Alkuraskaudesta

Noora.

Mietiskelen vaan, että tuleeko oireita heti hedelmöittymisen jälkeen vai vasta myöhemmin? Voiko oireita olla jo vähän päälle viikko hedelmöittymisestä? Minkälaisia oireet ovat?

6

1724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angel.

Oikeestaan ensimmäinen juttu mistä arvasin raskauden, oli se että kuukautiset jäi tulematta, mitä ei oo koskaan ennen tapahtunut. Tein testin joskus viikolla 4, muistaakseni. Mutta sitä ennen mulla oli ollut jo pientä rintojen aristusta. Joten kyllä niitä oireita voi tulla jo hyvinkin alussa, se on ihan yksilöllistä. Toisilla on koko raskaus melko oireeton, toisilla taas on tosi pahoja raskausoireita, pahoinvointia ym.

• Marian

Itselläni huomasin ensimmäisenä oireena nännien arkuuden. Myöhäisemmässä vaiheessa huono olo tuli kuviohin, joka jatkuu vieläkin....

• nainen 1979

Sillon kun jätin pillerit pois niin mulla oli joka kuukausi olevinaan vaikka minkälaisia oireita, jotka kaikki olivat joko mielikuvituksen tuotetta tai menkkaoireita. Silloin laskin päiviä ja seurasin ovislimoja jne. jne. "vouhotusta".

Kunnes sitten kyllästyin ja lopetin koko vouhotuksen. Ajattelin, että tulee jos on tullakseen ja sen raskauden tietää sitten kun on menkat myöhässä ja tehnyt testin ja se näyttää plussaa.

Tämän vouhotuksen lopettamisen jälkeen nasahti heti. Ainoa "oire" mikä oli, oli se, että rinnat kipeytyivät myöhemmin kuin normaalisti. Eli kun kuukautiset alkoivat lähestyä, huomasin, että oho, menkkojen pitäisi alkaa kohta, ja rinnoissa ei tunnu miltään (mulla yleensä kipeytyy siinä puolen välin jälkeen ja on menkkoihin asti kipeät.) No kipeytyi ne rinnat siinä sitten vajaa viikko ennen menkkojen oletettua alkua. Seuraava oire olikin sitten se, että menkat ei ikinä alkanut ja kun ne oli 5 pv myöhässä tein positiivisen testin.

Tämä tietysti yksilöllistä, mutta itse ainakin sain kuviteltua itselleni kaikki raskausoireet vaikken ollut raskaana, ja kun sitten oikeasti olin, ei ollut mitään oireita.

• nainen 1979

Sen verran lisäyksenä, että oireita on sittemmin ilmaantunut, eli pahoinvointia, väsymystä, muutoksia hajuaistissa ja vihlaisukipuja alamahassa, mutta ei tosiaan noin aikaisin kuin vko hedelmöityksen jälkeen.

Mutta puhun siis vaan omasta puolestani, muilla voi olla toisin.

• birtas79

mulla hedelmöittyminen tapahtui noin 16-18 joulukuuta ja jouluaattona epäilin vahvasti olevani raskaana, ruokahalu lisääntyi ja palelsi kauheasti, tein testinkin noin viikkoa ennen kuukautisten alkamista ja niinhän se positiivista näytti!

• siniP

tuli aivan tajuton väsymys tärpistä seuraavan viikon alusta heti, siis aivan jumalaton väsymys. valkovuotoa alkoi pulppuamaan kp21 aivan uskomattomasti lisänä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3910
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3506
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3118
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2970
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1954
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1948
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1789
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1733
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1721
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1684
    Aihe