KILPAILUTA VÄLITTÄJÄT, JOS ET MYY ITSE

Tuulia

Soiitelin läpi lähes kaikki Helsingin kiinteistövälittäjät ja erot välityshinnoissa ovat huimia!! Halvin oli uusi yrittäjä IGGLO (www.igglo.fi) 1.85% (sis alv.), joka myy kaiketi vain pk-seudulla, kallein oli Huoneistokeskus 4,88% (sis alv). Muut siltä väliltä.

IGGLO:n välitys% ilmiselvästi on hermostuttanut ainakin Kiinteistömaailman ja Huoneistokeskuksen, sillä niin kovin he molemmat olivat halukkaita ko. yritystä haukkumaan ja etsimään 'vikoja' halvempaan välityspalkkioon. Sanoessani, että yritän myydä mieluummin itse kuin maksan liki 5% velattomasta myyntihinnasta, hermostui Huoneistokeskuksen välittäjä siinä määrin että katkaisi puhelun!! Todellista asiakaspalvelua!!

About kolme prosenttia on paljon rahaa ja tässä jos missä kilpailuttaminen kannattaa!! Ei tarvinnut tinkiä todellakaan kauaa, kun kaikilla muilla paitsi Huoneistokeskuksella hinta putosi.

Huomasin, että helposti tällä tavoin voi säästää pintaremontin hinnan!!

Sitten toinen vinkki..älä anna puhelinnumeroasi tai sähköpostiasi ja älä kerro tarkasti mistä olet myymässä..saat nimittäin vaivaksi asti soittoja välittäjiltä.

9

2003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinnan perään

Välittäjät tinkaa hintaa alaspäin sen minkä kerkee. Siinä menee sitten seuraavan kerran hermot. Menee nopeemmin kaupaks ja pääsee tekee uusia kauppoja.

• Tuulia

..eipä tarvi kuunnella välittäjiä ja niiden *asiantuntevia* hinta-arvioita ja hinnanalennus pyyntöjä!

Käpylän Olympiakylässä on ainakin tällähetkellä kysyntää enemmän kuin tarjontaa!!

• oikein!
        Tuulia kirjoitti:

..eipä tarvi kuunnella välittäjiä ja niiden *asiantuntevia* hinta-arvioita ja hinnanalennus pyyntöjä!

Käpylän Olympiakylässä on ainakin tällähetkellä kysyntää enemmän kuin tarjontaa!!

itse koin asunnon myymisen mielenkiintoisena kokemuksena.

Pari vinkkiä:

- älä kuvittele, että saat asunnon myytyä heti parilla näytöllä. Ole kärsivällinen se palkitaan.
        Välillä voi olla, että näytöllä ei käy ketään. Sen oikean löytäminen vie aikaa

- 95% soitoista on välittäjiä. Heistä suurella osalla on "jo asiakas tiedossa". Tämä on bluffia; jos haluat myydä itse, pitää olla tiukkana. Yksikään välittäjä ei astu kynnyksen yli! Kun he soittavat ja kysyvät suoraan milloin voivat tulla katsomaan, sano että olet varautunut itse myymään ensimmäiset puoli vuotta.. (vaikka et olisikaan)

- Tee hyvä esite. Esitteen pitää olla yksityiskohtaisempi kuin mitä välittäjät tarjoavat

- selvitä tulevat ja tehdyt remontit yksityiskohtaisesti. Joskus tuntui, että tämän vakuuttava osaaminen on tärkeämpää kuin itse sisältö..

- Ole rehellinen. Käytä etunasi sitä mitä välittäjät eivät tiedä: naapurien tuntemus, asunto eri vuodenaikoina, taloyhtiön hallituksen tapa hoitaa asioita jne.

- tarvittaessa ostaja voi ottaa oman välittäjän esim. kaupantekoon mukaan. Jos ostaja epäilee niin ehdota tätä turvaa..

- säästynyt välityspalkkio on yleensä puhdasta verovapaata tuloa!

Tsemppiä ja onnea!

• Asunnollinen
        oikein! kirjoitti:

Pari vinkkiä:

- älä kuvittele, että saat asunnon myytyä heti parilla näytöllä. Ole kärsivällinen se palkitaan.

- 95% soitoista on välittäjiä. Heistä suurella osalla on "jo asiakas tiedossa". Tämä on bluffia; jos haluat myydä itse, pitää olla tiukkana. Yksikään välittäjä ei astu kynnyksen yli! Kun he soittavat ja kysyvät suoraan milloin voivat tulla katsomaan, sano että olet varautunut itse myymään ensimmäiset puoli vuotta.. (vaikka et olisikaan)

- Tee hyvä esite. Esitteen pitää olla yksityiskohtaisempi kuin mitä välittäjät tarjoavat

- selvitä tulevat ja tehdyt remontit yksityiskohtaisesti. Joskus tuntui, että tämän vakuuttava osaaminen on tärkeämpää kuin itse sisältö..

- Ole rehellinen. Käytä etunasi sitä mitä välittäjät eivät tiedä: naapurien tuntemus, asunto eri vuodenaikoina, taloyhtiön hallituksen tapa hoitaa asioita jne.

- tarvittaessa ostaja voi ottaa oman välittäjän esim. kaupantekoon mukaan. Jos ostaja epäilee niin ehdota tätä turvaa..

Tsemppiä ja onnea!

Hyviä vinkkejä tuli sieltä ja tässä vielä pari lisää omien kokemusten pohjalta, kun tuli aikoinaan kollattua kymmeniä asuntoja ja nähtyjä hyviä ja huonoja välittäjiä:

- Ota asunnostasi kunnon kuvia paljon, joista valitset parhaimmat
        - Laita ilmoitus nettiin kuvien kanssa
        - Ota selvää ympäröivien alueiden kaavasta; varsin monet ovat huolestuneita esim. mahdollisen rakentamattoman maan tulevasta kohtalosta, teiden linjauksista jne. (tää on aika yleinen huoli pientaloalueilla)
        - Pidä aina varastossa muutama positiivinen tositarina (jos löytyy) osakeyhtiöön, naapureihin, yhteisiin talkoisiin jne. liittyen

Ja vielä omasta mielestäni tärkeimpänä; laita realistinen hintapyyntö, sillä täysin överiksi hinnoiteltu asunto ei mene kaupaksi ja huoneisto on monen mielestä "pilattu". "Miksi se ei menekään kaupaksi, onko siinä jotain epäilyttävää...?"

Onnea myynnille!

• kokeillut
        Asunnollinen kirjoitti:

Hyviä vinkkejä tuli sieltä ja tässä vielä pari lisää omien kokemusten pohjalta, kun tuli aikoinaan kollattua kymmeniä asuntoja ja nähtyjä hyviä ja huonoja välittäjiä:

- Ota asunnostasi kunnon kuvia paljon, joista valitset parhaimmat
        - Laita ilmoitus nettiin kuvien kanssa
        - Ota selvää ympäröivien alueiden kaavasta; varsin monet ovat huolestuneita esim. mahdollisen rakentamattoman maan tulevasta kohtalosta, teiden linjauksista jne. (tää on aika yleinen huoli pientaloalueilla)
        - Pidä aina varastossa muutama positiivinen tositarina (jos löytyy) osakeyhtiöön, naapureihin, yhteisiin talkoisiin jne. liittyen

Ja vielä omasta mielestäni tärkeimpänä; laita realistinen hintapyyntö, sillä täysin överiksi hinnoiteltu asunto ei mene kaupaksi ja huoneisto on monen mielestä "pilattu". "Miksi se ei menekään kaupaksi, onko siinä jotain epäilyttävää...?"

Onnea myynnille!

Olen matkan varrella myynyt useampiakin asuntoja itse. Nyt viimeksi huomasin ihan uuden ilmiön: kiinnostuneetkaan ei uskaltaneet ostaa suoraan myyjältä!
        Ihmiset on saatu jotenkin peloteltua sillä, että vain välittäjät pystyy tekemään kauppoja.
        Oli pakko ottaa välittäjä. Olen kuullut muilta ihan samaa.
        Kyselkääpäs esittelyissä välittäjältä jotain "käsikirjoituksen" ulkopuole´lta. eivät tiedä mitään, eivätkä ole vastuussa mistään.
        Ja se on totinen tyosi, että kun itse ovat ensin antaneet hinta-arvionsa, niin viimeistään parin viikon kuluttua lkaa vinkuminen: "ei se tällä mene, on sitä ja sitä vikaa,kyllä nyt pitää laskea hintaa."
        Kaiken huipuksi sain kolmelta välittäjältä arviot, jotka heittivät huikeasti toisistaan.että se siitä asiantuntemuksesta.

• Tero--
        kokeillut kirjoitti:

Olen matkan varrella myynyt useampiakin asuntoja itse. Nyt viimeksi huomasin ihan uuden ilmiön: kiinnostuneetkaan ei uskaltaneet ostaa suoraan myyjältä!
        Ihmiset on saatu jotenkin peloteltua sillä, että vain välittäjät pystyy tekemään kauppoja.
        Oli pakko ottaa välittäjä. Olen kuullut muilta ihan samaa.
        Kyselkääpäs esittelyissä välittäjältä jotain "käsikirjoituksen" ulkopuole´lta. eivät tiedä mitään, eivätkä ole vastuussa mistään.
        Ja se on totinen tyosi, että kun itse ovat ensin antaneet hinta-arvionsa, niin viimeistään parin viikon kuluttua lkaa vinkuminen: "ei se tällä mene, on sitä ja sitä vikaa,kyllä nyt pitää laskea hintaa."
        Kaiken huipuksi sain kolmelta välittäjältä arviot, jotka heittivät huikeasti toisistaan.että se siitä asiantuntemuksesta.

Vertailet pelkkiä hintoja? Aika ihmeellistä touhua.

Vertaat, että 1800 euroa vai 5000 euroa menisi välittäjälle.

Luuletko, ettei välittäjissä ole muita eroa kuin hinnat, voi kuule Tuulia-parka on niissä eroja.

Hyvä välittäjä on realistinen, ottaa huomioon tarpeesi, miten nopeasti pitäisi saada myytyä.
        Ammattivälittäjä on todellinen helmi ja osaa kyllä tämän pelin.

Hyvä välittäjä sai talosta huomattavasti isomman kauppahinnan kuin toiset edes kehtasivat pyytää, vain sillä, että välittäjä oli niin paljon parempi.

• turhatieto
        Tero-- kirjoitti:

Vertailet pelkkiä hintoja? Aika ihmeellistä touhua.

Vertaat, että 1800 euroa vai 5000 euroa menisi välittäjälle.

Luuletko, ettei välittäjissä ole muita eroa kuin hinnat, voi kuule Tuulia-parka on niissä eroja.

Hyvä välittäjä on realistinen, ottaa huomioon tarpeesi, miten nopeasti pitäisi saada myytyä.
        Ammattivälittäjä on todellinen helmi ja osaa kyllä tämän pelin.

Hyvä välittäjä sai talosta huomattavasti isomman kauppahinnan kuin toiset edes kehtasivat pyytää, vain sillä, että välittäjä oli niin paljon parempi.

Välittäjiä pitää vertailla kuten mitä muitakin myyjiä tahansa, raha ei ratkaise aina.

Tuulia, tunnetko olevasi älykkö?

halvalla ei saa hyvää, oletko kuullut aiemin?

• välttäjistä
        oikein! kirjoitti:

Pari vinkkiä:

Tsemppiä ja onnea!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4500000000001337&posting=22000000013019739

• Huber
        turhatieto kirjoitti:

Välittäjiä pitää vertailla kuten mitä muitakin myyjiä tahansa, raha ei ratkaise aina.

Tuulia, tunnetko olevasi älykkö?

halvalla ei saa hyvää, oletko kuullut aiemin?

valitettavasti omat kokemuspohjaiset huomioni välittäjien hinta-asiantuntemuksesta eivät ole kovin vakuuttavia.

myin juuri suht helpon kohteen eli siistin yksiön helsingistä. tämän prosessin aikana päästin muutaman välittäjän paikanpäälle suorittamaan arvionsa sekä kertomaan tarjoamastaan lisä-arvosta myyntiä ajatellen.
        näiden välittäjien (mukana myös tunnettujen ketjujen edustajia) hinta-arviot olivat järjestäin alakanttiin suhteessa asunnon myöhemmin toteutuneeseen kauppahintaan sekä lisäksi näkemyksien tueksi esitetyt aiemmin toteutuneiden ko. taloyhtiön asuntojen myyntihinnat olivat osin nekin jostain syystä pielessä. tälläisen perustavaa laatua olevien kotiläksyjen tekemättäjättäminen ei mielestäni lisännyt vakuuttavuutta.
        en oikein muutoinkaan itse vakuuttunut tarjotusta lisä-arvosta(ketjuuntuminen, lähistöltä myyty juuri-nämä kontaktit, aktiivinen myynti, rinnakkaismyynti, mukana myös helppoheikki-meinikiä: "eikö raha kelpaa"- tyyliin jne muita hyvin yleisluontoisia argumenttejä).
        lopulta kenenkään kandidaatin asiantuntemus ei myöskään vakuuttanut keskuteltaessa yhtiön lunastuspykälään liittyvistä skenaarioista ja niinpä jatkoinkin alkuperäisen suunnitelmani mukaisesti asunnon myyntiä itse.
        näin toimien säästin tuplasti; välityspalkkion maksamisen lisäksi sain lopulta esitettyjä arvioita paremman kauppahinnan.

tällä en kuitenkaan tahdo kiistää etteikö välittäjästä voisi olla myös hyötyä myynnin kohdalla, mutta asiaa lienee syytä harkita tapauskohtaisesti.
        useampaan huoneistojen ja kiinteistöjen myyntitapahtumiin pohjautuva oma näkemykseni on että, enemmän kuin välittäjän toiminta, ratkaisevaa elementtiä esittää oma halukkuus / kyky läpikäydä myyntiprosessi ja tässä
        hinnanasetanta on kaikkein olennaisinta. asia johon löytyy helposti apua veloituksetta niin haluavalle.

samoin jokaisen kannattaa varmuuden vuoksi laskea oman myyntikohteen kohdalla mitä tarkoittaa rahassa esim. pari kuukautta pidempi oma myyntiaika vs. välityspalkkiollinen sopimusteknisesti sitoumukseton lupaus nopeasta myynnistä.
        riippumatta siitä kuka myyntiä hoitaa kullekin kohteelle on vain yksi oikea kauppahinta kutakin kaupankäyntikertaa kohden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1927
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1645
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      954
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      791
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe