Bella 685

kokemuksia...

Kertokaahan kokemuksianne Bella 685:stä. Joku kehuu tilaihmeeksi ja siltä se kyllä hiukan näyttääkin. Minkälainen on merikelpoisuus ja kaikkea mahdollista... Kiitokset jo etukäteen.

6

8881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokke

      Tämä nyt on ainoa ko. kokoluokan vene, mikä mulla on ollut, mutta olen pannut merkille seuraavaa:
      3 ihmistä voi mukavasti yöpyä, pariskunta ( lapsi) edessä ja hytinpuolella pöytä laskettuna yksi. Jos joku nukkuu lattialla, ei mahdu enää kulkemaan. Neljä mahtuu juuri ja juuri sisällä syömään.
      Ajettavuudesta en osaa sanoa, kun ei ole muista kokemuksia ja muutenkin vähän kokemusta. Sivumyötäisellä aallokolla ainakin on ikävä ajaa. Mutta se on kai kaikilla. Vasta- aallokossa tulee mukavasti pärskeitä. mutta sehän on vaan kivaa, jos ei ole pitkä matka.

      • omistaja__

        Terve, itsellä on nyt yhden kesän kokemus Bella 7500 kyydistä päijänteellä.. eli uudempi painos 685:sta. Tilat ovat kokoluokassaan muihin verrattuna esim marino 7000 ihan hyvät.

        Vene vaatii ehdottomasti kunnon trimmit. Pohja ei ole syvä v-pohja joten meno voi muuttua isommassa aallokossa kovaksi. Trimmaamalla trimmeillä keulan alas, keula leikkaa aallot hyvin ja meno on jo suhkot mukavaa. Vettä pärskyy kyllä tällöin tuulilasille mutta sitä varten on oltava hyvät pyyhkijät.

        Kaikin puolin 7500 (685) on sisävesille hyvä paketti.. 130 hv volvon dieselillä kulkua riittää.. 9 henk kesällä kyydissä ja hyvin mentiin vielä. Normaalilla 4 hengen retkikuormalla laskeskelin että kulutus oli 13 litraa tunnissa viimekesän retkillä joten ajo on aika edullistakin..


      • Jokke
        omistaja__ kirjoitti:

        Terve, itsellä on nyt yhden kesän kokemus Bella 7500 kyydistä päijänteellä.. eli uudempi painos 685:sta. Tilat ovat kokoluokassaan muihin verrattuna esim marino 7000 ihan hyvät.

        Vene vaatii ehdottomasti kunnon trimmit. Pohja ei ole syvä v-pohja joten meno voi muuttua isommassa aallokossa kovaksi. Trimmaamalla trimmeillä keulan alas, keula leikkaa aallot hyvin ja meno on jo suhkot mukavaa. Vettä pärskyy kyllä tällöin tuulilasille mutta sitä varten on oltava hyvät pyyhkijät.

        Kaikin puolin 7500 (685) on sisävesille hyvä paketti.. 130 hv volvon dieselillä kulkua riittää.. 9 henk kesällä kyydissä ja hyvin mentiin vielä. Normaalilla 4 hengen retkikuormalla laskeskelin että kulutus oli 13 litraa tunnissa viimekesän retkillä joten ajo on aika edullistakin..

        Kyllä, juuri niin. Veneen pohja on varsin laakea, jolloin se ui aika pinnassa ja kulkee suht pienellä koneella. Minulla on 146 HP VP bensa ja tuo 14 L /h se kulutti, 1½ kesää takana. Sisältää myös tyhjäkäynnit, joten oikeampi kulutus on varmaan 20 L/h paikkeilla. 2h kuormalla se kulkee 26 solmua, matkanopeutena olen pitänyt tuossa 18 knots. Kone ei jaksanut ottaa täysiä kierroksia, joten ensi kesäksi hommasin loivemman potkurin.

        Laiturissa vene on erinomaisen tukeva, ei paljon kalliste vaikka ihmiset kulkee. Mutta ajossa se kallistuu heti, jos joku vähänkin siirtää persettään. Eli tuo trimmi on ihan pakollinen. Kaikista paras olisi se QL - systeemi, jossa on kallistusanturi, joka trimmaa automaattisesti heti jos joku vaihtaa paikkaa veneessä. Se taitaa vaan olla aika kallis.
        Mutta pääseeköhän 9h kuormalla ja 130 hv koneella vielä liukuun? Ehkä juuri ja juuri.. Pino on jossain 2700 kg paikkeilla


      • ldföldvdlöfk
        Jokke kirjoitti:

        Kyllä, juuri niin. Veneen pohja on varsin laakea, jolloin se ui aika pinnassa ja kulkee suht pienellä koneella. Minulla on 146 HP VP bensa ja tuo 14 L /h se kulutti, 1½ kesää takana. Sisältää myös tyhjäkäynnit, joten oikeampi kulutus on varmaan 20 L/h paikkeilla. 2h kuormalla se kulkee 26 solmua, matkanopeutena olen pitänyt tuossa 18 knots. Kone ei jaksanut ottaa täysiä kierroksia, joten ensi kesäksi hommasin loivemman potkurin.

        Laiturissa vene on erinomaisen tukeva, ei paljon kalliste vaikka ihmiset kulkee. Mutta ajossa se kallistuu heti, jos joku vähänkin siirtää persettään. Eli tuo trimmi on ihan pakollinen. Kaikista paras olisi se QL - systeemi, jossa on kallistusanturi, joka trimmaa automaattisesti heti jos joku vaihtaa paikkaa veneessä. Se taitaa vaan olla aika kallis.
        Mutta pääseeköhän 9h kuormalla ja 130 hv koneella vielä liukuun? Ehkä juuri ja juuri.. Pino on jossain 2700 kg paikkeilla

        Juu kyllä vain.. kokemusta sinun kaltaisesta bensakoneesta ei ole.. hankkiessani ko. venettä bensakoneita en edes vilkaisutkaan. Ja tuo kulutus 13l/h keskimäärin 20solmua/h on myös totta. Venettäni en vaihda vasta kuin perheen kasvaessa pakko on.

        Duoprop potkurilla potkua kyllä ihan tosissaan riittää ja kun trimmitasoilla auttaa niin ei mitään ongelmaa. Rakettina ei nousuun tietenkään pääse mutta liukuun kuitenkin. vaihda vain diesel vastaavaan.. et kadu ;)

        Elämänäni paras hankinta..


    • venekuume

      voiko 1988 vuosimallin ostaa, mitä pitää tutkia veneestä ennen ostoa ettei tulisi pettymystä, paljonko semmosesta veneestä voisi maksaa ettei mene pitkäksi, tässä veneessä on volvon dieseli ja dud rop potkurit

      • Tekniikka uusittava

        Itsellä oli kaksi kesää merellä. Kovemmassa aallokossa hankala ajettava, pomppii ja paukuttaa. Painoa kuitenkin "vain" 1300kg. Etuhytti matala, soveltuu lähinnä läpikulkuun ja nukkumiseen. Muuten mukava retkivene.

        Yleisesti noin 25-vuotias tekniikka vaihtokunnossa. Jos et halua konetta ja vetolaitetta alkaa vaihtamaan / vaihdattaa kalliisti liikkeessä, osta sellainen missä vaihto tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe