Te jotka omistatte marsun/ marsuja niin mistä te hankitte ne? Paljonko ne maksoivat? Paljon tarvikkeet maksoivat? Miksi ette halunneet vaikka kania? Miten saitte vanhempanne suostumaan marsuun?? Omat vanhempani eivät halua marsua taloon, koska se kuulema haisee ja se on kuulema turha eläin, jolla ei ole mitään hyötyä. Onko totta?? Olen aina halunnut marsun tai jonkun muun jyrsijän, mutta olen päättänyt haluta marsun. Ongelmani on vain vanhempani. Meillä on koira, kissoja sekä lehmiä ja heidän mielestään marsu olisi liikaa.... En saa heitä mitenkään suostumaan... Auttakaa bliisss...!! Onko marsuja pakko olla vähintään kaksi?? Tiedän, että ne on laumaeläimiä, mutta silti...
p.s laittakaa marsujen hoito tai jotain vastaavia sivuja jos haluatte =)
Hei kaikki marsufanit!!!
6
463
Vastaukset
- marsunomistaja
hmmm..olen ehkä väärä ihminen vastaamaan tähän, koska olen 23vuotias ja asun itsekseni, joten ei tarvitse kysyä lupaa keneltäkään. Teillä on kyllä todella paljon eläimiä, että ymmärrän hyvin vanhempiasi. Marsu on kiltti ja suloinen eläin, mutt a se vaati paljon hoitoa. Paljon sylittelyä, purujen vaihtoa jne....Se ei tule sinua vastaan niinkuin koira. Se luultavammin juoksee kättäsi karkuun kun yrität ottaa sen syliin, mutta viihtyy varmaan kuitenkin sylissä. Jos koira on talossa, pitää varoa , ettei päästä marsua sen lähelle. EHkä varovaisesti voi nuuhkaista.
Monta marsukirjaa luettuani, voin kertoa, että siitä ollaan yksimielisiä, että marsu ei tule toimeen kissojen kanssa. Kissa on saaliseläin. Eli saalistaa sen marsun. Et varmaankaan halua, että marsusi elämä loppuu kissojesi kynsiin. Kissa ja marsu on siis melko vaikea yhtälö. Sinulla on paljon ihania eläimiä. Voit nauttia niistä , ja kun olet vanhempi ja voit itse päättää, voit ostaa marsun:) Voit aina käydä kavereiden marsuja katsomassa:)- ...
Meillä on yksi kissa ja kaksi marsua, meillä kissa ulkokissa (joka on kesät ulkona ja talvet sisällä). Meidän kissa ei ole koskaan välittänyt marsuista, katselee se niitä, mutta ei tee elettäkään nappaakseen niitä. Häkkinä minulla on taikakuutio häkki, kissa ei ole koskaan kävellyt häkin päällä tai koittanut laittaa tassuaan kaltereiden läpi.
Mutta kissoja on erilaisia...
- ...
Hankimme marsumme eläinkaupasta.Maksoivat 37€/marsu.Vanhempia ei tarvinnut suostutella,koska alunperinkin koko perhe oli mukana harkitsemassa,että minkä eläimen voisimme ottaa.Ennestään meillä oli kaksi kania,joten siksi halusimme nyt kaksi marsua emmekä kaneja lisää.
Marsu ei haise!!Ainoastaan sen häkki haisee,jos sitä ei siivota kovin usein!Eihän marsut mitään turhia eläimiä ole,jos niistä pitää.Marsuja kannattaisi ottaa alunperin kaksi.
Marsusivuja:
http://koti.mbnet.fi/kuikut/
http://www.marsunetti.com/news.php
http://www.marsut.net/ - .............
Hankin marsuni kasvattajalta.
Kaksi marsuani maksoivat yhteensä 80 euroa.
Häkki n. 75 aitaus ja muovimatto (yht. yli 30 euroa),
juomapullot yht. noin 10 e (?),
kynsisakset 7 euroa (?),
harja oli ennestään.
Noiden lisäksi pitää ostaa on C-vitamiinia, helosania, helokkiöljyä, kuppeja, pellettejä, tuoretta, purua, heinää jne...
Jos marsua joituu käyttämään eläinlääkärissä, niin se ei todellakaan ole halpaa.
Marsuja täytyy aina olla vähintään kaksi! - marsufan
ostin jostain eläinkaupasta, yhteensä makso 2 marsua 100 euroa, tarvikkeet oli valmiina kotona.kania en halunnut, koska niitä sattui olemaan jo kotona 2.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1112436Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä511203Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa333740Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503159Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092894Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132488Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie532185Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985