Olen vissiin masentunut...

joo

Viime vuoden kesästä asti olen halunnut kuunnella musiikkikappaleita, jotka muistuttavat minua lapsuudesta ja viattomuuden ajasta. Erityisesti teen näin, jos olen juonut alkoholia. Minulla on vain halu kuunnella kappaleita ja itkeä...melkein joka päivä. Kenelläkään ei varmasti ole samanlaisia kokemuksia.

Minulla ei ole koskaan ollut ketään todellista ystävää, jolle olisin voinut kertoa kaikista asioistani. Kavereita on ollut ja on edelleen, mutta heille en kykene edes vahvassa humalassa kertomaan mitään tunteistani tai tuntemuksistani.

Olen aina ollut ujo. En oikeastaan tiedä mistä lähtien, mutta luulisin että kolmannelta luokalta asti, kun jouduin jälki-istuntoon ihan aiheellisesti. Tai sitten kun sain silmälasit viidennellä luokalla. Tai sitten kuin tein muutamia typeriä tekoja yläasteella.

Varsinkin vastakkaiseen sukupuoleen olen aina tuntenut äärimmäistä ujoutta, vaikka ikää on jo 20 paremmalla puolella.

En tiedä, mikä tämän viestin tarkoitus on, mutta laitan sen joka tapauksessa tänne.

3

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo

Én saa mitään asioita hoidettua. En saa itsestäni irti mitään. Olen lihonut puolessa vuodessa lähes 10kg. Ei sinänsä ettenkö olisi koskaan saanut itsestäni mitään irti...yleensä vanhempani hoitivat asiani (ehkä ujoudestani johtuen? vai olinko vain laiska?). Kun muutin omilleni 1 ja 1/2 vuotta sitten kaikki alkoi vain menemään huonompaan suuntaan.

Olin kiinnostunut eräästä tytöstä myös, mutta saamattomuuteni ja ujouteni ja paranoi'ian vuoksi(mikä onkaan) kaikki meni ohi. Todennäköisesti hän oli kiinnostunut myös minusta, mutta nähdessäni hänet toisen kanssa eräässä tilaisuudessa, aloin ajatella, että olen vain kuvitellut kaiken ja että varmasti olen vain niin säälittävä, että pienetkin "merkit" olen katsonut vain luottavaisin mielin...

Joka tapauksessa nyt ei innosta mikään. Puolitoista vuotta sitten aloitin ammattikorkeakoulussa, jota jaksoin puoli vuotta. Sitten vaihdoin toiseen alaan, jota jaksoin ehkä 4 viikkoa.

Vanhemmilleni en pystynyt kertoa että en ole pystynyt nousta sängystä ja mennä kouluun. Sosiaalisten suhteiden solmiminen on äärimmäisen vaikeaa, varsinkin jos olen ventovieras kaikille.

Kavereille ja vanhemmilleni sanon että kyllä tämä tästä, vaikka en pysty, en osaa.

Koulussa olen aina ollut todella hyvä. Yläasteella olin 8. ja 9. luokan paras oppilas ja lukiossa meni vielä hyvin. Sen jälkeen ei ole ollut motivaatiota mihinkään, kun en ole asunut kotona.

• meriel

No hyvä että kirjoitit. Selkeästi osasit kuvailla, että miten menee, miltä tuntuu. Älä jää yksin huoliesi ja pahan olon kanssa. Tämä on paras neuvoni. Eli yritä puhua vanhemmillesi. Ja hae apua. Eli käy kouluterveydenhoitajan tai terveuskeskuslääkärin luona ja KERRO tuo minkä kerroit juuri. Eli hae apua, ÄLÄ JÄÄ YKSIN. Hae apua, kunnes saat sitä. Jooko? Kyllä se siitä.

• masennukseesi

mitään lääkitystä ? Jos et niin mene lääkäriin ja kerro olotilastasi. Lääkäri sitten katsoo tarvitsetko lääkkeitä. Voit saada myös lähetteen terapeutille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      56
      2176
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      7
      1407
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      77
      1395
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      989
    Aihe