Kertokaapa viisaammat mikä miestä vaivaa? Vuosia sitten alkoi maitotuotteet aiheuttaa mahavaivoja, lähinnä kipua ja ripulia. No, sitten tuntui myös viljatuotteet aiheuttavan vaivoja. On tehty sokerirasitustesti, vatsatähystys keliakian todentamiseksi,,, ei mitään! Molemmat testit miinusta. Nyt usean vuoden noudatettu täysin maidotonta ja gluteiinitonta ruokavaliota. Maitotuotteet ei sovi missään muodossa, ei hylana, eikä edes laktoositon maitojuomakaan. Jotkut keliaakikot syövät kauraa, mutta sekään ei käy. Kelaltakaan ei saa keliaakikoille tarkoitettua avustusta, kun on - paperissa. Lääkäri vain sitten totesi, kun ei syytä löytynyt, että pitää syödä oireiden mukaisesti... Turhauttavaa. Ihmeellisen asiasta tekee sen, kun tuttavamme, maatalon isäntä, tuo ternimaitoa josta tehty ns. uunijuusto ei aiheuta mitään reaktiota. Myöskään ei kahvimaitona käytettynä. Mikä siinä ternimaidossa on sitten erilaista? Muuten oirehtijalla on verikokeiden tulokset ok, ei juo eikä polta, ja ruumiillinen kuntokin on hyvä. Ihmetyttää vaan, kun joutuu ruokavaliota noudattamaan, vaikka ei ole näitä sairauksia. Että onko kellään tullut vastaan moista? Olisiko jossain parannuskeino, että oireet saisi loppumaan?
kun maito ja vilja
6
628
Vastaukset
- Sam
Hienoa, että on ternimaitoa saatavilla! Sehän sitä "kunnon maitoa" on ja sillä jos millä pysyy luustokin kunnossa, joten jatkakaa samaan tapaan vastakin.
Viljassakin saattaa olla syynä sen pitkälle jalostaminen ja lisäaineet, joita on jauhoissa jne.
Voisitte kokeilla ostaa syksyllä joltakin paikalliselta mylläriltä vastajauhettua puhdasta viljaa ja katsoa olisko se teollisia jauhoja mahaystävällisempää.
Yliherkkyydet voi laukaista niin moni asia nykyään. Stressi on monelle meistä sellasta myrkkyä, että kehokin alkaa reagoida sen pitkittymiseen.
Mutta mene ja tiedä, ihminen kun on niin monimutkainen kokonaisuus. - Ei tiede ole laki
Ei tiede ole mikään laki, että se tietäisi kaiken. Ei alkupäiviinkään. Minulla tuo tilanne on ollut kymmeniä vuosia.
Tosin minulla maidon sietämättömyyteen on syynä täydellinen laktoosi-intoleranssi, jota ei meinattu millään tajuta ja ymmärtää. Ei omaa laktaasin tuotantoa sitä vertaa, että HYLA:kaan voisi edes vähänkään käyttää.
Mutta minua kyllä helpottaa NONI. Se kativoi kehon tuottamaan laktaasientsyymiä, niin että voin käyttää tavallisia maitotuotteita, mutta sen edellytys on, että nonia käytän säännöllisesti, kuin antibiottia. Yhden annoksen unohtaminen tuo heti mahavaivat, ja vesiripulin päälle.
Noni helpottaa myös viljan suhteen. En voi kuitenkaan syödä ihan tavalliseen tapaan, mutta silloin tällöin voin syödä, kun se ei sitten jatku päivästä toiseen.- mitään
Lääkärit eivät tunnu millään uskovan tautia olevan olemassakaan. Vielä naurettavampaa on väite, ettei oireet ole vähentyneet ruokamuutoksilla. Toisaalta kun ei "löydetä" mitään ongelmia, niin miten ne voivat vähentyäkään? Ehkä tuossa on suurin syy sille, miksi millään ei ole vaikutusta.
- tää sivu
www.maitotauti.net
- Nimetön
Mulla kans vatsaoireita ollut lievinä vuosia, mutta tosipahoina syksystä lähtien, koska en ole osannut hoitaa niitä. Lääkärissä juossut kymmeniä kertoja, kaikista testeistä saanut normaalitulokset ja keliakiaakaan ei näkynyt. Nyt jonotan Helsingin antioksidanttiklinikalle , missä tutkitaan hiivan osuus ja hoitoon sisältyy ravintoterapiaa, lopulta saan tietää mitä voi syödä ja mitä ei. Tällä hetkellä ainoa ruokavalio jolla vatsa rauhoittuu on paasto. Sitä suosittelen kaikille, vaatii rautaisen itsekurin, mutta jo kolmantena päivänä olo on taivaallinen kun jatkuva kaasuilu ja mahan kurina lakkaa. Jos lääkärin määräämät paljon kuitua ja vettä ei auta, kannattaa radikaalisti muuttaa ruokavaliota. Stressi ei minulla ainakaan negatiivisesti vaikuta mahaan, ehkä päin vastoin kun kiireessä tulee automaattisesti syötyä vähän ja terveelisesti. Kirja "Sokeripommi" on hyvä opas paljon makeaa mässyttäville.
- ihmeellistä, mies!
Minulla on tehty mitä sulla on tehty! Laktoosirasitus testi Ok mutta se ei välttämättä pidä paikkaansa minun kohdaltani, siskollani oli tehty koe ensimmäisellä kerralla ei mitään vikaan mutta toisella kertaa sillä todettiin laktoosiallerginen mitä niiksi sanotaan. Niin ajattelin kokeilla maitotuotteita syödä kas kummaa ei mitään oireita, laktoositonta maitoa voin juoda. Ei välttämättä pidä paikkansa toi laktoosirasituskoe ainakaan minun kohdalleni, pitäisi mennä testamaan lääkärillä sitä.
Keliakiaa ei minulla ole, on tutkittu ja tähystetty OK! Onnekseni ei ole sitä mutta varmaan se on sitä vilja yliherkkyyttä. Söin viikko sitten joka päivä, tunsin se ei sitten sovi vatsallani aloin tuntea outoa, monet kerrat olen tehnyt tätä. Kun lopetin sen syömisen aloin tuntea parin päivän päästä olon hyväksi!
Luulen vatsavaivani johtuvan siitä kun vauvana synnyin keskosena jouduin happikaappiin kuukaudeksi ja sitten minua syötettiin sairaalassa äidinmaitokorviketta, herää kysymys sainko minä tarpeeksi äidinmaitoa??? koska löysin sattumoisin 3-4 vuotta netissä juttua siitä keskosuus yhteyden keliakiaa jos vauva ei saa tarpeeksi äidinmaitoa syntymästä lähtien silloin saa vasta-aineita jossa äidin maidossa on, itse en ehkä ole saanut tarpeeksi sitä, niin mulla sitä yliherkkyyttä tai miksi sanotaan!
Oletko sinä saanut tarpeeksi äidinmaitoa ja onko sinut hylätty vauvana tai synnyit keskosena silloin et ole ssanut tarpeeksi äidinmaitoa:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak812658- 351728
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151465
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231454- 281438