pelottavia unia

huono nukkuja

Olen jo monena yönä nähnyt painajaisia ja se alkaa jo tympiä, mutta kuitenkin.
Minua kiinnostaisikin tietää mitä nämä unet merkitsevät?

1. UNI

Olemme kahden nuoremman sisareni kanssa todella sokkeloisessa, pelottavassa ja inhottavassa talossa ja yritämme paeta sieltä ulos. Siellä on paljon portaita ja ympäristö on todella pelottava ja ahdistava. Lopulta kun olemme ulko-ovella, vain minä pääsen ulos ja sisareni jäävät vangiksi taloon ja kuolevat...

2. UNI

Olen luokassa, luulisin että yläasteella, siellä on kuitenkin ystäviäni ja joitain outoja luokkakavereita. Olemme ehkä kolmannessa tai neljännessä kerroksessa. Jälleen koulu rakennus on inhottava ja ahdistava, jopa karu.
Yhtäkkiä huomaamme että koko koulu on täynnä kaasua ja tiedämme että se syttyy pian palamaan. Lähdemmekin jouksemaan hyvin jyrkkää "polkua" pitkin kohti kellaria. Kuulemme kuitenkin että kaasu räjähti ja menemme nopeasti turvaan saunaan, jossa on panssariovi. Jäämmekin sinne sitten vangiksi ja meillä alkaa loppua happi...

3. UNI

Tämän unen näen todella usein, olen kotona, mutta kotimme on kuitenki muuttunut jotenkin ahdistavaksi ja turvattomaksi paikaksi ja yritän koko ajan paeta jotain, mutta en kuitenkaan pääse talosta ulos...

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi selittää näitä painajaisiani jotenkin :)

3

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sorcerer

Hei huono nukkuja.

Painajaisilla on yleensä jokin viesti kerrottavana unennäkijälleen. Periaatteessa unesi symbolit ovat ihan positiivisia. Talo, koulu ja koti edustavat kaikki itseäsi. Siskosi edustavat omia luonteenpiirteitäsi. Sisaresi eivät voi tulla ulos talosta, kosaka ovat osa sitä.

Painajaisia tuottaa jokin tietoisen elämän ratkaisematon ristiriita. Mikähän sellainen voisi olla? Mitä et itsessäsi hyväksy? Ehkä itsessäsi on tapahtunut jonkinlaisia fyysisiä tai asennemuutoksia, joita et hyväksy tai tunnusta todellisiksi? Yritä olla rehellinen itsellesi.

Sorcerer

• huono nukkuja

hyvin mahdollista, minulla on tällä hetkellä aika paljon muutoksia elämässä ja hieman vaikeaa sen kanssa.

Mutta onko se hyvä että talo ja koulu, jotka edustavat siis minua, ovat aina inhottavia ja pelottavia, jopa ahdistavia ja yritän aina peata niistä... voiko se sitte viestiä esim. sitä että yritän kieltää jotain itsessäni tai että mieleni on jotenkin kieroutunut... vai onko sillä joku piilo merkitys?

• Sorcerer
        huono nukkuja kirjoitti:

hyvin mahdollista, minulla on tällä hetkellä aika paljon muutoksia elämässä ja hieman vaikeaa sen kanssa.

Mutta onko se hyvä että talo ja koulu, jotka edustavat siis minua, ovat aina inhottavia ja pelottavia, jopa ahdistavia ja yritän aina peata niistä... voiko se sitte viestiä esim. sitä että yritän kieltää jotain itsessäni tai että mieleni on jotenkin kieroutunut... vai onko sillä joku piilo merkitys?

En usko, että olet mitenkään kieroutunut.

Yleensä jokainen pitää itsestään jollain tavalla.

Alitajunta voi joskus ilmentää tunteita, joita olet päivän aikana elänyt. Unen tunnetilat viittaavat niihin. Tulkinnan kannalta tunne on olennainen, koska se on todellinen yhteys alitajuntaa.

Sinun on itse pohdittava, miksi koet talon ja koulun niin ahdistaviksi. Mikä niissä ahdistaa?

Alitajunta on pelottava tasan niin kauan, kunnes sisäisesti oivallat sen olevan osa sinua itseäsi. Yhden teorian mukaan tunne on alitajunta. Kun tiedät ja tunnistat miltä sinusta tuntuu, siis sen alkuperäisen tunteen, eikä tietoisuuden muokkaamaa vastatunnetta alkuperäiselle tunteelle, olet yhteydessä itseesi ja omaan alitajuntaasi. (Voiko tätä enää sekavammin sanoa ...)

Sitten minulle heräsi vielä yksi kysymys: minkä vuoksi haluat paeta itseäsi?

Ehkä nämä ajatukset auttavat sinua avaamaan untasi.

Sorcerer

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4193
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      103
      4113
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3308
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2763
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe