Siis kysyn tälläistä asiaa täältä jos joku vaikka tietäis.. Kun ei ole varaa tällä hetkellä eläinlääkäriin :/ Elikkäs Meillä kaks pupua toinen tyttö, toinen poika! (poika leikattu) Aika nuoria ne lahjoitettiin meille kun olivat vuoden ikäisiä.. toinen vähän yli vuoden. Ja nyt sillä poikapupulla on alkanut kaljuuntumaan toinen kylki se on todella kamalan näköinen! Osaako joku sanoa mistä tämä voisi johtua? :( Samalla pupulla on syntymästään asti kasvanyt hampaat vinoon ja niitä pitää itse leikata!
Osaako joku
5
299
Vastaukset
- tanja
Mitä syötät niille?
Lähteekö karvaa muualtakin?
Hilseileekö iho?
Kyseessä voi olla hilsepunkki tai vitamiinin puutos.- eläinlääkärissä..
Kun oltiin niin lääkäri kehotti ostamaan B-Vitamiinia (sellaista jota laitetaana veden joukkoon!) Sitä jonkun aikaa annettiin niille, mutta tällä hetkellä pidetään vähän pientä taukoa..Eli juovat välillä tavallista vettä myös. Ne syövät heinää, kaikenlaisia erinlaisia jyrsijänsekoituksia (tietenkin sellaisia mitkä on tarkoitettu kaneille!) Ja ei iho hilseile eikä karvaa oikeen lähde muualta. Niska kyllä hänellä on aika paljas, mutta mun mielestä se on ollut siitä saakka kun hänet saatiin. Ja sen niskan huomaa vasta sitten kun hän kurkottaa mut ei muuten. Ja välillä annan salaattia.. omenaa..pieniä paloja vaaleaa leipää.. Mut sitä todella harvoin.
- Hulda
eläinlääkärissä.. kirjoitti:
Kun oltiin niin lääkäri kehotti ostamaan B-Vitamiinia (sellaista jota laitetaana veden joukkoon!) Sitä jonkun aikaa annettiin niille, mutta tällä hetkellä pidetään vähän pientä taukoa..Eli juovat välillä tavallista vettä myös. Ne syövät heinää, kaikenlaisia erinlaisia jyrsijänsekoituksia (tietenkin sellaisia mitkä on tarkoitettu kaneille!) Ja ei iho hilseile eikä karvaa oikeen lähde muualta. Niska kyllä hänellä on aika paljas, mutta mun mielestä se on ollut siitä saakka kun hänet saatiin. Ja sen niskan huomaa vasta sitten kun hän kurkottaa mut ei muuten. Ja välillä annan salaattia.. omenaa..pieniä paloja vaaleaa leipää.. Mut sitä todella harvoin.
Olisko ulkoloisten mahdollisuutta? Meidän kanilla epäillään para aikaa jotakin sientä, vaikka mikroskoopilla ei sitä näytteistä löydettykään.. Kannattaa nyt ottaa ainakin luuri kouraan ja kysästä lääkäristä mitä mahdollista voisi tehdä kotioloissa. ootko nähny kanin kauheesti rapsuttavan itteensä?
- Kyllä..
Hulda kirjoitti:
Olisko ulkoloisten mahdollisuutta? Meidän kanilla epäillään para aikaa jotakin sientä, vaikka mikroskoopilla ei sitä näytteistä löydettykään.. Kannattaa nyt ottaa ainakin luuri kouraan ja kysästä lääkäristä mitä mahdollista voisi tehdä kotioloissa. ootko nähny kanin kauheesti rapsuttavan itteensä?
se aika paljon rapsuttaa itseään ja välillä repii itse karvoja ja sit syö ne.. kerran ollaan soitattu lääkärille mut ei osaanut sanoa mikä vois olla... Kai täytyy soittaa uudelleen ja kysyä!
- Hulda
Kyllä.. kirjoitti:
se aika paljon rapsuttaa itseään ja välillä repii itse karvoja ja sit syö ne.. kerran ollaan soitattu lääkärille mut ei osaanut sanoa mikä vois olla... Kai täytyy soittaa uudelleen ja kysyä!
Tässä tilanteessa, jos kani todella syö irti repimät karvansa on olemassa suolitukoksen vaara. Suosittelen sua nyt juottamaan kanillesi ananasmehua (vaikka säilykeananasta), imeyttämällä sitä vaikka leipään tai jyviin. KAtsele myös jos löytäisit sieltä karvoista jonkin sortin öttiäisiä, sillä kanisi saattaa tarvita loishäätöä, jonka eläinlääkärin tulisi tehdä. Karvan lähtö saattaa johtua myös jostakin muusta sairaudesta, joka on lauennut esim. stressin myötä. Tarkkaile kanin yleiskuntoa nyt erityisen tarkkaan (syömistä, vireyttä jne. )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564556Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal884262- 713718
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963647Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1172687- 352488
- 372382
- 242369
- 382359
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232234