ikää yhdeksäntoista.. tytär kaksi ja puoli vuotias.. avoerosta kaksi kuukautta.. abortista kaksi päivää.. siinä mulle monta elämän suurta asiaa!!
abortti oli mulle todella vaikea asia, monen unettoman tuskaisen yön tulos.. monet itkut itketty päätöstä tehdessä.
raskaus oli pitkällä, lauantaina kun se tehtiin oli raskausviikkoja 19 5, eli lupa piti hakea ja se hyväksyttiin. raskaus keskeytettiin emättimeen laitettavilla lääkkeillä. eli sikiö täytyi synnyttää.. se oli ja tulee olemaan elämäni hirvein kokemus jota en toivoisi kenellekkään. tiedän että minulla menee aikaa päästä asiasta yli, mutta onneksi elämästä löytyy oma pieni aurinko kahden ja puolen vuoden ikäinen pikkutyttö.. tarinani voi olla vähä sekavasti kirjoitettu kun mielentila ei ole mitä parhain joten kyselkää jos jokin jäi vaivaamaan.. keskustelen mielelläni asiasta.. ja otan mielelläni vastaan sähköpostiosotteita saman kokeneilta. asiasta olisi kiva keskustella..
hyviä pakkaspäivän jatkoja!
tuntemuksiani!
9
1005
Vastaukset
- isä 77
En muuta voi sanoa kuin koita jaksaa ja kyllä se elämä vielä voittaa.Aikaa se kyllä vaatii,älä murehdi menetettyä nauti siitä mitä sinulla on.
- ris-ta
Kyllä kaikki hyvin päin muuttuu. Tsemppiä ja jaksammisia!
- beip
mä oon 16v. tyttö,mulle tehtiin abortti 29pvä joulukuuta -05.se oli ihan kauheeta.mulla raskausviikkoja oli 9.ei kai siitä koskaan pääse yli.
- hirvitys
Abortti jo ihan alkuraskaudessakin on kamala kokemus, vaikka silloin ei edes pysty tietämään, millä hetkellä sikiö/alkio tulee ulos. Epämääräistä vuotoa vaan. Kaavinnasta ei tiedä senkään vertaa.
En pysty edes kuvittelemaan, millaista se on noin myöhäisillä viikoilla. Sikiöhän on jo ihan pienen ihmisen näköinen ja aika isokin. Kamalaa! Jouduitko olemaan ihan täysissä tajuissasi, kun synnytit, vai saitko jotain lääkitystä? Jouduitko/halusitko nähdä syntyneen sikiön?
Jaksamista ja aurinkoisia pakkaspäiviä!- nennu <3
hei..
abortti on mielestäni "kamala" asia, plkoot raskaus kuinka pitkällä tahansa. Minulla se meni todella pitkälle, melkein viimeisiin mahdollisiin keskeytys päiviin.
eli lääkkeellinen keskeytys oli kyseessä ja täysin tajuissani jouduin olemaan koko ajan, se oli kuin normaali käynnistetty synnytys. supistukset olivat minulla ainakin tuskallisemmat kuin tyttäreni syntyessä.
en nähnyt sikiötä, eivät edes kysyeet enkä edes olisi varmasti halunnutkaan. kivut olivat sen verran tuskalliset.
ainut asia mitä ihmettelen on se että laittoivat samantien kotiin tapahtuneen jälkeen.
- kati86s
kuinka ne suostui tekemään sinulle abortin, kun eikös ehdoton takaraja ole 16rv ja sekin vain lääkärin luvalla ja vain jos lapsen tiedetään olevan sairas? itseni olisi saatava vain luuri kauniiseen käteen ja soitettava neuvolaan. en pysty pitämään lasta, en pysty huolehtimaan siitä, kun hädin tuskin osaan huolehtia itsestäni. ja haluaisin käydä edes jonkun koulun ennen lapsien tuloa. ja sitä paitsi tiedän ettei lapseni ole terve.
Voimia ja jaksamista sinulle! Kunpa minäkin uskaltaisin soittaa sinne lääkärille (olen lääkäri- ja sairaalakammoinen)..- Unikko
Abortin rajana on 22 tai 24 viikkoa Suomessa. Vissiin 24 viikkoa.
Olen abortin kannalla, jos nainen sen haluaa...mutta en enää noin myöhäisen, ellei kyseessä ole terveyttä uhkaava asia, esim. sikiön kehitysvamma tai äidin terveyttä uhkaava tekijä, koska sikiö voi jäädä henkiin jo tuon ikäisenä...
Ja jos kävisikin niin, että abortoi elävän sikiön, sitä kun ei saa tappaa, vaan pitää odottaa, että se kuolee...aika kauheeta...mutta valitettavan yleistä.
- wickedgirl86
Kirjoittakaa mulle kokemuksistanne yms.olisi kiva jakaa jonkun kanssa nämä asiat jne.olen itse 20v ja koht 16vkol raskaana..mailatkaa ihmeessä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252573Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4968