Uskontunnsutus

Eurturk

""Ei ole muuta Jumalaa kuin Allah, ja Muhammed on Hänen sanansaattajansa""
Jokaista tekoa, joka tehdään tietoisena Jumalan tahdosta ja tarkoituksena täyttää se, pidetään islamissa Jumalan palvontana. Viisi pilaria muodostavat pohjan, jolle hengellinen elämä perustuu. Muhammed (saas), Allahin profeetta, sanoi, että islamin perustana on viisi pilaria:

1.Uskontunnustus: todistaa, että ei ole muuta Jumalaa kuin Allah, ja että Muhammed (saas) on
Hänen sanansaattajansa
2.Suorittaa rukoukset
3.Antaa Zakat (almut)
4.Paastota Ramadan-kuun ajan
5.Tehdä pyhiinvaellusmatka Mekkaan.

http://www.islamopas.com/shahada.html

3

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savolaesmies

1 Eli suomeksi: Ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala, se kyllä vielä kävisi, mutta Muhammedista en olisi niin varma että hän on oikean Jumalan profeetta. Hän nimittäin on kirjoituttanut Koraaniin että aurinko laskee mutalampeen ja sen vuoksi tulee pimeä (sivullisesta tuntuisi vitsiltä vaan kun ei ole, tutkikaa).

2 Rukous on harras avunpyyntö Jumalalle jossakin asiassa eikä mikään suoritus.

3 Almujen antaminen on tietysti hyvä asia kun autetaan hädän alaisia.

4 Oikea paasto ei tarkoita sitä että vain päivällä ollaan syömättä ja yöllä mässäillään.

5 Mekassa on se musta kivi (meteoriitti ilmeisesti), joka on ollut jo ennen Muhammedia epäjumalan palveluksen kohteena, sitä en todellakaan halua palvoa ja suudella. Ainoastaan oikeaa Jumalaa tulee meidän palvoa ja kunnioittaa ei kiveä eikä ihmisiä.

• Make

Miksi Koraani olisi enemmän Jumalan Sanaa kuin Raamattu? Muhammed sai ilmestyksensä 20 vuoden aikana "arkkienkeli Gabrielilta". Minulle ei riitä selitykseksi, että Koraanin syntyhistoria olisi yliluonnollinen. Näin on myös Mormoonien kirja ja Urantiakirja. Yliluonnollinen ei aina automaattisesti tule Jumalalta. Jeesus sanoi: jos ette usko minua sanojeni tähden niin uskokaa tekojeni tähden. Missä olivat Mohammedin tunnusteot puheidensa vakuudeksi. Jeesus opetti: hedelmistään puu tunnetaan. Mohammedin seuraajat kautta islamin runteleman suljetun maailman elävät yliluonnollisen vihan vallassa kaikkia "vääräuskoisia" kohtaan. Tästä eniten ovat joutuneet kärsimään Jumalan valittu kansa Israel ja juutalaiset. Paavali opetti: Galatalaiskirje: 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Mohammed ja Koraani julistavat teille valhe-evankeliumia. Meidän kultturissamme Muhammedia voitaisiin pitää jopa pedofiilinä. Moni ajattelee, että hän omassa mielessään kehitteli irstailuparatiisin 72 neitsyineen. Ja nyt: älkää tätä ottako loukkauksena vaan tutkikaa omissa sydämissänne voisiko tuossa olla perää.

Olen usein ajatellut mitä tekisin, jos itse olisin syntynyt muslimiperheeseen. Sitten kuulisin sanoman Jeesuksesta. Ottaisin Kristuksen evankeliumin vastaan täydestä sydämestäni ja lähtisin tai joutuisin lähtemään maanpakoon, jos asuisin noissa islamin pimentämissä maissa ja tekisin kaikkeni evankeliumin viemiseksi noihin eksytettyihin maihin. Juuri näin on eräät ex-muslimiystäväni ja yhä useampi entinen muslimi tehnyt. Haluan tällä viestilläni avata muslimi-ystävien sydämiä avoimeen vuoropuheluun.

Tie Isän luo on vain Jeesuken kautta. Itse olen ollut onnellisesti uskossa (Jeesukseen) jo 28 vuotta. Ei tarvitse enää etsiä mitään eikä vihata ketään paitsi syntiä ja sielunvihollista, joka tuhanten juonten kautta yrittää eksyttää ihmisiä ties minkä ismin tai "tieteenhaaran" kautta.

Iranin "presidentti" sanoi julkisessa puheessaan, että juutalaisvainot toisen maailmansodan aikana on pelkää kristillisen maailman, eurooppalaisten ja USA:n propagandaa. Ja itse asiassa sellaista ei ole koskaan ollut olemassakaan. Samainen presidentti sanoi myös, että Israel on pyyhkäistävä maailman kartalta. Ja edelleen samainen "presidentti" vakuutti, ettei Iran kehittele ydiasetta. Ajatelkaa itse omilla aivoillanne missä maailmassa em. presidentti elää ja mikä uskottavuus on em. lausunnoilla ja vakuutuksella.

• Make

Älä rakas Gohar poista yllä olevaa asiallista viestiä. Se saattaisi toimia alkusykäyksenä ja mullistaa ja parantaa monen elämän.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3655
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      81
      2658
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1728
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1670
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1497
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1465
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1454
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1438
    Aihe