Ongelma on kun lattiat on kylmät seinien vierestä.
Jostain syystä rakennusvaiheessa ei käsketty laittamaan silloin styroksia vaakaan maanpintaa vasten sokkelin reunasta,vain pystyyn sokkelia vasten.
Voiko kylmät lattiat johtua juuri tästä kun ei ole eristeitä vaakasuorassa esim.metri sokkelista ulospäin?
Rakennusvaiheessa kaivettiin maat kalliota myöten pois ja täytettiin sitten sopivalla hiekalla.
Tästä syystä sanottiin että ei tarvitse eristää sokkelista ulospäin yhtään.
Olisko merkittävää apua jos lisäis eristelevyt myös vaakaan sokkelista ulospäin?
Kylmä lattia
7
2072
Vastaukset
- arvo
huono eristys seinän alareunassa tai ilmavuotoa, ja kylmähän tulee aina alaspäin
- remppareiska
Molemmat styroxit täytyy olla, eli pystyssä ja yleensä se laitetaan sinne sokkelin sisälle, jolloin puhutaan sokkelihalkaisusta ja sen lisäksi styrox myös kiertämään sitä sokkelia sen metrin verran, joka taas estää että kylmä ei pääse kiertämään sokkelin alta ja sitä kautta jäädyttämään lattian alla olevaa maaperää.
Mutta voi olla silti että myös seinän alapään tiivistys on puutteellinen.- Eristäminen
Olen lähes varma että villoitus on tehty kunnolla seiniin,muistaakseni sain kehujakin huolellisesta työstä.15cm on villaa seinissä.
- miku
meillä laitetaan jokatalvi kuivaa pakkaslunta ja auttaa.kysyin asiantuntijalta ins.toim vahasesta eivät pitäneet huonona.
- Oskari Onneton
Jo isoisäni maalla opetti (ja itse asiassa teetti työt lapsityövoimalla) laittamaan lunta seinän vierille. Sokkeli peittoon jos mahdollista ja väh. puolentoista metrin leveydeltä.
- talvi
Oskari Onneton kirjoitti:
Jo isoisäni maalla opetti (ja itse asiassa teetti työt lapsityövoimalla) laittamaan lunta seinän vierille. Sokkeli peittoon jos mahdollista ja väh. puolentoista metrin leveydeltä.
Joka talvi olen ensilumesta lähtien kasannut sokkelin vierukset lunta täyteen.
En ole kävellyt enkä pakannut lunta millään tavalla,että ei sekään tunnu auttavan.
Tosin katolta tippuva lumi tamppaa lumen,mutta silloin lunta onkin jo neljännes seinän korkeudesta. - päivää
Ihan hyvä neuvo ja toimii kyllä, mutta ei tätä päivää enää. Joten remonttihommiin vaan, kyllä vanhastakin talosta saa miltei uuden veroisen lisälämmön eristämisellä. Ei halpaa huvia mutta asumisismukavuus kasvaa ja kait siitä muutama euro tulee takaisin energian säästön myötä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424360
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384099- 643756
- 1133666
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans343557Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe733382- 882946
- 542845
- 252646
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142364