Toinen koiristamme (en tiedä kumpi) on nyt lähiaikoina oksennellu kauheesti silloin kun koirat on jätetty yksin. Vanhemmalla koiralla ennen ollu paha eroahdistus, voiko oksentelu olla sitä? kun koirat kyllä muuten käyttäytyvät normaalisti. Syövät, juovat ja leikkivät ihan niinku aina ja vatsatkin toimii ihan normaalisti, ainakin uloste on ihan terveen näköistä ja virtsaa tulee niinku pitäiskin.
Toinen asia mikä vähän huolestuttaa on se että oksennus on keltaista, siis ihan virtsan väristä vaahtoa. Mistä tämä sitten johtuu, kun ennen koira on oksennellu valkoista/läpinäkyvää vaahtoa...
Luulen että se on tää meidän vanhempi koira joka oksentelee mutta tänäänkin lattialla oli kaksi aivan kauheen kokoista oksennus lammikkoa, enkä ymmärrä miten pienestä koirasta voisi tulla niin paljon oksennusta..
kirjoitin aikasemmin tän saman tonne koiran terveys palstalle mut ei ainakaa viel ollu tullu mitään vastausta nii siirsin nyt tänne... arvelen et täältä saa vastauksen nopeammin...
keltaista vaahtoa
11
17453
Vastaukset
- ...
Valitettavasti en osaa sanoa miksi koirasi oksentelee, mutta se keltainen väri johtuu niistä mahahapoista. Koiralla ne ovat paljon voimakkaammat kuin ihmisellä. Ehkä pitäisi kysäistä lääkäriltä? Ei kai siellä mitään luulisi olevan jumissakaan jos kerran maha toimii?
- Tersi
voi olla vatsan limakalvon tulehdus. Ystäväni koiralla oli se joku aika sitten. Lääkäri anto jotain ainetta ja käski vaihtaa kuivamuona toiseen merkkiin. Suosittelen siis lääkäriin menoa!
- mixeri85
kun kumpikaan koira ei oksentele silloin kun ollaan avon kans kotona. lauantaina oli oksentanu ku olin töis, mut sunnuntaina ei mitään ongelmia kun olin koko päivän koirien kanssa.. tänäänkin olin vaan reilun tunnin pois ja heti oli oksennukset lattialla.. mut kaipa sinne el.lääkärille sit pitää mennä, ku ei oo kiva ku ei tiedä mist on kyse..
- Tersi
mixeri85 kirjoitti:
kun kumpikaan koira ei oksentele silloin kun ollaan avon kans kotona. lauantaina oli oksentanu ku olin töis, mut sunnuntaina ei mitään ongelmia kun olin koko päivän koirien kanssa.. tänäänkin olin vaan reilun tunnin pois ja heti oli oksennukset lattialla.. mut kaipa sinne el.lääkärille sit pitää mennä, ku ei oo kiva ku ei tiedä mist on kyse..
se johtuu mutta ystävälläni oli juuri samalla tavalla. Kun hän oli kotona koira oli ihan normaali, mutta kun kaverini oli koulussa niin koira oli oksentanut monta kertaa. Mutta se ei ollut mitään "vakavaa", pelkkä tulehdus vaan ja meni nopeasti ohi. Sai semmoista lääkettä joka hillitsee oksennusrefleksiä sekä suositeltiin ruoan vaihtoa. Suosittelen lääkäriin menoa.
Voihan se toki johtua siitäkin että edellisestä ruoasta on aikaa mutta jos siis ihan oksentelee eli useamman kerran päivässä ja juuri limaa niin en usko siitä olevan kyse.
- Laddie
ootkos huomannut tuleeko sitä keltaista oksennusta silloin kun koiran syönnistä on jo pidempi aika? Olen kuullut joskus, että silloin kun koiran maha on tyhjä, saattaa koira oksentaa juuri tuollaista "limaa".
- mixeri85
jätetään koirien ruokakippoon aina vähän kuivamuonaa silloin ku lähdetään pois kotoota ja koirat jää yksin..
vaihdettiin nyt ruokamerkkiä.. seurailen nyt viel pari päivää tilannetta ja sit soitan el.lääkärille...
- HenryBoumedienne
ovat ihan terveet koirat oksentaneet tuota keltaista vaahtoa. Ehkä kaikkea hieman tavallisuudesta poikkeavaa ei tarvitse yrittää diagnodisoida jos koira vaikuttaa muuten terveeltä ja leikkisältä. Koiran vahvoihin mahahappoihin se kuitenkin liittyy jotenkin. Jos koirasi on vaikka yksivuotias niin todennäköisesti se oksentelee vielä kymmenenkin vuoden kuluttua. Niin on tehnyt minunkin pienen ydinvoimalan verran energiaa omistava kahdeksanvuotias pumini koko ikänsä aina silloin tällöin ja menneet sukupolvet...
...sanoo jo vauvasta asti koiralauman keskellä kasvanut.- Tersi
perustuu juuri siihen kun ystävälläni oli vastaava tilanne muutama kuukausi sitten. Ei ole terveen koiran merkki että oksentelee useasti päivässä!
- walluwilma
heippa
koirallasi on vatsassa häiriintynyt bakteerikanta...en nyt tiedä kuinka vanha koirasi on ja mitä se mahdollisesti on syönnyt...tää täytys tietää ennenkun pystyisin lissää kertomaan jne. mutta kokeile hae kaupasta koirille tarkoitettu vatsalaukkua sitä saa pakastimesta sieltä missä eläintenruoat yleensä on...sulata se ja anna koirallesi sitä ruoan mukana raakana...älä anna kuiteskaan lihaa raakana tai edes kypsennettynä nyt viikkoon ja laita tätä mahalaukkua n. 3-4 ruokalusikallista ruoka-annosta kohden ja anna tätä sille parina päivänä...se saattaa löysyttää mahaa, mutta tasaa yleensä bakteerikannan hyvin nopeesti.Tätä on koirille muuteskin hyvä aina sillointällöin antaa n. kerran kuukaudessa niin tasapaino säilyy, vaikkakin jotkut eivät tän tuotteen hajusta tykkää, mutta koirat tykkäävät ja se auttaa niiden vatsan toimintaa..... - mi94
Mun koira oksentelee kanssa ihan tosi paljon ja se oksens tänäänki aamul kaks keltast oksennuskasaa..se on kyl vast kolme eikä me tiedetä mikä sil on .. ja se ei ees kunnol juo eikä syö mitään ja on sairaan outo normaalisti se on ihan hullu..
- Mårtta
Meillä koiralla ilmeisesti nyt sitten on eroahdistusta. aina on ollut ihan rikki, jos jää yksin, ei kumminkaan tuhonnut mitään/haukkunut. Muuten vain sellainen surku. Nyt on sitten alkanut olemaan juurikin noita kuvailemiasi oksennuksia silloin tällöin, aina kumminkin, kun ollaan oltu pois kotoa. Muulloin koira ei siis oksentele.
Säälittää tuo reppana :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179