Yritysten kaipaamat hyvät

tyypit

Lueskelin tuossa Tietoviikkoa (3/2006) jossa eräs haastateltu rekrytoija kertoi, että:

”yritykset hakevat hyviä tyyppejä. 90%:a rekrytoinneista ratkaistaan sen perusteella, millainen
tyyppi hakija on? Kuitenkin myös sillä, mitä hän osaa on erittäin suuri merkitys.”

Kysymys sinulle IT:n parissa touhuavalle kuuluukin:
millainen on mielestäsi 2000-luvun työelämän kaipaama (hieman käsitteenä mystinenkin)
hyvä tyyppi?

Ainakin meillä duunissa rummutetaan nyt kovasti ”sisäistä yrittäjyyttä”, millä tarkoitetaan kait sitä,
että olet sitten naimisissa duunisi kanssa samalla tavalla kuin yksityisyrittäjä konsanaan, vaikka
palkka ei juoksekaan vapaa-ajalta…

t. nim. ”Junior SQL Server Database Administrator”

Ps. Olisin kiinnostunut kuulemaan myös Hopan ja HCD:n mielipiteen tästä asiasta.

2

2590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoppa__

2000-luvun työelämän kaipaama hyvä tyyppi, vaikea kysymys. Minä katsoisin sen olevan henkilö joka sitoutuu työhönsä henkilökohtaisella tasolla eikä tee työtään vain palkan takia. Eli käytännössä venyy juuri niin paljon kun on tarvetta jotta työt tulee tehtyä. Minulla ei ole tuon käsitteen kanssa ongelmia, vaan päinvastoin tuota odotan itse työntekijöiltä (ja itseltäni työntekijänä).

Ongelmaksi sitten koituukin se että miten paljon työnantaja sitoutuu työntekijään ja arvostaa sitä sisäistä yrittäjyyttä ja yritykseen sitoutumista. Jossain se toimii, jossain ei. Siellä missä tämä oikeasti toimii, ei tarvita ay-liittoja tai muuta nillitystä työolosuhteista, työtehtävistä tms. Siellä missä tämä ei toimi, niin on pakko olla joku ay-liitto katsomassa että työntekijöillä on edes jonkunlaiset perusoikeudet.

• ...

Ed. kirjoittajien kuvailemia "hyviä tyyppejä" ei vain taideta arvostaa, vaikka itse sellaisia hypoteettiseen omaan firmaani mieluiten palkkaisin. Muutoksiin sopeutuminen ja joustot lienevät tärkeimpiä ominaisuuksia tässä muuttuvassa maailmassa. Niin, tietenkin mieluummin huomisen tasolla olevan koulutuksen, nousujohteisen työkokemuksen ja kohtuullisen palkkavaatimuksen lisäksi.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4220
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      77
      3900
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3398
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3310
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2329
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2198
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2079
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2069
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2039
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1944
    Aihe