Tervehdys.
Olen ollut lukematta tätä meidän keskustelu palstaa puolivuotta, kaiken näköisten sattumien takia.
Silmään pistää miten keskustelun sävy on muuttunut.
Joka toinen kirjoitus on joko vanhan perkaamista tai keskustelua Lestadilaisuuden tulevasta sukupolven vaihdoksesta.
Tämä oli jotenkin näkyvissä aikaisemminkin, mutta Oulunsuunnan herrat eivät reagoineet mitenkään, nyt on jo myöhäistä käänntää ratista. Kääntymiminen on jo selvästi havaittavissa nuoremmassa sukupolvessa.
Kääntymistä on luultavasti mahdoton hidataa enää, liiallinen yrittäminen johtaa viellä nopeampaan liikkeeseen.
Herrojen on pakko kääntää peräsintä tai laivamme on tyhjä nuoremmasta väestä hetkessä.
Olisi ollut syytä kääntää tuota peräsintä tuossa vuosituhannen vaihteessa hitaasti ja hallitusti, näin jälkikäteenhän on hyvä katsella menneisyyteen.
Mailman arvot muuttuvat, meidän on aika mahdotonta yrittää pysyä mukana jos olemme vain huolestuneita menneisyyden vaateista.
Kulutamme liikaa arvokasta voimaamme kahinoidessamme keskenämme.
Valitettavasti joku on rekisteröinyt minun pitkäaikaisen nimimerkkini. Uutta mietin.
Keskustelun
5
517
Vastaukset
- on nuoria
enemmän kuin koskaan kristillisyyden joukossa.
Ainakin se ilmenee nuorten suuresta määrästä seuroissa ja varsinkin Suviseuroissa. Sinnehän ei ole varmaankaan kenenkään pakko tulla? Opistoissa on nuoria suuret joukot. Katsokaa vaikka Päivämiehen kuvia suuremmista seuroista, nuoria enimmäkseen.
Kyllä voimme olla turvallisella mielellä, Nuorissa on tulevaisuus. Meidänkin Ry:ssä on nuoria enemmän kuin koskaan ennen.
Seuroihin tulevat ja kokoontuvat vielä muinakin aikoinayhteen laulamaan ja yhdessä keskustelemaan.- on tulevaisuus
ja toivo. näin tekisi mieli sanoa. Edellinen kirjoittaja tarkoitti varmaan sitä, että nuoriso ei ole kovin kuuliainen kaikille tapaopetuksille ja kyselee kovasti niiden välttämättömyyden perään.
eipä sen puoleen, en itsekään jaksa kaikkia enää noudattaa. käyn harvakseltaan klassisen musiikin konserteissa ja jääkiekkomatseissa. Torinon kisojen ajaksi olen hommannut töllön. tupakan savuiset huoltamot ja kioskit saavat nyt jäädä muille.
- minä vl
Ehkä olisi parempi, että kukaan vl ei kävisi täällä sivuilla, koska nämä jutut on ihan lapsellisia. puhukoot ne täällä keskenäänsä. En halua aliarvioida niitä jotka ei olle vl!
- Jumalasta
EI nämä jutut haittaa. Vahvistaa vaan. Päämme nousevat yhä enemmän kohti uskon alkajaan ja päättäjään. Ja seulontaahan tulee tapahtumaan, usko koetellaan. Kuka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
- On kirjoitettu
lankee"
Pietarikin meni omassa vahvuudessaan vierailletulille(väärän hengellisyyden pesäpaikkaan)
lämmittelemään.
"Vaikka kaikki muut sinut kieltäisivät/jättäisivät, Niin minä poika en , koska olen niin vahva,uskossani
Voi teitä uskossaan noin vahvoja, toivon kuitenkin
parasta, ettette eksy ja horjahda
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak812658- 351728
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151465
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231454- 281438