Anysee ja nauhoituksen laatu?

jtp2005luukku

Minkälainen on Anyseen nauhoituksen laatu?
Onko se MPEG2 laatuista?

Niin ja mikäs laatu se on muuten noilla dvd elokuvilla?

Ainiin tästä laitteesta on nyt kyse http://www.anysee.fi/index.html

13

5816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

Anyseen kanssa on ihmisillä niin paljon ongelmia, että olisi vähintään kohtuullista, että maahantuoja perustaisi nettiin klinikan niitä hoitamaan.

• jtp2005luukku

Hitto kun sitä luulee että, "kyllä se minulla toimii " mutta enpä tiedä.

Mutta miten lie nuo videokuvan laatu? Tietääkö kukaan?

• JR!

Anyseen tallennuslaatu on n.720x576 (muistaakseni). Ainakin kun sen polttaa DVD:lle ja katsoo normi TV:stä ni laatu näyttää ihan samanlaiselle kuin tavallisessa DVD:ssä. Tosin tallenne pitää ensin esim. ProjectX:llä demux:sata (en tiedä mitä se käytännössä on) ja sitten esim. DVDAuthorGUI:lla ajaa niin se tekee valmiiksi VIDEO-TS kansion jonka voi NERO:lla polttaa DVD:lle. Molemmat ohjelmat on ilmaisia ja löytyy netistä.
      Toivottavasti oli jotain apua.

• jtp2005luukku

Totta kai sen pitää olla noin hankalaa, Hitto kun ei tiedä että kannattaako tuota vempelettä tilata, kun olen vielä kaapeliverkossa.

• Any see?
        jtp2005luukku kirjoitti:

Totta kai sen pitää olla noin hankalaa, Hitto kun ei tiedä että kannattaako tuota vempelettä tilata, kun olen vielä kaapeliverkossa.

Laite toimii ainoastaan terrestriaaliantennin varassa, kaapeliverkon kautta ei kanavia löydy, olen koettanut. Mukana tulee pieni piiska-antenni, jolla näkyvät lähetykset mikäli asuu suhteellisen lähellä mastoa, signaalin on oltava yli 70%. Muuten tarvitsee tehokkaamman sisä-antennin.

Helpoin tapa polttaa ohjelmia dvd:lle on muuttaa nauhoitetiedoston tiedostomuoto .mpeg -muotoon nimeämällä tiedosto uudelleen resurssienhallinnassa, esimerkiksi "nauhoite.pes" -> "nauhoite.mpeg". Tämän jälkeen Nerolla vain luomaan videolevyä, muita ohjelmia ei tarvitse!

• jtp2005luukku
        Any see? kirjoitti:

Laite toimii ainoastaan terrestriaaliantennin varassa, kaapeliverkon kautta ei kanavia löydy, olen koettanut. Mukana tulee pieni piiska-antenni, jolla näkyvät lähetykset mikäli asuu suhteellisen lähellä mastoa, signaalin on oltava yli 70%. Muuten tarvitsee tehokkaamman sisä-antennin.

Helpoin tapa polttaa ohjelmia dvd:lle on muuttaa nauhoitetiedoston tiedostomuoto .mpeg -muotoon nimeämällä tiedosto uudelleen resurssienhallinnassa, esimerkiksi "nauhoite.pes" -> "nauhoite.mpeg". Tämän jälkeen Nerolla vain luomaan videolevyä, muita ohjelmia ei tarvitse!

Juuri kun olin hautaamassa osto vimmaani, jaaha kaipa se pitää tilata ja kokea digiajan helppous. Kirjoittelen lisää sitten kun olen saannut sen rasian ja testaillut sitä.

Mutta heitelkää vaan kommenteja lisää jos niitä vielä on.

• Any see?
        jtp2005luukku kirjoitti:

Juuri kun olin hautaamassa osto vimmaani, jaaha kaipa se pitää tilata ja kokea digiajan helppous. Kirjoittelen lisää sitten kun olen saannut sen rasian ja testaillut sitä.

Mutta heitelkää vaan kommenteja lisää jos niitä vielä on.

että jos haluat nauhoittaa ylen kanavilta tekstitettyjä ohjelmia, pitää tiedostomuodoksi valita asetuksista .srt.

Tämä vie kymmenen kertaa enemmän tallennustilaa pes:iin nähden, ja srt:n tiedostomuotoa ei voi muuttaa mpeg:ksi. Eli käytännössä nauhoitat sitten ylen ohjelmat ilman tekstityksiä dvd:lle.

• Jeppe
        Any see? kirjoitti:

että jos haluat nauhoittaa ylen kanavilta tekstitettyjä ohjelmia, pitää tiedostomuodoksi valita asetuksista .srt.

Tämä vie kymmenen kertaa enemmän tallennustilaa pes:iin nähden, ja srt:n tiedostomuotoa ei voi muuttaa mpeg:ksi. Eli käytännössä nauhoitat sitten ylen ohjelmat ilman tekstityksiä dvd:lle.

Just näin siinä käy. Nauhoitin kokeeksi 2 min molemmilla muodoilla. Srt -muoto otti käsittämättömät 328 Mt levytilaa eli siinä menee nauhalle koko kanavanippu. Sanoisinpa, että ei juuri mitään käyttöä. Tämä koskee siis ylen kanavia.

• suomessa

digi boxien formaatti on 720x576 (=sama kuin dvd-elokuvien) riippumatta digiboxin merkistä ja tyypistä (kaapeli, sat, antenni) Samoin tallennus tapahtuu tietysti myäs tällä 720x576 tarkkuudella.

• Reyno

Ei kannata ostaa koko laitetta. Toimii ainoastaan
      pitkällä katto-antennilla.. Omalla piiska-antennilla ei tee mitään..Kokeiltu on

• Jeppe

paikkaansa. Riippuu katselupaikasta, esteistä ym. Itselläni näkyy kyllä sillä teleskoopillakin, mutta katkoo hiukan. One for all -sisäantennilla näkyvyys on erittäin hyvä. Piiska-antennilla näkyvyys parani, kun hieman lyhensin sitä eli lykkäsin sisään yhden välin.

• jtp2005luukku

No nyt on leikitty tällä Anysee laitteella ja en ole saannut mitään näkyviin. Aina vaan not found, on testattu gigantin ja prisman sisäantenni valikoimat. Olen testannut samalla pelkästään tv:n ja sisäantennin kanssa niin eipä tuo löydä silloinkaan kuin kaksi kanavaa, ja niissäkin on vähäistä lumisadetta mutta ääni kuuluu.

Viimeisin antenni oli One For All- flat indoor antenna, tällä näkyi parhaiten, mutta ei riittävästi.

Ei taida enää olla muita konsteja että saisi kanavat näkyviin vai onko kenelläkään hyviä ehdotuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2242
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      218
      2119
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1428
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1183
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      84
      930
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe