Sopiiko e-pillerit

migreenikko

Sopiiko migreeniä sairastavalle e-pillerit? Onko teillä kokemusta e-pillereiden käytöstä, jos sairastatte migreeniä? Olis tosi kiva kuulla kommentteja! Onko säryt pahentuneet tai puutumiset?

7

3680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Mie olen syönyt nelisen vuotta pillereitä, Yasminia. Migreeni ei ole muuttunut mihinkään, mutta sehän on yksilöllistä ja selviää vain kokeilemalla! Ennen oli aina kuukautisten yhteydessä migreeniä, se on nyt jäänyt pois.

• MMMMM

Minulle ei sopineet normaalit e-pillerit ollenkaan.Migreenit pahentuivat todella paljon,vaikka kokeilin monia merkkejä.Lääkärikin sanoi että migreenipotilaat eivät missään nimessä saisi syödä normaaleja yhdistelmäpilllereitä,koska ne lisäävät kohtauksien mahdollisuutta.Olen käyttänyt monta vuotta minipillereritä,ja ne ovat sopineet todella hyvin.

• tyttö

Minä olen syönnyt Yasmin-pillereitä puoltoista vuotta ja minulle oli jo aikaisemmin todettu migreeni (tosin minulla ei ole kauhea migreeni,koska en syö edes niitä oikeita migreeni lääkkeitä). Normaalia migreeniä on ollut niin kuin ennenkin vaikka olen pillereitä syönnyt,että ei se minun tapauksessani ainakaan pahentanut tilannetta,välillä tuntui että migreeni helpotti pillereiden takia. Menkkojen aikana on melkein aina migreeniä,mutta onneksi kun ottaaa lääkkeen ajoissa se ei edes kunnolla kerkee tulemaan.

• Aivoinfarkti

Itse käytin myös ennen yhdistelmäehkäisy pilleri Yasminia, kunnes lääkäri kielsi ne minulta Hengenvaaran takia(!!).

Sillä jos on AURA migreeni, kuten minulla..aiheuttavat yhdistelmäehkäisy valmisteet riskin saada aivoinfarkti. Joka taas käytännön seurauksena tarkoittaa yleensä halvaantumista pysyvää järjen menetystä, mahdollisesti jo nuorena. Toisin sanoen puoli vihannekseksi muuttumista.

Niinpä vaihdoin minipillereihin, koska niissä vastaavaa riskiä ei ole (ainakaan todettu :).

• ann*

Tilastojen mukaan riski saada infarkti taikka edes niin paljon puhuttu trombi on ihan minimaalisen pieni.

Itse aloitin yhdistelmäpillerit mahdollisimman matalalla hormonitasolla. Mahdollisuutta minipillereihin minulla ei ole, koska estolääkitykseni takia ehkäisyvarmuus laskisi niissä niin paljon.

Migreenikohtaukset ovat kasvaneet huomattavasti, ja alkoholi ei näytä sopivan, mutta tarkoituksena on vielä seurata laatan verran ennen merkin vaihtoa.

• <3

mulla on mirelle e-pillerit, joissa tauko 4päivää. mä tosin syön niitä putkeen, ettei tulisi menkkoja. koska olisin kipeänä yhtämonta päivää mitä mulla olisi menkat.mulla migreeni tulee aina takasin menkkojen aikana, vaikka käytänkin imigrania. kunpa menkat sais kokonaan pois, kierukkaa tai kapselia en tietenkään saa:(
      lääkäreiltä olen kysynyt, mitä sitten tehdään kun on ottanut 3*imigrania yhden päivän aikana? eikä heilläkään ole tietoa:(

• Sara

Juttuhan on näin että kaiken vaikutus on yksilöllistä, mutta kun gynekologille menee, nii npitää muistaa mainita migreeni. NÄin ainaki itse sain mahdollisimman matalahormooniset pillerit. Olen nyt syönyt Meliane.merkkisiä e-pillereitä vuoden verran ja kohtaukset ovat paremminkin harvenuneet(tosin pahentuneet), mutta syitä migreenin lisääntymiseen ei heti kannata etsiä pillereistä, vaan stressitönelämä(mahdollisuuksien rajoissa), syömiset, aurinkolasien käyttö valoherkillä, liikuntaa tarpeeksi. Mutta pillereitä on monia ja vaan kokeilemaan mikä sopii, kyllä sieltä joku löyttyy ja ainahan on minipillerit jos ei muu, kuitenkin mielestäni minipillereihin kannattaa siirtyä vasta kokeiltuaan joitain yhdistelmäpillereitä. Tästäkin toki lääkärit tiertävät enemmän. Minä vain melkein yli 10vuoden migreeni kokemuksella(olen nyt 17) ja vuoden pillerinsyönnin jälkeen kokemuksen kautta saatua kokemusta jaan muillekkin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe