Elikkäs olen ajatellut tuota kokin koulutusta. Kiinnostusta alaa kohtaan on todella paljon, mutta olis kiva myös tietää, että elääkö sillä? :)
Eli paljo keskivertokokkina tienaa?
Paljonko kokilla palkkaa?
12
9660
Vastaukset
- Sellasta
sit on kamu laivakokkinakin, 2-4 viikon yhtäjaksoisia keikkoja ja rahaa tulee n. 5000 e kuus miinus verot...
- että 5000
Että 5000 kuus miinus verot, mikäs firma tällästä palkkaa maksaa. heh lähetän paperit heti sinne!
- Jussi
Kokin taulukkopalkka on 9,14 euroa tunnissa/ 1453 euroa kuukaudessa. Eli siis parempipalkkaisiakin töitä löytyy helposti.
Ota myös huomioon että työ on rankkaa (fyysisesti ja henkisesti) ja työajat ovat aamusta yömyöhään, maanantaista sunnuntaihin. Työ ei myöskään ole yhtä ihmeellistä ja glamouria kuin elokuvat/tv-kokit saattavat antaa ilmi.
Mutta jos näidenkin seikkojen jälkeen olet aidosti kiinnostunut, niin suosittelen lähettämään hakupaperit mahd. nopeasti johonkin alan oppilaitokseen. Itse suosittelen Ravintolakoulu Perhoa helsingissä ( www.perho.fi ).
Itse valmistun ensi keväänä Perhosta ja ehdottomasti oikealla alalla! N. 1 1/2 viikon päästä olisi lähtö Saksaan 4,5kk mittaiselle työssäoppimisjaksolle.- Puppekokki
Mut muista et siihen kuuluu viel yölisät viikonloppulisät ylityölisät
Elikkä,Ravintolakokin peruspalkka on tunnissa n.9 euroa.Itsellä niitä työtunteja kertyi n.160/kuukausi eli kuukaudessa n.1500€...ei ehkä paras palkka,mut ei huonokaan
- siivoileva kokki
aina parempi kuin siivojan. mulla on siivojanan 1065€ kk ja kun olin ravintolassa tunti palkka oli 8.18€/h
- enemmän!
siivoileva kokki kirjoitti:
aina parempi kuin siivojan. mulla on siivojanan 1065€ kk ja kun olin ravintolassa tunti palkka oli 8.18€/h
Meikäläinen saa Siwan kassallakin parempaa liksaa kun te! Ok, molemmat paskahommia, mut meikä onkin vasta opiskelija :)...harkitkaa hyvät ihmiset uravalintaanne!!!
- semmoset
n.1400 €/kk. ja tuntipalkka päälle 8 € ja kokemuksen myötä kasvaa...nii toi 1400 on brutto...kaverilla on melkein 10 €:n tuntipalkka...kannattee hakee kyl alalle jos kiinnostaa...itse valmistun toukokuussa ja odotan innolla työelämää....=)
- Kokiksi haluava
Kiitos kaikille vastauksista. Tein päätelmän, että peruspalkka ei erityisen häävi, mutta eläähän tuolla. No, paperit Perhoon on silti jo vetämässä, ala tosiaan kiinnostaa, vaikka kynnys kahden vuoden korkeakouluopiskelun jälkeen vielä vaihtaa tällä tavalla tuntui alkuun melko korkealta. Hyvä fiilis kuitenkin nyt!
- kokki
Ei ole yhtään huono idea ryhtyä kokiksi,jos vaan kiinnostusta riitää.Kerrottakoon kuitenkin, että kokin työ on TODELLA raskasta pidemmän päälle, niinkuin joku jo mainitsikin.Unohda kaikki tv:ssä nähdyt kokkiohjelmat ja niihin ympätty glamouri.Mitä palkkaan tulee, niin se vaihtelee ihan siitä,minkälaiseen paikkaan menet töihin.Ja niitähän riittää.Suosittelisin koulun jälkeen hankkimaan vähän työkokemusta ja sen jälkeen jatkamaan opintoja esim. kaupalliselle puolelle.Tämä yhdistelmä ei mielestäni ole huono töitä ja tulevaisuuttasi ajatellen.Itse olen ollut alalla yli 20 vuotta.
- kokki2
Siis ei kokin työtä rahasta tehä ja välillä tuntuu et mikä ihme sai ihmisen tälle alalle lähtemään. Niin telkkari ohjelmisha se o nii helppoa ku teet muutaman annoksen ja niihin pystyy käyttämää aikaa vaik kui ja joku viel siivoaa jäljet. Mut ei ku o sata annosta menos samaan aikaan ja viel pitää siin sivus siivota ja tiskata.
Kyl tästä pitää oikeesti tykätä. Ja ainakin vielä maistuu tosin vasta 6 vuotta takana.- entinen kokki
Kokin homma on helvetin stressaavaa ja raskasta, ei sovi perheelliselle. sinkuille sopii loistavasti... itse oli alalla 2 vuotta ihan helsingin huippu paikoissa mutta en enään, saman rahan saa paljon helpommin. ei viikon loppuja töissä eikä yötä myöten. alaa kohtaan on vieläkin kiinnostusta mutta ei ehkä enään ravintolassa. homma on mukavaa jos tykkää että on kiire kokoajan... palkka on siinä 1500 euron paikkeilla miinus verot...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252573Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4968