Ajattelin ruveta pitämään juomisistani päiväkirjaa. Kun ei ole tullut niin tarkkaan kontrolloitua. Liialista käyttö on ollut kyllä, sen tiedän että 24 annoksen viikkoraja on ylittynyt viikoittain jo parisen vuotta.
Nyt sunnutai meni täysin selvinpäin, LA ja PE molempina iltoina 6-pakki kaljaa... torstaistapa en enää muista otinko... Tänään en ole ottanut, mutta kuka tietää vaikka jo tänään tarttuu mäyris kaupasta matkaan...
juomispäiväkirja
11
1050
Vastaukset
- Heguli.
Takerrun yksityiskohtiin, mutta ehkä jotain nekin kertovat. Tekstissäsi päivät pe. ja la. olivat vaihtaneet paikkaa, ja torstaista et tiedä. Ehkä järjestys muuttui, kun kelasit taaksepäin.
Itsellä muutaman viikon tenuamisen jälkeen menee melkein kuukausi, kunnes aivojen jämät alkavat toimimaan ja keskittyminen paranee, puhumattakaan niistä alkuvaiheen parin viikon eläimellisistä tuntemuksista.
Luulen, että ideasi päiväkirjasta on hyvä, kun vaan muistaa vihneessä sitä kirjoittaa. Voi sitten jälkeenpäin lueskella melkein kuin sivullisena omia touhujaan, ja tehdä niistä johtopäätöksiään, jos ei taas silläkin kertaa satu olemaan vihneessä - silloin päiväkirjan lukeminen on turhaa.- Elmo
tämä on johdannaisineen minulle vieras sana, kertoisitko mitä "Vihne, olemaan vihneessä" tarkoittaa.
- *yksjuoppo*
La viimeksi join, sitä ennen perjantaina, torstaina en muista otinko vaiko enkö...
Nyt taidan kirjottaa tähän jo valmiiksi että maanantaina taas join kaljaa, eli tänään. Kohta; *Tsup* - kiitos maukavasta
Elmo kirjoitti:
tämä on johdannaisineen minulle vieras sana, kertoisitko mitä "Vihne, olemaan vihneessä" tarkoittaa.
uudesta sanasta. Tosin känni kuvaa paremmin useimpien juoppojen humalatilaa kuin pikku vihne.
- Heguli.
Elmo kirjoitti:
Olla vihneessä = olla lievästi juovuksissa. Murresanonta Kymenlaaksosta. Syntynyt varmaankin sitä taustaa vasten, että olut tehdään ohrasta, ja sen vihneet tarttuvat kuin takiaiset vaatteisiinkin.
- Heguli.
Heguli. kirjoitti:
Olla vihneessä = olla lievästi juovuksissa. Murresanonta Kymenlaaksosta. Syntynyt varmaankin sitä taustaa vasten, että olut tehdään ohrasta, ja sen vihneet tarttuvat kuin takiaiset vaatteisiinkin.
Olla vihneessä. Synonyymejä sille ovat; olla päihiössä, olla tinassa, olla pierussa, olla huimetuksessa, olla liikuttuneessa tilassa, olla etunojassa, olla kumarassa, olla pyörryksissä tai pyörteessä, jne. jne.
Rakkaalla lapsella (lue: olotilalla) on monta nimeä. Tästä voimme tehdä sen johtopäätöksen, että känni on positiivinen olotila.
Jälkiseuraamukset ovat aivan eri asia, ja niistä ei kannata kirjoittaa mitään.
- *yksjuoppo*
Taas tänään on tullu otettuu. En oo laskenumontako bissee, ehkkä 7.
Ei ala hyvin tää viikko jos sama tahti jatkuu ylittyy helposti suurkuluttajankynnys. Toisaalta, ryyppäähän nuo sukulaisetkin ja ovat sentään jo kuusissa kymmenissä eikä niillä mitään sairautta, siis alkoholisairautta, maksaan tms, liittyvää... Mie vasta 25, eli pitäs olla jonkun verran ryyppyaikaa jälellä... Isäukkokin ryyppäs 30 vuotta eikä viinaan kuollut... Toki silti ei ole sopivaa ryypätä. Vaikka tiedänkin ettei mulla ole aamulla krapulaa eikä promilleja. Kauhistuttaa vaan jos olen se ensimmäinen suvussa, joka sairastuu johonkin alkoholin aiheuttamaan sairauteen!!
2-lapsen isä kun olen vielä kaiken lisäksi.- Lisbeth
Eli puhallatko aamulla vai mistä olet niin varma ettei promilleja ole aamulla? Tulos voisi yllättää..Minäkin hiljattain olin ihan varma ettei ole promilleja ja olihan niitä..
- käryää aamulla
luullessaan olevansa lievässä kankkusessa, mutta ajokunnossa.
- *yksjuoppo*
Lisbeth kirjoitti:
Eli puhallatko aamulla vai mistä olet niin varma ettei promilleja ole aamulla? Tulos voisi yllättää..Minäkin hiljattain olin ihan varma ettei ole promilleja ja olihan niitä..
Minulla on alkometri poliisin alkometrin mukaan se näyttää vielä pikkusen liikaa, kuten siviilimittarit kuulemma tekee. Tietenkään tämä että aamulla on nollat, ei poista sitä tosasiaa että viikossa menee yli 24 annosta alkoholia, joka on suurkulutuksen raja meillä miehillä...
- jeesus..
Ota ihan rauhassa vaan jos jonkun 6-pakin heität sillon tällön huiviin, se on kuule aika kaukana vielä ryyppäämisestä ja alkoholiongelmasta. Palataan asiaan kun juot muistis lähes joka päivä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi433856Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393446- 693058
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912900- 351898
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851894- 241729
- 291671
- 321663
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231624