Mistä juontaa tämä kitkerän katkera kepuviha iisalmessa. Kuitenkin Iisalmi on "maaseutukaupunki", jossa valtaosa ihmisistä asuu maalla ja saa toimeentulonsa sieltä, niin eihän se nyt niin ihmeellistä ole jos kunnanvaltuusto jonne samat ihmiset äänestävät ehdokkaitaan koostuu enemmistönä kepulaisista.
Ja sellaiset ajatukset joissa työnantajat palkkaavat työntekijöitä työnhakijan tai jopa työnhakijan isukin puoluekirjan perusteella voi varmaan unohtaa. Ei yhdelläkään yrittäjällä ole iisalmessa varaa palkata ks. perusteella työntekijöitä. Vai onko... Kertokaa joku jos paremmin tiedätte ja vain omakohtaisia kokemuksia, ei kaverille oli käynyt näin juttuja?
Kepuvihasta
39
1835
Vastaukset
- tuollainen
luullaan että se tuo tänne työpaikkoja vaikka se on ihan luuloa vaan,tuolla häviää vaan työpaikat.Kun he oppivat ymmärtämään muuttuu ääni kellossa,ajatellaan että suurin osa on yrittäjiä,eikä yrittäjät lähde vasempaan,uskon että lapset sen tajuaa ajan myötä.
- koko Kepuun
On siis vaan kyllästytty vuosikymmeniä jatkuneeseen Kepu-valtaan.
Se kun tahtoo näkyä kaikkialla. Kaikessa päätöksenteossa, yhteiskunnan toiminnassa, asenteissa.
Ei niin pientä päätöstä, etteikö sitä tehtäisi Kepu:n edut huomioiden.
Nuorempi polvi on kyllästynyt asiaan, mutta eivät voi sille mitään. Päätöksenteko on "ukkoontunut", vanhat kepulaiset pitävät sinnikkäästi kiinni vallan kahvasta.- dogger
kaipaisin näistä tapauksista. Itse en tunne yhtään.
- kepulainen ja
dogger kirjoitti:
kaipaisin näistä tapauksista. Itse en tunne yhtään.
meijän pittää sietee paskallasotkijoita ja elättiä.
- pummeja ja
niiden elättäminen on käynyt meille kalliiksi.
- Varpasen asukkaat
sekä Jussiahon NÄLKÄKOULUN alistetut oppilaat voivat varmaan kertoa lisää.Valehtelua,selkäänpuukotusta,halveeraamista,oman edun tavoittelua ja herra Harjun perseen nuolentaa.Vieläkö lisää? Verorahojen haaskaamista
turhaan paskaan.Vieläkö lisää?????????- dogger
en itse ole kepulainen ja vieläkin niitä eläviä esimerkkejä kaipaisin. Jokin konkreettinen kepulaisten päätös kunnan tasolla.
- sivustoja
dogger kirjoitti:
en itse ole kepulainen ja vieläkin niitä eläviä esimerkkejä kaipaisin. Jokin konkreettinen kepulaisten päätös kunnan tasolla.
viimeiset seitsemän.
- Piällikkö
sivustoja kirjoitti:
viimeiset seitsemän.
Olen esimiestehtävissä eräässä iisalmelaisessa pörssiyrityksessä ja suoraan sanottuna kepulaisuus ei minun silmissäni ole ainakaan mikään etu töitä hakiessa...päinvastoin, jos joku ilmoittautuu työhaastattelussa kepulaiseksi, niin hylkään hänet saman tien. Perustelu: kepulaisuus. Kepu pettää aina.
- on sitten
Piällikkö kirjoitti:
Olen esimiestehtävissä eräässä iisalmelaisessa pörssiyrityksessä ja suoraan sanottuna kepulaisuus ei minun silmissäni ole ainakaan mikään etu töitä hakiessa...päinvastoin, jos joku ilmoittautuu työhaastattelussa kepulaiseksi, niin hylkään hänet saman tien. Perustelu: kepulaisuus. Kepu pettää aina.
Olvi,Normetti tae valimo.Pitäkee tuotoksenne.Terv.Kepumafia.PS:Oottako suanna meijän hommoomia aluetukia........
- Pahasti
Piällikkö kirjoitti:
Tuohan on kiellettyä työsyrjintää, pörssiyhtiössä! - Ei pitäisi perjantaikaljojen jälkeen kirjoitella nettiin.
- aluetukia?
on sitten kirjoitti:
Olvi,Normetti tae valimo.Pitäkee tuotoksenne.Terv.Kepumafia.PS:Oottako suanna meijän hommoomia aluetukia........
Eiköhän ne kepulaiset viljelijät eläkin pelkästään tukien varassa, jos kaikkia yrityksiä tuettaisiin yhtäpaljon ,rahat loppuisivat heti.
On joitain poikkeuksia viljelijöissä ,jotka eivät elä pelkässä tukiharhassa vaan tosiaan yrittävät. - mihin on
aluetukia? kirjoitti:
Eiköhän ne kepulaiset viljelijät eläkin pelkästään tukien varassa, jos kaikkia yrityksiä tuettaisiin yhtäpaljon ,rahat loppuisivat heti.
On joitain poikkeuksia viljelijöissä ,jotka eivät elä pelkässä tukiharhassa vaan tosiaan yrittävät.tultu. ennen holhokit ja kriminaalit olivat vajaavaltaisia, muut tekivät heitä koskevat päätökset. Nyt nämä kepu-elätit ovat suuriäänisimpiä mölöttäjiä.
- Vieremän
mihin on kirjoitti:
tultu. ennen holhokit ja kriminaalit olivat vajaavaltaisia, muut tekivät heitä koskevat päätökset. Nyt nämä kepu-elätit ovat suuriäänisimpiä mölöttäjiä.
kunta rakentanut pytingin PONSSELLE? Entäs tuo miljoonien eurojen juhlakenttä olusia varten Olvin viereen,josta kaupunki ei peri vuokraa sentin senttiä.Ja taisipa Kääriäinen aikanaan hommailla pullotuslinjarahat Olville.Vitun vajakit ootte itse.
- Mikä tehas
on sitten kirjoitti:
Ei kannata olla ylimielinen, vaikka tehtaalla pienenä piällikkönä onkin. - Se elämä vuan on semmosta.
- se kalja kiäriäinen
Vieremän kirjoitti:
kunta rakentanut pytingin PONSSELLE? Entäs tuo miljoonien eurojen juhlakenttä olusia varten Olvin viereen,josta kaupunki ei peri vuokraa sentin senttiä.Ja taisipa Kääriäinen aikanaan hommailla pullotuslinjarahat Olville.Vitun vajakit ootte itse.
kaikki mihin se tarttuu, saastuu. Mitalia ja ylennyksiä toisillee jakavat, tuommosille käpykaatilaisille. Mikähän myrkky siihen tepsis?
- asiassa
se kalja kiäriäinen kirjoitti:
kaikki mihin se tarttuu, saastuu. Mitalia ja ylennyksiä toisillee jakavat, tuommosille käpykaatilaisille. Mikähän myrkky siihen tepsis?
pikku nilkki.Elä vaeha puhheenaehetta.Seppo on yliopistossa väitellyt valtiotieteen tohtori ja
reservin kapteeni.Mitenkäs herran merzonuumipaperit jaksaa................. - samat paperit
asiassa kirjoitti:
pikku nilkki.Elä vaeha puhheenaehetta.Seppo on yliopistossa väitellyt valtiotieteen tohtori ja
reservin kapteeni.Mitenkäs herran merzonuumipaperit jaksaa.................Mutta Onko Kääriäisen "tutkimuksilla" mitään arvoa.
- Kääriäisen tutkimus
samat paperit kirjoitti:
Mutta Onko Kääriäisen "tutkimuksilla" mitään arvoa.
on nollatutkimus. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Sinäkin olet rahoittanut ja tukenut sitä hömppää.
- Tuskin oon tohtori
samat paperit kirjoitti:
Enpä usko, että mikään tohtori ja res. kapteeni olisit, sen tasoiset miehet eivät yleensä tuontasoisia kommentteja heittele.
Aika asiattomaksihan tämä keskustelu on mennyt, taitaa olla, että katkeroituneet ihmiset täällä kateuksissaan räkyttävät. Näinhän se Keskustalla on aina ollut, räkytystä tulee sekä oikealta että vasemmalta. Oikeiston katkeruus johtuu siitä, että Kekkonen aikanaan lakkautti IKL:n. Tällä teollaan Kekkonen esti Suomen joutumasta oikeisto- ja fasisitikurimukseen ja pelasti maan itsenäisyyden. Tästä kuitenkin alkoi näiden piirien leppymätön Kekkosviha, joka sitten on muuttunut "kepu"-vihaksi. Demareille ja kommunisteille Keskusta on ollut vihan kohde siitä syystä, että joukoilla on oltava yhteinen vihollinen, jottä oma aate kestäisi. Takavuosina, kun elintaso Suomessa oli todella tiukalla, työväkeä oli helppo agitoida maidon, voin ja lihan korkeilla hinnoilla. Oli siis tarpeeksi yksinkertainen ja konkreettinen asia, jolla kansaa oli helppo kiihottaa. Tällaiset syyt ja demareiden Kekkosviha olivat taustalla 50 vuotta sitten alkaneeseen yleislakkoon; demarit järjestivät lakon kostoksi siitä että Kekkonen voitti presidentin vaalit v. 1956. - Paljon laajemminkin asiaa olisi helppo analysoida. Tällaiset, ihmeen sitkeästi sukupolvelta toiselle siirtyvät asenteet ja ennakkoluulot ovat tämänkin ilmiön taustalla. Pikkukaupungissa ne sitten henkilöityvät vielä kovin helposti. - tasoa, katso itsevaltiaat
Tuskin oon tohtori kirjoitti:
Enpä usko, että mikään tohtori ja res. kapteeni olisit, sen tasoiset miehet eivät yleensä tuontasoisia kommentteja heittele.
Aika asiattomaksihan tämä keskustelu on mennyt, taitaa olla, että katkeroituneet ihmiset täällä kateuksissaan räkyttävät. Näinhän se Keskustalla on aina ollut, räkytystä tulee sekä oikealta että vasemmalta. Oikeiston katkeruus johtuu siitä, että Kekkonen aikanaan lakkautti IKL:n. Tällä teollaan Kekkonen esti Suomen joutumasta oikeisto- ja fasisitikurimukseen ja pelasti maan itsenäisyyden. Tästä kuitenkin alkoi näiden piirien leppymätön Kekkosviha, joka sitten on muuttunut "kepu"-vihaksi. Demareille ja kommunisteille Keskusta on ollut vihan kohde siitä syystä, että joukoilla on oltava yhteinen vihollinen, jottä oma aate kestäisi. Takavuosina, kun elintaso Suomessa oli todella tiukalla, työväkeä oli helppo agitoida maidon, voin ja lihan korkeilla hinnoilla. Oli siis tarpeeksi yksinkertainen ja konkreettinen asia, jolla kansaa oli helppo kiihottaa. Tällaiset syyt ja demareiden Kekkosviha olivat taustalla 50 vuotta sitten alkaneeseen yleislakkoon; demarit järjestivät lakon kostoksi siitä että Kekkonen voitti presidentin vaalit v. 1956. - Paljon laajemminkin asiaa olisi helppo analysoida. Tällaiset, ihmeen sitkeästi sukupolvelta toiselle siirtyvät asenteet ja ennakkoluulot ovat tämänkin ilmiön taustalla. Pikkukaupungissa ne sitten henkilöityvät vielä kovin helposti.siinä on politiikan taso peilikuvana. Res.kapt. on pikkuherra, varsinkin kun ne "natsat" on saatu ansiotta.
- olla enemmän akateemisen
Tuskin oon tohtori kirjoitti:
Aika asiattomaksihan tämä keskustelu on mennyt, taitaa olla, että katkeroituneet ihmiset täällä kateuksissaan räkyttävät. Näinhän se Keskustalla on aina ollut, räkytystä tulee sekä oikealta että vasemmalta. Oikeiston katkeruus johtuu siitä, että Kekkonen aikanaan lakkautti IKL:n. Tällä teollaan Kekkonen esti Suomen joutumasta oikeisto- ja fasisitikurimukseen ja pelasti maan itsenäisyyden. Tästä kuitenkin alkoi näiden piirien leppymätön Kekkosviha, joka sitten on muuttunut "kepu"-vihaksi. Demareille ja kommunisteille Keskusta on ollut vihan kohde siitä syystä, että joukoilla on oltava yhteinen vihollinen, jottä oma aate kestäisi. Takavuosina, kun elintaso Suomessa oli todella tiukalla, työväkeä oli helppo agitoida maidon, voin ja lihan korkeilla hinnoilla. Oli siis tarpeeksi yksinkertainen ja konkreettinen asia, jolla kansaa oli helppo kiihottaa. Tällaiset syyt ja demareiden Kekkosviha olivat taustalla 50 vuotta sitten alkaneeseen yleislakkoon; demarit järjestivät lakon kostoksi siitä että Kekkonen voitti presidentin vaalit v. 1956. - Paljon laajemminkin asiaa olisi helppo analysoida. Tällaiset, ihmeen sitkeästi sukupolvelta toiselle siirtyvät asenteet ja ennakkoluulot ovat tämänkin ilmiön taustalla. Pikkukaupungissa ne sitten henkilöityvät vielä kovin helposti.loppututkinnon suorittaneita kuin kepussa. Näillä kepulaistutkimuksilla ei ole mitään arvoa ja ylistämääsi väitöstä pidetään "piireissä" todella nollatutkimuksena. Kepussa on sitä auktoriteeti uskoa, se tehoaa vanhakantaisen vaalikarjaan, ei tämän päivän ihmisiin.
- dogger
Pahasti kirjoitti:
Tuohan on kiellettyä työsyrjintää, pörssiyhtiössä! - Ei pitäisi perjantaikaljojen jälkeen kirjoitella nettiin.
jo aika kovalta syrjinnältä. Tarkoitus ei ollut keskustelua aloittaessa mennä henk. kohtaiselle tasolle. Toivottavasti on kirjoitettu pienessä nousukkaassa koska eihän tuo voi olla totta, jos on niin tuntuu jo melkein oikeutetulta jos keskustan jäsenet on joskus saaneet töitä jostain yrityksestä puoluekirjansa ansiosta ;)
- lipsahtaa
samat paperit kirjoitti:
menehän nyt istumaan siihen leasing-katumaasturiisi ja tutki niitä mertzunomipaprujasi.
- ME KEPULAISET
Piällikkö kirjoitti:
Joku ministeriön virkamies vuan hauastattelemaan
tätä pikkuhitleriä.Kysymys on ihmisoikeuksista. - kompleksi
lipsahtaa kirjoitti:
menehän nyt istumaan siihen leasing-katumaasturiisi ja tutki niitä mertzunomipaprujasi.
me joilla on akateemisia tutkintoja, emme seurustele junttieinarin kaa...
- ja pienipalkkaisille yritt...
Maanviljeliöiden herraelämän kustannukset ovat kaikkine tukineen suomalaisille noin 4000 000 000 euroa sisältäen kansalliset ja EU tuet.Viljeliöitä on hieman yli 70 000 kappaletta.Jokainen suomalainen rikastuttaa maanmiestä noin 800 eurolla per vuosi, ei ole ihme jos eläminen on suomessa kallista
- laskutaito
Henrra duunari väittää keskimääräiseksi tukimääräksi 55000erkkiä/viljelijä.Kylläpä erehdyit.Menenepä uudelleen sinne tarkkailukouluun,sillä Suomi on iso S ja maanmies ei ole maamies.No kohta saadaan edullisia duunareita esim.Puolasta, eikä törötimpureille tartte maksaa pimeenä 20 erkkiä
tunti työttömyyspäivärahat asuntotuet soskuavut. - laskuopilla
laskee niin mitä vit**a ne enää valittaa, mitä se oli 400.000.000......
ja jokainen rikastuttaa yhtä viljelijää 800€/vuosi. veronmaksajia n.2.8milj*800€ = VILJELIJÄKSI JA HETI!!!
En tainnut laskea oikein, ei minun pussissa noin paljon ole.
Summat kuulostaa suurilta mutta ei ne kaikki rahat viljelijän taskussa ole, murto-osa vain.
- dogger
luettavissa se, että maanviljely tulisi lopetettaa suomessa kokonaan. Käsittääkseni viljeleminen, lypsy- tai lihakarjan kasvatus ei kannata ilman EU:n myöntämiä tukia. Tottahan on että euroopasta tuleva ruoka on jo tälläkin hetkellä halvempaa kuin suomessa tuotettu.
- kuten globaalissa
markkinataloudessa. Tuotevalvonta pelaa vaikka nämä meidän agitaattorit muuta väittää.
- vapaa liikkuminen
kuten globaalissa kirjoitti:
markkinataloudessa. Tuotevalvonta pelaa vaikka nämä meidän agitaattorit muuta väittää.
tekisi terää esim.asuntojen hintoihin.Sama vaikutus olisi jos meillä ei olisi karmea rakennustarvikekartelli by KESKO!
- dogger
yhtään täsmällistä vastausta jossa osoitetaan että kunnanvaltuuston/hallituksen/virkamiesten jokin päätös joka olisi totaalisesti kussut, olisi kepulaisen politiikan aikaansaamaa.
Onko sitten jokin esimerkki jossa näkyy selvästi että jonkin muun puolueen jossain muussa "maalaiskunnassa" tekemät päätökset olisi toimineet paremmin?
Vai täh... onko kyse vain selittämättömästä vihasta päätöksentekijöitä kohtaan jotka sattuvat olemaan enemmistönä kepulaisia?- ohjattava itekses
Tältä palstalta et saa hyväksyntää. Elätit on elättejä.
- dogger
ohjattava itekses kirjoitti:
Tältä palstalta et saa hyväksyntää. Elätit on elättejä.
tässä nyt hyväksyntää etsitä vaan jotain joka antaisi perusteita kepulaisia virkamiehiä vastaan kohdistuvaa vihamielisyyttä. Eli ainoa syy kepuvihaan on EU:n viljelystukia saavat viljelijät?
Voisiko sosialistiivihan sitten kiteyttää sosiaalitukia ja muita päivärahoja saavien ihmisten kontolle? Eli vihataan työttömiä, opiskelijoita, eläkeläisiä, sairaita jne. sen takia että he saavat rahan leipäänsä valtiolta?
En edelleenkään ole kepulainen, ja syy miksi kyselen on että kun niin KIINNOSTAA. koska kukaan ole minua vielä valaissut asiasta ja itse en ratkaisua keksi. - tokkeri
dogger kirjoitti:
tässä nyt hyväksyntää etsitä vaan jotain joka antaisi perusteita kepulaisia virkamiehiä vastaan kohdistuvaa vihamielisyyttä. Eli ainoa syy kepuvihaan on EU:n viljelystukia saavat viljelijät?
Voisiko sosialistiivihan sitten kiteyttää sosiaalitukia ja muita päivärahoja saavien ihmisten kontolle? Eli vihataan työttömiä, opiskelijoita, eläkeläisiä, sairaita jne. sen takia että he saavat rahan leipäänsä valtiolta?
En edelleenkään ole kepulainen, ja syy miksi kyselen on että kun niin KIINNOSTAA. koska kukaan ole minua vielä valaissut asiasta ja itse en ratkaisua keksi.kaapunnintalolla ja pyyvä nähtäväkses asikirjat,
joesta ilimenöö kuka tek piätöksen kirjaston pöövästä (60000erkkiä).Tieto on julukinen.Pistä nimi tänne palstalle niin nähhään ootko lintu vae
kala.Jos oot iisalamelaenen,niin kepukoerain on pakko se asiapaperj sulle esittee. - dogger
tokkeri kirjoitti:
kaapunnintalolla ja pyyvä nähtäväkses asikirjat,
joesta ilimenöö kuka tek piätöksen kirjaston pöövästä (60000erkkiä).Tieto on julukinen.Pistä nimi tänne palstalle niin nähhään ootko lintu vae
kala.Jos oot iisalamelaenen,niin kepukoerain on pakko se asiapaperj sulle esittee.Elävä esimerkki ja hyvä sellainen, näitä kaipaan lisää. En käy tarkistamassa koska uskon kun niin sanotaan, tekisi kuitenkin mieli tietää kuka sen pöydän hankkimispäätöksen teki...
En myöskään ilmianna itseäni kun en näe siihen mitään aihetta. - bigCOCK
dogger kirjoitti:
Elävä esimerkki ja hyvä sellainen, näitä kaipaan lisää. En käy tarkistamassa koska uskon kun niin sanotaan, tekisi kuitenkin mieli tietää kuka sen pöydän hankkimispäätöksen teki...
En myöskään ilmianna itseäni kun en näe siihen mitään aihetta.julkinen asia,mutta Iisalmessa kepumafian salaama.Kysymys on VEROEUROISTA,ja tekijä
paljastetaan.On tehty virkamiespäätöksenä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458