minulla oli eilen neuvola ja sieltä virtsasta löydettiin sokeria,joten joudun sokerirasitustestiin. olin ihan äimänä tästä asiasta ku makeeta on ole juurikaan popsinut. tosin appelsiineja aikalailla.. voisiko tämä johtua niistä appelsiineista vai voiko sitä sokeria vaan yksinkertaisesti tulla virtsaan söi makeeta kasoittain tai ei juurikaan??
sokereista
7
743
Vastaukset
- ...mutta kuiten
Meinaatko että sokeritautia (diabetes) on vain makeita syövillä? Nimi ei aina kerro kaikkea! Sillä kun ei ole mitään tekemistä että mitä olet syönyt tai mitä et olet! Ei se niin mene että vältyt soketaudilta (esim) jos et syö makeaa!
- minnea84
en todellakaan meinaa. sori jos selitin huonosti ensimmäisessä viestissäni. ku minua vaan itseäni ihmetytti että yhtäkkiä virtsassani oli sokeria jota ei ole aikaisemmissa neuvolakäynneillä ollut. ja terkkarikin minulle sanoi että nyt vältät sitten makeaa. itseäni tämä juuri ihmetytti kun makeaa en ole kasoittain syönyt! vain appelsiineja paljon:) no sokerirasitustestissähän se sitten ilmenee onko minulla raskausajan diabetes..
- jaa - en tiedä..
Terveydenhoitajasi varmaan osaa vastata tähän kinkkiseen kysymykseen :-))
Joten soitti neuvolaan olisi varmaan paikallaan...- minnea84
joo soitin nyt neuvolaan soittotunnilla ja antoi ohjeet välttää makean syöntiä. sanoi että voi johtua virtsassa oleva sokeri siitä jos aamulla ennen neuvolaa syönyt jotain makeaa. mutta haluavat kuitenkin sokerirasitustestin tehdä kaiken varalta :) että kiitos kuuluu terveydenhoitajalleni tiedosta!
- raskausdiabetes
Olen raskausdiabeetikko ja tiedän kokemuksesta, että pelkästään makean syönti ei nosta verensokeria. Appelsiinit voivat vaikuttaa ja lähes kaikki mitä syöt. Riippuu siitä miten oma insuliinituotanto toimii. Saat varmasti ohjeistuksen ruokavalioosi jos sokerirasitus näyttää liian korkeita arvoja. Itselläni ei pelkkä ruokavalio riittänyt laskemaan verensokeria, joten olen nyt insuliinipiikityksessä, eikä sitäkään tarvitse pelätä. Pistäminen ei satu ja tärkeintä on vauvan ja myös oma hyvinvointi.
- sano...
neuvolantäti että sokerit voi olla koholla jos on esimerkiksi syönyt hirmu paljon edeltävänä iltana tai juonut paljon appelsiinimehua, en tiedä sitte noista appelsiineista että onko sama juttu koska tuoremehuissa kumminkin on paljon sokereita.
- kokemusta on
Ei se pelkkä makean syönti, vaan ruokavalio kokonaisuutenaan. Kannattaa syödä monipuolisesti, joka aterialla runsaasti kasviksia jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558