ONKO NETTIRIIPPUVUUTTA EDES OLEMASSA???

ONKO NETTIRIIPPUVUUTTA EDES...

Olen lukenut tämän palstan väittämiä. Nettiin ei voi olla riippuvainen..Taitaapi olla vanhohen lesbo-naisten tauti, jos tota taudiksi voidaan kutsua? Pikemminkin vanhat naiset ovat ymmärtäneet, että on riippuvainen tietokoneeseen, kun viettää aikansa siellä? Se ongelma siinä on, kun naiset eivät tiedä, että netti on informaationkeskus, joten kyse ei ole nettiriippuvuudesta... Tuo on tollaista propagandaa, jota lääkärit/psykologit tekee saadakseen itselleen lisää työtä...

Sanon vielä, että kuntia johdetaan huonosti ja kunnat keräävät liian paljon rahaa, että voi kustantaa työntekijöitä Psykologeja kunnan nimeen..

10

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skitsoidi

      On siitä se haittapuoli että siinä menee aika liian nopeesti, eihän se tietenkään sairaus ole siinä missä alkoholismikaan mutta kyllä toi kaventaa elämää ihan siinä suhteessa kuin alaruumis halvauskin.

      • Skitsofreenia todettiin 10v...

        "Skitsofreenia todettiin 10v tietokone riippuvuudesta."
        Skitsofrenia tarkoittaa tunne-elämän jakautumista. Sillä ei ole mitenkään tekemistä tietokoneen kanssa.

        Skitsofrenia on alkoholin, huumeiden yhteiskäyttö,..


      • riippuvuus
        Skitsofreenia todettiin 10v... kirjoitti:

        "Skitsofreenia todettiin 10v tietokone riippuvuudesta."
        Skitsofrenia tarkoittaa tunne-elämän jakautumista. Sillä ei ole mitenkään tekemistä tietokoneen kanssa.

        Skitsofrenia on alkoholin, huumeiden yhteiskäyttö,..

        kuin riippuvuus samaa ainetta additiossa aivot alkavat tuottamaan, vieroitusoireetkin samankaltaisia, nähnyt näitä vuosia netissä/peleissä kiinni olleita, kone pois ja eivät oikein enään osaa tehdä muuta, mikään ei ole kivaa...monella jääneet opiskelut, ei ehdi, kun pitää olla keskustelupalstoilla, ircissä "juoruamassa", tai pelaamassa. Näyttöpäätteestä..
        http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=22300&tyyppi=1


      • AHAHAHHA
        riippuvuus kirjoitti:

        kuin riippuvuus samaa ainetta additiossa aivot alkavat tuottamaan, vieroitusoireetkin samankaltaisia, nähnyt näitä vuosia netissä/peleissä kiinni olleita, kone pois ja eivät oikein enään osaa tehdä muuta, mikään ei ole kivaa...monella jääneet opiskelut, ei ehdi, kun pitää olla keskustelupalstoilla, ircissä "juoruamassa", tai pelaamassa. Näyttöpäätteestä..
        http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=22300&tyyppi=1

        "additiossa aivot alkavat tuottamaan"
        Toki, mutta se ei ole voimakas riippuvuus. Edes yhtä voimakas kuin suklaa/sokeri riippuvuus, koska oireet ovat vain henkisiä. Sitäpaitsi nettiriippuvuus johtuu siitä, että viihtyy chateissa tms. Peliriippuvuus on asia erikseen.

        "ircissä "juoruamassa""
        Nykyään harvoin käytetään IRC


      • ****tin
        AHAHAHHA kirjoitti:

        "additiossa aivot alkavat tuottamaan"
        Toki, mutta se ei ole voimakas riippuvuus. Edes yhtä voimakas kuin suklaa/sokeri riippuvuus, koska oireet ovat vain henkisiä. Sitäpaitsi nettiriippuvuus johtuu siitä, että viihtyy chateissa tms. Peliriippuvuus on asia erikseen.

        "ircissä "juoruamassa""
        Nykyään harvoin käytetään IRC

        voimakas riippuvuus, samantapaisia näkee peliaddikteissa, surkeimpia tavarataloissa hakkaamassa viimeisiä eläkerahojaan kolikkoautomaatteihin ja sen jälkeen kerjäämässä...

        Harvoin..heh, täytyykin mennä sanomaan pariin naapurihuoneeseen:)


      • tismalleen
        ****tin kirjoitti:

        voimakas riippuvuus, samantapaisia näkee peliaddikteissa, surkeimpia tavarataloissa hakkaamassa viimeisiä eläkerahojaan kolikkoautomaatteihin ja sen jälkeen kerjäämässä...

        Harvoin..heh, täytyykin mennä sanomaan pariin naapurihuoneeseen:)

        otsikossa kaikki.


      • minä vaan
        AHAHAHHA kirjoitti:

        "additiossa aivot alkavat tuottamaan"
        Toki, mutta se ei ole voimakas riippuvuus. Edes yhtä voimakas kuin suklaa/sokeri riippuvuus, koska oireet ovat vain henkisiä. Sitäpaitsi nettiriippuvuus johtuu siitä, että viihtyy chateissa tms. Peliriippuvuus on asia erikseen.

        "ircissä "juoruamassa""
        Nykyään harvoin käytetään IRC

        "Nykyään harvoin käytetään IRC"

        Ei muuten pidä paikkaansa. IRC;n käyttäjiä on paljon sekä suomesa että maailmalla. Monet teinit kyllä käytttää messengeriä, mutta heistäkin suuri osa irkkaa. Mitä tule parikymppisiin ja vanhempiin niin ssuurin osa käyttää iurc:a enemmän kuin messengeriä.

        IRC on edelleen maailman suurin keskustelusysteemi eikä messenger ole sen asemaa horjuttanut.


    • ei ole

      ei ole...
      tass vaan yks huijaus jolla saavat ihmiset koukkuun

      • Pillerit pörssissä

        Noiden taustalta löytyy ahdistuneiden ihmisten tarinat, mutta ahdistus saattaa johtua alunperin jopa uskonnoista ym. Itse en tunne yhtään skitsofreenikkoa, joten paljon mahdollista tuokin - hehän eivät ole kai sairaaloissa enää?

        http://www.mentalwear.fi/tietoa.htm

        Ensin täytyy keksiä tauti tai vaiva, jolle joku määrittää diagnoosin ja lääkityksen. Niihin on tietysti kehitelty joku pilleri, jonka käyttöä voi avoimesti puolustella itselleen ja muille.
        Selityksiä tietysti löytyy joka vaivaan. Ongelma lääkityksessä on pilleritehtailijan kannalta siinä, että ihmiset eivät mene lääkäriin häpeän pelossa.

        Eiköhän nettiriippuvuuskin pian määritellä sairaudeksi, kunhan Kela saadaan maksamaan ne lääkkeet...

        Pääasia, ettei ketään saa syyllistää! --Älä siis syyllisty;-)


    • miksuh.

      Ei ole. Semmosta ei ole olemassakaan. Koko nettiriippuvuus on sellasten ihmisten keksintöä joita itseään ei satu mikään netissä kiinnostamaan. Aina löytyy ihmisiä, jotka leimaa hulluksi ja vaaralliseksi ihmisten sellaset kiinnostuksen kohteet joista itse ei ymmärrä mitään. Hyvin suuri osa näistä nettiriippuvuudesta vouhottavista istuu itse television edessä kaiket illat. onko semmosilla muka varaa puhua mitään?

      Itse olen harrastanut tioetokoneisiin liittyviä asioita 80-luvun alusta asti. Olen opiskeluut tietotekniikkaa ja olen tehnyt töitä ohjelmoijana. Edelleenkin netti, tietokoneet ja ohjelmointi on myös harrastus.

      Tietenkin tauon pitäminen koneen edessä istumisesta on vain hyväksi. Se on hyväksi ihan jo sen takia, että koneen edessä istuminen rasittaa selkää, niskaa, käsiä ja silmiä.

      Itse kirjottelen nettiin paljon ja kun yksin asun tulee monesti vietettyä illat netissä enkä edes aukase televisiota. Mutta mitä sitten? Pitäskö sitten istua sohvalla tuijottamassa töllöä?

      vaikka tietotekniikka onkin mulle sekä harrastus, viihdettä että työtä niin ei se ole ikinä tarkottanut ettei mulla olisi mitään muita kiinnostuksenkohteita.

      Just olin viikonloppuna kaivarin konsertissa ja aion kiertää kaikki rockfestarit mihin vaan pääsen. tykkään bilettämisestä, pyöräilystä, uimisesta jne jne jne jne.

      Kyllä minä istun monesti kaiket illat kotonakin koneen edessä, mutta en minä ole huomannut mitään aina vouhotettuja nettiriippuvuuden oireita. Voin ihan hyvin olla istumatta koneen edessä jos haluan.

      Tykkään jutella ihmisten kanssa netin kautta. Tykkään kirjotella mua kiinnostaviin keskusteluihin jne ja teenkin sitä paljon. Irkkaan myös jne. Mutta mitä sitten ? miten se eroaa puhelimella puhumisesta? Miten se on eriasia puhutko jonkun kanssa netin kautta vai kännykällä? Kännykästä tietenkin kuuluu ääni, irkissä sitä ei kuule jne. Mutta ei toi minusta riitä tekemään sitä mitenkään eriasiaksi.

      Pitäskö sitten istua yksin illat kotona ja olla juttelematta tyyppien kanssa vaikka sitten netin kautta kun ei myöhään väsynenä enää jaksa lähteä mihinkään? Vai pitäskö kasvattaa puhelinlaskua vaan koska netti muka aiheuttaa riippuvuutta?

      Minä tietenkin teen sitä mitkä musta on hauskaa ja viihdyttäväa. ja netissä on paljon sellaista. Itselläni ei ainakaan ole aikomustakaan luopua siitä vain koska joku vouhottaa netritiippuvuudesta.

      Sitäpaitsi kaikki IT-alan ammattilaiset käyttää nettiä paljon sekä työhön että harrastukseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe