Bella 685

kokemuksia...

Kertokaahan kokemuksianne Bella 685:stä. Joku kehuu tilaihmeeksi ja siltä se kyllä hiukan näyttääkin. Minkälainen on merikelpoisuus ja kaikkea mahdollista... Kiitokset jo etukäteen.

6

7667

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokke

Tämä nyt on ainoa ko. kokoluokan vene, mikä mulla on ollut, mutta olen pannut merkille seuraavaa:
      3 ihmistä voi mukavasti yöpyä, pariskunta ( lapsi) edessä ja hytinpuolella pöytä laskettuna yksi. Jos joku nukkuu lattialla, ei mahdu enää kulkemaan. Neljä mahtuu juuri ja juuri sisällä syömään.
      Ajettavuudesta en osaa sanoa, kun ei ole muista kokemuksia ja muutenkin vähän kokemusta. Sivumyötäisellä aallokolla ainakin on ikävä ajaa. Mutta se on kai kaikilla. Vasta- aallokossa tulee mukavasti pärskeitä. mutta sehän on vaan kivaa, jos ei ole pitkä matka.

• omistaja__

Terve, itsellä on nyt yhden kesän kokemus Bella 7500 kyydistä päijänteellä.. eli uudempi painos 685:sta. Tilat ovat kokoluokassaan muihin verrattuna esim marino 7000 ihan hyvät.

Vene vaatii ehdottomasti kunnon trimmit. Pohja ei ole syvä v-pohja joten meno voi muuttua isommassa aallokossa kovaksi. Trimmaamalla trimmeillä keulan alas, keula leikkaa aallot hyvin ja meno on jo suhkot mukavaa. Vettä pärskyy kyllä tällöin tuulilasille mutta sitä varten on oltava hyvät pyyhkijät.

Kaikin puolin 7500 (685) on sisävesille hyvä paketti.. 130 hv volvon dieselillä kulkua riittää.. 9 henk kesällä kyydissä ja hyvin mentiin vielä. Normaalilla 4 hengen retkikuormalla laskeskelin että kulutus oli 13 litraa tunnissa viimekesän retkillä joten ajo on aika edullistakin..

• Jokke
        omistaja__ kirjoitti:

Terve, itsellä on nyt yhden kesän kokemus Bella 7500 kyydistä päijänteellä.. eli uudempi painos 685:sta. Tilat ovat kokoluokassaan muihin verrattuna esim marino 7000 ihan hyvät.

Vene vaatii ehdottomasti kunnon trimmit. Pohja ei ole syvä v-pohja joten meno voi muuttua isommassa aallokossa kovaksi. Trimmaamalla trimmeillä keulan alas, keula leikkaa aallot hyvin ja meno on jo suhkot mukavaa. Vettä pärskyy kyllä tällöin tuulilasille mutta sitä varten on oltava hyvät pyyhkijät.

Kaikin puolin 7500 (685) on sisävesille hyvä paketti.. 130 hv volvon dieselillä kulkua riittää.. 9 henk kesällä kyydissä ja hyvin mentiin vielä. Normaalilla 4 hengen retkikuormalla laskeskelin että kulutus oli 13 litraa tunnissa viimekesän retkillä joten ajo on aika edullistakin..

Kyllä, juuri niin. Veneen pohja on varsin laakea, jolloin se ui aika pinnassa ja kulkee suht pienellä koneella. Minulla on 146 HP VP bensa ja tuo 14 L /h se kulutti, 1½ kesää takana. Sisältää myös tyhjäkäynnit, joten oikeampi kulutus on varmaan 20 L/h paikkeilla. 2h kuormalla se kulkee 26 solmua, matkanopeutena olen pitänyt tuossa 18 knots. Kone ei jaksanut ottaa täysiä kierroksia, joten ensi kesäksi hommasin loivemman potkurin.

Laiturissa vene on erinomaisen tukeva, ei paljon kalliste vaikka ihmiset kulkee. Mutta ajossa se kallistuu heti, jos joku vähänkin siirtää persettään. Eli tuo trimmi on ihan pakollinen. Kaikista paras olisi se QL - systeemi, jossa on kallistusanturi, joka trimmaa automaattisesti heti jos joku vaihtaa paikkaa veneessä. Se taitaa vaan olla aika kallis.
        Mutta pääseeköhän 9h kuormalla ja 130 hv koneella vielä liukuun? Ehkä juuri ja juuri.. Pino on jossain 2700 kg paikkeilla

• ldföldvdlöfk
        Jokke kirjoitti:

Kyllä, juuri niin. Veneen pohja on varsin laakea, jolloin se ui aika pinnassa ja kulkee suht pienellä koneella. Minulla on 146 HP VP bensa ja tuo 14 L /h se kulutti, 1½ kesää takana. Sisältää myös tyhjäkäynnit, joten oikeampi kulutus on varmaan 20 L/h paikkeilla. 2h kuormalla se kulkee 26 solmua, matkanopeutena olen pitänyt tuossa 18 knots. Kone ei jaksanut ottaa täysiä kierroksia, joten ensi kesäksi hommasin loivemman potkurin.

Laiturissa vene on erinomaisen tukeva, ei paljon kalliste vaikka ihmiset kulkee. Mutta ajossa se kallistuu heti, jos joku vähänkin siirtää persettään. Eli tuo trimmi on ihan pakollinen. Kaikista paras olisi se QL - systeemi, jossa on kallistusanturi, joka trimmaa automaattisesti heti jos joku vaihtaa paikkaa veneessä. Se taitaa vaan olla aika kallis.
        Mutta pääseeköhän 9h kuormalla ja 130 hv koneella vielä liukuun? Ehkä juuri ja juuri.. Pino on jossain 2700 kg paikkeilla

Juu kyllä vain.. kokemusta sinun kaltaisesta bensakoneesta ei ole.. hankkiessani ko. venettä bensakoneita en edes vilkaisutkaan. Ja tuo kulutus 13l/h keskimäärin 20solmua/h on myös totta. Venettäni en vaihda vasta kuin perheen kasvaessa pakko on.

Duoprop potkurilla potkua kyllä ihan tosissaan riittää ja kun trimmitasoilla auttaa niin ei mitään ongelmaa. Rakettina ei nousuun tietenkään pääse mutta liukuun kuitenkin. vaihda vain diesel vastaavaan.. et kadu ;)

Elämänäni paras hankinta..

• venekuume

voiko 1988 vuosimallin ostaa, mitä pitää tutkia veneestä ennen ostoa ettei tulisi pettymystä, paljonko semmosesta veneestä voisi maksaa ettei mene pitkäksi, tässä veneessä on volvon dieseli ja dud rop potkurit

• Tekniikka uusittava

Itsellä oli kaksi kesää merellä. Kovemmassa aallokossa hankala ajettava, pomppii ja paukuttaa. Painoa kuitenkin "vain" 1300kg. Etuhytti matala, soveltuu lähinnä läpikulkuun ja nukkumiseen. Muuten mukava retkivene.

Yleisesti noin 25-vuotias tekniikka vaihtokunnossa. Jos et halua konetta ja vetolaitetta alkaa vaihtamaan / vaihdattaa kalliisti liikkeessä, osta sellainen missä vaihto tehty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe