Kuhaa.

Professor

Moi. Ajattelin vain tiedustella vähän kuhan syksyisestä pyynnistä, että olisiko paras aika ennen auingon nousua ja laskua mennä uistelemalla pyytämään sitä veijaria? Ahventa olen saanut usein kun oon kuhaa pyytänyt. Käytän ainakin Rapalan Tail Danceria (värin nimee en muista), Originalia (trout), ja Mörtblankia (firetiger). OK?? Muita uistimia kuhalle?? Kiitos jo etukäteen.

4

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zizzo

Hmmm... Itse en kuhaa pahemmin ole uistellut, mutta sanoisin, että kannattaa mennä siinä vähän ennen auringon laskua, aamulla ei syönti kai ihan niin hyvää ole kuin illalla, huonona päivänä (pilvinen, tuulinen) saatta olla myös päivällä ihan hyvä syönti. Vaapuista, perinteisiä ovat pitkät vaaput, päivällä syvällä uivat, illemmalla kuhat tulevat pintaan syömään muikkua ym. pikkukalaa, joten jotain mitkä eivät kauhean syvälle mene... Rapala Countdown voisi olla ihan hyvä.. Väreistä, keltaselkä ja valkovatsa, Firetiger ja jotain muita..

Kannattaa muuten rekisteröityä Kalassa.net-keskusteluun. Siellä on ehkä vähän aktiivisempaa keskustelua kuin täällä.

Terv.
      Zizzo
      [email protected]

• Professor

Kiitos vinkeistä. Nyt pitäisi mennä vaan v-loppuna kokeileen. =) Kun alan jo kyllästyä saamaan ahventa ja haukea. Lohivedet on asuinpaikastani niin kaukana että ei kovin äkkiä pääse niihin käsiksi. Mutta kiitos vielä ja kireitä siimoja.

• Esa Vainikka
        Professor kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Nyt pitäisi mennä vaan v-loppuna kokeileen. =) Kun alan jo kyllästyä saamaan ahventa ja haukea. Lohivedet on asuinpaikastani niin kaukana että ei kovin äkkiä pääse niihin käsiksi. Mutta kiitos vielä ja kireitä siimoja.

Näin syksyllä kuhan saanti vähän vaikeutuu kun vedet jäähtyy.Itse olen parhaiten saanut kylmän veden aikaan keskipäivällä ja syvältä.Toimivina vaappuina rapalan original ja bomber.Kannatta vedellä syvän penkoista jostain 10 metrin paikkeilta ja myöhemmin syksyllä jopa syvemmältä.Ison asun uisteluhan on muuten ihan kivaa.Takiloilla vaan penkoista ja pientä vaappua peliin.Puolen kilon kahtapuolta oleva assu keveillä välineillä on ihan kiva urheilukala(eli takiloihin ul-vavat)

• koukussa.fi

Syksyllä olen huomannut että moni sanoo että saanti vaikeutuu mutta paskanmarjat ! itselläni on parhaat saaliit juuri syksyisin ( jollei talvea lasketa)
      menet kuule pilkkimään syvänteisiin / virtaaviin kohtiin niin varmasti saat huippusaaliit, pilkiksi suosittelen hopea siipeä

lisää aiheesta löytyy www.koukussa.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      65
      2147
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      244
      1402
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1347
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1202
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      360
      1143
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      330
      1108
    Aihe