"Sairaala

kassi"

Mä oon tehny listan siitä mitä pakkaan sairaalaan mukaan, sekä itselleni että tulevalle asukille.
Kertokaas että puuttuuko mun listasta jotain tärkeetä, tai onko jotain turhaa;

Minulle :
* Neuvolakortti
* Kännykkä ja laturi
* Digikamera ja patterit
* Paperia, kynä ja kalenteri
* Rahaa
* Lukemista
* Trippejä, keksejä, karkkia ja hedelmiä
* Shampoo, hoitoaine ja saippua
* Hiusharja, lakka, roll on ja hajuvesi
* Hammasharja ja –tahna
* Nivea kasvoille ja nivea vartalolle
* Alusvaatteet ja sukat
* Tossut ja aamutakki
* Oloasu
* Aluspaita
* Imetysliivit
* Liivinsuojia
* Siteitä

Vauvalle :
* Sukkahousut
* Sukat
* Body
* Pitkähihainen paita
* Pitkälahkeiset housut
* Kypärälakki
* Myssy
* Tumput ja tossut
* Kevyt-toppapuku
* Turvakaukalo
* Vauvanpeitto
* ”Pukluliina”

Siinpäs koko komeus! :)

12

1263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenscu

Lisäksi tuohon pakkasin itselle mukaan korvatulpat ja isoja terveyssiteitä. Vauvalle lisäksi vaippoja ja tutti. Noistahan ei mikään ole välttämätöntä mutta varmuuden vuoksi..

• SallaRi

...saa terveyssiteet (ovat hyviä ja isoja), ja lapselle vaipat. Lisäksi minulla oli mukana tutit vauvalle mutten niitä saanut antaa lapselle (Hgin kätilöopisto). Puhelinrahaa ei käsitykseni mukaan tarvitse sillä joka asukilla oli sängyn vieressä oma puhelin. Lasku tuli sitten myöhemmin kotiin. Kännykkä oli tarpeellinen mutta sitähän saa käyttää vain sairaalan ulkopuolella.

• minähän se..
        SallaRi kirjoitti:

...saa terveyssiteet (ovat hyviä ja isoja), ja lapselle vaipat. Lisäksi minulla oli mukana tutit vauvalle mutten niitä saanut antaa lapselle (Hgin kätilöopisto). Puhelinrahaa ei käsitykseni mukaan tarvitse sillä joka asukilla oli sängyn vieressä oma puhelin. Lasku tuli sitten myöhemmin kotiin. Kännykkä oli tarpeellinen mutta sitähän saa käyttää vain sairaalan ulkopuolella.

jätähän se hajuvesi pois siitä listalta.. ajattele vauvan kannalta, kaikki on muutenkin vierasta ja jossain muistan lukeneeni, että kannattaa käyttää muutenkin miedosti hajustettuja dödöjä ym. eli ei mielellään hajuvesiä. korjatkaa jos olen väärässä!

• SallaRi
        minähän se.. kirjoitti:

jätähän se hajuvesi pois siitä listalta.. ajattele vauvan kannalta, kaikki on muutenkin vierasta ja jossain muistan lukeneeni, että kannattaa käyttää muutenkin miedosti hajustettuja dödöjä ym. eli ei mielellään hajuvesiä. korjatkaa jos olen väärässä!

...hajuvettä sairaalaan. Vauvalle on hyvä tuntea äidin oma tuoksu. Lisäksi huonetoverin takia ei hajuvettä. Niitä ihmisiä on maailma pullollaan jotka eivät kestä hajuveden tuoksua. Minä mm. Itselleni tulee aivan hirveä migreenikohtaus hajuveden tuoksusta. Huomaavaisuutta niin vauvaa kuin huonetoveria kohtaan.

• Aikku
        SallaRi kirjoitti:

Ainakin Oulussa saa olla osastolla oma kännykkä toiminnassa! Silloinhan sitä ei saa käyttää jos on jotain elektronisia laitteita ympärillä mittaamassa vaikka käyriä tai elektronisesti ohjelmoitava tippalaite tai muuta vastaavaa.

• vastauksista

Tuttia ei vissiin anneta kun sit kotona joskus 3 viikon ikäisenä. Jotta imuote ei huononis. Näin ainakin kaverit sanonu jotka on lapsensa saaneet.
      Siteet ja vaipat varmasti tulee talon puolesta!

Niin, hajuvesi vaan tuli vanhasta tottumuksesta listaan. ;) Sen poistamme siis!
      Niin ja huonetoverinahan mulla on sitten oma mies. Kun me mennään Kättärin Haikaranpesään synnyttään, ja siellä on vaan perhehuoneita!
      (Jos kaikki nyt sujuu ongelmitta jne.)

• SallaRi

...kävi niin että oli omat desinfioidut tutit mukana, mutta tiukasti kielsivät ne... Vauva ei kuulemma opi imemään rintaa jos syö tuttia. Pah! sanon minä :) Vauva itki sairaalassa niin paljon että ottivat vauvan toimistoon yöksi jotta minä saan nukkua. Ja palauttivat sen aamulla minulle tutti suussa!!! Totesivat vaan että tämä lapsi tarvitsee tutin! Hih.. Oli siis sairaalan omista varastoista antaneet tutin. Heti kun päästiin kotiin, sai meidän vauva tutin suuhun mutta sehän on jokaisen oma asia, käyttääkö tuttia. Imeminen ei loppunut...
        Hajuvedestä vielä sen verran että vauva myöskin haistaa äidin rintojen maidon, joten sekin kuulemma auttaa vauvaa hamuilemaan rintojen suuntaan :)

• SallaRi
        SallaRi kirjoitti:

...kävi niin että oli omat desinfioidut tutit mukana, mutta tiukasti kielsivät ne... Vauva ei kuulemma opi imemään rintaa jos syö tuttia. Pah! sanon minä :) Vauva itki sairaalassa niin paljon että ottivat vauvan toimistoon yöksi jotta minä saan nukkua. Ja palauttivat sen aamulla minulle tutti suussa!!! Totesivat vaan että tämä lapsi tarvitsee tutin! Hih.. Oli siis sairaalan omista varastoista antaneet tutin. Heti kun päästiin kotiin, sai meidän vauva tutin suuhun mutta sehän on jokaisen oma asia, käyttääkö tuttia. Imeminen ei loppunut...
        Hajuvedestä vielä sen verran että vauva myöskin haistaa äidin rintojen maidon, joten sekin kuulemma auttaa vauvaa hamuilemaan rintojen suuntaan :)

Minulla ei ollut mitään elektronisia laitteita huoneessa... Ulos tai osaston parvekkeelle sai mennä soittamaan. Se on varmaan sitten sairaalakohtaista.

• .. :) ..
        SallaRi kirjoitti:

Voinhan mä sen tutin mukaan pakata, ei se niin paljon tilaa vie. :) Jos alkaa huutokonsertti esim. kotimatkalla. ;)

Kännykkä tulee mukaan. Jossen ite kykene ulos, niin ainakin mies saapi sit lähettää viestejä!

• ewe

huulirasva!!Sairaalan ilma on todella kuivattavaa huulille...Meilläpäin aikoinaan sai sairaalasta lapsi heti tutin...On muuten vieläkin kummankin lapsen ensitutti tallella muistojen arkistossa...

• noiden lisäksi

* Imetysliivit * 2 kpl

* Pyykinpesupulveri trippipussiin (viimeksi maito nousi niin kohisten, että oli pakko pestä imetysliivejä)

* Villasukat

* Hiuslenkkejä / solkia (jos pitkät hiukset)

* Käsirasvan (olen kuiva kätinen)

* Ostamani pehmo-otuksen, josta tulee vauvan ensimmäinen oma lelu (ei tosin tee sillä vielä mitään, mutta ompahan kiva siinä sängyssä olla)

• hemmetin

kauan te meinaatte "lomailla" kyseisessä laitoksessa?!

-Kolmesti synnyttänyt...-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe