"vastaa...

Gohar

....jos asiallisesti puhutellaan" ;) Vähemmälläkin älämölöllä vastaan kyllä :)
Monikansallinen tarkoittaa minulle sitä, että sukujuureni tulevat useammasta maailmankolkasta, sitä, että minulle kotimaita on useampi kuin yksi, joista nro 1 on Suomi.

9

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen kysymys vielä

Profiilissasi mainitset myös puhuvasi ihmisoikeuksien puolesta. Puhutko myös sananvapauden puolesta?

Typerää puuhaa tuo pilakuvien julkaiseminen on, mutta en näe siinä mitään sellaista, että se pitäisi kieltää oikeusvaltiossa. Sananvapaus on tärkeä arvo oikeusvaltiossa, suorastaan demokratian ehto.

Pilkantekoa on harrastettu jo antiikin Kreikassa, jossa sepitettiin oikein pilkkarunoja ja -lauluja. Tietysti sillekin joku raja täytyy olla, ja kunnianloukkaus onkin meillä rangaistava teko. Mutta nyt loukataan jo kuollutta henkilöä ja uskontoa, jotka eivät ole täällä loukkaantumassa pilakuvista.

Mielestäni aatteita, uskontoja, mielipiteitä ja muita ideamaailman asioita saa loukata aivan vapaasti. Kunhan ei loukkaa eläviä ihmisiä.

Saanko kysyä, mitä itse olet mieltä Tanskan selkkauksesta? Onko mielestäsi sananvapauden mukaista julkaista pilakuvia Muhammedista?

• Gohar

Kyllä, minä olen sananvapauden kannattaja. Siitä kertonee myös linkit profiilissani, minä koitan tuoda tiettyjä epäkohtia tietoisuuteen ja myös vaikuttaa ja tehdä niille jotakin. Asiallisesti.
        Mutta minulle tahallinen toisten pyhinä pitämien asioiden pilkkaaminen provosointi mielessä ei ole sananvapautta vaan sen väärin käyttöä. Oikeanlainen,asiallinen sananvapaus saattaa saada paljon hyvää aikaan - sananvapauden väärinkäyttö sensijaan voi johtaa ihan johonkin muuhun.
        Mm uskonnon pilkkaaminen osoittaa mielestäni epäkorrektiutta ja siihen vastaaminen väkivalla taas vajoamista ihan samalle hiekkalaatikko tasolle. Shiana pesen käteni koko asiasta, meidän metodeihin ei kuulu agressiivinen käytös missään tilanteessa.
        Joten saa kysyä, omasta mielestäni molemmat osapuolet ovat tehneet kärpäsestä härkästen ja loppujen lopuksi ainoita voittajia ovat media yhtiöt jotka tahkovat tällä älämölöllä rahaa ja selvä häviäjä on se ihan tavallinen kaduntallaaja,jolla ei ole asian kanssa osaa ei arpaa,mutta saa nyt kantaa vastuun lisääntyneen rasismin ja ennakkoluulojen muodossa.
        Joten: saisi laantua jo, väsyttää ja kyllästyttää koko aihe.

• GWB-pbuh
        Gohar kirjoitti:

Kyllä, minä olen sananvapauden kannattaja. Siitä kertonee myös linkit profiilissani, minä koitan tuoda tiettyjä epäkohtia tietoisuuteen ja myös vaikuttaa ja tehdä niille jotakin. Asiallisesti.
        Mutta minulle tahallinen toisten pyhinä pitämien asioiden pilkkaaminen provosointi mielessä ei ole sananvapautta vaan sen väärin käyttöä. Oikeanlainen,asiallinen sananvapaus saattaa saada paljon hyvää aikaan - sananvapauden väärinkäyttö sensijaan voi johtaa ihan johonkin muuhun.
        Mm uskonnon pilkkaaminen osoittaa mielestäni epäkorrektiutta ja siihen vastaaminen väkivalla taas vajoamista ihan samalle hiekkalaatikko tasolle. Shiana pesen käteni koko asiasta, meidän metodeihin ei kuulu agressiivinen käytös missään tilanteessa.
        Joten saa kysyä, omasta mielestäni molemmat osapuolet ovat tehneet kärpäsestä härkästen ja loppujen lopuksi ainoita voittajia ovat media yhtiöt jotka tahkovat tällä älämölöllä rahaa ja selvä häviäjä on se ihan tavallinen kaduntallaaja,jolla ei ole asian kanssa osaa ei arpaa,mutta saa nyt kantaa vastuun lisääntyneen rasismin ja ennakkoluulojen muodossa.

Mitenkäs ne Irak-Iran mittelön lapsisoturit, avaimet kaulaan ja paratiisiin ? Mielestäni aika agressiivista. Näitä avaimia ei jakanutkaan ihan turha jätkä vaan Ajatollah Khomeini. Sama kaveri antoi fatwan että "Tuokaa minulla Salman Rushdien pää". Melko agressiivista.

• sen määrittelet?
        Gohar kirjoitti:

Mikä on sananvapautta Suomessa ja sen oikeaa käyttöä??????

https://www.journalistiliitto.fi/Resource.phx/sivut/sivut-journalistiliitto/pelisaannot/sananvapaus/index.htx

• Eurturk

olet komea"

• piikkiq

tapoja ja kunnioittaa suomalaisille kuuluvaa oikeutta sananvapauteen.

Vaikka enirolla olisi millasia sääntöjä tahansa niillä ei voi kumota perustuslain oikeuksia.

Kun keskustelun kulkua terrorisoidaan niin kyse ei ole sääntöjen tulkitsemisesta vaan keskustelun sabotoinnista, eli lainvastaisesta sensuurista.

On täysin perusteetonta siirrellä käytyyn keskusteluun liittyviä keskustelun avauksia. Ne ovaty kommetteja käytyyn keskusteluun ja kuuluvat vähintäänkin kirjoittajan mielestä juuri tälle palstalle.

Jos kesksutelu kokonaan hairahtuu otsikon alta voi kesksuetlijoita ohjata muualle, mutta mielivaltainen tekstien siirtely ei edistä kesksutelukulttuurin muodostumista.

Suomi ei siis ole ainut kotimaa... joten rikkomalla maan tapoja ja lakeja siitä voi tulle myös entinen kotimaa.

En katso oikeudekseni mennä riehumaan johonkin toiseen maahan vaan katson että olen velvollinen opettelemaan maan tapakulttuurin ja kunnioittamaan sitä. Ja katson olevani oikeutettu vaatimaan samaa kotimaassani.

piikkiq

ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan

• Gohar

...ottaa yhetyttä eniroon siinä tapauksessa että kokee sääntöjen olevan jotenkin vinksallaan. Minä en niitä sääntöjä ole tehnyt, joten palautettaa säännöistä voipi laittaa sääntöjen kirjoittajalle.

• GWB-pbuh

Ei täällä ole mitään perustuslaillista oikeutta sananvapauteen. Tämä on kaupallisen yhtiön ylläpitämä kaupallinen keskustelupalsta. Sananvapaus tarkoittaa jotain ihan muuta. Se tarkoittaa sitä että voit perustaa vaikkapa sanomalehden tai blogin ja julkaista siellä mitä haluat (lain puitteissa toki). Tuo on aika köyhää inttää sananvapautta yksityisen yrityksen moderoidulla keskustelupalstalla.

• piikkiq
        Gohar kirjoitti:

...ottaa yhetyttä eniroon siinä tapauksessa että kokee sääntöjen olevan jotenkin vinksallaan. Minä en niitä sääntöjä ole tehnyt, joten palautettaa säännöistä voipi laittaa sääntöjen kirjoittajalle.

käytettiin huonolla menestyksellä Nurngergissä 1945 - 46.

...moni oli sitä mieltä että vastuun voi kiistää, kun vain uskoo noudattaneensa "sääntöjä"....

... mutta jos toimii väärin niin vastuuta ei voi sirtää...

piikkiq

ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe