Tietääkö kukaan löytyykö Astra H malliin pohjapanssaria tai muovisuojia moottorin alle ? Alusta on nimittäin aika avoin ja konehuone kuraantuu helposti.
On nyt ajettu 22 tkm, wagon 1.6 Easytronic eikä mitään vikoja - eipä tietenkään kun on tuo huoltosopimus 9 Eur/kk.
Astra H avoin pohja
17
4419
Vastaukset
- hommasin
tiivisteet konepellin etureunaan (6Eur), ne on vakiona Cosmossa. Mun mielestä auttoi pitämään konehuonetta hiukan siistimmässä kunnossa.
- Alibaba
Sitä en tiedä onko pohjapanssareita tms. muovisuojia saatavilla, mutta muistelen joskus kuulleeni, että kaikissa Astra malleissa ei olisi kumitiivistettä konepellin ja etusäleikön välissä. Eli siinä välissä mistä konepellin avausvipu löytyy. Mikäli autostasi puuttuu tämä tiiviste, sen hankkiminen saattaa auttaa hieman tuohon likaantumiseen. Omassa autossani tiiviste on, mutta kyllä sitä kuraa silti sinne moottoritilaan jostakin raoista pääsee ja tietysti alakautta.
Tuota huoltosopimusasiaa olen pitempään ihmetellyt, voisiko joku kertoa mitä hyötyä siitä on niin kauan kuin autossa on takuu eli kaksi ensimmäistä vuotta ? Kattaahan se määräaikaishuollot, joiden teettäminen ilman huoltosopimusta tulee kalliimmaksi. Mutta mitkä olisivat ne korjaukset ja viat takuuaikana, 40-50 tkm ajomäärällä, jotka huoltosopimus maksaa, mutta joita takuu ei ilman huoltosopimusta korvaa ?- myös huoltosoppari
hintaan 9EUR/kk 36kk/60tkm eli kokonaishuoltokust. kolmessa vuodessa 324EUR. Periaatteessa mulle ehtii tulla yksi öljynvaihtohuolto (30tkm) takuuaikana, jonka jälkeen kolmas vuosi oli vikaa tai ei on tavallaan "takuun alla", koska hinta on noin edullinen ja joka tapauksessa kiinteä.
Huoltosopimus kattaa myös polttimoiden ja pyyhkimen sulkien vaihdot, kunhan ne tehdään huoltojen yhteydessä.
Auto nyt 1v3kk vanha, mittarissa 22tkm, keväällä 1.huoltokäynti edessä, kun pitää öljyt vaihdattaa. - suojaan
myös huoltosoppari kirjoitti:
hintaan 9EUR/kk 36kk/60tkm eli kokonaishuoltokust. kolmessa vuodessa 324EUR. Periaatteessa mulle ehtii tulla yksi öljynvaihtohuolto (30tkm) takuuaikana, jonka jälkeen kolmas vuosi oli vikaa tai ei on tavallaan "takuun alla", koska hinta on noin edullinen ja joka tapauksessa kiinteä.
Huoltosopimus kattaa myös polttimoiden ja pyyhkimen sulkien vaihdot, kunhan ne tehdään huoltojen yhteydessä.
Auto nyt 1v3kk vanha, mittarissa 22tkm, keväällä 1.huoltokäynti edessä, kun pitää öljyt vaihdattaa.Samoin keväällä olis 1. huolto. Huoltosopimus kattaa määräaikaishuollot, kaikki työt ja myös kuluvat osat tuulilaseja yms lukuunottamatta. Normaali takuu ei kata määräaikaishuoltoja, joita 60 tkm saakka taitaa tulla 2 kpl. Ei paljon hyötyä, mutta otin sen tuon Easytronicin takia - jos alkaa temppuilemaan 2 v jälkeen. Mutta toistaiseksi siinä ei ole ollut mitään ongelmia !
- Alibaba
suojaan kirjoitti:
Samoin keväällä olis 1. huolto. Huoltosopimus kattaa määräaikaishuollot, kaikki työt ja myös kuluvat osat tuulilaseja yms lukuunottamatta. Normaali takuu ei kata määräaikaishuoltoja, joita 60 tkm saakka taitaa tulla 2 kpl. Ei paljon hyötyä, mutta otin sen tuon Easytronicin takia - jos alkaa temppuilemaan 2 v jälkeen. Mutta toistaiseksi siinä ei ole ollut mitään ongelmia !
Asia tuli selväksi, eli en hoksannut huoltosopimuksen kattavan Opelilla myös tuon kolmannen vuoden. Silloinhan voi joutua jo itse maksamaan korjauksia ellei ole tuota huoltosopimusta.
Se taisi olla erään 3 vuoden takuulla varustetun automerkin huoltosopimuskampanja, josta minulle oli jäänyt hieman väärä mielikuva asiasta.
- Olla
Jonkinmoista pohjasuojaa. Kyselin itekin moottorin alle jotain suojausta ja kertoivat, että samanlainen on saatavilla kuin on dieseleissä (muovia), mutta aivan sika kallis. Jos en väärin muista, niin saattoi olla jopa 500 eukkoa! Samalla kysyin "pahvia" konepeltiin, mikä käsittääkseni on cosmossa ja sekin oli aivan sairaan kallis.
- samppa
Se konepellin pahvi ei ainakaan omassani Cosmossa ollut vakiona vaan ainoastaan dieseleissä, ostin sellaisen kesällä, maksoi 145 euroa 20 % alennuskupongilla.
Itsekin mietin silloin tuota pohjan eristämistä mutta sekä hinnan että tee-see-itse öljynvaihtoa/muuta huoltoa takuuajan jälkeen hankaloittaen en ole sitä sitten viitsinyt hankkia. - Petel
samppa kirjoitti:
Se konepellin pahvi ei ainakaan omassani Cosmossa ollut vakiona vaan ainoastaan dieseleissä, ostin sellaisen kesällä, maksoi 145 euroa 20 % alennuskupongilla.
Itsekin mietin silloin tuota pohjan eristämistä mutta sekä hinnan että tee-see-itse öljynvaihtoa/muuta huoltoa takuuajan jälkeen hankaloittaen en ole sitä sitten viitsinyt hankkia.Huomasitko mitään eroa ennen ja jälkeen konepellin äänieristeen asennuksen?
- samppa
Petel kirjoitti:
Huomasitko mitään eroa ennen ja jälkeen konepellin äänieristeen asennuksen?
En ainakaan itse ole äänen suhteen eroa huomannut, parhaiten huomaa siitä että talvella lumi ei sula konepeltiin kiinni ja eipähän moottorin lämpö karkaa niin herkästi.
- Astra H
Kyllä saa alkuperäisen pohjapansarin. Olen ostanut kyseisen pohjapansarin.Kysymään vain Opel piirimyyjältä.Osta myös apurunkoon tulevat kiinitys mutterit.
- moottori suojaan
..muistatko mitä se pojhapanssari maksoi ? Oliko se pohjaan tuleva muovilevy ? Ja nimenomaan tähän uuteen H Astraan. Farmari ei eroa tavallisesta ?
- jermu
moottori suojaan kirjoitti:
..muistatko mitä se pojhapanssari maksoi ? Oliko se pohjaan tuleva muovilevy ? Ja nimenomaan tähän uuteen H Astraan. Farmari ei eroa tavallisesta ?
Itellä on rautainen pohjapanssari. En muista hintaa..
- maksaa n.90 Eur
jermu kirjoitti:
Tilattu on ns. huonon tien suoja moottorin alle ja on kuulemma metallia. Toimitus n. viikon päästä.
- samppa
maksaa n.90 Eur kirjoitti:
Tilattu on ns. huonon tien suoja moottorin alle ja on kuulemma metallia. Toimitus n. viikon päästä.
Muistatko/tiedätkö muuten sen metallisen pohjapanssarin tilausnumeroa?
Olisi pikkasen helpompi mennä varaosamyyjän luokse kun olisi ihan numerot selvillä. - pelti...
jermu kirjoitti:
Omistaessani G-Astran harkitsin peltisen moottoritilan suojan hankintaa, mutta huollossa kutsuivat sitä vitutuspelliksi! Olisiko alkanut resonoimaan ajan kanssa ja asiakkaat valittaneet siitä, tai jotain??? Vieläköhän kutsuvat samalla nimellä? Muuten varmaan hyvä hankinta. Tai sitten huollossa ylimääräistä hommaa kun irroittelee peltiä.
Kaverillani oli G-Astrassa pelti alla ja kertoi antavan ääntä ajaessa. - numerot
samppa kirjoitti:
Muistatko/tiedätkö muuten sen metallisen pohjapanssarin tilausnumeroa?
Olisi pikkasen helpompi mennä varaosamyyjän luokse kun olisi ihan numerot selvillä.Suojalevy on mustaa reijitettyä teräspeltiä. Todella tukevan tuntuinen systeemi. Osanumerot ovat seuraavat. Ja varmasti vaimentaa myös melua (koteloi moottoria) kuten kaverit ovat todenneet
- Moottoritilan suojalevy no. 212564 /79 Eur
- Niittimutteri 4 kpl, no. 302902 /yht.4,36 Eur
- Kiinnike 4 kpl, no. 212933 /yht.1,32 Eur
Keulan etukulmat jäävät vielä auki, mutta niihin voi virittää esim. muoviset suojalevyt, jotka voi kiinnittää osin pohjapanssariin. Pitää kurat ja loskat pois konetilasta.
Vielä kun saisi lokarit taakse, mutta kun eivät tee kun lokasuojan reunapeltiin ei saa lokaria kiinni (samalainen taitettu reuna kuin Audeissa). Vectraan laitettiin lokarit taakse muutama vuosi sitten ja se vaimensi melua jonkin verran varsinkin takana, joten Astrassa se auttaisi vielä enemmän. - Oikea etukiinnitys
Mulla on 1,6 kone ja pohjapanssarin oikealle etukulmalle ei ole kiinnitysreikää apurungossa. Kaikki muut OK. Apurungot on ilmeisesti erilaisia koneesta riippuen. Miten hitossa sait panssarin kiinnitettyä ja mikä kone sulla oli ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1211286Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373813Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092979Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1042321Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin681964Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1921718Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.298979Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17760Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143705- 53679