DNA jos haluat parhaan

kokenut dna:n ja muut

Eipä voisi olla tyytyväisempi liittymään, kun on aarteen omistaja:)

15

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepe

Eiköhön se ole niin, että jos haluat halvan, niin DNA on yksi vaihtoehto, jos taas haluat parhaan, niin SONERA ON PARAS!

• Onnellinen

.., nimittäin hinta-laatu -suhteeltaan ylivoimaisimman liittymän, niin valinta on SAUNALAHTI!

-Edulliset puheluhinnat, paljon liittymävaihtoetoja!
        -Lukuisat liittymään sisältyvät peruspalvelut, mm. mobiilisähköposti.
        -Elisan koko maan kattava verkko, Laajennetut EDGE- ja UMTS-alueet.

Nyt myös kiinteähintainen mobiililaajakaista, alk. 19,90 €/kk!

• Mike
        Onnellinen kirjoitti:

.., nimittäin hinta-laatu -suhteeltaan ylivoimaisimman liittymän, niin valinta on SAUNALAHTI!

Tuo on totta, jos haluat havimman ja parhaan; valinta on Saunalahti.

Jos halua halvimman, niin vaihtoehdot ovat eri puheprofiileilla joko Elisa, Sonera, Saunalahti, Cubio, DNA, Kolumbus tai Tele Finland.

Jos haluat varmimman ja parhaimmilla palveluilla varustetun liittymän, niin vaihtoehtoja ovat Elisa, Sonera ja Saunalahti.

• kokenut dna:n ja muut
        Onnellinen kirjoitti:

Ette nyt oikein ymmärtäneet.
        Mun eilen tullut kännylaskuni oli alle 11e.
        Puhetta yli 1500 minuuttia ja vähän toistasataa tekstaria päälle, ilmaisia tekstareita jäi käyttämättä pitkälti yli tuhat, kun ei jaksanut niin paljon näpytellä.)
        Saunalahdella, ei millään liittymällä, pysty puhumaan jokaisena viikon päivänä alle 6,9 sentin.
        Dna:lla puhuu tällä hetkelläkin ihmisiä jopa 0,0029 sentillä, kahdella sentillä tai sen alle puhuu erittäin suuri osa danalaista aina.
        Viikonloppuisin kilpailu hieman kiristyy eurotarjousten myötä, mutta vain jos puhutaan tosi paljon.
        Halvimmalla dna:lla voi puhua eurolla n.350 minuuttia, joka on lähes kuusi tuntia.
        Dna helmellä voi puhua eurolla pisimmillään yli 83 minuuttia eli lähes puolitoista tuntia.
        Dna onnilla voi puhua eurolla pisimmillään yli 22 minuuttia.
        Mikäli puhuu noita minuutteja enemmän viiknloppuisin, alkaa vasta euron etu vaikuttaa.
        Onnin ja helmen hinnoissa on otettu huomioon uusi dna:n etuoikeus sopimus.

• Tena sucks
        kokenut dna:n ja muut kirjoitti:

Puhetta yli 1500 minuuttia ja vähän toistasataa tekstaria päälle, ilmaisia tekstareita jäi käyttämättä pitkälti yli tuhat, kun ei jaksanut niin paljon näpytellä.)
        Saunalahdella, ei millään liittymällä, pysty puhumaan jokaisena viikon päivänä alle 6,9 sentin.
        Dna:lla puhuu tällä hetkelläkin ihmisiä jopa 0,0029 sentillä, kahdella sentillä tai sen alle puhuu erittäin suuri osa danalaista aina.
        Viikonloppuisin kilpailu hieman kiristyy eurotarjousten myötä, mutta vain jos puhutaan tosi paljon.
        Halvimmalla dna:lla voi puhua eurolla n.350 minuuttia, joka on lähes kuusi tuntia.
        Dna helmellä voi puhua eurolla pisimmillään yli 83 minuuttia eli lähes puolitoista tuntia.
        Mikäli puhuu noita minuutteja enemmän viiknloppuisin, alkaa vasta euron etu vaikuttaa.

Puhepakettiin sisältyvät puhelut pelkästään dna-liittymien välillä. Muuten puhelut maksavat 9 cnt/min.

Tyypillistä kepulimarkkinointia, jätetään kertomatta olennaiset tiedot ja sumutetaan hyväuskoisia halvanoloisilla tarjouksilla.

Tena sucks kirjoitti:

Puhepakettiin sisältyvät puhelut pelkästään dna-liittymien välillä. Muuten puhelut maksavat 9 cnt/min.

Tyypillistä kepulimarkkinointia, jätetään kertomatta olennaiset tiedot ja sumutetaan hyväuskoisia halvanoloisilla tarjouksilla.

Totta, että dna:n normaaliliittymien kallein puhehinta on 9c/min ja prepaidissa vielä enemmän.
        Toisaalta taas muiden operaattoreiden kallein puhehinta on välillä 11,9c/min-14,9c/min.
        Missä olet nähnyt noita kalleimpia hintoja mainostettavan, ne löytyvät vasta nettisivuilta.
        Elisalla esimerkiksi on hinnat vielä netissäkin alk. hintoja, ja pitää klikata vielä kohdasta tarkempi hinnoittelu, ennenkuin löytää oikeat hinnat. Saunalahden nettisivuilla on myös alk. hinnat, soneralla en ole aikoihin käynyt.

• ookke11

Totta, että dna:n normaaliliittymien kallein puhehinta on 9c/min ja prepaidissa vielä enemmän.
        Toisaalta taas muiden operaattoreiden kallein puhehinta on välillä 11,9c/min-14,9c/min.
        Missä olet nähnyt noita kalleimpia hintoja mainostettavan, ne löytyvät vasta nettisivuilta.
        Elisalla esimerkiksi on hinnat vielä netissäkin alk. hintoja, ja pitää klikata vielä kohdasta tarkempi hinnoittelu, ennenkuin löytää oikeat hinnat. Saunalahden nettisivuilla on myös alk. hinnat, soneralla en ole aikoihin käynyt.

ainakin itelle reilusti halvin liittymä on sonera... soittelen eri liittymiin joten dna:lta jää minulle jäljelle liittymätyyppi valinnassa vain onni ja ilona... mutta en soita ja tekstaa tarpeeksi, jolloin ilona jätetään laskuista pois. Puhun n. 2 tuntia kuukaudessa ja lähetän n. 150 tekstaria.. dna onnilla yhteishinnaksi tulee kuukaudessa kk-maksu 0,66 puhelut 8,28 ja tekstarit 10,35... sama hinta sonera netolla kk-maksut 1,99 puhelut 9,48 ja tekstarit 0 euroa!!! koska soneralta voi lähettää 600 tekstaria ilmaiseksi netistä..
        dna:n lopputulos: 19,29
        soneran lopputulos: 11,47
        Ja tosiaan pystyn lähettämään kaikki tekstiviestit netistä.. jos en ole koneen ääressä ni sit soitan ja mikään kuukausi ei ole lasku ollut enempää kuin tuo ylläoleva summa...
        Dna on hyvä liittymä, jos kaikki ystävät kuuluvat kyseisen firman asiakkaisiin, mutta muuten ainakin itselleni sonera on halvin vaihtoehto.. muille taas ehkä jokin muu. Ja palvelut ovat soneralla huomattavasti paremmat kuin dna:lla!!! Olen ollut dna:n asikkaanakin pitkään.

ookke11 kirjoitti:

ainakin itelle reilusti halvin liittymä on sonera... soittelen eri liittymiin joten dna:lta jää minulle jäljelle liittymätyyppi valinnassa vain onni ja ilona... mutta en soita ja tekstaa tarpeeksi, jolloin ilona jätetään laskuista pois. Puhun n. 2 tuntia kuukaudessa ja lähetän n. 150 tekstaria.. dna onnilla yhteishinnaksi tulee kuukaudessa kk-maksu 0,66 puhelut 8,28 ja tekstarit 10,35... sama hinta sonera netolla kk-maksut 1,99 puhelut 9,48 ja tekstarit 0 euroa!!! koska soneralta voi lähettää 600 tekstaria ilmaiseksi netistä..
        dna:n lopputulos: 19,29
        soneran lopputulos: 11,47
        Ja tosiaan pystyn lähettämään kaikki tekstiviestit netistä.. jos en ole koneen ääressä ni sit soitan ja mikään kuukausi ei ole lasku ollut enempää kuin tuo ylläoleva summa...
        Dna on hyvä liittymä, jos kaikki ystävät kuuluvat kyseisen firman asiakkaisiin, mutta muuten ainakin itselleni sonera on halvin vaihtoehto.. muille taas ehkä jokin muu. Ja palvelut ovat soneralla huomattavasti paremmat kuin dna:lla!!! Olen ollut dna:n asikkaanakin pitkään.

Jos otetaan tietokone avuksi, niin minäkin voin puhuakkin ilmaiseksi vaikka kuinka paljon skypen ja minkä muun kautta ja laittaa tekstareita myös.
        Täällä on tarkoitus puhua kännykällä puhuttavista ja -tekstattavista jutuista.
        Mikäli itse lasken koko infoliikenteeni, niin viimeisen kuukauden laskuni on alle 45e.
        Se sisältää 2 megasen dna-internetin ja kaikki tietokoneen käyttöni, puheluni ja tekstarini.
        Mikäli ottaisin ihan peruslaajakaistan, koko laskuni voisi pudota alle kolmenkympin.
        Mikä laajakaista sinulla, teho ja kk-maksu?

• ookke11

Jos otetaan tietokone avuksi, niin minäkin voin puhuakkin ilmaiseksi vaikka kuinka paljon skypen ja minkä muun kautta ja laittaa tekstareita myös.
        Täällä on tarkoitus puhua kännykällä puhuttavista ja -tekstattavista jutuista.
        Mikäli itse lasken koko infoliikenteeni, niin viimeisen kuukauden laskuni on alle 45e.
        Se sisältää 2 megasen dna-internetin ja kaikki tietokoneen käyttöni, puheluni ja tekstarini.
        Mikäli ottaisin ihan peruslaajakaistan, koko laskuni voisi pudota alle kolmenkympin.
        Mikä laajakaista sinulla, teho ja kk-maksu?

ja mitenkähän tämä internetliittymän kuukausimaksu tähän liittyy???? ei minulla se sen takia ole että voisin niitä tekstareita lähettää!!! vaan ihan muita asioita varten... tämä tekstareiden lähetys on siis ilmainen bonus! en nyt niin tyhmä ole et maksaisin oman megasen liittymäni sen takia... sehän on vaan lisäpalvelu ja ilmainen sellainen..

ookke11 kirjoitti:

ja mitenkähän tämä internetliittymän kuukausimaksu tähän liittyy???? ei minulla se sen takia ole että voisin niitä tekstareita lähettää!!! vaan ihan muita asioita varten... tämä tekstareiden lähetys on siis ilmainen bonus! en nyt niin tyhmä ole et maksaisin oman megasen liittymäni sen takia... sehän on vaan lisäpalvelu ja ilmainen sellainen..

Jätiot siis vastaamatta:)
        Todennäköisesti sun vaihtoehtosi olikin kalliimpi.
        Näin se menee, pitää osata laskea, mikä on edullista
        Tottakai, jos lähetät koneella tekstareita, se pitää laskea mukaan!
        Paljonko siis se laajakaistasi maksaa ja mikä teho?

Minulla siis 2 meganen ja alle 45e, Sisältäen yli 1500 minuuttia puhetta kännyllä, reilut sata tekstaria kännyllä(ilmaisia, joita jäi varastoon ylöi 1300:), jokunen skypepuhelu, meset sun muut.
        Siis kaikki mun yhteydenpitoni muihin ihmisiin ja tapahtumiin sun muihin, maksoi vain alle 45e.
        Ja jos ottaisin halvemman laajakaistan, voisin saada nuo samat, alle kolmenkympin, Dna:lta!!!

• ookke11

Jätiot siis vastaamatta:)
        Todennäköisesti sun vaihtoehtosi olikin kalliimpi.
        Näin se menee, pitää osata laskea, mikä on edullista
        Tottakai, jos lähetät koneella tekstareita, se pitää laskea mukaan!
        Paljonko siis se laajakaistasi maksaa ja mikä teho?

Minulla siis 2 meganen ja alle 45e, Sisältäen yli 1500 minuuttia puhetta kännyllä, reilut sata tekstaria kännyllä(ilmaisia, joita jäi varastoon ylöi 1300:), jokunen skypepuhelu, meset sun muut.
        Siis kaikki mun yhteydenpitoni muihin ihmisiin ja tapahtumiin sun muihin, maksoi vain alle 45e.
        Ja jos ottaisin halvemman laajakaistan, voisin saada nuo samat, alle kolmenkympin, Dna:lta!!!

pystytkö kommunikoimaan ihmisille joilla on kännykkä messengerin kautta koneella tai skypellä??? et!!! mutta tekstareita voit lähetellä heille netin kautta. Joten ne voidaan hyvin ottaa kännykkälaskuun mukaan. Ja usko jo että netti ei minulla ole sitä varten että voin lähetellä niitä tekstareita, jolloin kk-maksu netistä on eri maksua.. Kyllä ottaisit sen itekin huomioon, jos rakas dna:si olisi tollasen keksinyt.. mut eipä oo.
        Vai otatko hienoihin laskutoimituksiisi mukaan myös, jos tilaisit netistä vaikka cd-levyn jolloin se maksaisi 15 euroa nettimaksusi 30 euroa.. kun se kaupassa maksaisi vain 19,90!!!
        mut hei jos jollekin on sonera halvempi ni sit on mut ei luulis et se on sulle elämän ja kuoleman asia.. :D

• opettaa lasta
        ookke11 kirjoitti:

pystytkö kommunikoimaan ihmisille joilla on kännykkä messengerin kautta koneella tai skypellä??? et!!! mutta tekstareita voit lähetellä heille netin kautta. Joten ne voidaan hyvin ottaa kännykkälaskuun mukaan. Ja usko jo että netti ei minulla ole sitä varten että voin lähetellä niitä tekstareita, jolloin kk-maksu netistä on eri maksua.. Kyllä ottaisit sen itekin huomioon, jos rakas dna:si olisi tollasen keksinyt.. mut eipä oo.
        Vai otatko hienoihin laskutoimituksiisi mukaan myös, jos tilaisit netistä vaikka cd-levyn jolloin se maksaisi 15 euroa nettimaksusi 30 euroa.. kun se kaupassa maksaisi vain 19,90!!!
        mut hei jos jollekin on sonera halvempi ni sit on mut ei luulis et se on sulle elämän ja kuoleman asia.. :D

Vaikeahan se on yksitoistavuotiaalle selittää asiaa.

No olisiko tämä yksinkertaista?

Mikäli sinulla ei olisi laajakaistaa ja tietokonetta käytössäsi, laittaisitko olemattomalla yhtään tekstaria?
        Mitä sinä häpeät sitä laajakaistasi maksua, kyllä minä tiedän, että se on kalliimpi kuin muilla vastaavilla.

Kun sanot samassa lauseessa, että puhelusi maksaa sitä ja tätä ja tekstarit ilmaisia jne, niin varmaan nyt pikkuhiljaa itsekkin tajuat, että ei ne ilmaisia olleetkaan, ne tekstarit.
        Minulle on ihan sama paljonko sinä tai vanhenpasi
        maksavat kännyistä ja laajakaistoista, opetin vain sen tosi vanhan totuuden, että ilmaista ei ole:)

• ookke11
        opettaa lasta kirjoitti:

Vaikeahan se on yksitoistavuotiaalle selittää asiaa.

No olisiko tämä yksinkertaista?

Mikäli sinulla ei olisi laajakaistaa ja tietokonetta käytössäsi, laittaisitko olemattomalla yhtään tekstaria?
        Mitä sinä häpeät sitä laajakaistasi maksua, kyllä minä tiedän, että se on kalliimpi kuin muilla vastaavilla.

Kun sanot samassa lauseessa, että puhelusi maksaa sitä ja tätä ja tekstarit ilmaisia jne, niin varmaan nyt pikkuhiljaa itsekkin tajuat, että ei ne ilmaisia olleetkaan, ne tekstarit.
        Minulle on ihan sama paljonko sinä tai vanhenpasi
        maksavat kännyistä ja laajakaistoista, opetin vain sen tosi vanhan totuuden, että ilmaista ei ole:)

nyt kun et keksinyt enään muuta, niin näytit tyhmyytesi alkamalla oletuksiin

jaanko sitten sen netin kk-maksuni/tekstarien määrällä?? :D tuleeko siitä sitten se oikea summa.. tuoko se minulle jotain lisämaksua, jos lähetän niitä kotoa/töistä/opiskelupaikaltani.. kun olen joka tapauksessa maksamassa netin kk-maksun aivan muista tarkoituksista... jos otan esim. jonkun ilmaispelin netistä tuleeko tämäkin maksamaan minulle teoriassasi jotain kun maksan kk-maksun netistä, vaikka muuten olisikin ilmaista ottaa se peli sieltä.. tämä on aivan sama asia kuin tekstareiden kanssa. yritäs nyt ajatella vihdoin asiaa normaalina ihmisenä etkä dna kiihkoilijana jolle mikään ei voi olla pyhempää kuin se, että dna on halvin..

Tv: 24 vuotias baana laajakaistan omistaja (php)

• onnittelut
        ookke11 kirjoitti:

nyt kun et keksinyt enään muuta, niin näytit tyhmyytesi alkamalla oletuksiin

jaanko sitten sen netin kk-maksuni/tekstarien määrällä?? :D tuleeko siitä sitten se oikea summa.. tuoko se minulle jotain lisämaksua, jos lähetän niitä kotoa/töistä/opiskelupaikaltani.. kun olen joka tapauksessa maksamassa netin kk-maksun aivan muista tarkoituksista... jos otan esim. jonkun ilmaispelin netistä tuleeko tämäkin maksamaan minulle teoriassasi jotain kun maksan kk-maksun netistä, vaikka muuten olisikin ilmaista ottaa se peli sieltä.. tämä on aivan sama asia kuin tekstareiden kanssa. yritäs nyt ajatella vihdoin asiaa normaalina ihmisenä etkä dna kiihkoilijana jolle mikään ei voi olla pyhempää kuin se, että dna on halvin..

Tv: 24 vuotias baana laajakaistan omistaja (php)

Baana kuuluu tietääkseni dna:n valikoimiin, joten onnea, onhan sinulla jotain oikeasti hyvää ja edullista:)

• Mika0800

"Dna:lla puhuu tällä hetkelläkin ihmisiä jopa 0,0029 sentillä"

siis 0,0029 senttiä/min ???

Aarre -liittymällä teoreettinen minimi on:

890 c / 1500 min = 0,593 c/min. Jos tosiaan käytät nuo 1500 textaria myös ja lasket textarille saman arvon kuin minuutille, silloin tilanne näyttäisi tältä:

445 c / 1500 min = 0,297 c/min
        sotkitkohan eurot ja sentit, ja lisäksi pätkäisit tuon "7" pois ?

Onhan dna halvin, mutta kannattaisi silti pysyä asiassa !

Ainoa liittymä, jolla edes teoriassa voisi päästä 0,0029 senttiä/min, olisi Maraton -palvelu, mutta aikamoisen puhemäärän se vaatisi kuukaudessa. Lasketaanpa:

1344828 minuuttia/kk !!!

Siis: 1344828 * 0,0029 c/min = 3900c = 39 euroa/kk.

Aikamoinen minuuttimäärä kuitenkin !
        Tuostahan tulisi 44827,6 min päivässä.

Ja vuorokaudessa on vain 1440 min.
        tuo on yli 31 -kertaisesti minuuttien määrä vuorokaudessa!

Eli itseasiassa edes Maratonilla ei pääse noin halvalla minuuttia kohti !!!

Ainoa asia, mikä dna:ssa mättää, on jatkettu hintamerkintäasetuksen rikkominen.

Tätä toki tekevät kaikki operaattorit, mutta "ku noi muutkin tekee samaa" ei tietenkään ole pätevä perustelu sille, miksi voimassaolevaa asetusta ei muka tarvitsisi noudattaa.

Hintamerkintäasetusta rikotaan, kun dna Helmi -liittymän käyttäjä soittaa kilpailijan liittymään heti kun kilpailijan liittymä on auennut juuri numeron siirtymisen jälkeen dna -liittymästä.

Myös joka kerran, kun palvelin http://www.siirretytnumerot.fi/ on nurin !

Esim. vuoden 2005 aikana itse olen törmännyt tuohon ainakin 5 kertaa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      37
      11665
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      32
      4609
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      246
      2792
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      138
      2529
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      99
      1537
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      8
      1005
    7. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      800
    8. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      201
      771
    9. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      698
    10. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      59
      683
    Aihe