa, etten tiä mistä alkais! tupakan polton lopettaminen oli mulle vaikeeta.. lopetin sen vasta viimesunnuntaina.. nyt on viikot 17 1. eli tosi myöhään. se ottaa päähän, ettei aiemmin pystyny siihen. no, kai parempi myöhää, ku ei ollenkaa?. no, mieheni lopettamismotivaatio oli oikeesti korkeempi ku mun. toisin vaan kävi. mulla se onnistu odotettua helpommin, ei sen kummempia mielitekoja. mies sen viikon poltti yhtä päivässä.. nyt se vaan soutaa ja huopaa.. ei tiä et haluuko se lopettaa.. mä en tiä mitä tekisin.. se on taas yks asia listalle, minkä kans joudun oleen yksin! tuntuu niin epäreilulta, et se halus lopettaa kovemmin ku mä, ja kun sai mut lopettaa, alko ite sit hannaa vastaa. se ei vaan oo kovin kaukana, etten ite alkais uudestaa polttaa!!! annoin sit sille periks ja sanoin miehelle, et polta niin paljon ku lystäät, mua ei kiinnosta!!! mut kotio ei tarvi tuoda yhtään tupakkeja. mua niin ottaa päähän et se jätti mut tänkin asian kans yksin.. jos joku haluis mailailla tai jotain.. jos jollain on samanlaisia kokemuksia.. [email protected]
hukassa..? olen..
6
787
Vastaukset
- asia suhteessanne
Mami hyvä
Koeta irrottautua miehestäsi niin, että oma elämäsi ei ole niin riippuvaista hänen tekemisistään. Hän on tosi hyvä puoliso, kun haluaa tukea sinua tupakan lopettamisessa lopettamalla nyös itse. Mutta jos miehen kyky lopetaa heiluu, älä syytä häntä siitä, äläkä ole siitä vihainen. Sillä tavalla sinä ajat hänet ehkä lopullisesti pois luotasi, eikä lopettaminen helpotu tippaakaan.
Jätti sinut TAAS yksin kun ei pysty lopettamaan ja sinä kin alat haluta alkaa polttamaan. Tee oma päätöksesi ja pysy siinä. Vain sinä olet vastuussa omista tekemisistäsi. Mies kyllä tajuaa, että polttaa muualla kun sanot sen kauniisti ja perustelet omaa kamppailuasi saman asian kanssa. Onnea teille!- äiti
Polttaminen raskaana on todella edesvastuutonta!
Kannattaisi lukea vähän enemmän sikiöllä aiheutuvista vaaroista tupakoinnin takia.Se että miehesi on luuseri, ei anna sinulle oikeutta polttaa raskausaikanasi.
Raskaana olet vastuussa toisen ihmisen elämästä, joka kasvaa kohdussasi.Synnytettyäsi sinulla on vaikka koko elämä aikaa kessutella.Joten vähän malttia ja järkeä elämään. - alkup.
äiti kirjoitti:
Polttaminen raskaana on todella edesvastuutonta!
Kannattaisi lukea vähän enemmän sikiöllä aiheutuvista vaaroista tupakoinnin takia.Se että miehesi on luuseri, ei anna sinulle oikeutta polttaa raskausaikanasi.
Raskaana olet vastuussa toisen ihmisen elämästä, joka kasvaa kohdussasi.Synnytettyäsi sinulla on vaikka koko elämä aikaa kessutella.Joten vähän malttia ja järkeä elämään.juuri sen takia lopettanut. ja jos toisilla on vaikeeta, se ei helpota asiaa yhtään, että heitä ruvetaan haukkumaan! että kiitos asiallisista kommenteista vaan teille. en viitsi edes kommentoida tämän "No hei hetkinen vaan nyt" kirjoittajan tekstiä.. moni teistä löytäisi kaltaista seuraa 4deitin päivälähetyksestä.
- mikä 4deitti?? never heard!
alkup. kirjoitti:
juuri sen takia lopettanut. ja jos toisilla on vaikeeta, se ei helpota asiaa yhtään, että heitä ruvetaan haukkumaan! että kiitos asiallisista kommenteista vaan teille. en viitsi edes kommentoida tämän "No hei hetkinen vaan nyt" kirjoittajan tekstiä.. moni teistä löytäisi kaltaista seuraa 4deitin päivälähetyksestä.
Kukahan sinua on HAUKKUNUT? Ei pidä sekoittaa haukkumista ja mielipidettä vaikkei kritiikkiä kestäisikään!
Tiedoksesi: elämää on muuallakin kuin oman napasi ympärillä (tai 4deitissä).
- hetkinen vaan nyt
etkö ollenkaan ajattele tulevaa lastanne....?? Tuntuu vaan, että olet katkera miehellesi joka polttaa. Ajattele itseäsi ja lastanne. Niin myös miehesi on tehnyt kun sinua kannusti lopettamaan. Ok, olisihan miehesikin voinut lopettaa, mutta tärkeämpää se sinulle nyt on ja hyvä, että miehesikin sen tajusi kun sinua siihen kannusti.polttamisen on todettu olevan erittäin haitallista sikiölle/ kohdussa kasvavalle lapselle.
Herran jestas...Olet joko tosi nuori tai sitten nipojen nipo. Et voi kylä sitoa ja ahdistaa miestäsi tuolla tavalla. Vai "Kotio ei ei tarvi tuoda yhtään tupakkeja" :-D tuota menoa ei ukkoakaan kohta näy. Silloin tiedät mitä tosiaan on kun jätetään yksin. - mami02&04
Kylläpä olet saanut tympeitä vastauksia! Ja juuri sillä palstalla, jossa luulis ihmisten olevan vähän avarakatseisempia. Pahoitteluni muiden puolesta!
Mutta asiaan. Tosi mahtava että pystyit lopettamaan ja vielä mahtavampi jos pysyt savuttomana loppuun asti. Itse olen polttanut molempia lapsiani odottaessa jonkin verran. Esikoista oottaessa poltin noin kolme-neljä ekaa kuukautta niin että vähensin vain vapaa-ajalla, töissä poltin kuten ennenkin, ja vasta sitten lopetin kokonaan. Kakkosta oottaessa polttelin silloin tällöin.
Nyt sitten joku "nipo" pomppaa mun silmille, mutta sanottakoon kuitenkin: vaikka tiedän ihan tarkkaan mitä tupakointi voi aiheuttaa sikiölle ja varsinkin alkuraskauden aikana, mutta mun mielestä on ihan täysin äidin oma asia polttaako vai ei. Kaikkea voi sattua vaavelille vaikkei polttaisikaan, polttaminen nostaa tiettyjen asioiden riskiä, mutta niitä tapahtuu myös savuttomien vauvoille. Kunhan vain asioista ottaa selvää niin siitä eteenpäin kantakoon jokainen mami päätöksensä pystypäin. Itse tiesin asiat ja valitsin, että poltin silloin tällöin ja that's it. Tokihan se on raa'an näköistä kun joku ison mahan kanssa kiskoo röökiä, mutta se on hänen päätöksensä ja sillä sipuli. Mikä meistä kukaan on tuomitsemaan toisten henkilökohtaisia päätöksiä?
Suhteessasi mieheesi ymmärrän kyllä sinua. Tokihan molempien savuttomuus olisi hatunnoston arvoinen, mutta tärkeintä on että lasta rakastetaan huolimatta siitä polttaako äiti tai isä tai vaikka molemmat (kunhan nyt ei sisätiloissa polta).
Toivottavasti tästä oli edes jotain apua/iloa... Tsemppiä sinulle! Koeta jaksaa koettelemusten läpi ja ennenkaikkea nauti raskaudestasi jos vain suinkin mahdollista! =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603