Onko samanlaisia

Ansku21

"älyväläyksiä" muilla kun saatte kohtauksen?Sain lauantaina kohtauksen ja ja päätin "fiksuna" oikasta parvekkeen kautta viemään roskat.Siis toisesta kerroksesta alas.Mulle pitäs hommata joku täystyöllistetty huoltaja.Kolme kylkiluuta poikki.Naurattaa enimmäkseen koko tapaus mutta ei passaa nauraa ku sattuu niin hel*****ti.Muita yhtä fiksuja?

61

2324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sauvatar

ja hanki nyt ihmeessä parvekkeen
      kaiteeseen suojat ettet enempää
      telo itseäsi.
      Kaikkea Epikin teettää.

Mulla oli jokin aika sitten,
      että tunsin kohtauksen kohta
      alkavan ja lähdin harhailemaan
      eli vaelsin ympäriinsä.
      Onneksi tosin kodin sisäpuolella.
      Tuuletusikkunoihin jos niissä teillä
      on isot aukot laittakaa suojat,
      ettet niiden kautta karkaile.
      Koitahan parantua pian,
      nauraminen ehdottomasti kiellettyä ;)

• Ansku21

alkais kirjoittaan kirjaa omaa elämästä."Kootuimmat epikommellukset"

• Ansku21 kirjoitti:

kirjakaupassa kauhuna, komediana vai mahdollisesti yleissivistävänä? :))

• sauvatar
        Ansku21 kirjoitti:

Mä voisin osallistua kanssa ja
        laittaa paljon muita juttuja mitä 24v.
        aikana on sattunut.

Kirjan nimeksi tulisi:

Neurologien mokat ja toinen kirja olisi:

Epileptikon elämää Pilleri humalassa.

• Ansku21
        sauvatar kirjoitti:

Mä voisin osallistua kanssa ja
        laittaa paljon muita juttuja mitä 24v.
        aikana on sattunut.

Kirjan nimeksi tulisi:

Neurologien mokat ja toinen kirja olisi:

Epileptikon elämää Pilleri humalassa.

Sauvatar yhdessä kirja?

• sauvatar
        Ansku21 kirjoitti:

Sauvatar yhdessä kirja?

Tänään olin Neurolla ja voi sitä
        virheiden määrää, joka siellä on.
        Siinäkin olisi aihetta ja mistä ne on tullut, Konekirjoittajaltako ?

• Ansku21
        sauvatar kirjoitti:

Tänään olin Neurolla ja voi sitä
        virheiden määrää, joka siellä on.
        Siinäkin olisi aihetta ja mistä ne on tullut, Konekirjoittajaltako ?

ne kaikki epikriisit ja lääkärin lausunnot kirjoittaa puhtaaksi.Lääkäri käy vaan höpöttämässä nauhalle.Mutta mietippä sitä minkä määrän se kirjottaa niitä päivässä ja millä vauhdilla jotta pysyisi aikataulussa.Siis kirjoitusvirheet ihan ymmärrettäviä.Ollaanko me sitte niin täydellisiä?

• vaan
        Ansku21 kirjoitti:

ne kaikki epikriisit ja lääkärin lausunnot kirjoittaa puhtaaksi.Lääkäri käy vaan höpöttämässä nauhalle.Mutta mietippä sitä minkä määrän se kirjottaa niitä päivässä ja millä vauhdilla jotta pysyisi aikataulussa.Siis kirjoitusvirheet ihan ymmärrettäviä.Ollaanko me sitte niin täydellisiä?

Konekirjoittaja kirjoittaa lääkärin sanelut ja ne kirjoitetaan juuri niin kuin lääkäri on ne nauhalle sanellut. (itse työtä tehnyt)

• Ansku21
        vaan kirjoitti:

Konekirjoittaja kirjoittaa lääkärin sanelut ja ne kirjoitetaan juuri niin kuin lääkäri on ne nauhalle sanellut. (itse työtä tehnyt)

omassa sairaalassa homman tekee ainakin sairaanhoitaja eikä mikään konekirjoittaja.

• Ansku21
        Ansku21 kirjoitti:

omassa sairaalassa homman tekee ainakin sairaanhoitaja eikä mikään konekirjoittaja.

siis kirjoittaa puhtaaksi.

• lisäykseen
        Ansku21 kirjoitti:

siis kirjoittaa puhtaaksi.

Niinkö??? En ole moista kuullutkaan. No, ehkä teillä niin ja meillä näin.

• Hugo
        Ansku21 kirjoitti:

Ei epikriiseissä saisi olla noin paljon virheitä, sillä niiden perusteella hoidetaan ihmistä. Mielestäni lääkärin pitäisi tarkistaa kirjoitus tai sitten delegoida se tarkistus potilaalle useammin. Jotain korjausta pitäisi asiaan saada... mielestäni jonkinlainen tarkistussysteemi oli hyvä. Itsellenikään ei tullut mieleen, että epikriisit kirjoittaa sairaanhoitaja sanelusta. Eihän sairaanhoitajalla ole kokemusta konekirjoituksesta ja eihän sitä edes opeteta.

*Jää miettimään vihaisena sairaanhoitajien tekemiä virheitä*. Ok, sh kirjoittaa ne, mutta kyllä vastuu on lääkärillä oltava, sillä eihän sairaanhoitajat ota paljoakaan vastuuta. Onko sairaanhoitajat terveydenhoidon heikoin lenkki? Äh... nyt ainakin tulee ainoaksi ratkaisuksi virheiden välttämiseksi, että potilas tosiaan tarkistaa tietojaan useammin. Harva varmaan niitä aktiivisesti tarkistaa.

• sauvatar
        Hugo kirjoitti:

Ei epikriiseissä saisi olla noin paljon virheitä, sillä niiden perusteella hoidetaan ihmistä. Mielestäni lääkärin pitäisi tarkistaa kirjoitus tai sitten delegoida se tarkistus potilaalle useammin. Jotain korjausta pitäisi asiaan saada... mielestäni jonkinlainen tarkistussysteemi oli hyvä. Itsellenikään ei tullut mieleen, että epikriisit kirjoittaa sairaanhoitaja sanelusta. Eihän sairaanhoitajalla ole kokemusta konekirjoituksesta ja eihän sitä edes opeteta.

*Jää miettimään vihaisena sairaanhoitajien tekemiä virheitä*. Ok, sh kirjoittaa ne, mutta kyllä vastuu on lääkärillä oltava, sillä eihän sairaanhoitajat ota paljoakaan vastuuta. Onko sairaanhoitajat terveydenhoidon heikoin lenkki? Äh... nyt ainakin tulee ainoaksi ratkaisuksi virheiden välttämiseksi, että potilas tosiaan tarkistaa tietojaan useammin. Harva varmaan niitä aktiivisesti tarkistaa.

kirjoita papereita vaan konekirjoittaja,
        jos sitä nimikettä vielä käytetään?
        -90 luvulla olin töissä sairaalassa
        ja tiedot meni suoraan konekirjoittajalle
        ja kuten Hugokin sanoo:
        Virheitä ei ainakaan saisi olla.

Itse vaatisin täysin " puhtaat paperit "
        mun papereissa lukee, olen 52v ja
        toisissa olen 10 v. nuorempi.
        Kyllä se oikea ikä aina onneksi
        siellä ensimmäisenä on.

Edes lääkkeiden nimet ei ole oikein
        kirjoitettu,
        saatikka siellä on paljon muitakin
        virheitä.
        Kiireeseen on turha vedota.

• sauvatar
        Ansku21 kirjoitti:

mutta silti työnsä voi hoitaa hyvin.

Sairaanhoitajat eivät saneluita
        puhtaaksi kirjoita vaan konekirjoittajat.
        Tietysti on lääkäreitäkin,
        jotka mumisevat partaansa ja siitä
        pitäisi jotain selvää saada.

Ei helppoa ole ei.

• tammetar
        Ansku21 kirjoitti:

kirjoita epikriisejä puhtaaksi. Ei niillä oo siihen aikaa. Sen tekee osastosihteerit. Virheitä nyt voi tulla, jos asia on kuultu väärin tai jos alan sanasto on outoa.
        Tosin virheitä ei kylläkään saisi olla papereissa.
        Olettekos lukenut kirjaa johon juuri on koottu näitä hasssunkurisia sanelu virheitä?
        Nimi on Parantunut hoidosta huolimatta. esim
        *Tänään taas huimailua ja nimenomaan jalkeilla ollessa kaatuilua*

• Ansku21
        lisäykseen kirjoitti:

Niinkö??? En ole moista kuullutkaan. No, ehkä teillä niin ja meillä näin.

eri sairaalassa eri käytöntö

• Ansku21
        tammetar kirjoitti:

kirjoita epikriisejä puhtaaksi. Ei niillä oo siihen aikaa. Sen tekee osastosihteerit. Virheitä nyt voi tulla, jos asia on kuultu väärin tai jos alan sanasto on outoa.
        Olettekos lukenut kirjaa johon juuri on koottu näitä hasssunkurisia sanelu virheitä?

kirjoittanut sairaanhoitaja.Tarvitsin hirveällä kiirellä B-lausunnon ja kävin pyytämässä.Sain hakee seuraavana päivänä ja siellähän se sairaanhoitaja oli vielä kirjoittamassa sitä "kohta valmis" eikä osastosihteeri.

• Hugo
        Ansku21 kirjoitti:

kirjoittanut sairaanhoitaja.Tarvitsin hirveällä kiirellä B-lausunnon ja kävin pyytämässä.Sain hakee seuraavana päivänä ja siellähän se sairaanhoitaja oli vielä kirjoittamassa sitä "kohta valmis" eikä osastosihteeri.

Ei olisi mahdotonta.

• Ansku21
        Hugo kirjoitti:

Ei olisi mahdotonta.

huone on toisella puolella käytävää,näin ainakin oys:ssa tehdään tai näin että tehtiin kun hain B-lausuntoani eikä ollut ainut kerta.Voihan olla että eri sairaaloissa eri käytöntö.

• konekirjoittaja
        tammetar kirjoitti:

Niin, mä olenkin jo aiemmin tuossa vastaillut... Todellakin, itse olen ollut terveyskeskuksessa osastonsihteerinä ja siellä tein kaikki lausunnot, epikriisit jne. Sairaalassa puolestaan olin konekirjoittajana ja siellä tein myös samat työt kuin terveyskeskuksessa.
        Mutta voi olla, että jossain sairaalassa voidaan tehdä erilailla... vaikka en kyllä oikein usko... mut...

• jos omalle kohdalle sattuisi, niin tuskin nauraisin.

Asun nimittäin kuudennessa kerroksessa.

• Hugo

Päässyt nämä 7 kerroksen ikkunat hieman likaantumaan, pakko pestä, että aurinko pääsee sisään.

T. Se ei siivoa, joka pelkää:).

PS. Tästä ei kyllä muut saa vitsailla. Kamala, että tajuttomana tekee tyhmiä asioita ja tippuu parvekkeelta. Tosin olit sentään ahkeroimassa, mutta heiman erehdyit ovesta, kun veit roskia. Kylkiluut meni... varaan oisi voinut käydä paljon pahemmin.

• Ansku21
        Hugo kirjoitti:

Päässyt nämä 7 kerroksen ikkunat hieman likaantumaan, pakko pestä, että aurinko pääsee sisään.

PS. Tästä ei kyllä muut saa vitsailla. Kamala, että tajuttomana tekee tyhmiä asioita ja tippuu parvekkeelta. Tosin olit sentään ahkeroimassa, mutta heiman erehdyit ovesta, kun veit roskia. Kylkiluut meni... varaan oisi voinut käydä paljon pahemmin.

ikkunoiden pesua....hmm...eniten tässä huvittaa että se ei ollu ees ensimmäinen kerta ku siellä rimpuilen.Ekakalla kerralla oon tosin älynny tulla takasi kaiteen turvalliselle puolelle takasi.Pitää keksiä nuihin parvekkeenlaseihin joku viritelmä että en saa niitä auki kuin isolla vaivalla tai sitten taidan nakata lelut kasaan ja muuttaa rivitaloon.

• sauvatar

Oon kolmannessa, ota kiinni jos oot alhaalla.
        Mulla ei ole esteitä partsilla.
        Ei saa vakavilla asioilla leikkiä.
        Huomautus on siis itselleni, ettei tule väärin ymmärryksiä.

• sauvatar
        Ansku21 kirjoitti:

ikkunoiden pesua....hmm...eniten tässä huvittaa että se ei ollu ees ensimmäinen kerta ku siellä rimpuilen.Ekakalla kerralla oon tosin älynny tulla takasi kaiteen turvalliselle puolelle takasi.Pitää keksiä nuihin parvekkeenlaseihin joku viritelmä että en saa niitä auki kuin isolla vaivalla tai sitten taidan nakata lelut kasaan ja muuttaa rivitaloon.

autotiestä ettet sitten heikkona
        hetkenä juokse autojen alle.

• kylläkään
        Hugo kirjoitti:

tee yhtikäs mitään, ei ainakaan loiki parvekkeelta alas.Tarkoituksesi oli varmastikin käyttää muuta termiä kuin tajuton.

• sauvatar kirjoitti:

Oon kolmannessa, ota kiinni jos oot alhaalla.
        Mulla ei ole esteitä partsilla.
        Ei saa vakavilla asioilla leikkiä.
        Huomautus on siis itselleni, ettei tule väärin ymmärryksiä.

Jos mahdollisesti asut Vantaan parhaimmalla asuin alueella ja olemme alueesta vielä samaa mieltä, niin mahdollisesti.

• sauvatar
        Pärre kirjoitti:

Jos mahdollisesti asut Vantaan parhaimmalla asuin alueella ja olemme alueesta vielä samaa mieltä, niin mahdollisesti.

Mikäköhän se Parhain alue on,
        tämä meidänkö ?
        Ei tarvitse kertoa.

Ikäni olen asunut Hesas ja vahingossa
        joutunut ylittämään RAJAN, Hups.
        Moka mikä moka.
        Musta ei vantaalaista tule tekemälläkään.
        Tahtoo takas stadii !

• Hugo
        kylläkään kirjoitti:

tee yhtikäs mitään, ei ainakaan loiki parvekkeelta alas.Tarkoituksesi oli varmastikin käyttää muuta termiä kuin tajuton.

No näyttää sitä tajuttomana pystyvän tekemään vääriä asioita. En viitsi asiasta kiistellä, mutta mielestäni kyseessä voi sanoa olevan tajuttoman henkilön... mielestäni tajuttoman henkilön ei tarvitse olla toimintakyvytön, vaikka ei tajuakaan tekemisiä.

Sano sinä, että mikä on oikea termi mielestäsi tähän.

• Hugo
        sauvatar kirjoitti:

Mikäköhän se Parhain alue on,
        tämä meidänkö ?
        Ei tarvitse kertoa.

Ikäni olen asunut Hesas ja vahingossa
        joutunut ylittämään RAJAN, Hups.
        Moka mikä moka.
        Musta ei vantaalaista tule tekemälläkään.
        Tahtoo takas stadii !

Vaikka aika perseestä tämä Helsinkikin on:).

• sauvatar
        Hugo kirjoitti:

Vaikka aika perseestä tämä Helsinkikin on:).

Stadi is best !!!

Must ei maalaista tuu.

Sori Pärre ja muut vantaalaiset ym...
        rajan ulkopuolella asuvat.

Siellä on kotini jos syntynyt oon.

• tammetar
        sauvatar kirjoitti:

Stadi is best !!!

Must ei maalaista tuu.

Hesaan millään. Aivan liian iso kaupunki maalla kasvaneelle. Tampere vielä menis kun se on aina ollut niin lähellä, mutta jokaisella omat mielipiteensä. Kuka tykkää asua missäkin.
        T: Maalaistyttö:)

• sauvatar kirjoitti:

Stadi is best !!!

Must ei maalaista tuu.

Sehän on makuasia, josta ei voi kiistellä ja itserakkaana pakko sanoa, että syytön olen jos ei Sinulla ole yhtä hyvää makua kuin minulla:)))))

• Hugo
        tammetar kirjoitti:

Hesaan millään. Aivan liian iso kaupunki maalla kasvaneelle. Tampere vielä menis kun se on aina ollut niin lähellä, mutta jokaisella omat mielipiteensä. Kuka tykkää asua missäkin.

Mäkin maalaispoika oon ja siksi kaltaisesi maalaistyttö on todella suuressa arvossa. Talonpoikaisjärki on tosiaan yleensä meillä tervehenkisesti ajattelevilla maalaisilla, jotka ovat sentään lapsuudessaan saaneet puhdasta ja raitista ilmaa.

• Ansku21
        sauvatar kirjoitti:

Stadi is best !!!

Must ei maalaista tuu.

on paras!

Hehee

T:Oululainen

• Hugo
        Ansku21 kirjoitti:

on paras!

Hehee

Että ei se kyllä lappia vielä ole. Sehän on kasvanut isoksi teknologiakaupungiksi ja taitaa olla aika vauras kaupunki. Asuessani siellä 1992 se ei todellakaan ollut mukava paikka. Tosin elokuvateatterit oli hyviä siellä ja aivan naapurissa. Lisäksi urheilumahdollisuudet oli erinomaiset.

• tammetar
        Ansku21 kirjoitti:

on paras!

Hehee

Lappia. Rovaniemen nyt ymmärrän jos sitä sanotaan lapiksi

• Ansku21
        Hugo kirjoitti:

Että ei se kyllä lappia vielä ole. Sehän on kasvanut isoksi teknologiakaupungiksi ja taitaa olla aika vauras kaupunki. Asuessani siellä 1992 se ei todellakaan ollut mukava paikka. Tosin elokuvateatterit oli hyviä siellä ja aivan naapurissa. Lisäksi urheilumahdollisuudet oli erinomaiset.

ku oon muuttanu tänne etelä-suomesta.Tosin oletta ihan oikeassa pohjois-pohjanmaalla ollaan.

• sauvatar
        tammetar kirjoitti:

mennä ja hyvä niin.

Mulla monta hyvää kaveria,
        jotka muuttaneet maalta Hesaan
        ja ihania ihmisiä ovat.
        Maalle en muuttaisi,
        kaikki kaverit jäisi tänne, työt jne...

• sauvatar
        Pärre kirjoitti:

Sehän on makuasia, josta ei voi kiistellä ja itserakkaana pakko sanoa, että syytön olen jos ei Sinulla ole yhtä hyvää makua kuin minulla:)))))

Maalainen on maalainen ja saa ollakkin.
        Stadilaisuus on sitä,
        jota maalaiset ei tuu ikinä ymmärtämään.

Tänne muutetaan työn ja koulujen
        perässä ei muuten.

Piipahtajat muuttavat takas
        synnyinseuduilleen,
        kun vanhenevat he nauttivat
        maalaismaisemista ja hiljaisuudesta.
        Ei siinä mitään vikaa ole.

Kuka tykkää mistäkin.

Käyn joka kesä maalla äitini luona,
        joka vanhoilla päivillä rakensi
        miehensä kanssa sinne talon.
        Viikon kestän just ja just
        sitä heidän onneaan.

Sinne itse en kyllä muuttaisi.
        Jotta heitä en loukkaisi olen
        enemmän kuin 2-3 pv,
        joka riittäisi minulle aivan hyvin.

• spicy82

Mun älynväläys oli eräänä aamuna juoda kohtauksen aikana kokonainen kupillinen tulikuumaa teetä. En vaan ilmeisesti yhtään tajunnu että polttaa. Ei ollu sitten kovin kivaa lopun päivää kun ei melkein pystynyt puhumaan. :( Sen jälkeen meni aika pitkään ennen kuin seuraavan kerran join teetä aamulla.

• sauvatar

kauan ennen kuin suu parani.

En ole ennen tuollaisia lukenut.

• EpiNainen

Pelottavia tuollaiset sekoilut.
      Minun kohaukseni olivat aikoinaan (ennen toimivaa lääkitystä) aivan erilaisia. Silloin ne eivät totisesti naurattaneet, mutta nykyisin kylläkin.

Muistan ikuisesti esim. erään vapaapäivän, kun olin yksin kotona ja heti aamusta oli outo olo. Sitten se alkoi... Päässä jotenkin "kohahti", äänet ympärillä hävisivät (radio oli auki) ja sitten... Radiosta alettiin puhumaan JUURI MINULLE! Kuunteln sitä ihmeissäni ehkä joitakin minuutteja ja sitten olo palautui normaaliksi. Olin ihan kauhuissani! Noin tunnin välein tapahtui tämä sama ja väänsin itkua aina välissä. Luulin tulleeni hulluksi!!! Lopulta olin niin väsynyt, että nukahdin ja nukuin varmasti kellon ympäri.

Tämän tapauksen jälkeen yleislääkärille ja kerroin itkien kuinka olen sekoamassa. Sieltä minut passitettiin neurologille. Lääkkeenvaihdos poisti nämä harhat.

Oli se muuten vaikea kertoa näitä kohtauksia ystäville. Suhtautuminen oli hyvin erilaista.

• sauvatar

tästä parvekkeelle menosta ja hän
      sanoi, että olen kerran kohtauksen
      jälkeen vaeltanut joka huoneen
      läpi ja mennyt myös parvekkeelle.
      Kysyin olinko hyppäämässä alas ?
      hän sanoi kuin olisin etsinyt jotain.
      Sitten rauhotuin ja menin sänkyyn nukkumaan.

kysyin mikset ole kertonut tästä
      aiemmin mitään ?
      Hän sanoi, että on tästä puhuttu.
      Varmaan onkin, en vain taaskaan muista.

• Ansku21

tässä musta on se että täähän ei ollut edes eka kerta.Ensimmäisestä kerrasta en oikeen tiiä mitään ku olin yksin kotona.Oon tullut just oikeella hetkellä "tajuihin" ja tullu perse edellä kaiteelta alas.Mikähän tuossa parveke kiipeilyssä viehättää.Vai oonko niin laiska että yritän oikaista roskia viedessä, mutta roskat ei oo mukana?Pitää käydä röntgenissä 8 viikon pääästä kattomassa onko luut luutunu.Siihen asti teipattuna.Mietittiin jo tossa miehen kanssa että mitäskö meidän muuttaa rivitaloon kaiken varmuuden vuoksi.

• Hugo

Tulikin mieleeni, että minulla on todellakin aina sekavuustila kohtauksen jälkeen ja jos saisin kohtauksen, niin ei tuo parveke kaukana olisi ja seitsemännestä kerroksesta katkeaisi varmaan koko ukko eikä vaan kylkiluita. Pahimma tapauksessa joku jäisi alle tai vähintään asfalttiin tuli vaurioita painuman muodossa. Ensimmäiset paikalle tulleet voisivat myös kokea järkyttävän näyn ja saada elinikäisiä traumoja. Menipäs hersyttelyksi:). Nyt vaan ekakertaan asumaan, kuka kustantaa?

• Ansku21
        Hugo kirjoitti:

Tulikin mieleeni, että minulla on todellakin aina sekavuustila kohtauksen jälkeen ja jos saisin kohtauksen, niin ei tuo parveke kaukana olisi ja seitsemännestä kerroksesta katkeaisi varmaan koko ukko eikä vaan kylkiluita. Pahimma tapauksessa joku jäisi alle tai vähintään asfalttiin tuli vaurioita painuman muodossa. Ensimmäiset paikalle tulleet voisivat myös kokea järkyttävän näyn ja saada elinikäisiä traumoja. Menipäs hersyttelyksi:). Nyt vaan ekakertaan asumaan, kuka kustantaa?

Jos asut rivitalossa tai luhtitalon ensimmäisessä kerroksesssa niin saat maksaa siitä aivan hirveästi vuokraa (opiskelijabudjetti).Kaiken lisäksi Oulussapa ei pilvinpimein niitä ole 5 kilometrin säteellä keskustasta ja minähän en kauemmas muuta ku n kuljen pyörällä koulussa. (paikallisliikenteen kuskit ajaa ihan miten sattuu)siis jään asumaan toiseen kerrokseen ja toivon että parasta.

• sauvatar
        Hugo kirjoitti:

parhaimmat tiedon kaivajat olette,
        joten nyt vaan selvittämään kuka kustantaa ?
        Syynä: Epilepsia kohtauksen saama jälkitilan sekavuus, sekä vaarana hypätä 7 krs parvekkeelta alas.

Otan sut syliini jos alas tulet ;)

• sauvatar kirjoitti:

parhaimmat tiedon kaivajat olette,
        joten nyt vaan selvittämään kuka kustantaa ?
        Syynä: Epilepsia kohtauksen saama jälkitilan sekavuus, sekä vaarana hypätä 7 krs parvekkeelta alas.

Otan sut syliini jos alas tulet ;)

Lähetin seuraavanlaisen kyselyn paikallistoimistolle.

Onko epilepsiaa sairastavalla henkilöllä mahdollisuutta saada minkäänlaista rahallista apua/korvausta vuokra-asunnon vaihdosta syntyneisiin kustannuksiin?

Esimerkki tapaus:

Epileptikko asuu talon toisessa asuinkerroksessa ja saa ns. poissaolokohtauksen, jonka seurauksena putoaa parvekkeelta alas.

Aikaisemminkin ollut samanlaisen kohtauksen takia menossa parvekkeen kautta ulos, mutta havahtunut ennen putoamista.

Haluaisi muuttaa maantasolla olevaan asuntoon, jotta mahdoliiset putoamiset saataisiin estettyä.

Muutosta kuitenkin aiheutuvat kustannukset ja vuokran nousu ovat opiskelijalle liian suuret.

• Ansku21
        Pärre kirjoitti:

Onko epilepsiaa sairastavalla henkilöllä mahdollisuutta saada minkäänlaista rahallista apua/korvausta vuokra-asunnon vaihdosta syntyneisiin kustannuksiin?

Esimerkki tapaus:

Epileptikko asuu talon toisessa asuinkerroksessa ja saa ns. poissaolokohtauksen, jonka seurauksena putoaa parvekkeelta alas.

Aikaisemminkin ollut samanlaisen kohtauksen takia menossa parvekkeen kautta ulos, mutta havahtunut ennen putoamista.

Haluaisi muuttaa maantasolla olevaan asuntoon, jotta mahdoliiset putoamiset saataisiin estettyä.

Muutosta kuitenkin aiheutuvat kustannukset ja vuokran nousu ovat opiskelijalle liian suuret.

Pärre!

• sauvatar
        Pärre kirjoitti:

Esimerkki tapaus:

aktiivinen ja fiksu mies,
        sekä edelleen yhtä ( ihana ).

Saa nähdä milloin ja mitä
        sanotaan vastaukseksi ?

• sauvatar kirjoitti:

aktiivinen ja fiksu mies,
        sekä edelleen yhtä ( ihana ).

Saa nähdä milloin ja mitä
        sanotaan vastaukseksi ?

Hei!

Yleinen asumistuki korvaa asumisesta aiheutuneita kustannuksia, ei asunnon
        vaihdosta/muutosta aiheutuneita kustannuksia.

Yllättävän nopeasti tuli.

• sauvatar
        Pärre kirjoitti:

Hei!

asumistukeen ?
        Eihän siinä sun kyselyssä ollut siitä kyse, vaan siitä: Saako rahallista tukea ! kun joutuu Epilepsia kohtauksien takia ja oman turvallisuuden vuoksi muuttamaan alemmalle kerrokselle.

Eivät ymmärtäneet kysymystäsi !!!

En mäkään vielä ihan vireessä ole , kun koko ajan näitä saamarin kirjoitusvirheitä tuplaten ja saan miettiä putlateholla sanojen järjestysta.

laita sinne NOOTTIA !!

• Hugo
        Pärre kirjoitti:

Hei!

Ehkä tuo oli itsestäänselvää. Nopeaa toimintaa ja ei mitään uutta taivaanalla. Tuoko oli koko vastaus?

Mielestäni Kela olisi voinut neuvoa, että mikä sitten korvaisi tällaisessa tilanteessa muutostyöt asunnossa ja onko se tuki heillä. Se saattaa olla kunnan vastuulla. Valitettavasti taitaa käydä niin, että kunnan puoleen on käännyttävä saadakseen muutostyöt tehtyä, että asuminen muuttuisi turvalliseksi.

Sinänsä kyllä ymmärrän, että Kelan on aika vaikea vastata täsyin kysymykseen, kun se esitetään hypoteettisesti. Jos Ansku lähettäisi itse itse kyselyn tai peräti hakemuksen Kelalle ja sitten sieltä tuli jonkinlainen päätös. Hakemuksessa tulisi selvittää tilanne ja minkälaisia vaaratilanteita toisen kerroksen asunto on jo aiheuttanut. Niiden kaavakkeiden kanssa menee muuten sitten hermot:). Jotain apua anskulle kyllä pitäisi saada. Joten kunnalle tai kelalle paperit vetämään tai molempiin yhtäaikaa, koska siellä varsinainen päätös viipyy.

• Hugo
        sauvatar kirjoitti:

asumistukeen ?
        Eihän siinä sun kyselyssä ollut siitä kyse, vaan siitä: Saako rahallista tukea ! kun joutuu Epilepsia kohtauksien takia ja oman turvallisuuden vuoksi muuttamaan alemmalle kerrokselle.

Eivät ymmärtäneet kysymystäsi !!!

En mäkään vielä ihan vireessä ole , kun koko ajan näitä saamarin kirjoitusvirheitä tuplaten ja saan miettiä putlateholla sanojen järjestysta.

laita sinne NOOTTIA !!

Tuohon itsekin kiinnitin huomion. Nyt vasta luin kommenttisi:) Pärre tekee hyvää työtä, mutta Kela vastaa mitä sattuu ja ei ohjaa eteenpäin. Diplomatia kannattaa, mutta oikeasti vituttaa tollaset Kelan vastaukset.

Sama kuin kysyisin , että miten saan tukea hampaan paikkaukseen, niin ne puhuisivat hammashuollon toteutumisen ongelmista ja Kelan rahapulasta lahjusten vähyyden vuoksi ja kiireen.

• sauvatar
        Hugo kirjoitti:

Tuohon itsekin kiinnitin huomion. Nyt vasta luin kommenttisi:) Pärre tekee hyvää työtä, mutta Kela vastaa mitä sattuu ja ei ohjaa eteenpäin. Diplomatia kannattaa, mutta oikeasti vituttaa tollaset Kelan vastaukset.

Sama kuin kysyisin , että miten saan tukea hampaan paikkaukseen, niin ne puhuisivat hammashuollon toteutumisen ongelmista ja Kelan rahapulasta lahjusten vähyyden vuoksi ja kiireen.

ohjata ettenpäin !

Mistä ja mitä tukea,
        millä lomakkeella anoa jne...

Ärsyttää, kun he tahallaan pitävät ihmiset pimennossa ja käyttävät ympäripyöreitä vastauksia.

• sauvatar
        Hugo kirjoitti:

Ehkä tuo oli itsestäänselvää. Nopeaa toimintaa ja ei mitään uutta taivaanalla. Tuoko oli koko vastaus?

Mielestäni Kela olisi voinut neuvoa, että mikä sitten korvaisi tällaisessa tilanteessa muutostyöt asunnossa ja onko se tuki heillä. Se saattaa olla kunnan vastuulla. Valitettavasti taitaa käydä niin, että kunnan puoleen on käännyttävä saadakseen muutostyöt tehtyä, että asuminen muuttuisi turvalliseksi.

Sinänsä kyllä ymmärrän, että Kelan on aika vaikea vastata täsyin kysymykseen, kun se esitetään hypoteettisesti. Jos Ansku lähettäisi itse itse kyselyn tai peräti hakemuksen Kelalle ja sitten sieltä tuli jonkinlainen päätös. Hakemuksessa tulisi selvittää tilanne ja minkälaisia vaaratilanteita toisen kerroksen asunto on jo aiheuttanut. Niiden kaavakkeiden kanssa menee muuten sitten hermot:). Jotain apua anskulle kyllä pitäisi saada. Joten kunnalle tai kelalle paperit vetämään tai molempiin yhtäaikaa, koska siellä varsinainen päätös viipyy.

Just näin.

Nyt Ansku lukemaan tää Hugon teksti
        ja toimimaan näin.

Lääkärilausunnoista ym... kopiot myös.

Tää on sitä selkokieltä mitä
        meikäläinenkin ymmärtää.

• Hugo kirjoitti:

vähenee, niin lähetän uuden kyselyn.

Uskoisin tämänkin menevän sinne sosiaalipuolelle.

Ainakin minua on neuvottu tämän tapaturman aiheuttamien ongelmien ratkaisuksi sosiaalipuolta.

Esim. muutokset kotona ja inva/taksikyydit sekä monia muita elämää helpottavia asioita.

• Hugo
        Pärre kirjoitti:

vähenee, niin lähetän uuden kyselyn.

Uskoisin tämänkin menevän sinne sosiaalipuolelle.

Ainakin minua on neuvottu tämän tapaturman aiheuttamien ongelmien ratkaisuksi sosiaalipuolta.

Esim. muutokset kotona ja inva/taksikyydit sekä monia muita elämää helpottavia asioita.

Tosin Vantaalla taitaa olla eri toimija noissa kuljetuksissa. Helsingissä ne ei todellakaan ole toiminut moitteettomasti.

• Hugo kirjoitti:

Tosin Vantaalla taitaa olla eri toimija noissa kuljetuksissa. Helsingissä ne ei todellakaan ole toiminut moitteettomasti.

ja jos Vantaa ottaa malliaHesasta, niin tuskin haenkaan taksikorttia.

Odotan ensin päätöstä tapaturmalautakunnalta ja sitten vasta anomus.

• Hugo
        Pärre kirjoitti:

ja jos Vantaa ottaa malliaHesasta, niin tuskin haenkaan taksikorttia.

Odotan ensin päätöstä tapaturmalautakunnalta ja sitten vasta anomus.

Tyypillistä, että saat odottaa päätöstä.

Tosta kortista on se hyvä puoli, että pääset sitten ajamaan Helsinkiin. Muuten se systeemi on mätä... lyhyet matkat on turhan hankala sillä tehdä, kun saat odottaa taksia pakkasessakin yli tunnin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe